Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
friezenfan2 schreef:Ik dacht vrijdag een gezellige middag te hebben met mijn neefje en nichtje maar door de oplopende besmettingen op hun school mag ik misschien via skype knutselen met ze.
Als ze nou op halve bezetting school geven. Dus om de dag de helft van de klas met anderhalve meter afstand er tussen. Dit hebben ze eerder gedaan en dat zou de besmettingen toch terug kunnen dringen.
Iets zegt me dat als we zo door gaan het niet best afloopt.
sureido schreef:Ze willen dat Nederlanders zich anders gaan gedragen, maar als de grootste besmettingen onder kinderen en hun ouders plaatsvinden kan je toch niks? Je kan je kinderen toch niet zeggen: stop met spelen op school? Anders krijg je covid?
Je gaat die kanteling nooit krijgen als je de basisscholen enzovoorts open laat op deze manier..
En dan lees ik dat ze denken aan verminderen groepsgrootte en sluitingstijden aanpassen om de besmettingen te verminderen maar dat gaat hem ook nooit doen als daar de besmettingen niet eens inzitten! Ik snap niet waarom het zo lastig te zien is.
sureido schreef:Ze willen dat Nederlanders zich anders gaan gedragen, maar als de grootste besmettingen onder kinderen en hun ouders plaatsvinden kan je toch niks? Je kan je kinderen toch niet zeggen: stop met spelen op school? Anders krijg je covid?
Je gaat die kanteling nooit krijgen als je de basisscholen enzovoorts open laat op deze manier..
En dan lees ik dat ze denken aan verminderen groepsgrootte en sluitingstijden aanpassen om de besmettingen te verminderen maar dat gaat hem ook nooit doen als daar de besmettingen niet eens inzitten! Ik snap niet waarom het zo lastig te zien is.
Josien_ schreef:sureido schreef:Ze willen dat Nederlanders zich anders gaan gedragen, maar als de grootste besmettingen onder kinderen en hun ouders plaatsvinden kan je toch niks? Je kan je kinderen toch niet zeggen: stop met spelen op school? Anders krijg je covid?
Het lijkt me ook wat lastig uit te leggen als de besmettingen zoals nu het hoogst zijn onder 5 tot en met 14-jarigen, dat je dan de horeca eerder gaat sluiten
pmarena schreef:Josien_ schreef:
Het lijkt me ook wat lastig uit te leggen als de besmettingen zoals nu het hoogst zijn onder 5 tot en met 14-jarigen, dat je dan de horeca eerder gaat sluiten
Nouja dat ligt er een beetje aan, hoe het zich precies verspreid. Als het zo is dat de ouders het in de horeca oplopen en het aan hun kind doorgeven, kinderen geven het weer door aan klasgenootjes, en van daar komt het weer bij andere ouders terecht.... dat het een cirkeltje is van horeca en scholen....
Popstra schreef:Als mensen ziek worden na een vacc wil nog niet zeggen dit ook daadwerkelijk door de vaccinatie komt.
Ik ken zelf ook niemand die last heeft gehad van bijwerking. Mijn hele familie niet. Maar nu zijn wij nogal van het niet banketstaaf maar poetsen . Dat scheelt
Ik heb ook niks met die prutsmuts verhalen van anderen over hun zus van de vriendin van hun buurvrouw dr schoonzus haar bijwerkingen...
Zo ook niet dat gelul over persoon x heeft klachten en persoon xx is daar 2 dagen voor die klachten nog geweest, moet deze zich laten testen blablabla..
Schei toch uit met die onzin!
Vayo schreef:Nee dat kun je niet maken richting kinderen. Daarnaast belasten zij ook de zorg helemaal niet.
Citaat:Het zit hem vooral in de groep volwassenen die zich niet laat vaccineren.
Spenk schreef:Voor wie nog wil verdedigen dat de scholen echt open moeten blijven...
Bron AD
Het coronavirus verspreidt zich vooral onder twee groepen: jonge kinderen en hun ouders. De meeste positieve tests afgelopen week waren onder 5- tot en met 14-jarigen en onder 35- tot en met 44-jarigen. Het zijn schoolgaande kinderen en hun ouders, bevestigt het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu.
In de afgelopen week zijn ruim 32.000 kinderen van 5 tot en met 14 jaar oud positief getest. Dat is 58 procent meer dan in de week ervoor. In de leeftijdsgroep van 35- tot en met 44-jarigen steeg het aantal gevallen met ruim 40 procent. In de groep ertussen, de jongeren en jonge volwassenen, was de toename veel kleiner.
Werkelijk zeg.... Dicht die scholen... Superspreaders zijn het.
Electra63 schreef:https://www.ad.nl/politiek/extra-maatre ... ~a516216e/
Laatste nieuws.
1,5 m afstand verplicht op straffe van een boete van € 95.
bigone schreef:moonsparkle schreef:Laat ze alsjeblieft nog met iets concreets komen voor de feestdagen
Ja inderdaad, twee/drie weken strakke regels en dan hopelijk wel kerst met gezinnetje vieren.
Marigold schreef:De persco wordt naar voren gehaald, verwacht maandag of dinsdag.
En ‘alle maatregelen liggen op tafel’.
Avondklok in 3 2 1…
MarlindeRooz schreef:Ik kan nergens vinden hoe het nu moet met het hoger onderwijs. Iemand ideeën?
Echwel schreef:Spenk schreef:Ik snap werkelijk niet waarom scholen kostte wat kost open moeten blijven. Ouders zijn nog altijd zelf verantwoordelijk voor hun kind niet de overheid, niet de school en niet de opvang.
Hier reageerde ik op...
Ouders met bepaalde beroepen hebben ook nog andere verantwoordelijkheden
En anders moeten toch weer opa en oma inspringen