Algemeen coronatopic #6

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 30584
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:20

12-7

Bloodymary schreef:
DuoPenotti schreef:
sure, ja de meeste mensen die er nu liggen zijn niet (volledig) gevaccineerd.
Lekker l.llig dus als ze aangestoken zijn door wat feestvierders die het niet zo nauw nemen.
Dan kan die zorg wel fijn laag zijn, maar dat zal je aan je bips oxideren als je aan de opti flow mag.
En hopelijk niet aan de beademing. En nog maanden mag revalideren.

Tja, dan was het misschien een goed idee geweest als ze zich wel hadden laten vaccineren.


Neonlight schreef:
Zucht....niet iedereen heeft die kans gehad. Ik ben van 73 en wacht ook nog op de 2de vaccinatie. Ik wil wel maar mag niet eerder.


DuoPenotti schreef:
Sheran schreef:
Maar dezelfde discussie herhaalt zich steeds weer. :')

'Nu alle(n) (kwetsbaren) zich hebben kunnen laten vaccineren... blablabla'
'MAAR DAT IS NOG NIET ZO'

'maar moeten we dan eeuwig wachten'
'nee, tot iedereen is gevaccineerd'

En dan weer van voren af aan :P

ja he
Daarom zei ik ook. lezen mensen het topic niet.
Nee blijkbaar niet.

Ik ga ook ontstippen, soms heb ik ook het idee dat het gewoon expres dom doen is om te etteren.


2 dagen later:


Bloodymary schreef:
Vayo schreef:
Amy, nee ik bedoelde absoluut niet jouw partner of iemand anders persoonlijk. Ik bedoel in het algemeen dat de meesten kwetsbaren (leeftijd of medische indicatie) naar mijn idee eind augustus volledig gevaccineerd zouden moeten kunnen zijn.

Die zijn dat nu toch al?


En jullie denken echt dat deze (meerdere dus) vragenstellers geïnteresseerd zijn in het antwoord, echt?!
Dat daar op enige manier een fatsoenlijke discussie mee te maken is (wat mij wel verweten word.)
Dit is gewoon een manier van rellen, blijven herhalen en blijven jengelen.

Ja ik ga nu een kruisje van dit topic maken, maar dat vind ik erg jammer want de fatsoenlijke nieuwe dingen die hier altijd als eerste gedeeld worden kan ik dan ook niet meer zien...maar zo gaat dat...

Bloodymary
Berichten: 4569
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:22

AmyII schreef:
Bloodymary schreef:

Neehoor, mijn partner is kwetsbaar want medisch risico, foutje van rivm of ggd dus hij heeft zijn ‘voorrang’ niet gekregen terwijl zijn huisarts hem wel had doorgegeven. Evenals mijn zwager, zelfde praktijk. Toen hij de medisch risico uitnodiging alsnog kreeg was zijn leeftijdsuitnodiging (40) er al.Mijn partner krijgt maandag zijn tweede, dus over 2,5e week is hij volledig gevaccineerd.
Hij zal niet de enige zijn die ze ‘vergeten’ zijn uit te nodigen gok ik zo.

Apart is dat toch... ik ken juist mensen van begin 30 of jonger die als kwetsbaar zijn opgeroepen en maar gegaan zijn terwijl ze eigenlijk geen idee hadden waarom ze bij die groep waren gezet. Of omdat ze 20 jaar geleden een keer bronchitis hadden gehad.

996981
Berichten: 9940
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:24

Blijven herhalen dat je het topic gaat ontstippen en blijven herhalen hoe slecht we ervoor staan is wel constructief?

Ok :+


Niet iedereen die je mening niet deelt is dom of een trol

Bloodymary
Berichten: 4569
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:24

Geen idee, ik heb het niet gelezen....

Brainless

Berichten: 29800
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:51

Bloodymary schreef:
Apart is dat toch... ik ken juist mensen van begin 30 of jonger die als kwetsbaar zijn opgeroepen en maar gegaan zijn terwijl ze eigenlijk geen idee hadden waarom ze bij die groep waren gezet. Of omdat ze 20 jaar geleden een keer bronchitis hadden gehad.

Niet elke huisarts heeft het goed doorgegeven en/of de aanmeldingen zijn niet goed doorgekomen.

Mijn man kreeg ook zijn oproep als kwetsbare pas toen zijn leeftijd ook al aan de beurt was.
Zat 1 of 2 dagen tussen.
Mijn dochter (zelfde ziekte) heeft geen oproep gekregen bij de kwetsbare groep.
Zij heeft nu deze week pas haar eerste enting gekregen (op leeftijd).

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:55

Mijn beste vriend van 42 en risicogroep heeft 1 week geleden zijn tweede Pfizer gehad, en hij had ontzettend geluk dat hij bij de eerste snel terecht kon. Ook Groningen trouwens.

lenaa_tje

Berichten: 10352
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 15:05

Sheran schreef:
Mijn beste vriend van 42 en risicogroep heeft 1 week geleden zijn tweede Pfizer gehad, en hij had ontzettend geluk dat hij bij de eerste snel terecht kon. Ook Groningen trouwens.

Ze zijn gewoon echt niet snel. :')
En het scheen dat in het noorden de vaccinatie bereidheid hoger lag

Ik had inderdaad ook geluk! Ik heb nu 3 week mijn tweede vaccinatie gehad.

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 15:08

Ik maak me op het moment meer zorgen over de ‚zondvloed‘ dan over covid eerlijk gezegt.
Overal in Europa zijn de waterstanden kritisch hoog en ontstaan er moderlawines.
Het is maar te hopen dat er geen dijken staan die door covid stress even een tijdje niet geinspecteerd waren (zoals de kabelbaan in Italie).

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 15:24

Wel echt jammer van die grote verschillen, hopelijk kunnen mensen die echt risico lopen eerder terecht nu je daarvoor kunt bellen. Scheelt wel weer 2 weken of zo.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 15:28

Citaat:
Bij het RIVM zijn tot 10.00 uur vanmorgen 10.492 nieuwe coronabesmettingen gemeld. Dat zijn er 2632 meer dan gisteren.

Gemiddeld stijgt het aantal positieve coronatests ook: in de afgelopen zeven dagen werden gemiddeld 8395 positieve tests per dag geregistreerd. Dat is 414 procent meer dan de zeven dagen daarvoor.

212 coronapatiënten in het ziekenhuis

In de ziekenhuizen nam de bezetting toe. Er liggen nu 212 mensen met corona in het ziekenhuis (gisteren: 204), van wie 74 op de IC (gisteren: 75), meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS).


Coronadashboard 14,3% van de GGD testen was positief op maandag 12 juli.
Nos liveblog

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 15:31

Op woensdag is het altijd hoger

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 15:41

Bloodymary schreef:
AmyII schreef:
Neehoor, mijn partner is kwetsbaar want medisch risico, foutje van rivm of ggd dus hij heeft zijn ‘voorrang’ niet gekregen terwijl zijn huisarts hem wel had doorgegeven. Evenals mijn zwager, zelfde praktijk. Toen hij de medisch risico uitnodiging alsnog kreeg was zijn leeftijdsuitnodiging (40) er al.Mijn partner krijgt maandag zijn tweede, dus over 2,5e week is hij volledig gevaccineerd.
Hij zal niet de enige zijn die ze ‘vergeten’ zijn uit te nodigen gok ik zo.

Apart is dat toch... ik ken juist mensen van begin 30 of jonger die als kwetsbaar zijn opgeroepen en maar gegaan zijn terwijl ze eigenlijk geen idee hadden waarom ze bij die groep waren gezet. Of omdat ze 20 jaar geleden een keer bronchitis hadden gehad.

Bijzonder dat jij dat apart blijft vinden, het is toen breed uitgemeten in het nieuws: ‘foutje’ in het systeem, een heleboel niet medische indicatie wel uitgenodigd en een heleboel wel medische indicatie niet uitgenodigd.
Dus blijven herhalen dat je het raar vindt dat nog niet alle risicopatiënten gevaccineerd zijn kan je doen, komt weinig constructief over.

Mijn partner heeft zodra hij kon, de afspraak gemaakt en heeft vanuit Amsterdam naar Middenmeer moeten reizen voor de eerste mogelijkheid.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 15:46

AmyII, lukt het bij jou niet om de afspraak naar voren te halen?

Edit: o lees nu dat ie maandag tweede heeft.

Nog 2 weken doorbijten dan.

Zebrastreep

Berichten: 9903
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 15:52

Hoofdstad van Drenthe lopen de besmettingen opeens ook heel erg op! Ergens wel vreemd , uitgaansmogelijkheden voor jongeren met name zijn hier eigenlijk amper tot niet.

Voor volwassenen is het overigens ook niet echt leuk om uit te gaan in Assen :')

lenaa_tje

Berichten: 10352
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 15:53

Zebrastreep schreef:
Hoofdstad van Drenthe lopen de besmettingen opeens ook heel erg op! Ergens wel vreemd , uitgaansmogelijkheden voor jongeren met name zijn hier eigenlijk amper tot niet.

Voor volwassenen is het overigens ook niet echt leuk om uit te gaan in Assen :')

Tja zo gek is dat toch niet. Al jaren lang gaan mensen uit Assen naar Groningen.

Ik was trouwens in Assen op de ‘tt vrijdag avond’ en het was ook daar hartstikke druk dus daaar verschillen de meningen denk ik over (nee ik vind Assen ook niet echt een leuk centrum haha. Al vind ik dat niet nieuwe plein wel mooi )

Zebrastreep

Berichten: 9903
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 15:55

lenaa_tje schreef:
Zebrastreep schreef:
Hoofdstad van Drenthe lopen de besmettingen opeens ook heel erg op! Ergens wel vreemd , uitgaansmogelijkheden voor jongeren met name zijn hier eigenlijk amper tot niet.

Voor volwassenen is het overigens ook niet echt leuk om uit te gaan in Assen :')

Tja zo gek is dat toch niet. Al jaren lang gaan mensen uit Assen naar Groningen.


Zo goedemiddag , dat had ik nog niet eens bedacht ( van niks doen gaan je hersenen achteruit blijkt maar weer). Ik dacht eerst nog de TT was hier , en ondanks dat er veel nog dicht was , waren er zeker mensen aanwezig in het centrum.
--

Per dag ben ik wel een stuk blijer met mijn vaccinatie. Ben wel benieuwd tot in hoe verre het nog werkt na 5 maanden.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 15:56

Misschien dat volgende week het zomerweer ook eindelijk even mee gaat spelen in een daling. Want écht zomerweer is het afgelopen tijd ook niet geweest..

lenaa_tje

Berichten: 10352
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 15:56

Haha vakantie modus is ook best gezond! Even uitrusten Zebrastreep

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 15:57

Zebrastreep schreef:
Hoofdstad van Drenthe lopen de besmettingen opeens ook heel erg op! Ergens wel vreemd , uitgaansmogelijkheden voor jongeren met name zijn hier eigenlijk amper tot niet.

Voor volwassenen is het overigens ook niet echt leuk om uit te gaan in Assen :')


Ik hoorde zelfs dat er met de TT-nacht amper iets open was?

Bloodymary
Berichten: 4569
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 15:57

Sizzle schreef:
Ik maak me op het moment meer zorgen over de ‚zondvloed‘ dan over covid eerlijk gezegt.
Overal in Europa zijn de waterstanden kritisch hoog en ontstaan er moderlawines.
Het is maar te hopen dat er geen dijken staan die door covid stress even een tijdje niet geinspecteerd waren (zoals de kabelbaan in Italie).

Vorige week een lang weekend naar Como geweest. Nog nooit zo lang er over gedaan om Zwitserland te doorkruisen. Eerst over de Gotthard, omdat er een urenlange file stond. Vervolgens was een stuk snelweg helemaal afgesloten omdat er een aardverschuiving was geweest door de hevige regenval. Donderdag was dat. In Como gelukkig prachtig weer gehad, tegen de 30 graden en zon.
Laatst bijgewerkt door Bloodymary op 14-07-21 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Bloodymary
Berichten: 4569
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 16:01

AmyII schreef:
Bloodymary schreef:

Bijzonder dat jij dat apart blijft vinden, het is toen breed uitgemeten in het nieuws: ‘foutje’ in het systeem, een heleboel niet medische indicatie wel uitgenodigd en een heleboel wel medische indicatie niet uitgenodigd.
Dus blijven herhalen dat je het raar vindt dat nog niet alle risicopatiënten gevaccineerd zijn kan je doen, komt weinig constructief over.

Mijn partner heeft zodra hij kon, de afspraak gemaakt en heeft vanuit Amsterdam naar Middenmeer moeten reizen voor de eerste mogelijkheid.

Ik bedoel met apart dat ik het vreemd vind dat er zo veel verschil in zit. En dat dat heel vervelend is voor degenen die daardoor benadeeld zijn. Niet dat ik het niet geloof of zo.

lenaa_tje

Berichten: 10352
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 16:01

Relaxed schreef:
Zebrastreep schreef:
Hoofdstad van Drenthe lopen de besmettingen opeens ook heel erg op! Ergens wel vreemd , uitgaansmogelijkheden voor jongeren met name zijn hier eigenlijk amper tot niet.

Voor volwassenen is het overigens ook niet echt leuk om uit te gaan in Assen :')


Ik hoorde zelfs dat er met de TT-nacht amper iets open was?

Nacht mocht toen ook nog niet toch?
Tot 21.00 was alles gewoon open. Daarna ben ik naar huis gegaan. Ik was er gewoon voor de koop avond :')

Winged

Berichten: 33115
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 16:08

Met TT nacht was er best wat volk op de been begreep ik. En is de stad ook leeggeveegd op een gegeven moment omdat het te druk zou zijn oid? Was rond een uur of 2 begreep ik.

En veel jongeren zullen vast en zeker wel naar Groningen zijn geweest om te stappen. Had die +40 dan weer niet precies verwacht.... Wel nieuwsgierig waar het dan precies zit. Zorg ik dat ik daar in ieder geval niet ben :+

Edit: Ook tynaarloo en noordenveld stijgen behoorlijk. Zeker voor de grote van die gemeenten. Dus dat heeft wel een link naar Groningen gok ik.

Anoniem

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 16:11

Nou ik hoorde via via wat mensen die de stad nog even in waren gegaan, maar dat er dus idd haast niets open was.. Of dat ze alleen naar binnen mochten om iets te drinken als ze ook eten bestelden :+ Maar dan kan het ook wel kloppen dat het op straat druk was.

Popstra
Berichten: 13986
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 16:12

Sizzle schreef:
Ik maak me op het moment meer zorgen over de ‚zondvloed‘ dan over covid eerlijk gezegt.
Overal in Europa zijn de waterstanden kritisch hoog en ontstaan er moderlawines.
Het is maar te hopen dat er geen dijken staan die door covid stress even een tijdje niet geinspecteerd waren (zoals de kabelbaan in Italie).

Er zijn ook veel meer andere, ergere dingen waar je je druk om kunt maken. Bij Covid weet je het nu zo onderhand wel allemaal...
Ik maak me er iig niet meer druk om.