Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steentje

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:52

Even een vraag.

Ik heb Vinted pas net ontdekt (als koper en verkoper) en heb vandaag een bod gekregen op een van mijn items. Heel fijn natuurlijk, maar ik zit met het verzenden.. Ik heb (nog) geen printer en geen mobiele telefoon. Kan ik dan toch items verzenden met de opties die Vinted aanbiedt?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:55

Nee.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:18

Printen bij een ander kan misschien wel? Bij de bieb?

Hier inmiddels ook vintedfan, maar ik doe vooral boeken :j

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:32

Ik heb dus wel echt een printer nodig om te kunnen verzenden?

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:33

Ja of een smartphone waar je een digitaal verzendlabel op kan openen. Of je moet een laptop mee hebben vanaf waar gescand kan worden.

Het staat er als het goed is bij,qua verzendlabel.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:47

Bij DHL en VintedGo kun je voor een digitaal label kiezen. Bij Mondial moet je kunnen printen ;)

Ik heb net 4 sterren gehad.... Geen commentaar. Alleen; alles was prima... Waarom dan 4 sterren denk ik dan :+

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:02

Pfff ik heb nog steeds geen geld terug. Vinted heeft al een hele tijd de zaak heropend en blijft maar zeggen "we zijn er mee bezig, heb aub geduld en stuur niet nog meer berichten". Ja dat kan wel zo zijn maar het is ruim 5 weken geleden dat ze iets hebben laten horen. Heb ook al een e-mail gestuurd, daar stond ook bovenstaande melding in. Word er inmiddels wel heel moe van het gaat om een flink bedrag waarvan de spullen nooit zijn aangekomen. Heb een paar dagen terug toch nog maar weer een bericht erachteraan gestuurd, alles in totaal heb ik nu al 2 maanden geduld en ik ben er wel klaar mee. Pakket is niet aangekomen en ik heb alle foto's gestuurd, verkoper wil niet meewerken. Lijkt me toch helder wat er gaande is en ik begrijp ook niet waarom ze de betaling vrijgegeven hebben destijds

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:38

CM: Balen zeg dat het zo lang duurt......

Irsje: dat is suf van die 4 sterren. Misschien iemand die alleen 5 sterren geeft bij een uitmuntend iets, verpakt in cadeaupapier met strikje en een full-size Snicker erbij :=

Ik kreeg net een 4 sterren review van een verkoper. Had een 'amper gedragen' broek gekocht waar ik bij het uitpakken meteen niet vermelde mankementen zag: een gaatje op de knie en diverse losse stiksels op de zakken. De prijs kwam overeen met amper gedragen broeken van dit merk want die koop ik wel vaker. Als ik van het gaatje had geweten dan had ik hem niet gekocht...

Ik dus netjes aangegeven dat die onvermelde mankementen er zijn. Dat het mij ook wel eens is overkomen dat ik een gaatje gemist heb en daar begrip voor heb. Maar ik hem niet gekocht zou hebben en ik hoopte dat ik hem terug kon sturen (niet op mijn kosten natuurlijk want ik kan er immers ook niks aan doen) of dat ik hem voor een flinke korting eventueel wel zou willen houden als speel-broek.

Kreeg excuses en het voorstel om hem voor de helft van de prijs te houden. Netjes met begrip voor de situatie mee akkoord gegaan. Alles prima zou je denken. Maar ik krijg wel een 4 sterren review want op deze manier vond ze het wel zonde van haar tijd en moeite :=

Snap ik, maar waar verdien ik dan precies het aftrekken van een ster aan....?

Afijn ik heb 800+ reviews en 5 sterren dus je ziet er niets van, maar het blijft toch een beetje flauw.... -O-

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:42

Zeker flauw Pmarena. Ze verstuurd iets in een andere staat dan vermeldt en maakt van haar probleem nu hrt jouwe. Ik vind daar wel wat van..

Was ik gisteren nog blij dat mijn pakketje alsnog in Franktijk was aangekomen, ligt hij vandaag in mijn brievenbus. Echt te bizar .. Volgens Vinted krijg ik morgen mijn geld tenzij de koper een probleem meldt.

Er is dus echt iets niet goed gegaan bij de verzending. Balen voor de koper, voor mijn(10 km gefietst voor een pakketje van één euro). En dan nog helemaal naar Frankrijk.. Lekker voor het milieu..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:21

Zo jeetje dat verwacht je ook niet, dat je dan ineens dat pakje in je brievenbus vindt!
Wat een gedoe voor 1 euro inderdaad..... ik verzend expres geen pakjes voor minder dan 4 euro want dat vind ik echt al het gedoe niet waard....

Ik snap wel dat mijn verkoper van de broek met mankementen het geen top-ervaring vond, maarja met een ster aftrek lijkt het net mijn schuld. Ze legde de situatie wel een beetje uit in haar opmerking gelukkig zodat duidelijk is waarom ze niet super happy is.

Ik denk dat zoiets wel vaker gebeurd, dat mensen de ervaring an sich een beetje verwarren met 'hoe tevreden ben je over deze verkoper'. Denk dat Vinted om dit te voorkomen beter 2 verschillende vragen kan stellen.

'Hoe tevreden ben je over deze aankoop / verkoop'
en los daarvan 'Hoe tevreden ben je over deze verkoper'

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:44

Ik heb gisteren een duikpak gekocht op vinted. Hopelijk past die. Maar verzendkosten via vintedGo maar 2,95. Dus uiteindelijk met verzendkosten net aan 50 euro. En zij kon hem gewoon inleveren terwijl het een flink pakket is.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:39

Ik had iets gekocht. Zat in een dunne te grote doos, niet ingepakt. Dus alles kapot. Verkoper heeft netjes geld terug gegeven, deel is naar portemonnee, deel wordt nog terug gestort.
Ik zou haar wel graag een positieve review geven, het is netjes opgelost. Maar ik kan nu geen review geven. Klopt dat of komt dit pas als alles door Vinted is afgehandeld?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21 min geleden

Tiahastrona schreef:
Ik had iets gekocht. Zat in een dunne te grote doos, niet ingepakt. Dus alles kapot. Verkoper heeft netjes geld terug gegeven, deel is naar portemonnee, deel wordt nog terug gestort.
Ik zou haar wel graag een positieve review geven, het is netjes opgelost. Maar ik kan nu geen review geven. Klopt dat of komt dit pas als alles door Vinted is afgehandeld?

Als het probleem is opgelost kun je naar mijn weten geen review meer achterlaten :n