safina schreef:secricible schreef:Ouderen zijn een heel ander verhaal. Oudereb zijn op bijna ieder ziektebeeld asymptomatisch. Maar ook die testen we niet standaard en zeker niet standaard zonder klachten. Dat is een heel ander verhaal dan nu iedereen gaan testen zonder klachten en niet te vergelijken.
Het ging toch over of die test z'n werk doet als je besmet bent maar geen klachten hebt? Dat was toch de vraag? Of heb ik het nu weer verkeerd begrepen?![]()
Of het nodig is het op deze schaal in te zetten op asymptomatische mensen is weer een andere vraag. Ik heb daar verder niet echt een mening over. Ik kan me wel wat voorstellen bij de afwegingen erbij.
Je krijgt in ieder geval meer positieven, meer vals positieven, meer negatieven en meer vals negatieven. En die verhoudingen gaan verschuiven. Maar dat is altijd als je heel veel meer gaat testen en ook nog criteria verandert.
ja, binnen de doelgroep waar ze de PCR heen willen gaan schuiven, namelijk alle mensen in NL, ongeacht of je klachten hebt haha.
Maar de ouderen daarbij als voorbeeld gebruiken is niet realistisch, verenso heeft niet voor niets een heel eigen beleid geschreven m.b.t. de verpleeghuisbewoners.
Waar het mij puur om gaat is dat de PCR-test nooit ontwikkeld is als solistisch diagnostisch middel om aan te tonen of iemand corona heeft en/of besmettelijk is. Dit is ook altijd bevestigd en er werd altijd gezegd adt je daarom de PCR in de context van klachten moest zien en daarom ook niet mocht testen zonder klachten.
Om nu ineens wel die groep zonder klachten te gaan testen en dus de PCR in te gaan zetten als solistisch diagnostisch middel om corona te diagnosticeren. Dat vind ik vreemd en ik kan niet terugvinden waar dat op gestoeld is.