Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 17:48

sureido schreef:
Het probleem is je houding over een twintigjarig meisje. En 'Denk je nu echt binnen 1 minuut het maximaal aantal mensen te halen'. Je zou jezelf maar zoveel beter en hoger voelen dan iemand van 20... Jeetje zeg.

En ik hoor jou altijd zo hameren over de regels dus ik vind het wel typisch dat je het wel lastig vind om aangesproken te worden op je eigen foute gedrag.

De medewerker is de persoon die als eerste gesproken heeft, dus die had toen iig geen weet wat de houding van de klant is. Door niet netjes iemand aan te spreken (wat ik best kan voorstellen, maar wat zeker niet professioneel is), creëer je bij de klant ook niet de meest meewerkende instelling.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 17:50

cobiie schreef:
sureido schreef:
Het probleem is je houding over een twintigjarig meisje. En 'Denk je nu echt binnen 1 minuut het maximaal aantal mensen te halen'. Je zou jezelf maar zoveel beter en hoger voelen dan iemand van 20... Jeetje zeg.

En ik hoor jou altijd zo hameren over de regels dus ik vind het wel typisch dat je het wel lastig vind om aangesproken te worden op je eigen foute gedrag.

De medewerker is de persoon die als eerste gesproken heeft, dus die had toen iig geen weet wat de houding van de klant is. Door niet netjes iemand aan te spreken (wat ik best kan voorstellen, maar wat zeker niet professioneel is), creëer je bij de klant ook niet de meest meewerkende instelling.

Hoe ik het nu lees is ze ipv met mevrouw met hey aangesproken. Dat vind ik echt niet bijzonder onvriendelijk. Dat doe ik hier in de broodjeszaak ook wel eens in Braboland. :P Verder heb ik er niet uit kunnen halen hoe ze aangesproken is maar ik ben een beetje allergisch voor mensen die zichzelf boven een ander zien.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 17:51

Nee ik voel met niet hoger, maar het was een jong ding die hey zei.
Kan er niets aan doen, ze was jong :D
Zonder respect, simpel. Die houding zat het probleem niet omdraaien dat het bij mij zat!
Had en een even oud persoon gestaan met dezelfde attitude had ik haar een lompwijf genoemd.

Nee ik vond het niet lastig geworden, ik vond de manier!!! lastig.
Dat was dus ook mijn reactie op die van popstra, de manier!!
Daar reageerde ik op.

Wel een verschilletje natuurlijk. Niet de regels, maar inderdaad dat jonge ding op haar toon.
En ik ben dan zo netjes braaf zonder weerwoord dat mandje te pakken.
Ook al vond ik het onzin met 4 mensen dat te doen, maar ben daar niet tegen in gegaan.
Dus dat weet zij niet eens dat ik dat onzin vond.
Had haar ook een veeg uit de pan kunnen geven en omdraaien en naar de Etos gaan.
sureido schreef:

sureido

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 17:53

Dan heb ik het fout begrepen maar door deze zin dacht ik toch echt dat het er om ging dat het om een 20-jarige was 'Ik wens door jong ding toch echt met mevrouw aangesproken te worden en niet met Hey.'.

Het is gewoon een rot situatie voor iedereen en ik kan het wel begrijpen dat winkelpersoneel het helemaal beu is ondanks je iedereen netjes te woord moet staan. Het zijn net mensen he..

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 17:56

Mensen met Hey aanspreken is gewoon niet professioneel. Als je in een informeel bedrijf/winkel werkt wordt het misschien geaccepteerd, maar ik vind dat ook geen normale manier om een "vreemde"/klant aan te spreken.
Zal wel een generatiekloof zijn. :7

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 17:58

Ja ik wens door iemand jonger als mij met mevrouw aangesproken te worden, zoals ik een ouder persoon of even oud persoon ook mevrouw en u gebruik.
Dat noem ik gewoon fatsoen.

En omdat ik heel veel heb gewerkt met mensen ouder dan ik ben, spreek ik ook wel eens een jong ding :P aan met u en dan schieten we vaak beide in de lach.

Maar ja, ik vind het wel gewoon netjes ja.
En was het hallo geweest, had ik het ook prima gevonden denk ik terwijl ik dit schrijf, maar Hey!!, ik ben geen hond.

En ja ik begrijp de frustratie, echt wel.
Maar hoe dan ook, iemand kiest voor dat soort werk.

sureido schreef:
Dan heb ik het fout begrepen maar door deze zin dacht ik toch echt dat het er om ging dat het om een 20-jarige was 'Ik wens door jong ding toch echt met mevrouw aangesproken te worden en niet met Hey.'.

Het is gewoon een rot situatie voor iedereen en ik kan het wel begrijpen dat winkelpersoneel het helemaal beu is ondanks je iedereen netjes te woord moet staan. Het zijn net mensen he..

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 18:02

Ik ben er ook niet bij geweest verder dus kan er verder ook niet over oordelen op wat voor manier het gezegd is, excuses voor het fout begrijpen ;) Maar ik las hey ook niet echt zoals je het nu zegt, als een hond, meer als gewoon hee zou u een mandje kunnen pakken. :+ Daarom zeg ik ook dat ik dat zelf ook wel eens doe maar niet op een dwingende manier. Ik kan het niet zo goed uitleggen.

Het is wel gewoon frustrerend op de winkelmedewerker (waar het misschien wel 100 keer al gebeurt is) maar ook voor de klant. Iedereen is denk ik een klein beetje corona moe. Ik ook echt heel erg. En dat iedereen andere regels hanteert is ook lastig.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 18:06

Lief van je :j
Excuses 1000 maal geaccepteerd.

Maar dat is het nadeel van tekst inderdaad, ik hoor haar het natuurlijk nog in gedachte zeggen en dat is op schrift niet uit te leggen.
En natuurlijk was het mijn fout, en ja ik begrijp dat zij er simpel van word.
Inderdaad iedereen corona moe, dat is denk ik wel de beste uitleg.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 18:06

_Penotti schreef:

Voor een banketstaaf onderbetaald baantje bij de supermarkt? Ik heb niet per se het idee dat mensen daar werken omdat het hun roeping is om mensen op de mandjesplicht te wijzen. Dus verwacht dat ook maar niet van ze.

Ik ben trouwens ook benieuwd of er nog iets voor dat 'hee' zat dat jij misschien niet gehoord hebt.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 18:09

Daar kunnen we het denk ik allemaal over eens zijn, Corona moe. ;(

Ik hoor nu op het nieuws over dove mensen die niet meer kunnen liplezen door mondkapjes. Daar had ik nog niet eens aan gedacht!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 18:11

Popstra schreef:
Werd vandaag in het Kruidvat weer even toegesproken door de kassa juf als of ik een kleuter was! Ik had namelijk mijn fietsmand van de fiets af mee genomen. Dat mocht niet, moest voortaan verplicht een mand van hen. Ik zei dat ik mijn eigen mand hygiënischer vind.
Nee, moest er 1 van hun zijn want dan konden ze tellen hoeveel mensen er in de winkel waren.
Nu was het niet zo dat er een rij van 10 man achter mij stond dus kon ze het ook wel op een normale manier uitleggen vond ik in plaats van een kleinerende toon. Er stond enkel 1 echtpaar achter mij. Ik had voor 62€ aan spullen.
Vind het echt verschrikkelijk hoe je aangesproken word. Is het niet omdat je per ongeluk een verkeerde route loopt, cash wil betalen dan wel om een winkelmand!
Overspannen gedoe allemaal!

Voor haar ben je waarschijnlijk de zoveelste klant die moeilijk doet over regels die zij ook niet verzonnen heeft.
Daarnaast is het bij t kruitvat vanaf maart al verplicht om een mandje mee te nemen. Mandjes op = winkel vol....

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 18:12

sureido schreef:
Daar kunnen we het denk ik allemaal over eens zijn, Corona moe. ;(

Ik hoor nu op het nieuws over dove mensen die niet meer kunnen liplezen door mondkapjes. Daar had ik nog niet eens aan gedacht!

Hier zie ik daarvoor stickers op de mondkapjes als ze met het ov reizen! Vond ik slim.
Ik hoop eigenlijk dat er toch mondkapjes ontwikkeld worden waardoor gezichtsuitdrukkingen beter te zien. Of voor mensen die slechthorend zijn inderdaad zodat ze nog wat kunnen liplezen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 18:14

Het ging niet om de regels, indien die medewerkster ipv hey gewoon had gezegd wilt u aub een mandje pakken want dat zijn onze regels was er niets aan de hand geweest . Moet eerlijk zeggen dat het woordje hey bij mij ook verkeerd zou vallen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 18:14

bigone schreef:
Het ging niet om de regels, indien die medewerkster ipv hey gewoon had gezegd wilt u aub een mandje pakken want dat zijn onze regels was er niets aan de hand geweest . Moet eerlijk zeggen dat het woordje hey bij mij ook verkeerd zou vallen.

Maar het als begroeting als in dat had goedemiddag of hallo moeten wezen? Dat valt verkeerd of is de hey hier gericht op wat fout doen zeg maar. Dat zijn twee verschillende dingen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 18:18

Shadow0 schreef:
_Penotti schreef:

Voor een banketstaaf onderbetaald baantje bij de supermarkt? Ik heb niet per se het idee dat mensen daar werken omdat het hun roeping is om mensen op de mandjesplicht te wijzen. Dus verwacht dat ook maar niet van ze.

Ik ben trouwens ook benieuwd of er nog iets voor dat 'hee' zat dat jij misschien niet gehoord hebt.

Nee, zo ver was ik nu ook weer niet weg in gedachte :D

Tja er zijn zoveel mensen die niet hun roeping doen, maar daar kan een ander ook niets aan doen natuurlijk.

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 18:18

Bij mij ook. "Hey, je moeder" zou er bij mij vrijwel direct uitgekomen zijn. En ik heb geen kinderen en gebruik hey op mijn leeftijd ook nog wel eens in een gesprek. Het gaat erom dat een onbekende badaap een oudere zo uit het niets zo aanspreekt.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 18:21

lenaa_tje schreef:
bigone schreef:

Maar het als begroeting als in dat had goedemiddag of hallo moeten wezen? Dat valt verkeerd of is de hey hier gericht op wat fout doen zeg maar. Dat zijn twee verschillende dingen.

Hier was het echt de Hey, en hoe dat er dan ook uit kwam.
Had ze gezegd hallo was het ook goed geweest, goedemorgen is natuurlijk heel netjes, ook helemaal fijn.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 18:22

Net als er geschreven werd dat de vakkenvuller niet opzij ging..
Zou toch wat zijn als ze dat steeds moeten doen, komt het werk nooit af..
Ik loop desnoods door en kom naderhand terug om te pakken wat ik nodig heb
En anders soit ze zit met de rug naar mij toe, vraag ook wel eens od ze het achter zich willen neerleggen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 18:24

Tuurlijk snap ik dat hey naar een klant roepen verre van correct is, maar aan de andere kant krijgen winkel medewerkers op het moment heel veel nare dingen naar hun hoofd geslingerd, dat ik het ook wel weer begrijp

sureido

neetoch schreef:
Bij mij ook. "Hey, je moeder" zou er bij mij vrijwel direct uitgekomen zijn. En ik heb geen kinderen en gebruik hey op mijn leeftijd ook nog wel eens in een gesprek. Het gaat erom dat een onbekende badaap een oudere zo uit het niets zo aanspreekt.

Ik vind ‘Hey je moeder’ als oudere persoon best wel triest om te zeggen en jouw gedrag misschien nog wel erger dan die ‘onbekende badaap’ want je verlaagt je dan gewoon naar het niveau van die ‘onbekende badaap’.

Shadow0

neetoch schreef:
Het gaat erom dat een onbekende badaap een oudere zo uit het niets zo aanspreekt.

Maar goed dat je zelf zo respectvol bent over mensen die je niet kent?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 18:25

Hey je moeder.... ja, ik geloof dat ik dat ook doen ha ha

_Penotti

LadyMadonna schreef:
Tuurlijk snap ik dat hey naar een klant roepen verre van correct is, maar aan de andere kant krijgen winkel medewerkers op het moment heel veel nare dingen naar hun hoofd geslingerd, dat ik het ook wel weer begrijp

Ja ik ook als ze zich zo gedragen.....

Popstra

Heb er alweer spijt van dat ik het hier gepost heb. Wat een gezeik zeg!! :roll:

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 18:26

Af en toe denk je toch dat de politiek betekend dat je niet logisch hoeft na te denken.
Sinds de opening van de clubs zitten we sinds vandaag nu op een grote sprong naar 200 besmettingen. Iedereen in paniek: we moeten maskers in de winkels invoeren, nu!
Clubs sluiten: neuh...
_-:( 8)7