Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JudithGigi

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 21:56

Hier ook team 'oude kleding opmaken bij de paarden'. Maar op de vorige stal kwamen ze allemaal met gloednieuwe setjes van eskadron en blackheart equestrian en dat soort dingen en dan na 1x dragen tekoop zetten want dan is het niet meer hip :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 22:18

JudithGigi schreef:
Hier ook team 'oude kleding opmaken bij de paarden'. Maar op de vorige stal kwamen ze allemaal met gloednieuwe setjes van eskadron en blackheart equestrian en dat soort dingen en dan na 1x dragen tekoop zetten want dan is het niet meer hip :j
Of nog erger: zeker 10 setjes hebben hangen à 100+ euro per stuk (inclusief bijpassende kleding), en dan klagen dat ze geen geld hebben voor een osteopaat, les of DA. :x

Ik vond mezelf al bijzonder gul met twee sjabrakken en twee stable rubbers voor m'n paard. :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 22:19

Of de stalhouder de smid laten voorschieten omdat ze er zelf niet bij waren. En de stalhouder tig keer om zijn geld moet vragen.

Zo kende ik er dus 2.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 22:26

Dat mensen zich leuk willen aankleden voor een shoot of een leuke jurk aan willen doen snap ik wel. Vind het zelf heel vaak heel truttig, maar dat vind ik sowieso al snel van dingen :)) . Vind het ook wel weer aandoenlijk als mensen zich zo uitdossen voor een fotoshoot met hun maatje.

Iedereen z'n lolletje wat betreft setjes kopen :o Maar vind er wel wat van qua consumptiedrang en materialistische ongein. Ben mijn paard nooit leuker gaan vinden omdat er een dekje van 70 euro op lag :') . Ook nooit per se meer kunnen genieten van het paardrijden omdat mijn rijbroek matchte bij het dekje. Ik was zeker de laatste jaren (Lees: toen ik geen 14-jarig pennymeisje meer was die dekjes bietste bij mijn moeder) echt team-marktplaats-fashion als ik op stal was. Maar vind dat we sowieso wel wat kritischer mogen zijn op hoeveel we consumeren.

Nu mis ik het hebben van een paard ;( En niet vanwege de dekjes.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 22:27

Urbanus schreef:
Kaasfondue is life.

Dit…..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 22:28

Vreselijk... Naar ook voor die stalhouder, DP. -O-

Ik moet bij ons op stal wel lachen om al die jonge meiden die een hat silk met bijpassend sjabrakje en shirt hebben voor hun favoriete manegepony's - ik vind dat wel cute. En dan loop ik ertussen in m'n H&M spijkerbroek (soms in m'n breeches), afgetrapte rijlaarzen en ondergekwijlde paardenjassen. :') Ik heb mezelf laatst wel getrakteerd op een aantal Aubrion base layers die in de aanbieding waren. Ik heb niet echt oude kleding namelijk, of kleding die geschikt is voor naar de paarden als het "normaal" niet meer gedragen kan worden (meestal wordt het dan huiskleding), en doordat ik best snel zweet, is katoen ook niet zo heel lekker om aan te hebben. :=

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 22:36

Bij ons op stal lopen mensen die hun ondergekwijlde staljassen direct in de was en de droger doen zodra het kwijl verschijnt. Dat vind ik om diverse redenen verspilling en aanstellerij.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 22:38

Menino schreef:
Dat mensen zich leuk willen aankleden voor een shoot of een leuke jurk aan willen doen snap ik wel. Vind het zelf heel vaak heel truttig, maar dat vind ik sowieso al snel van dingen :)) . Vind het ook wel weer aandoenlijk als mensen zich zo uitdossen voor een fotoshoot met hun maatje.

Iedereen z'n lolletje wat betreft setjes kopen :o Maar vind er wel wat van qua consumptiedrang en materialistische ongein. Ben mijn paard nooit leuker gaan vinden omdat er een dekje van 70 euro op lag :') . Ook nooit per se meer kunnen genieten van het paardrijden omdat mijn rijbroek matchte bij het dekje. Ik was zeker de laatste jaren (Lees: toen ik geen 14-jarig pennymeisje meer was die dekjes bietste bij mijn moeder) echt team-marktplaats-fashion als ik op stal was. Maar vind dat we sowieso wel wat kritischer mogen zijn op hoeveel we consumeren.

Nu mis ik het hebben van een paard ;( En niet vanwege de dekjes.

Ik kocht mijn huidige paard met alles erbij. Daar zat ook een dekje bij van het vorige paard van de verkoper, compleet met naam _O-

De enige reden voor dure dekjes (heb er twee) is omdat ze groot genoeg waren dat de bagage op het dekje lag in plaats van op het paard.

Veronica2 schreef:
Bij ons op stal lopen mensen die hun ondergekwijlde staljassen direct in de was en de droger doen zodra het kwijl verschijnt. Dat vind ik om diverse redenen verspilling en aanstellerij.

dan kan ik na vrijwel elk bezoek m'n jas wel in de was gooien.

Laatst wel eens gedaan: paard wil graag kroelen en kroelt dan terug op mijn schouder maar ze had net gedronken.....

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 22:48

JudithGigi schreef:

Hier op stal gelukkig niet zo. En Idd oude kleding opmaken. Ik loop echt altijd in dezelfde jassen, trui en en broeken tot ze uit elkaar vallen..... En goeie kleuren combinaties doe ik niet aan. Nu vaak paarse jas, groene broek en felroze sokken. Kan prima.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 22:51

Iedereen moet het lekker zelf weten uiteindelijk.
Je kan je geld maar 1x uitgeven. De een doet het aan kleding, de ander aan bijv. avondjes uit.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 23:09

Ik vind vloekende kleuren, onderkwijlde jassen, afgetrapte laarzen en afgedragen kleding op stal weer not done, ben ik maar een aansteller dan := bijna alles hier is enigszins matchy al komt het deels doordat ik bewust geen vloekende kleuren koop (lees:veel donkerblauw en zwart ;) ).

Het is mij overigens nog nooit gelukt om kleding zover te krijgen dat het uit elkaar viel :? heb nog wat kleren van middelbare school die gewoon netjes zijn. Alleen schoenen gooi ik wel weg vanwege slijtage.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 00:07

Fly_high schreef:
Ik vind vloekende kleuren, onderkwijlde jassen, afgetrapte laarzen en afgedragen kleding op stal weer not done, ben ik maar een aansteller dan := bijna alles hier is enigszins matchy al komt het deels doordat ik bewust geen vloekende kleuren koop (lees:veel donkerblauw en zwart ;) ).

Het is mij overigens nog nooit gelukt om kleding zover te krijgen dat het uit elkaar viel :? heb nog wat kleren van middelbare school die gewoon netjes zijn. Alleen schoenen gooi ik wel weg vanwege slijtage.
Ik vind het zonde om laarzen die nog gewoon draagbaar zijn, maar waar hier en daar het lakleer wat versleten is, weg te mikken. En ik ga inderdaad ook niet m'n jas elke dag wassen - die moet namelijk ook weer geïmpregneerd worden voor de waterdichtheid, dus daar ga ik ook niet dagelijks mee in de weer. M'n paard klaagt er in ieder geval niet over, die krijgt alles wat haar hartje begeert. :))

Sizzle schreef:
Iedereen moet het lekker zelf weten uiteindelijk.
Je kan je geld maar 1x uitgeven. De een doet het aan kleding, de ander aan bijv. avondjes uit.
Uiteraard, maar als het paard eronder lijdt omdat er door die setjes, avondjes uit en dure vakanties geen geld meer is voor een behandeling of supplement, vind ik daar wel wat van. :D

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 00:16

Het is ook wel echt verspilling van water, energie en wasmiddel om je staljassen om de dag te wassen.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 00:31

Oke ik vind hier en daar wat lakleer missen weer niet eens tellen als afgetrapt en een beetje kwijl op mijn jas ook niet meteen gelijk aan onderkwijld. Dus we lopen er waarschijnlijk heel vergelijkbaar bij alleen hanteren andere definities van wel en niet netjes ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 00:38

Fly_high schreef:
Oke ik vind hier en daar wat lakleer missen weer niet eens tellen als afgetrapt en een beetje kwijl op mijn jas ook niet meteen gelijk aan onderkwijld. Dus we lopen er waarschijnlijk heel vergelijkbaar bij alleen hanteren andere definities van wel en niet netjes ;)
Haha, ja. :)) Ik vind mijn laarzen namelijk wel afgedragen, maar het is ook niet dat de zolen loslaten en de ritsen er nog maar half in zitten of zo. Ik zou er geen wedstrijden mee starten, maar voor dagelijks gebruik voldoen ze nog prima.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 08:06

Goh, ik heb wel leuke setjes, maar over het algemeen eh....... voor het rijden. Maar ik heb ook nog een setje Mountain Horse laarzen, en die zijn geloof ik al 15 jaar oud. Maar die dingen zijn nog steeds prima, dus om ze nu weg te gooien vind ik ook zo zonde.
Zijn ook prima om mee te mesten en de hele dag op stal rond te lopen trouwens. En Petrie laarzen maar die dingen zijn inmiddels...... ook stokoud. Daar ben ik dan wel weer heel zuinig op, die draag ik alleen met rijden. Jas in de was gooien na elke keer op stal is echt onzin, dan blijf ik wassen zeg :') ding is gewoon prima. Vegen en vlekken horen erbij hoor, en met je paard knuffelen is leuk :j

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 09:01

Fly_high schreef:

Ligt een beetje aan het kledingstuk, maar ik heb een paar vesten die wat beginnen te rafelen bij de mouwen of shirts die gewoon te vaal van kleur zijn om buiten stal/klussen oid aan te trekken.

Maar ik heb ook nog wel wat dingen van de middelbare school liggen die ik nog gewoon aan doe in het dagelijkse leven :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 10:22

Rafels en gaatjes komen op een gegeven moment en als het hele fijne kleding is om te dragen dan hou ik het toch nog wel een poosje vol ermee hoor := Voor buiten / knollies / klussen is dat goed genoeg :j

Overigens bij snel zweten heb ik juist het liefst katoen of andere natuurlijke materialen want in polyester en acryl enzo wordt het alleen maar erger := Bij mij werkt Nuud echt fantastisch tegen klotsende oksels (van hard werken) trouwens.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 11:01

Ik krijg mijn jas niet meer schoon, al zou ik het willen :)) Lekker boeiend dat het niet matched, en ja, mijn mouwen rafelen ook al iets van m'n vest. Ik ga er ook gewoon mee naar de supermarkt. Kan mij echt gestolen worden :=

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 11:05

Veronica2 schreef:
Het is ook wel echt verspilling van water, energie en wasmiddel om je staljassen om de dag te wassen.

Om de dag? Ehhhh eens in de 6 weken of zo? (Of ben ik nou een viespeuk?) :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 11:07

Tancreda4 schreef:
JudithGigi schreef:

Hier op stal gelukkig niet zo. En Idd oude kleding opmaken. Ik loop echt altijd in dezelfde jassen, trui en en broeken tot ze uit elkaar vallen..... En goeie kleuren combinaties doe ik niet aan. Nu vaak paarse jas, groene broek en felroze sokken. Kan prima.

Bij ons is het HV Polo, Maya Dolores, en die dure dekjes met zo'n metaal plaatje erop. En alles, alles met glitters.... en uiteraard matching kleuren. Dochter en ik vallen altijd uit de toon. Harry's Horse, oude trui of vest. Simpele broeken van Divoza en 0 glitters.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 11:08

rien10 schreef:
Veronica2 schreef:

Lijkt me prima!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 11:09

Dat vind ik nog vaak.. _O-

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 11:09

Bovendien was je de vulling aan gort als je zo vaak wast.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 11:10

rien10 schreef:
Veronica2 schreef:

Ja!

Eens per maand zou nog acceptabel zijn }>