Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
JudithGigi schreef:Of nog erger: zeker 10 setjes hebben hangen à 100+ euro per stuk (inclusief bijpassende kleding), en dan klagen dat ze geen geld hebben voor een osteopaat, les of DA.Hier ook team 'oude kleding opmaken bij de paarden'. Maar op de vorige stal kwamen ze allemaal met gloednieuwe setjes van eskadron en blackheart equestrian en dat soort dingen en dan na 1x dragen tekoop zetten want dan is het niet meer hip
Menino schreef:Dat mensen zich leuk willen aankleden voor een shoot of een leuke jurk aan willen doen snap ik wel. Vind het zelf heel vaak heel truttig, maar dat vind ik sowieso al snel van dingen. Vind het ook wel weer aandoenlijk als mensen zich zo uitdossen voor een fotoshoot met hun maatje.
Iedereen z'n lolletje wat betreft setjes kopenMaar vind er wel wat van qua consumptiedrang en materialistische ongein. Ben mijn paard nooit leuker gaan vinden omdat er een dekje van 70 euro op lag
. Ook nooit per se meer kunnen genieten van het paardrijden omdat mijn rijbroek matchte bij het dekje. Ik was zeker de laatste jaren (Lees: toen ik geen 14-jarig pennymeisje meer was die dekjes bietste bij mijn moeder) echt team-marktplaats-fashion als ik op stal was. Maar vind dat we sowieso wel wat kritischer mogen zijn op hoeveel we consumeren.
Nu mis ik het hebben van een paardEn niet vanwege de dekjes.
Veronica2 schreef:Bij ons op stal lopen mensen die hun ondergekwijlde staljassen direct in de was en de droger doen zodra het kwijl verschijnt. Dat vind ik om diverse redenen verspilling en aanstellerij.
JudithGigi schreef:Hier ook team 'oude kleding opmaken bij de paarden'. Maar op de vorige stal kwamen ze allemaal met gloednieuwe setjes van eskadron en blackheart equestrian en dat soort dingen en dan na 1x dragen tekoop zetten want dan is het niet meer hip
Fly_high schreef:Ik vind het zonde om laarzen die nog gewoon draagbaar zijn, maar waar hier en daar het lakleer wat versleten is, weg te mikken. En ik ga inderdaad ook niet m'n jas elke dag wassen - die moet namelijk ook weer geïmpregneerd worden voor de waterdichtheid, dus daar ga ik ook niet dagelijks mee in de weer. M'n paard klaagt er in ieder geval niet over, die krijgt alles wat haar hartje begeert.Ik vind vloekende kleuren, onderkwijlde jassen, afgetrapte laarzen en afgedragen kleding op stal weer not done, ben ik maar een aansteller danbijna alles hier is enigszins matchy al komt het deels doordat ik bewust geen vloekende kleuren koop (lees:veel donkerblauw en zwart
).
Het is mij overigens nog nooit gelukt om kleding zover te krijgen dat het uit elkaar vielheb nog wat kleren van middelbare school die gewoon netjes zijn. Alleen schoenen gooi ik wel weg vanwege slijtage.
Sizzle schreef:Uiteraard, maar als het paard eronder lijdt omdat er door die setjes, avondjes uit en dure vakanties geen geld meer is voor een behandeling of supplement, vind ik daar wel wat van.Iedereen moet het lekker zelf weten uiteindelijk.
Je kan je geld maar 1x uitgeven. De een doet het aan kleding, de ander aan bijv. avondjes uit.
Fly_high schreef:Haha, ja.Oke ik vind hier en daar wat lakleer missen weer niet eens tellen als afgetrapt en een beetje kwijl op mijn jas ook niet meteen gelijk aan onderkwijld. Dus we lopen er waarschijnlijk heel vergelijkbaar bij alleen hanteren andere definities van wel en niet netjes
Fly_high schreef:Ik vind vloekende kleuren, onderkwijlde jassen, afgetrapte laarzen en afgedragen kleding op stal weer not done, ben ik maar een aansteller danbijna alles hier is enigszins matchy al komt het deels doordat ik bewust geen vloekende kleuren koop (lees:veel donkerblauw en zwart
).
Het is mij overigens nog nooit gelukt om kleding zover te krijgen dat het uit elkaar vielheb nog wat kleren van middelbare school die gewoon netjes zijn. Alleen schoenen gooi ik wel weg vanwege slijtage.
Tancreda4 schreef:JudithGigi schreef:Hier ook team 'oude kleding opmaken bij de paarden'. Maar op de vorige stal kwamen ze allemaal met gloednieuwe setjes van eskadron en blackheart equestrian en dat soort dingen en dan na 1x dragen tekoop zetten want dan is het niet meer hip
Hier op stal gelukkig niet zo. En Idd oude kleding opmaken. Ik loop echt altijd in dezelfde jassen, trui en en broeken tot ze uit elkaar vallen..... En goeie kleuren combinaties doe ik niet aan. Nu vaak paarse jas, groene broek en felroze sokken. Kan prima.