[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 11:20

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 16:03

In het artikel DuoPenotti noemen ze het ras niet maar na even opzoeken blijken mijn 'vooroordelen' weer bevestigd te worden. Niks mis met verantwoordelijke fok en verkoop maar... daar praktisch geen sprake van, al zeker niet in Amerika. Het wordt eens tijd dat mensen gaan inzien dat niet alles van de opvoeding afhangt. Hoeveel ongelukken moeten er nog met die dieren gebeuren?
Doet me denken aan dit filmpje. Er lopen twee kinderen rond, een vrouw zit op een stoel en de kinderen gieten water over haar hoofd. Dat is blijkbaar de 'trigger' voor de 'stafford' (lookalike) om in die vrouw haar nek te vliegen.
Ze blijft (gelukkig) nog relatief rustig maar mijn god... (En dan die reacties altijd: "chihuahua's zijn agressiever." Kan goed zijn joh, maar ondanks dat chihuahua's een slechte opvoeding/behandeling krijgen bijten die geen mensen of honden dood. 8)7 )
https://www.youtube.com/watch?v=X_A2nszFPm4
(Er is geen bloed in het filmpje te zien. Op het einde een foto van haar gezwollen kaak.)

En ja, elke hond kan door iets 'vreemd'/wat wij niet zien getriggerd worden- gelukkig besluiten de meeste honden niet dat je het dan maar met de dood moet bekopen...

Lynn_Nikita

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 16:43

wow wat blijft zij rustig, misschien ook wel omdat er kleine kinderen bijzijn dat ze dat voor hun probeert te doen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 16:50

Een probleem hond en kleine kinderen hebben vind ik al een te groot risico.

En ja die ene vrouw blijft idd erg rustig.
Vraag me af of hij op het water afkomt of haar gegil. Denk dat laatste.

Het blijft een bijzonder ras.
En prima honden in ervaren handen. Alleen dat ervaren ontbreekt te vaak

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 17:18

DezeNaam schreef:
In het artikel DuoPenotti noemen ze het ras niet maar na even opzoeken blijken mijn 'vooroordelen' weer bevestigd te worden. Niks mis met verantwoordelijke fok en verkoop maar... daar praktisch geen sprake van, al zeker niet in Amerika. Het wordt eens tijd dat mensen gaan inzien dat niet alles van de opvoeding afhangt. Hoeveel ongelukken moeten er nog met die dieren gebeuren?
Doet me denken aan dit filmpje. Er lopen twee kinderen rond, een vrouw zit op een stoel en de kinderen gieten water over haar hoofd. Dat is blijkbaar de 'trigger' voor de 'stafford' (lookalike) om in die vrouw haar nek te vliegen.
Ze blijft (gelukkig) nog relatief rustig maar mijn god... (En dan die reacties altijd: "chihuahua's zijn agressiever." Kan goed zijn joh, maar ondanks dat chihuahua's een slechte opvoeding/behandeling krijgen bijten die geen mensen of honden dood. 8)7 )
https://www.youtube.com/watch?v=X_A2nszFPm4
(Er is geen bloed in het filmpje te zien. Op het einde een foto van haar gezwollen kaak.)

En ja, elke hond kan door iets 'vreemd'/wat wij niet zien getriggerd worden- gelukkig besluiten de meeste honden niet dat je het dan maar met de dood moet bekopen...

Ik had precies hetzelfde vooroordeel en dat werd inderdaad snel bevestigd met wat Googlen.
Het zal wel niet een rasechte zijn hoor, vast een pitbullachtige. Het enge aan deze honden vind ik dat ze gewoon niet stoppen. Een kleine trigger en ze gaan gewoon helemaal tekeer en stoppen niet tot het niet meer beweegt.

Niemand vindt het raar dat Duitse herders waken, dat Border collies drijven, dat Staande honden wild aanwijzen, zónder opvoeding. Maar o wee, als je zegt dat een Stafford of verwant grote kans heeft hondagressief te zijn. Dan ligt het ineens wel aan opvoeding en niet aan genen.
Alle honden bijten, ja klopt. Maar de gedrevenheid van een grote terriër, of wat je nu veel ziet: grote terriër gemixt met molossers, kent vrijwel geen rem. Ik ken een paar heel leuke exemplaren. Één heel leuk exemplaar heeft in zijn jonge jaren een hond doodgebeten. Die is nu oud en heeft niet zo’n zin meer in gedoe. Zij wist altijd al wat ze aan de lijn had, heel verantwoordelijke vrouw. En toen kwam een hondje blij iemands voordeur uit gerend omdat die meneer z’n vrouw de tussendeur vergeten was dicht te doen terwijl hij aan z’n auto aan het klussen was op z’n oprit.
Dood.

Ik heb een husky, vreet ook alle konijnen, schapen, ganzen, geiten, kippen en weet ik wat op als hij de kans krijgt. Die lopen gelukkig niet aldoor op straat dus kan ik kiezen waar ik loop. Ik mijd dus echt plekken waar die beesten zijn ook al is hij aangelijnd. Stel, ik val of de lijn breekt. Hij raakt in een staat waarin ik hem niet bereiken kan en dan zijn die beesten de pineut. Nee hoor. Ik kap daar ook mee, ik wil geen moordmachine meer. Het is een wereldhond maar je moet zo alert zijn. Niet alleen om je heen maar dus ook 500 meter verder want stel.
Ik kan me niet voorstellen hoe poedersuiker het is als je dat elke wandeling moet doen omdat op elke hoek wel een hond of rennend kind te vinden is.

Dat filmpje van die bucket challenge kende ik al. Die hond is duidelijk getriggerd door die gil. Leuke nanny dogs.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 21:58

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 22:44

Vraag mij echt af of die foto echt is....

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 14:17

Zo die hond die vrouw staat er en ook gewoon richting gezicht bijten...

Hij gaat na de pound zegt die man en die vrouw ja zeker ook nog erg rustig allebei.

wat bedoelen ze daar mee?

Ik had em in laten slapen of in een kennel/ muilkorf nooit meer zo los inelk geval.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 14:24

The pound is het asiel.

Ik denk dat die ene foto wel echt is.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 20:41

Asiel, nog aardig dat ze dat zeggen.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 23:04

Oef, nee, die had van mij een spuitje gekregen...ik zou een ander ook niet willen opzadelen met een hond die deze mate van agressie kan tonen.... De hond zelf wordt ook niet beter van deze ervaringen...

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 07:14

Spuitje lijkt me ook een prima plan. Ik ben echt niet voor het afspuiten van honden, en ook al heeft deze hond misschien een 2e kans verdiend, ik vraag me af wie dat echt ziet zitten... Ik heb in een asiel gewerkt en sommige honden zaten daar echt jaren, niks aan voor zo'n dier (al deden de vrijwilligers en medewerkers echt hun best hoor!).

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 10:57

Stage gelopen in asiel echt jaren terug toen ik nog 17 was ofzo

Een hond beet zelfs een oude vent met uitlaten die hem wel wou.maar uiteraard niet kreeg.

Was verder altijd buiten in de tuin gehouden bij vorige eigenaar.

Hij mocht s nacht het terrein "bewaken" binnen de hekken liep die dan los. Hij beet niet meteen je kon hem gewoon uitlaten aan de riem alleen echt aaien of over hem heen buigen niet.

Ik vond het daar eerder luguber hoe een heel stel inteelt katten gered werd uit een huis wat zagen die eruit.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 12:15

Las vanmorgen een stukje over een moderne 'cave woman' die aangereden wild eet. Misschien is dat laatste niet luguber, maar de 'geest' die helemaal verkleed en opgedoft moet zijn vind ik best bijzonder. Alsof je zonder al die opsmuk zoiets niet kunt doen. Ben normaal niet zo van de vooroordelen, maar het lijkt mij een vorm van aandacht vragen.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 20:35

Er is een lichaam gevonden dat al weken in het water lag. Het is echter een heel vaag verhaal wat er nu op fb staat. Een buurtbewoner had het al weken in het water zien liggen, het is gewikkeld in een doek en er is geen sprake van een misdrijf. Tja... Er staan foto's bij het artikel van de zak waarin het lichaam is gelegd. Er stonden eerst ook foto's van het drijvende lichaam, maar die zijn gelukkig inmiddels geblurd.
https://incidentenapeldoorneo.com/2021/ ... 35rs5KY_lg

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 20:43

Anoeska27 schreef:
Er is een lichaam gevonden dat al weken in het water lag. Het is echter een heel vaag verhaal wat er nu op fb staat. Een buurtbewoner had het al weken in het water zien liggen, het is gewikkeld in een doek en er is geen sprake van een misdrijf. Tja... Er staan foto's bij het artikel van de zak waarin het lichaam is gelegd. Er stonden eerst ook foto's van het drijvende lichaam, maar die zijn gelukkig inmiddels geblurd.
https://incidentenapeldoorneo.com/2021/ ... 35rs5KY_lg

Huh, wat een raar verhaal

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 21:49

"hij is niet door een misdrijf om het leven gekomen", dat is wat anders dan dat er geen sprake is van een misdrijf. Maar iemand kan ook zelf doodgegaan zijn en dat de vinder dit de beste manier vond om van het lichaam af te komen. Het dumpen zelf zal wel een misdrijf zijn :-)

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 23:50

beert schreef:
"hij is niet door een misdrijf om het leven gekomen", dat is wat anders dan dat er geen sprake is van een misdrijf. Maar iemand kan ook zelf doodgegaan zijn en dat de vinder dit de beste manier vond om van het lichaam af te komen. Het dumpen zelf zal wel een misdrijf zijn :-)

Maar het is toch bijzonder om dat nu al te weten over een lichaam wat zo'n 4 weken in het water heeft gelegen? Ik heb altijd begrepen dat daar toch echt een heel uitgebreid onderzoek voor nodig is. Of ik heb teveel dr G. gekeken.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 23:55

Nou idd. Dat is toch wel wat snel om te concluderen? Misschien is die persoon well vergiftigd en vindt je dat nooit weer terug…

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 00:06

Ik las vandaag op TikTok iets over 'La Pascualita'. Een etalagepop in een bruidswinkel die zo echt lijkt dat men zich afvraagt of ze zo realistisch gemaakt is of dat ze een gebalsemd lijk is. Meerdere links te vinden op Google. Best wel creepy.. wel gek dat er nooit sluitend onderzoek naar gedaan is.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 00:36

Snippergroen schreef:
Ik las vandaag op TikTok iets over 'La Pascualita'. Een etalagepop in een bruidswinkel die zo echt lijkt dat men zich afvraagt of ze zo realistisch gemaakt is of dat ze een gebalsemd lijk is. Meerdere links te vinden op Google. Best wel creepy.. wel gek dat er nooit sluitend onderzoek naar gedaan is.

Ik ben op Google gaan kijken, bizar idd. Vooral als je die handen ziet, dat kan toch bijna niet nagemaakt zijn in die tijd zou je zeggen.

In deze link wat foto's en het verhaal.
https://mysteriealom.wordpress.com/myst ... e-etalage/

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 00:45

In die tijd hoeft natuurlijk niet zo veel te zeggen. De Grieken en Romeinen waren ook kunstenaars eerste klas, wat zij uit steen konden houwen doen ook maar weinig na. (En oorspronkelijk waren de beelden ook beschilderd, waardoor het mogelijk nog echter leek).
Ik denk ook eigenlijk dat het misschien nog wel lastiger is om een lichaam zo te balsemen dat het nog decennia in zo'n goede staat blijft, dan om het namaken.

Maar waar ik aan zou denken, is dat er wel onderzoek naar is gedaan, maar de toeristische trekpleister veel te leuk is om dat openbaar te maken. Al ken ik weinig van de politiek in Mexico en of ze daadwerkelijk een mogelijk lijk wel of niet zouden onderzoeken.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 13:02

Snippergroen schreef:

Intrigerend! :j

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 15:54

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 16:01

lithopedion als je daar op googeld krijg je meer van die baby's te zien.
Heel raar.

Die etalage pop is idd ook wel heel echt. Zeker voor die tijd al.
Maar dat het een echt persoon is geweest en nu nog zo mooi zou ik ook niet echt aannemelijk vinden.