[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 20:02

Puppyyyy <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 20:09

Ayasha schreef:
Varekaj: jij start hrov zeker?

Love_western: Toen mijn Jack gesteriliseerd werd heb ik meer gehuild dan de hond. :o snap wel dat je er tegen op ziet! Je staat zo machteloos hè... Dit is een reu dus dat is een iets minder ingrijpende operatie als het zo ver is...

Ceffyl: traditioneel wel idd. Hoe dat wettelijk zit weet ik niet. Maar Peetoom en tante horen traditioneel gezien wel een grotere rol in het leven van het kind te hebben dan gewone ooms en tantes. Ik zelf heb al tegen mijn broer gezegd dat ik geen peettante wordt van geen enkel kind. Ik wil die verantwoordelijkheid niet.

Voor ons is het frituur-dag!

[ [url=m/30Exu6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Paar dagen bij ons

[ [url=m/pk0Fqr.jpg]Afbeelding[/url] ]
Onschuld zelve! (Hij was stout geweest

[ [url=m/sgMXEg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Áltijd charmant...

Mooi zwart masker <3

Ja klopt, enige reden dat ze gesteriliseerd word is vanwege de reu(heeft altijd bij mijn moeder gewoond, zelf woonde ik bij mijn vader. Maar heb hem meegenomen toen ik ging samenwonen)

Die word helemaal leip van loopse teven. En hebben aan alle kanten buren :=

Dit zijn mijn 2 draken

Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 20:30

Prachtige dieren! :+:
Ik ben echt helemaal gek van herders! Zeker Mechelse :+:

Hij heeft idd een mooi masker, lief dier ook. Hij gaat woensdag voor het eerst naar school maar ‘los’, ‘zit’ en ‘af’ kent hij al en ‘hier’ in theorie ook maar hij voelt zich nog niet altijd aangesproken betreffende komen. := zeker als hij onderweg afgeleid wordt. _O- zit en af doet hij wel heel trouw.

Als hij ver genoeg is gaat hij pakwerk doen. Vandaag bij een man geweest die competitie doet om te zien of hij goed pakt en die was even verbaast ver hoe sterk hij al pakte. Naar ons bijt hij trouwens niet meer, enkel op speelgoed en nu dus de mouw. Los doet hij ook meteen. Dat vind ik toch belangrijk.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 20:33

Hij is leuk :+:

Zou alleen met aanbijten etc lekker wachten tot het appel er goed op zit
Dat bijten komt echt wel goed :J ook als je wat langer wacht :)
Zie meer issues bij beginnen met pakwerk voordat het appel er goed op zit dan andersom :P
(Onze reu wilde nog wel eens zijn oren vergeten tijden het pakwerk (roll) you live and you learn :)) )

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 20:37

:j hij mag nu niet meer pakken tot hij zo ver is. Die man wilde graag weten of hij pakte. :j maar hij zei ook ‘nu gewoon laten tot hij zo ver is’.
Dus nu gaat hij gewoon eerst die schotels leren richten. _O-
‘Los’ en ‘rustig’ zijn belangrijk. :j
‘Rustig’ ivm de oude Jack. _O- als hij wil spelen dan helpt ‘rustig’ want mijn oudje speelt nie meer. :(:)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 20:40

Hihi dat is soms nog de grootste uitdaging bij dat jonge grut
Althans, Met veel afleiding is het soms best even hard werken om de aandacht vast te houden :+

Bij oud grut trouwens ook >;)
Eyck is nu dik 8 en ik vrees aan zijn tweede Jeugd begonnen (voor zover de eerste jeugd ooit geeindigd is :? )

edit
Van de week twee keer bij ons nieuwe nichtje op bezoek geweest... tis een hartstikke mooi kind
Maar als ik dan Zie hoe in dienst van een baby je staat Die eerste periode
Mensen kinderen ; ik laat het wel aan Anderen over hoor... dat voortplanten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 21:00

Nou echt he.. je krijgt er zoooooveel voor terug. Maar wanneer, geen flauw idee. Hier ook, gezellig spelletjesavond en moeders halve avond boven proberen de baby te laten slapen. Enig voordeel dat we gewoon een spel voor 4 personen konden spelen, ondanks dat we officieel met 5 waren :')

Of als je dan die nieuwbakken ouders ziet met wallen tot op de grond. Laat maar, ik wil gewoon lekker kunnen slapen. Desnoods om 3 uur smiddags in het weekend, als ik daar zin in heb.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 21:03

Wij hebben net lekker samen gekookt, gegeten, lekker klef gedaan tussen de lakens en nu lekker op de bank met een filmpje en een bak ijs.

Dat kan gewoon zonder eerst oppas te moeten zoeken of zachtjes te moeten doen voor de kinderen :7. Echt enkel voordelen, zoals ik het zie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 21:08

Heerlijk!

Ik was vandaag nog naar de decathlon.. het viel me echt mee qua rondvliegende/fietsends koters. Ze waren bijna allemaal rondom de testzone te vinden. Maar echt... dat is de enige winkel waar er om de 10 min omgeroepen wordt dat Vlinder haar ouders kwijt is en bij de servicebalie opgehaald kan worden. Alsof je voorbij de drempel niet meer op je koter hoeft te letten. Is dat in de hoop dat je naar huis kan sneaken zonder ze weer mee te moeten nemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 21:13

Ayasha schreef:
Prachtige dieren! :+:
Ik ben echt helemaal gek van herders! Zeker Mechelse :+:

Hij heeft idd een mooi masker, lief dier ook. Hij gaat woensdag voor het eerst naar school maar ‘los’, ‘zit’ en ‘af’ kent hij al en ‘hier’ in theorie ook maar hij voelt zich nog niet altijd aangesproken betreffende komen. := zeker als hij onderweg afgeleid wordt. _O- zit en af doet hij wel heel trouw.

Als hij ver genoeg is gaat hij pakwerk doen. Vandaag bij een man geweest die competitie doet om te zien of hij goed pakt en die was even verbaast ver hoe sterk hij al pakte. Naar ons bijt hij trouwens niet meer, enkel op speelgoed en nu dus de mouw. Los doet hij ook meteen. Dat vind ik toch belangrijk.

Dat is zeker netjes! Goede herder bijt altijd wel.

Die van mij heb ik eerste jaar ook weinig 'pakwerk' mee gedaan. Inmiddels mee gestopt door meerdere redenen. Mis het af en toe wel.

Begin binnenkort met mantrailen met ze.

Dit was de reu met 6 week al. Heeft altijd een goede beet gehad.
Afbeelding

Dit met 4 jaar. Alleen te heftig met pakwerk. Achteraf was ie meer geschikt geweest voor de knpv.
Afbeelding

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 21:43

idinn schreef:
Nou echt he.. je krijgt er zoooooveel voor terug. Maar wanneer, geen flauw idee. Hier ook, gezellig spelletjesavond en moeders halve avond boven proberen de baby te laten slapen. Enig voordeel dat we gewoon een spel voor 4 personen konden spelen, ondanks dat we officieel met 5 waren :')

Of als je dan die nieuwbakken ouders ziet met wallen tot op de grond. Laat maar, ik wil gewoon lekker kunnen slapen. Desnoods om 3 uur smiddags in het weekend, als ik daar zin in heb.

Pfft ik heb laatst ervaren hoe ik op slaaptekort ga. Gewoon niet dus. :') Mijn hemel.

Ik bedenk me net iets naars. Net een nieuw liefje. Eigenlijk zit ik dus wel in die fase van mijn leven dat ik dit moet gaan peilen, hoe hij hierin staat. :o
Nou is het zeer bekend binnen onze omgeving hoe ik erin sta (al heeft deze man wel echt een bord voor zijn kop af en toe dus misschien is het hem ontgaan := ) en heb ik hem volgens mij wel eens horen zeggen dat hij echt niks met kinderen heeft. Ook hebben we vastgesteld dat het leuk is met ons zolang het leuk is en dat als we anders in het leven blijken te staan / niet meer bij elkaar passen we dat gewoon kunnen uitspreken en niet blijven aanmodderen. Ik maak me niet zo'n zorgen dus, maar het is toch wel een dingetje := (En een terugkerend thema :)* ik leer het ook nooit.)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 22:02

Heeeel gaaaaaf die herders! Onze hond is 25% Mechelaar. Ze was vorige week zondag jarig, ze werd 13. Had cadeautjes voor haar ingepakt in eenhoorn papier. Ze vindt uitpakken namelijk heel leuk. Loopt ze een rondje langs iedereen met haar cadeautjes en dan trekt ze al het papier er af als een klein kind. 13 jaar worden betekent niet dat je niet meer als een puppy behandeld hoeft te worden. :))

Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 22:04

:+: heerlijk!

Kijk. Dát is nou iets terug krijgen voor je zorgen. :+:

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 22:26

13 en nog knap! :D

Afbeelding

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 22:49

Ik kom ook gezellig meekletsen als dat mag :D
Ben bijna 24 maar kan me niet voorstellen dat ik ooit klapperende eierstokken ga krijgen.
Ik krijg echt rillingen van pamper reclames of jankende jongen in de supermarkt.
Laatst bijgewerkt door Dani op 13-01-20 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zin over ander topic eruit gehaald.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 23:13

Ceffyl schreef:
Ik dacht altijd dat peetoom if peettante zijn heel veel verantwoordelijkheid met zich mee vracht. Is het niet zo dat als de ouders overlijden het de bedoeling is dat de kinderen naar de peet-fam gaan? Ik zou die verantwoordelijkheid dus echt niet willen hebben.

In Belgie is het wel een zware functie dat peetoom/tante zijn, daar moet je financieel elke keer met verjaardagen, nieuwjaar, pasen en communies flink uitpakken. Althans zo hoor ik dat van Vlaamse kennissen die zich er in hebben laten luizen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 23:40

MarlindeRooz schreef:
13 en nog knap! :D

[ [url=m/7PPIi8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh! <3 Ik houd van honden! Wat zit hier nog in kwa ras?
Heerlijk dit soort goed gelukte kruisingen!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 23:43

Ze is eigenlijk heel erg uit verhouding maar ze is extreem fotogeniek. :=

Moeder: Mechelse herder x boerenfox
Vader: zwarte labrador

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 23:44

Nou heb ik m ook! _O-
Waar ik vroeger stond gingen ze er van uit dat de andere eigenaren ze wel bezig hielden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 23:48

Da’s echt een mengelmoesje!
Ben me een beeld aan het proberen te maken van een Mechelse herder x boerenfox ook. _O-

Ik vind haar leuk. :j zo extreem uit verhouding vind ik haar niet eens. Ze heeft wel de taille van de labrador geërfd denk ik? :D Hoewel, de Jack hier heeft sinds ze de 10 gepasseerd is ook die taille :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 23:49

Welke taille? :D Ze is móddervet. Aartslui en heeft helaas een trage schildklier en artrose. Krijgt nu ook eventjes pijnstilling. Hopelijk mag ze nog 14 worden.

Moeder zag er uit als een hele grote boerenfox met de tekening van een herder op de poten. Wel wit met vlekken op de rug. En een iets spitsere kop. Maar was 11 toen ik die moeder zag haha.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 23:52

Aaah zo lief die hondjes, daar smelt ik nu van <3

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 00:03

Ik heb een elektrische bakfiets gekocht om mijn hond in te vervoeren :D (En om boodschappen mee te doen, het wordt eigenlijk mijn auto).

Bij mijn hond viel de sterilisatie erg mee trouwens, ze was alleen die dag een beetje zielig.

Ik ben vanavond fijn met mijn familie uit eten geweest zonder jonge kinderen :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 00:26

Mijn man zijn toenmalige Stafford had ook weinig last. Mijn Jack (zelfde dag geopereerd) heeft echt af gezien maar is ook erg kleinzerig. Ze krijste zo hard toen de DA alleen nog maar naar de draadjes wees voor het uithalen dat die 20cm achter uit sprong. :=

Recent heeft ze dat geintje herhaald bij mijn huidige DA toen die aan een zwelling voelde die ze had. := Ik schrik al niet meer. Ik weet dat ze gaat krijsen en ik waarschuw ook altijd maar ze geloven me nooit. _O-

Is zo’n bakfiets niet moeilijk manoeuvreren?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 00:35

Gut we zijn al bijna aan de 500 pagina's