Waarom ben jij blij vandaag?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

netjuh6

Re: Waarom ben jij blij vandaag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 20:14

Afbeelding
Afbeelding

Dat onze gps voor onze aras werkt en ik vandaag eindelijk buiten kon vliegen met ze zonder spanning!

TelpevaJarig
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 20:27

Max speed 63kmh :wow: stoere vogels :D

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 21:53

Telpeva schreef:
Max speed 63kmh :wow: stoere vogels :D

Haha het is maar een kleine Ara Maracana. Speelt Gonzales.
Afbeelding

TelpevaJarig
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 22:59

Arriba-arriba! -zoef- _O-
Hij is prachtig!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 09:42

germie schreef:
Zeg ik dat? Nee. Dus leg me geen woorden in de mond die ik niet gezegd heb.

Maar als een hond je zodanig aanvalt dat je bij een val gewoon dood geweest was, dan ga je wel even anders ergens tegenaan kijken. Dus behalve helpen om die auto zonder schade terug op het pad te krijgen heb ik ook laten zien dat wat spelende pitbulls mij niet hebben doen verstijven of wegkijken. Dus dat is dan zeker een overwinning.
Als iemand bijna verdrinkt doet men niet moeilijk als men daarna liever niet meer zwemt, dan wordt dat 'normaal' gevonden. Als iemand in een oorlog het inslaan van bommen gehoord heeft en dan nu wegkruipt voor vuurwerk wordt dat ook normaal gevonden. Als je een aanval van een hond overleeft, en daarna dus wat meer afstand neemt van een bepaald ras, dan is dat ineens raar? Zoiets heeft gewoon tijd nodig immers. Het is niet dat ik weggerend ben, nee, ik heb juist geholpen en daar ben ik blij om (en een beetje trots op mezelf). Ik heb daarmee juist totaal geen ras veroordeeld. Het heeft ook wel een tijd geduurd voordat ik überhaupt weer een hond aangeraakt heb. Ik ken genoeg mensen die echt bang zijn voor honden of paarden. Die veroordelen ook de dieren niet en die worden ook niet veroordeeld. Ik veroordeel ook geen ras of mens.

Je veroordeelt in dit geval wel een ras.

Ik ben laatst toen ik net uit de vrachtauto gestapt ben zonder waarschuwing door een Münsterlander in m'n kont gebeten.

Moet ik nu bij elke boer met een Münsterlander bang zijn?
Of zelfs voor mijn eigen hond, de Friese stabij omdat ze ergens familie is van de Münsterlander?

Als je gewoon het woord hond had geschreven ipv pitbull was er niks aan 't handje geweest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 09:49

Huh? Als je zo een ervaring hebt met een bepaald ras, dan kan dat toch angst/onzekerheid opwekken bij een volgende ontmoeting Hagelslag? Dat is toch niet zo raar? En als je die angst dan overwint, is dat een goed gevoel. Niks raars aan imo.

Ik ben blij dat ik gisteren met mijn loopprobleempjes een afstand van 5,5km gelopen heb met mijn zus; was weer lachen gieren brullen met z'n tweeën en de afstand voltooid! <3

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 10:08

Ik veroordeel helemaal geen ras. Ook dat zijn wederom niet mijn woorden, laat dat duidelijk zijn. Maar nee, ik heb geen behoefte aan het aaien van een onbekende pitbull. Ook een paar andere rassen niet overigens. Voor mij was in dit geval het helpen van een persoon belangrijker dan het op afstand blijven van pitbulls. Dus dat is een enorme overwinning en daar ben ik echt trots op na een bijna dood ervaring. Ik ben qua littekens getekend voor het leven en na 9 maanden nog steeds peesontstekingen hierdoor.

Maar goed, vanaf nu mag dus niemand meer bang zijn. Van het paard gevallen, stel je niet aan. Niet springen met het paard, stel je niet aan. Bang voor vuurwerk, stel je niet aan. Bang voor water of duiken, stel je niet aan. Je mag dus nooit een ding of iets veroordelen, ook al doe je dat niet eens, een ander vindt dat je dat wel doet. Iedereen met een beetje angst of respect voor iets is fout, aha, weer wat geleerd vandaag.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 11:04

Zo blij met mijn eigen gemaakte calendula zalf door een paar druppels rozemarijn en lavendel ook nog super voor de spataders in mijn benen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 11:14

Ik mag een Le Creuset braadpan gaan uitzoeken *\o/*

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 11:26

germie schreef:
Ik veroordeel helemaal geen ras. Ook dat zijn wederom niet mijn woorden, laat dat duidelijk zijn. Maar nee, ik heb geen behoefte aan het aaien van een onbekende pitbull. Ook een paar andere rassen niet overigens. Voor mij was in dit geval het helpen van een persoon belangrijker dan het op afstand blijven van pitbulls. Dus dat is een enorme overwinning en daar ben ik echt trots op na een bijna dood ervaring. Ik ben qua littekens getekend voor het leven en na 9 maanden nog steeds peesontstekingen hierdoor.

Maar goed, vanaf nu mag dus niemand meer bang zijn. Van het paard gevallen, stel je niet aan. Niet springen met het paard, stel je niet aan. Bang voor vuurwerk, stel je niet aan. Bang voor water of duiken, stel je niet aan. Je mag dus nooit een ding of iets veroordelen, ook al doe je dat niet eens, een ander vindt dat je dat wel doet. Iedereen met een beetje angst of respect voor iets is fout, aha, weer wat geleerd vandaag.

Natuurlijk mag je bang zijn, dat is niet meer dan normaal. Maar had pitbull vervangen voor vreemde honden en het is klaar. Ook ik ben gebeten met ziekenhuis opname erbij door een hond, ben ik voorzichtiger geworden ja. Maar wat is het nut om het ras te vernoemen.? En een bijna dood ervaring vond ik behoorlijk overdreven!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 11:44

Boheme schreef:
germie schreef:

Natuurlijk mag je bang zijn, dat is niet meer dan normaal. Maar had pitbull vervangen voor vreemde honden en het is klaar. Ook ik ben gebeten met ziekenhuis opname erbij door een hond, ben ik voorzichtiger geworden ja. Maar wat is het nut om het ras te vernoemen.? En een bijna dood ervaring vond ik behoorlijk overdreven!

Wie ben jij om hierover te oordelen of het een bijna dood ervaring is geweest of niet? Was jij erbij? Heb je het gezien? Ken je Germie? Weet je uberhaupt wel wat er gebeurd is toen?
Dat jij een hondenbeet op een bepaalde manier hebt ervaren, wil niet zeggen dat een ander dat ook zo heeft ervaren. Is de situatie van jou vergelijkbaar met die van Germie, weet je dat al?

Wat een gezeur over een bepaalde bewoording.
Je bent hier je eigen wil aan het doorduwen, totaal nutteloos.
Dit past misschien beter in het ergernissen topic.

Ik ben weer blij met het heerlijke weer, moet wel werken, maar de zon schijnt volop! {:}
Straks lekker naar buiten.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 12:07

Ik snap het hoor Nancy. Mijn vader moet bijvoorbeeld niets van specifiek Zwitserse herders hebben. Jammer dan, dat mensen gelijk in de verdediging schieten, omdat zo'n hondenras al een slechte naam heeft. Ik heb een hekel aan chihuahuas, maar als ik dat zegt hoor je waarschijnlijk voornamelijk ja en amens.

Heel stoer dat je in een situatie waarbij een trigger aanwezig was, je toch iemand te hulp hebt kunnen schieten!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 13:43

_Nancy schreef:
Boheme schreef:

Wie ben jij om hierover te oordelen of het een bijna dood ervaring is geweest of niet? Was jij erbij? Heb je het gezien? Ken je Germie? Weet je uberhaupt wel wat er gebeurd is toen?
Dat jij een hondenbeet op een bepaalde manier hebt ervaren, wil niet zeggen dat een ander dat ook zo heeft ervaren. Is de situatie van jou vergelijkbaar met die van Germie, weet je dat al?

Wat een gezeur over een bepaalde bewoording.
Je bent hier je eigen wil aan het doorduwen, totaal nutteloos.
Dit past misschien beter in het ergernissen topic.

Ik ben weer blij met het heerlijke weer, moet wel werken, maar de zon schijnt volop! {:}
Straks lekker naar buiten.

Nou precies. ik kan je vertellen dat Boheme er niet bij geweest is en dus ook niet weet wat er gebeurd is.
Maar ik ben lang en sterk. Een kleiner iemand was mogelijk gevallen bij de aanval die ik heb meegemaakt. Ik ben ook wel even in onbalans geweest. Of was bij de keel gegrepen, bij mij is er in een borst gebeten en gelukkig is de tepel blijven zitten. Maar ietsjes hoger en je zit al bij de keel. Ik heb de hond met mijn handen los gekregen bij de borst. En daarna bij de buik. Bij de bil helaas niet meer, want dat was te veel achter mij en dus kon ik er niet goed meer bij. Er is blijvende schade, littekens zullen nooit meer verdwijnen.
Zijn het dan de baasjes die niet opvoeden? Of zijn het gewoon de honden zelf die meer agressief zijn? Dat maakt niet uit als je slachtoffer bent. Een hond hoort gewoon nooit te bijten. Maar bepaalde rassen vallen wel vaker spontaan aan dan andere rassen. Dat kun je verdedigen, maar het zijn gewoon feiten en statistieken. En helaas kan ook een lieve hond ineens zonde reden agressief worden. Daar bereiken ook wel eens voorbeelden van het nieuws.
Maar in de eerste weken heb ik geen enkele hond aangeraakt. Ook niet het lieve hondje van de stalhouder waar geen kwaad in zit. Nu hoop ik dat uit te breiden naar ook andere rassen en grotere formaten.

Dus een logische reactie zou zijn om dan maar afstand te bewaren. Je moet immers altijd eerst je eigen veiligheid garanderen. Maar goed, dat mag kennelijk niet meer.

Waarom ben ik vandaag blij? Hmmm, ik heb eigenlijk nog niets bijzonders gezien of gedaan vandaag. Dus dan kan ik nog niets benoemen, of je moet het halen van een pak graszaad het noemen waard vinden. Ik wil eens kijken of er dan op stal in een hoek vertrapt weiland snel weer gras komt i.p.v. alleen onkruid. Het is gazonzaad, maar voor een experiment kan dat ook. Want het rare is dat het elke winter vertrapt is en als je dan het onkruid er uit haalt in het voorjaar dat er daarna wel weer gras op komt, maar nu hoop ik dat er geen onkruid opkomt, of veel minder. Maar voor 5 euro voor 50 vierkante meter wil ik het wel proberen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 16:07

Ik ben blij, omdat mijn paard het zo goed doet! Ze is helemaal vrolijk!!

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 16:08

Blij dat ik wat leuke plaatjes van mijn paard heb kunnen schieten <3

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 17:27

Alpinisme cursus geboekt *\o/*

En blijkbaar staat een foto van mij er tussen als reclame van een andere cursus, wat een gaaf plaatje blijft het zeg :D

Afbeelding

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 17:46

blij dat k weer ff uit de lapjesmand geklommen ben. eerste werkweek voor de boeg. binnenkort onder t mes: en dan lig ik er weer lekker in

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 21:03

Weer een heerlijk zonnige dag vandaag. <3 {:}

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 12:19

Ik ben verwend met een Valentijnsontbijt en bloemen door mijn lieve vriend <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 14:35

Gewoon omdat het zonnetje schijnt!!!! {:}

TelpevaJarig
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 15:09

Zon <3

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 17:41

Weer heerlijk kunnen genieten van het zonnetje op de moestuin. Hond heeft heerlijk liggen maffen op kussen in het zonnetje. En dag 2 kachel uit.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 17:43

Vakantieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 20:19

Eindelijk Parachutes op vinyl! <3
Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 11:27

Ja, blij? Ik lach er in ieder geval om. Mijn paard is op papier een grotere draak dan ze al was. Zeoliet geeft verdriet, en AbgarXX was ook niet echt een lieverdje als het gaat om fijne karakters doorgeven.
Maar mijn paard blijkt nu ineens een dubbele Zeoliet te zijn, moedersvader en vadersvader Zeoliet. Dat maakt mijn paard gewoon uniek. En een draak is ze totaal niet, het is een heel kalm en braaf dier.

Behalve dus paard met een unieke naam, een grote typefout op het paspoort en het papier bij de aftekening (letters omgedraaid) heb ik nu ook een papier wat gewoon geheel uniek is omdat het niet meer klopt. Ook is het nog een ouder paspoort met het chipnummer nog met een sticker er in geplakt.
Eigenlijk vind ik het gewoon erg grappig.

https://www.kwpn.nl/nieuws?itemId=NewsItem:27290