Dat onze gps voor onze aras werkt en ik vandaag eindelijk buiten kon vliegen met ze zonder spanning!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

germie schreef:Zeg ik dat? Nee. Dus leg me geen woorden in de mond die ik niet gezegd heb.
Maar als een hond je zodanig aanvalt dat je bij een val gewoon dood geweest was, dan ga je wel even anders ergens tegenaan kijken. Dus behalve helpen om die auto zonder schade terug op het pad te krijgen heb ik ook laten zien dat wat spelende pitbulls mij niet hebben doen verstijven of wegkijken. Dus dat is dan zeker een overwinning.
Als iemand bijna verdrinkt doet men niet moeilijk als men daarna liever niet meer zwemt, dan wordt dat 'normaal' gevonden. Als iemand in een oorlog het inslaan van bommen gehoord heeft en dan nu wegkruipt voor vuurwerk wordt dat ook normaal gevonden. Als je een aanval van een hond overleeft, en daarna dus wat meer afstand neemt van een bepaald ras, dan is dat ineens raar? Zoiets heeft gewoon tijd nodig immers. Het is niet dat ik weggerend ben, nee, ik heb juist geholpen en daar ben ik blij om (en een beetje trots op mezelf). Ik heb daarmee juist totaal geen ras veroordeeld. Het heeft ook wel een tijd geduurd voordat ik überhaupt weer een hond aangeraakt heb. Ik ken genoeg mensen die echt bang zijn voor honden of paarden. Die veroordelen ook de dieren niet en die worden ook niet veroordeeld. Ik veroordeel ook geen ras of mens.
germie schreef:Ik veroordeel helemaal geen ras. Ook dat zijn wederom niet mijn woorden, laat dat duidelijk zijn. Maar nee, ik heb geen behoefte aan het aaien van een onbekende pitbull. Ook een paar andere rassen niet overigens. Voor mij was in dit geval het helpen van een persoon belangrijker dan het op afstand blijven van pitbulls. Dus dat is een enorme overwinning en daar ben ik echt trots op na een bijna dood ervaring. Ik ben qua littekens getekend voor het leven en na 9 maanden nog steeds peesontstekingen hierdoor.
Maar goed, vanaf nu mag dus niemand meer bang zijn. Van het paard gevallen, stel je niet aan. Niet springen met het paard, stel je niet aan. Bang voor vuurwerk, stel je niet aan. Bang voor water of duiken, stel je niet aan. Je mag dus nooit een ding of iets veroordelen, ook al doe je dat niet eens, een ander vindt dat je dat wel doet. Iedereen met een beetje angst of respect voor iets is fout, aha, weer wat geleerd vandaag.
Boheme schreef:germie schreef:Ik veroordeel helemaal geen ras. Ook dat zijn wederom niet mijn woorden, laat dat duidelijk zijn. Maar nee, ik heb geen behoefte aan het aaien van een onbekende pitbull. Ook een paar andere rassen niet overigens. Voor mij was in dit geval het helpen van een persoon belangrijker dan het op afstand blijven van pitbulls. Dus dat is een enorme overwinning en daar ben ik echt trots op na een bijna dood ervaring. Ik ben qua littekens getekend voor het leven en na 9 maanden nog steeds peesontstekingen hierdoor.
Maar goed, vanaf nu mag dus niemand meer bang zijn. Van het paard gevallen, stel je niet aan. Niet springen met het paard, stel je niet aan. Bang voor vuurwerk, stel je niet aan. Bang voor water of duiken, stel je niet aan. Je mag dus nooit een ding of iets veroordelen, ook al doe je dat niet eens, een ander vindt dat je dat wel doet. Iedereen met een beetje angst of respect voor iets is fout, aha, weer wat geleerd vandaag.
Natuurlijk mag je bang zijn, dat is niet meer dan normaal. Maar had pitbull vervangen voor vreemde honden en het is klaar. Ook ik ben gebeten met ziekenhuis opname erbij door een hond, ben ik voorzichtiger geworden ja. Maar wat is het nut om het ras te vernoemen.? En een bijna dood ervaring vond ik behoorlijk overdreven!
_Nancy schreef:Boheme schreef:
Natuurlijk mag je bang zijn, dat is niet meer dan normaal. Maar had pitbull vervangen voor vreemde honden en het is klaar. Ook ik ben gebeten met ziekenhuis opname erbij door een hond, ben ik voorzichtiger geworden ja. Maar wat is het nut om het ras te vernoemen.? En een bijna dood ervaring vond ik behoorlijk overdreven!
Wie ben jij om hierover te oordelen of het een bijna dood ervaring is geweest of niet? Was jij erbij? Heb je het gezien? Ken je Germie? Weet je uberhaupt wel wat er gebeurd is toen?
Dat jij een hondenbeet op een bepaalde manier hebt ervaren, wil niet zeggen dat een ander dat ook zo heeft ervaren. Is de situatie van jou vergelijkbaar met die van Germie, weet je dat al?
Wat een gezeur over een bepaalde bewoording.
Je bent hier je eigen wil aan het doorduwen, totaal nutteloos.
Dit past misschien beter in het ergernissen topic.
Ik ben weer blij met het heerlijke weer, moet wel werken, maar de zon schijnt volop!![]()
Straks lekker naar buiten.