Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 20:29

Mannen zien sowieso dingen die er niet zijn :')

Flessuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 20:54

Relaxed schreef:
Mannen zien sowieso dingen die er niet zijn :')

dit kan ik 100% beamen :+ als man zijnde :') -O-

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:23

No worries MyWishMax, ik ben nooit getrouwd geweest en nooit een relatie gehad, dus je bent niet de meest onervaren sociaal gehandicapte persoon in dit topic. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 23:32

Waarom haal je jezelf altijd zo neer nummus? Als je ook zo chat dan snap ik dat mannen afhaken..

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 10:20

Relaxed schreef:
Waarom haal je jezelf altijd zo neer nummus? Als je ook zo chat dan snap ik dat mannen afhaken..

Hier ben ik het mee eens. Misschien is het verstandig eerst eens aan jezelf te werken i.p.v. te gaan daten.....

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 10:57

Nummus, ik weet van mezelf dat ik niet goed ben met vreemde mensen. Man of vrouw maakt niet uit, ik schijn nogal arrogant/kil/afstandelijk over te komen. Dat ben ik niet, maar ik moet mensen wel kennen.Ik ben eigenlijk gewoon enorm verlegen, maar kan ook nogal kort de bocht reageren op opmerkingen. Het is altijd het grapje tussen vrienden en mij, zelfs tussen ex en mij. Aan de andere kant, als ik eenmaal contact met iemand heb praat ik liever in het echt dan appen. :+

Ik vind de verhalen hier dus enorm leuk om te lezen, kan ik alvast kijken of het misschien iets voor mij is voor over een tijdje.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 12:32

Een vriend van mij die ook niet zo goed in daten is, liet een print screen zien dat hij tegen een vrouw zei van 'ik ben al 4 jaar bezig met daten maar het lukt nooit, niemand vindt mij leuk' of iets in die trant... Ik heb toen ook wel gezegd dat je op die manier niet echt positieve vibes creëert. :') Als je jezelf op die manier presenteert gaan mensen het sowieso geloven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 12:51

Pcies, dat komt heel raar over. Net als mannen die klagen dat ze vaak matches hebben die niets zeggen.. Als je daarover meteen begint tegen een match die wel praat is dat natuurlijk nogal zonde.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 12:51

Relaxed schreef:

Natuurlijk niet.

En ik heb al aan mezelf gewerkt (inclusief professionele hulp van minstens een jaar, en groepstherapie, etc.), maar het groeien van het zelfvertrouwen dat ik de moeite waard ben heeft helaas tijd nodig. Ben natuurlijk niet gek dat ik dat direct naar de buitenwereld presenteer, tenminste niet expres. :') Dan zou ik ook afhaken ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 12:53

Nou ja, hier doe je het wel.. Steeds haal je jezelf neer, ook al is het misschien sarcastisch, het komt heel negatief over en dat straal je in je tekst dus wel uit.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 12:56

Tja, ik moet toegeven dat ik van het hele gebeuren wel moedeloos word. En ik dacht dat ik dat hier kwijt zou kunnen, of steun kon vinden daarvoor, en daarom uit ik het hier in plaats van tegen een match want die kan daar inderdaad ook niets mee en daar heb je niks aan.

Het is alleen helaas niet zo dat ik ondanks de therapie mezelf ineens keihard de moeite waard vind, de onzekerheden zijn niet magisch weg, en de onervarenheid helpt ook niet mee. Heb wel eens overwogen om in ieder geval gewoon m'n maagdelijkheid weg te laten nemen door iemand die ik ervoor inhuur ofzo maar dat gaat me eigenlijk nog net te ver. _O-

Ik ga alleen wel even mijn profiel weer onder de loep nemen binnenkort, want mogelijk straalt het daar stiekem ook wel uit en dat wil je inderdaad niet.

Ben alleen wel zeker dat wanneer het tot een date komt het wel gewoon opvalt. De dates tot nu toe zijn daar gelukkig heel begripvol en lief over geweest, alleen was ik helaas niet verder geïnteresseerd. :')

Edit: Overigens omdat ik sowieso de laatste tijd in een negatieve bui ben over alles (afstuderen is echt poedersuiker blijkbaar haha) ben ik wel even expres niet zo actief op Tinder/Happn hoor.

Edit2: En dan heb ik wel een vraag - heeft het voor awkward onzekere mensen als ik die stom overkomen in tekstvorm überhaupt zin om op dating apps te zitten eigenlijk? Want als je me meemaakt ben ik helemaal niet zo negatief en sielugh eigenlijk maar in tekstvorm blijkbaar vaak te zwaar en te serieus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 13:12

Ik denk dat het zeker wel zin heeft, alleen zonder verwachtingen. Ik zou het juist blijven doen als oefening, gewoon casual gesprekken aangaan en niet meteen de diepte in. Daarom is paiq voor jou volgens mij veel leuker, je hebt daar gewoon altijd gesprekken en eerst zonder beeld. Ik heb het idee dat jij nu onzeker wordt door het alles-naar-rechts beleid van veel mannen en vervolgens geen gesprek. Dat heb je op paiq niet..

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 13:15

Oh dat is wel een goede tip inderdaad! :j
Alleen vind ik daar dan weer lastig dat ik toch ook wel deels op uiterlijk (of nou ja het totaalpakket) val, maar dat is van later zorg dan denk ik.

Op Tinder enzo word ik ook wel onzeker van het feit dat ik eigenlijk weinig "echte" foto's van mezelf erop heb staan. Wat oude foto's die toevallig gemaakt zijn, en ik lijk er ook heus nog wel op want ben qua uiterlijk niet zo veel veranderd, maar er zijn gewoon niet veel foto's van mij waar ik als mijn echte ik op sta. _O-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 13:27

Ik ben het wel met Relaxed eens, zie het als oefening. Dan maakt het totaalpakket niet uit, maar kan je gewoon even oefenen op leuke gesprekken voeren.

Ik sta altijd achter de camera, bijna nooit ervoor. :') Enige spontane foto's die ik heb zijn met paard of honden.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 13:29

Jaaaa daar hebben jullie trouwens ook keihard gelijk in... niet meteen dieper willen en gewoon oefenen.
Maar als ik niks WOU zat ik natuurlijk ook niet op die apps dus dat verloor ik even uit het oog, dat ik het ook gewoon als een oefening kan zien.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 13:32

Ik denk dat dating apps heus zin hebben, ook voor onzekere mensen of die wat moeite hebben met schriftelijk dan wel face to face contact. Het ding is wel dat er ook veel mensen zijn die juist op zoek zijn naar wat kwetsbaarder mensen en vaak niet om aardige reden. Als je daar doorheen kan prikken prima! Ik heb alleen wel al vaak gezien dat het best fout kan gaan. Vooral omdat je te maken hebt met eigenlijk volkomen vreemden. Binnen een kennissenkring kun je nog 'gewaarschuwd ' worden. Via online daten is dat vaak niet aan de orde.

Zit ook weer een andere kant aan natuurlijk. Mijn exen kende ik altijd via een kennis kring en zij kende mij daarvan en hadden daardoor een bepaald beeld. Leuk dat ze mij aantrekkelijk en een powervrouw ( :r ) vonden maar ik had vaak het gevoel dat ze mij leuk vonden vanwege dat beeld van mij en dat ik goed in hun kringetje pastte. Mijn vriend nu heb ik via een app en hij vind mij echt leuk en bijzonder om wie ik ben, complimenteerd mij anders en dat is echt heel fijn! Dus ieder nadeel heeft zijn voordeel en vice versa.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 13:33

Ik zou toch eens voor paiq gaan, ook al is het qua uiterlijk misschien dan niet wat je wil een normaal gesprek houden kan altijd. En wellicht is het wel een lekkerding weet jij veel :)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 13:38

Rytir: Dat is nou net wat het zo eng maakt! Ik vertrouw mijn eigen vaardigheden in het daar doorheen prikken niet, al is het tot nu toe eigenlijk altijd wel goed gegaan dus misschien maar meer op vertrouwen dat ik het heus wel doorheb als 't niet pluis is. :')

En het woord powervrouw ja bleegggghghhhhh _O-

Klopt Yonker, weet ik veel. := Wie weet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 13:48

Ik heb het idee dat er op Paiq meer normalere mannen zitten.. De gladjakkers met sportschool-spiegel-selfies kom ik op Paiq weinig tegen.. Maar ook op paiq zitten vreemdgangers met vage foto's. Gewoon lekker gaan kletsen en oefenen. Je kunt ook van tevoren wat selecties opgeven, dus dat is ook wel prettig.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 13:48

Oh dat is al helemaal mooi! Ik ga als dat afstuderen me wat minder dwars zit eens op Paiq hangen. :j

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 14:09

Yonker schreef:
Ik zou toch eens voor paiq gaan, ook al is het qua uiterlijk misschien dan niet wat je wil een normaal gesprek houden kan altijd. En wellicht is het wel een lekkerding weet jij veel :)

Ja, of iemand die in eerste instantie niet je type is maar waar je wel een leuk gesprek mee hebt toch een kans geven!
Ik heb dat laatst ook gedaan en dat pakte toch wel leuk uit!

Quarter1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 14:16

Denk dat voor jullie vrouwen makelijker is om iemand vinden als je vaak kijkt als vrouw iets plaats reageren duizenden op terwijl als man zijnde niemand reageert

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 14:28

Sunnyenjarno schreef:
Denk dat voor jullie vrouwen makelijker is om iemand vinden als je vaak kijkt als vrouw iets plaats reageren duizenden op terwijl als man zijnde niemand reageert

Bij mij heeft het anders ook heel lang geduurd :Y) Ik ben echt iets van 8 jaar vrijgezel geweest... ja heel korte "relaties" wel maar ze dumpte me toch altijd weer. Dus nee ik denk niet dat het voor vrouwen makkelijker is ;)

Quarter1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 14:36

Yonker schreef:
Sunnyenjarno schreef:

Bij mij heeft het anders ook heel lang geduurd :Y) Ik ben echt iets van 8 jaar vrijgezel geweest... ja heel korte "relaties" wel maar ze dumpte me toch altijd weer. Dus nee ik denk niet dat het voor vrouwen makkelijker is ;)

Ja is toch kwestie van geluk dat je net juiste persoon treft

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 14:41

Sunnyenjarno schreef:

Nee hoor, ik ken genoeg mannen die er aan elke vinger 1 hebben. Maar dat zijn wel de mooie exemplaren met een vlotte babbel.