Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 17:10

Shaggy09 schreef:
Margoooo schreef:
Ohh Shaggy dit is zooo herkenbaar voor mij! Ik heb dat niet alleen op werk, zelfs bijvoorbeeld in de sportschool hahaha. Zo typisch. Ik lees even mee

Ja irritant he!
Ik word er zo langzamerhand echt gek van. Een paar dagen terug kwam ik op mijn werk aan en begon mijn werkgever ineens een hele preek te houden over dat ik de laatste tijd totaal niet goed bezig was, dit in het bijzijn van een collega van mij.
Nu achteraf denk ik ik had echt wel even kunnen zeggen tegen mijn werkgever dat ik het niet netjes vond dat ze dat in het bijzijn van collega's tegen mij zegt.
Maar op dat moment durfde ik het gewoon niet te zeggen... En nu zit ik weer heel de dag te malen in m'n hoofd..

Is het dan niet omdat je de manier waarop (en misschien ook wel wat er gezegd word) onterecht vind?
Ik kan er in ieder geval heel slecht tegen als mensen tegen mij beginnen over iets waar ik wel over nagedacht heb maar dat zij meteen vanuit een negatief punt redeneren. Als ik dan uitleg wat mijn beweegredenen zijn is het ook wel goed want dan is het toch niet zo slecht maar het feit dat er meteen geroepen word jij doet dit en dat hartstikke fout in plaats van de vraag waarom heb je dat zo gedaan? Trek ik heel slecht.
Het gevoel van onrecht is dat ofzo.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 17:13

Shaggy09 schreef:
Margoooo schreef:
Ohh Shaggy dit is zooo herkenbaar voor mij! Ik heb dat niet alleen op werk, zelfs bijvoorbeeld in de sportschool hahaha. Zo typisch. Ik lees even mee

Ja irritant he!
Ik word er zo langzamerhand echt gek van. Een paar dagen terug kwam ik op mijn werk aan en begon mijn werkgever ineens een hele preek te houden over dat ik de laatste tijd totaal niet goed bezig was, dit in het bijzijn van een collega van mij.
Nu achteraf denk ik ik had echt wel even kunnen zeggen tegen mijn werkgever dat ik het niet netjes vond dat ze dat in het bijzijn van collega's tegen mij zegt.
Maar op dat moment durfde ik het gewoon niet te zeggen... En nu zit ik weer heel de dag te malen in m'n hoofd..

Ik vónd het herkenbaar...

Toen ik ver beneden mijn niveau werkte, een volledige internationale webshop draaiende hield met mijn HBO diploma voor nog geen 10 euro per uur. Waarbij meer dan twee weken vrij achter elkaar gewoon écht niet mogelijk was. Waar bij ik (en ook een andere collega, die in een ander deel van het bedrijf werkte) vaak op zondag avond me afvroeg: "Wat heb ik morgen weer verkeerd gedaan?"
Met andere woorden, ik kreeg verantwoordelijkheid en nooit het gevoel dat ik deze kon dragen.

Later nog eens een korte periode voor een bedrijf gewerkt, wederom ver beneden mijn niveau, weliswaar ietsje beter betaald. Maar een verkeerde onderlinge relatie met mijn leidinggevende. Leidinggevende was altijd met haar ondergeschikten aan het kletsen over anderen binnen het bedrijf. Zelfs over mensen waar ze leiding aan gaf (!!). En ik wist vrij zeker aan haar houding tegenover mij dat ze dit ook over mij deed.
Ik liep op mijn tenen, bleef mijn best doen en het was nooit goed genoeg. Het houdt een keer op... :+
(toen ik uiteindelijk niet bij dat bedrijf op contract wilde omdat ik dan niet op korte termijn het huis kon kopen waar ik mee bezig was, viel ze enorm tegen me uit, ik had geen contract gezien maar moest wel alvast iets tekenen, het sloeg nergens op dat ik mijn privéleven voor mijn carrière stelde)

En toen kwam ik bij mijn huidige werkgever uit. Waar ik wel verantwoordelijkheden kreeg, waar ik wel mijn talenten kon laten spreken. Waar mijn leidinggevende ook regelmatig om mijn mening vroeg als het om het werk ging. Waar ik écht het gevoel kreeg dat we het samen gingen doen.
Toen ik dat ervaarde ging er bij mij een knop om. Ik ging op mijn strepen staan in mijn werk. Ik werd ontiegelijk fanatiek, had eigenlijk al het personeel (ik was ook personeelsplannner erbij) achter me staan.

Helaas liep dat project ten einde, ben ik korte tijd ergens anders geweest (bij dezelfde werkgever). Wederom een scheve verhouding met mijn leidinggevende. Ze probeerde heel aardig te zijn en ik weet zeker dat ze niet over me kletste. Maar ik kon haar niet peilen en deed te veel verkeerd, of dat gevoel kreeg ik.
Ik gaf binnen twee maanden aan dat ik me afvroeg of dit het wel was en gelukkig begreep zij dat heel goed. We zouden aanvankelijk samen gaan werken aan deze punten, ze had er wel echt begrip voor hoor! Maar binnen een uur na dat gesprek werd ik gebeld door mijn huidige leidinggevende. Of ik daar wilde komen werken. En daar zit ik nu sinds een half jaar. Ik heb het echt verschrikkelijk naar mijn zin daar! Ik mag de lakens uitdelen, ik laat zien dat ik open sta voor een reactie. Ik toon begrip naar alle kanten en flexibiliteit uiteraard. En dat wordt gewoon enorm gewaardeerd.
Als ik nu een punt van kritiek krijg, vind ik dat niet meer zo erg... Het hoort er bij, ik accepteer het en probeer er aan te werken.

Ik denk Shaggy, dat je om je heen moet kijken. Misschien heb je net niet de juiste mensen om je heen. Dat is ontzettend persoonlijk en kan het voor je maken of breken. De kansen zijn op dit moment eindeloos...

Storm

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 19:52

Shaggy, heel herkenbaar. Ik had dat vroeger ook. Totdat ik me besefte dat ze geen kritiek op mij als persoon hadden, maar op de actie die ik niet helemaal goed had uitgevoerd.
Ik kon het steeds een beetje beter naast me neerleggen. Eerst voelde ik me aangevallen en moest ik huilen, later besefte ik dat mijn werk niet geweldig was en dat ze me wilde verbeteren en sturen.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 21:21

Is er een mogelijkheid om een spiegel op een (holle) deur te bevestigen, zónder gaten te boren en mét de mogelijkheid hem er weer af te krijgen zonder de deur te slopen?

Ik wil graag een spiegel op de deur van mijn voorraadkast, maar ik woon in een huurhuis dus moet hem er ook weer af kunnen halen mocht ik gaan verhuizen... Montagekit valt af, dan krijg je de spiegel er nooit meer af. Schroeven met hanghaakjes kan denk ik ook niet, denk niet dat de woningbouw het tof gaat vinden als ik in de deur ga boren.
Volgens mij is het een kunststof deur en hol vanbinnen... Iemand met een geniaal idee? :D

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 21:22

Tesa powerstrips? Kan je na gebruik weer redelijk makkelijk verwijderen

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 21:24

Esther_r20 schreef:
Tesa powerstrips? Kan je na gebruik weer redelijk makkelijk verwijderen

Daar heb ik wel over na gedacht, maar ik heb een spiegel van 160x50 in gedachte en dat weegt natuurlijk behoorlijk wat.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 22:02

Tesa powerstrips claimen volgens mij 10kg te kunnen dragen, als je m ophangt met 4 strips zou hij 40kg mogen dragen? Of is dat een verkeerde redenatie?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 22:10

Dubbelzijdige tape, heb ik ook. Als je hem eraf haalt blijven er wel resten zitten dus dat zal je moeten weghalen met sticker remover oid. En ja dat houdt een spiegel van die grootte als je op voldoende plekken de tape doet (sowieso de punten en in het midden van de zijdes)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 22:11

Maar welke Tesa dan precies? Want ik vind alleen maar badkaamerhaakjes enzo... :(

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 22:11

Indy_Mouse_9 schreef:
Tesa powerstrips claimen volgens mij 10kg te kunnen dragen, als je m ophangt met 4 strips zou hij 40kg mogen dragen? Of is dat een verkeerde redenatie?

De vraag is niet hoeveel kilo ze kunnen houden, maar hoeveel ze langdurig onder continue belasting aankunnen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 22:15

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 22:19

xSCWx schreef:
_Karlijn schreef:
Maar welke Tesa dan precies? Want ik vind alleen maar badkaamerhaakjes enzo... :(

Tape: https://www.bol.com/nl/p/pattex-montage ... QbEALw_wcB

Bedankt voor de link, ik ben alleen bang dat ik de spiegel dan nooit meer los krijg als dat nodig is :') dus ik keek meer naar haakjes enzo

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 22:33

Dubbelzijdig (foamachtig) tape kun je doorzagen met een vliegertouwtje of zo iets :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 22:42

Holle wand plug?
Hebben wij ook gedaan voor de zekerheid met een onzekere wand.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 01:10

Shaggy09 schreef:
Dit vind ik best awkward om hier te vertellen/vragen maar ik doe het toch. :P
Wanneer mijn werkgever kritiek op mij heeft, of dat nou terecht of onterecht is moet ik altijd heel veel moeite doen om niet te gaan huilen. Ik vind dit echt super irritant en nogal raar aangezien ik totaal geen huilerig persoon ben. Ik kan eigenlijk altijd best goed de controle houden over m'n emoties en hoef bijna nooit echt te huilen maar wanneer er dus kritiek word gegeven heb ik er super veel moeite mee om niet te gaan huilen.
En dit belemmert mij best wel, want wanneer ik iets terug wil zeggen tegen mijn werkgever op het moment dat die kritiek op mij heeft kan ik eigenlijk niet praten omdat ik dan in tranen uitbarst.
Dan een paar uur later heb ik 100 dingen die ik had willen zeggen maar dus niet kon zeggen op dat moment.

Hoe kan dit en is hier een oplossing voor? :')

Dit heeft met je hersens te maken. We hebben drie hersenschorsen:

De hersenstam; dit is het oudste gedeelte (zo’n 500.000.000 jaar oud) in onze hersenen. Ook wel het reptielenbrein genoemd. Het is er op gericht ons te beschermen tegen dreiging van buitenaf. En het vertelt os of we in gevaar zijn en of we beter kunnen vluchten of vechten. Het is het deel van onze hersenen waar onze instincten en reflexen zich bevinden.

Het limbisch systeem: in dit deel van onze hersenen (zo’n 200.000.000 jaar oud) vinden vooral onze emoties een plek. Hier bevindt zich de amygdala, het centrale schakelpunt van al onze emotionele belevingen.

De neocortex: in dit deel van onze hersenen (zo’n 50.000 – 100.000 jaar oud) bevindt het vermogen om na te denken, te reflecteren en te analyseren. Hier huist het geweten en de taal die we daarvoor nodig hebben. De neocortex houdt zich vooral met de gedachtenvorming bezig.

Simpel weg is het zo dat onze ervaringen bepalen of we iets naar bepaalde delen van de hersens laten reizen. In sommige confrontatie situaties blijf je hangen in je reptielenbrein. Dan blijft je dus in vechten, vluchten en vriezen reacties hangen. Dat zijn de meest primaire reacties daarin. (Je wordt hard aangesproken op een fout: Je rent weg, je begint met dingen te gooien of je kunt geen woord meer uitbrengen)
Heb je al een ervaring met die persoon of met die vorm van aanspreken dan kan het ook naar het limbisch systeem gaan. Dan ga je dus bv huilen of je voelt je heel onzeker. Het hoeft niet eens een bewuste vorm van conditionering te zijn. Het kan ook onbewust geprogrammeerd zijn in je hersens.

Helpt dit je iets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 15:07

Kan je in Word zoeken op alle woorden die meerdere keren in een document voorkomen? (dus zonder elk woord in te voeren bij 'zoeken')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 17:35

Control F volgens mij?

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 20:44

Ja, naast 'zoek en vervang' zit er zo een.

Edit: Oh, nee, ik lees verkeerd, sorry. Hm, word count ofzo misschien?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 00:08

Als je politie bent op de weg is er dan een bepaalde tijd waarop je terug moet zijn op het bureau en waar je dan nog verslag uit brengt?

Vragen ze voor een operatie ook of je het erg vindt dat er een stagair meekijkt als het om een intieme zone ingreep gaat?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 00:17

Dat laatste neem ik aan van wel ja.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 09:54

Bij een operatie vragen ze sowieso of je het goed vind of er iemand extra meekijkt, maakt niet uit of het een intieme zone is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 10:47

moonsparkle schreef:
Als je politie bent op de weg is er dan een bepaalde tijd waarop je terug moet zijn op het bureau en waar je dan nog verslag uit brengt?

Vragen ze voor een operatie ook of je het erg vindt dat er een stagair meekijkt als het om een intieme zone ingreep gaat?

Ze hebben mij niet gevraagd of het oke was om mijn hand door het pijpje van mijn onderbroek te doen tijdens de operatie... Dat was ff raar wakker worden :+

(mijn arm was kennelijk vervelend, dus dan maken ze 'm ff snel vast...

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 10:50

moonsparkle schreef:

Die laatste heb ik wel zo ervaren ja :)

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 13:46

Hoe spreek je Camargue uit? :+

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 13:49

kaamark