Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 13:34

Inderdaad, niet reageren en gewoon laten gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 15:25

Waarom niet reageren? Je kan toch gewoon netjes een bericht terug sturen, vind het eigenlijk wel onbeschoft om niks terug te sturen.

Zou hem gewoon eens vragen waarom hij dat wil

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 15:26

Romy1234 schreef:
Waarom niet reageren? Je kan toch gewoon netjes een bericht terug sturen, vind het eigenlijk wel onbeschoft om niks terug te sturen.

Vind het eerder onbeschoft dat hij uit het niets met zo'n vraag komt..

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 15:58

Als iemand zaken wil doen zeggen ze ook wel dat ze het product idd willen overnemen voor prijs x en daarna de vraag waar ze het kunnen ophalen.

Alleen telefoonnummer en adres willen weten leverde bij mij nooit iets op.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 16:14

Raar. Ik zou vragen waarom hij deze nodig had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 09:39

Relaxed schreef:
Romy1234 schreef:

Vind het eerder onbeschoft dat hij uit het niets met zo'n vraag komt..

Heb wel eens onbeschofterige (is dat een woord trouwens _O- ) vragen gehad.
Maar moet je je dan zelf ook maar verlagen tot dat niveau dan?

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 09:52

Romy1234 schreef:

dit. of je vraagt zijn telefoonnummer, dan kun jij, al dan niet met afgeschermd nummer, contact opnemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 10:31

Geen rare dingen alhoewel. Dekbed gekocht. Verkeerde maat. Geen bon meer. Oke dan maar verkopen.
Verkocht en werd vanmorgen om half 7 opgehaald. Moest er vroeg voor mijn bed uit. :D

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 10:33

Ironisch voor een dekbed :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 10:35

Morganlefay schreef:
Geen rare dingen alhoewel. Dekbed gekocht. Verkeerde maat. Geen bon meer. Oke dan maar verkopen.
Verkocht en werd vanmorgen om half 7 opgehaald. Moest er vroeg voor mijn bed uit. :D

En se zijn ook geweest?
Anders was het helemaal banketstaaf geweest

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 10:53

Alja schreef:
Morganlefay schreef:

En se zijn ook geweest?
Anders was het helemaal banketstaaf geweest

Bel gaat.
Uit bed, warm dekbed in de hand.
Sjokt naar voordeur.
"Hallo, ik kom voor het dekbed"
"Alsjeblieft en fijne dag nog"

:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:59

Nee hoor. Dr man stond om iets na half 7 voor mijn deur. Netjes goedemorgen gewenst en hij heeft het nieuwe ongebruikte en nog in de verpakking zittende dekbed meegenomen. Als je mij uit mijn slaap wil bellen moet je erg vroeg(voor 5 uur) gaan bellen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 14:52

die tekening van MP zo herkenbaar en hilarisch :') :j

Hier 2 fietsen zoeken....2 gevonden binnen 12 uur, gemaild, afgesproken en binnen enkele dagen beide fietsen opgehaald. De ene voor 30 euro (kinderfiets) en de andere een dames fiets voor 40,- en beide echt top fietsen die er redelijk uit zien en die heerlijk fietsen *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

soms mag je wel eens mazzel hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 18:19

Nou ik heb uiteindelijk toch gereageerd met straatnaam en dorp, dus geen nummer. Ook mijn gsm nummer maar er nadrukkelijk bij gezet wanneer ik wel en niet bereikbaar ben. Hij heeft een half uur geleden gebeld en is zonet het komen halen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 18:35

DeMolenhoek schreef:
Nou ik heb uiteindelijk toch gereageerd met straatnaam en dorp, dus geen nummer. Ook mijn gsm nummer maar er nadrukkelijk bij gezet wanneer ik wel en niet bereikbaar ben. Hij heeft een half uur geleden gebeld en is zonet het komen halen :)

Wat fijn zeg!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 19:12

Afgelopen week wat verkocht via mp, toen ik een betaalverzoek stuurde werd er al bozig gereageerd daar niet aan mee gewerkt werd. Nou prima, kan dat nog ergens begrijpen ivm oplichting waar voor gewaarschuwd wordt.
Netjes het artikel op de post gedaan.
Een dag later een boos bericht van de koper dat er niks bij de post zat.
Guitige opmerking gestuurd om het luchtig te houden; Of hij mij daar niet mee lastig wil vallen aangezien ik niet voor TNT werk en het er ongetwijfeld snel is.
Vervolgens moest ik oprotten en mocht ik niet adverteren als ik mijn afspraken niet nakwam :roll: :')

Het was een dinercheque, had nog even neiging om te zeggen dat ik hoopte dat ze in de eerste hap zouden stikken :D maar uiteindelijk heb ik ze er toch maar veel plezier mee gewenst (en geblokt), iemand moet de volwassene zijn immers. :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 19:38

Nou ja, misschien dacht hij dat het er de volgende dag zou zijn (soms is de post snel) en dacht hij dat je het misschien nog niet had opgestuurd? Heel vreemd vind ik zijn opmerking dan niet.
Maar als het een boze toon was zou ik daar ook wel op reageren idd.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 20:18

Citaat:
Of hij mij daar niet mee lastig wil vallen aangezien ik niet voor TNT werk en het er ongetwijfeld snel is.

Weet niet of ik zelf deze opmerking als luchtig / grappig zou zien als ik iets gekocht heb en ik heb het nog niet ontvangen.

Wat is er mis met; het is op de post gegaan, even geduld aub de post is er niet altijd meteen de volgende dag bezorgd.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 22:43

Hier iemand die al 4 keer probeert te onderhandelen over mijn minimale prijs, daarna mijn rekeningnummer vraagt, dus ik stuur alleen mijn rekeningnummer terug. Daarna de vraag of het pakket voor 5u morgen op de post kan. Teruggestuurd dat dat kan als het geld op mijn rekening staat.

Radiostilte. Ben ook wel benieuwd hoe ze dat voor zich ziet zonder mijn naam of haar adresgegevens. :7 Ah, ik krijg nu terug dat ze het morgen gaat overmaken. Succes daarmee. :')

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 08:10

BarbaLala schreef:
Afgelopen week wat verkocht via mp, toen ik een betaalverzoek stuurde werd er al bozig gereageerd daar niet aan mee gewerkt werd. Nou prima, kan dat nog ergens begrijpen ivm oplichting waar voor gewaarschuwd wordt.
Netjes het artikel op de post gedaan.
Een dag later een boos bericht van de koper dat er niks bij de post zat.
Guitige opmerking gestuurd om het luchtig te houden; Of hij mij daar niet mee lastig wil vallen aangezien ik niet voor TNT werk en het er ongetwijfeld snel is.
Vervolgens moest ik oprotten en mocht ik niet adverteren als ik mijn afspraken niet nakwam :roll: :')

Het was een dinercheque, had nog even neiging om te zeggen dat ik hoopte dat ze in de eerste hap zouden stikken :D maar uiteindelijk heb ik ze er toch maar veel plezier mee gewenst (en geblokt), iemand moet de volwassene zijn immers. :+

Bij geschreven woord zie je nu eenmaal niet dat iemand het 'guitig' bedoeld? Heel eerlijk: ik zou jouw opmerking nogal onbeleefd gevonden hebben. Het is altijd een beetje spannend via MP iets kopen en afwachten of het wel geleverd zal worden, de vraag vind ik van de koper dus niet zo raar als je het verwacht die dag te ontvangen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 10:56

Maar om nou boos te gaan doen tegen de verkoper zonder dat je daar enige grond voor hebt? Dat vind ik onbeleefd.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 11:07

Ik word een beetje moe van 2ehands.be. Willen mensen iets kopen, vragen om je rekeningnr en vervolgens sturen ze dit:

Oke dankuwel, zou u wel eerst de tweedehands Iban-verificatie willen doen?
Dan wordt uw rekening gecontroleerd op meldingen en aangiftes, als dat goed zit maak ik het direct over.

Meestal doen ze er een link erbij, is deze vandaag vergeten, zal zo meteen wel komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 12:07

Ik heb geen weet van een verificatie op tweedehands? Ben je zeker dat dat klopt? Ik zou nooit zomaar de link voor zoiets die een onbekende me stuurt invullen en accepteren... eerder tweedehands om te kijken of dit wel koosjer is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 12:11

Klinkt een beetje als de 1 cent truc die hier veel gebruikt wordt..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 12:17

Als jullie iets kopen en het laten verzenden, laten jullie dan aan de verkoper weten dat het ontvangen is?

Ik kan via de t&t zien dat het afgeleverd is. Ik stuur zelf dan altijd een berichtje met “ontvangen, dank je wel” oid...
Maar nu hoor ik niks