Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bridgetF

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 17:25

ja hoor...marktplaats denkt weer iets leuks bedacht te hebben. Alle berichten die je verstuurd zijn nu ook op marktplaats te lezen en niet alleen maar in je mailbox. Geweldig...kun je je iedere keer uitloggen, anders leest het hele gezin wat je koopt of waar je mee bezig bent.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 17:37

Met persoonlijke accounts op pc's etc. zou dat amper een issue moeten zijn :D Dat automatisch ingelogd blijven is sowieso niet erg verstandig. Je zal de eerste niet zijn die iemand even op de pc etc laat en vervolgens zogenaamd wat besteld heeft bij Bol.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 17:51

Koop jij zulke geheime dingen op marktplaats dan Bridget? :D

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 18:41

Wat grappig dat het in dit topic (waar ik voornamelijk meelees en af en toe reageer) over trouwjurken gaat. Ik ben twee dagen geleden gevraagd, dus ben idd aan het nadenkenover een jurk. Twijfel of ik een 2ehands doe. Maar 50,00 bieden is wel heel weinig!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 19:15

fohadie schreef:
Wat grappig dat het in dit topic (waar ik voornamelijk meelees en af en toe reageer) over trouwjurken gaat. Ik ben twee dagen geleden gevraagd, dus ben idd aan het nadenkenover een jurk. Twijfel of ik een 2ehands doe. Maar 50,00 bieden is wel heel weinig!

Gefeliciteerd! :D

Ik had er toen 1 gevonden voor € 75,00. Dit was ook de VP.
Technisch gezien dus overgenomen voor de stomerijkosten.
Dat kan je natuurlijk ook altijd nog doen: de 2e hands laten stomen (en strijken) voordat je de jurk gaat dragen?
Succes met je zoektocht!

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 19:25

MarvanTom schreef:
fohadie schreef:

Gefeliciteerd! :D

Ik had er toen 1 gevonden voor € 75,00. Dit was ook de VP.
Technisch gezien dus overgenomen voor de stomerijkosten.
Dat kan je natuurlijk ook altijd nog doen: de 2e hands laten stomen (en strijken) voordat je de jurk gaat dragen?
Succes met je zoektocht!

Dank je. Ik vind het onzin om ruim 1000 euro voor een jurk neer te tellen die ik maar 1x draag maar wil ook weer niet in een simpel jurkje gaan. Heb al diverse sites gezien met mooie en betaalbare kleding..

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 20:03

Ik heb mijn trouwjurk (ver voor de ali express gekte) uit china via Ebay. Was voor 150 euro inclusief hoepelrok, handschoenen en kousen klaar en was echt hele goede kwaliteit.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 20:05

_Nadia_ schreef:
Ik heb mijn trouwjurk (ver voor de ali express gekte) uit china via Ebay. Was voor 150 euro inclusief hoepelrok, handschoenen en kousen klaar en was echt hele goede kwaliteit.

Dan ben je één van de hele (weinige) gelukkigen...

Ik ben onlangs bij een bruidsmode en bruidsstoffen zaak geweest, die vrouw had tegenwoordig erg veel werk. Heel veel mensen bestellen via Ali Express een bruidsjurk en komen helaas bedrogen uit. Stoffen die meer weg hebben van papier dan katoen. Of meer van een tissue dan van satijn etc. Maar ook jurken met mooie stoffen, die gewoon helemaal scheef in elkaar zitten.

Maar goed, als je voor weinig geld een jurk hebt van mooie stoffen, kan je er natuurlijk al snel voor wat meer geld aan laten verbouwen ;)

Mijn coupeuse zegt wel: "Nooit daar een jurk bestellen. Ik begin er NIET aan, die frustraties!"

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 20:12

Zoals ik al zei, t was ver voor de aliexpress rage, ik stond in constant contact met de verkoper, kreeg iedere update uitgebreid op de foto te zien, als ik nog wat wilde laten veranderen werd dat ook gedaan.
Een standaard jurk bij Ali bestellen zou ik ook niet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:55

Had ergens op geboden, nog geen 2km verderop.

Krijg ik bericht dat mijn bod akkoord is dat ik geld naar dit en dit over kan maken, wat mijn adres is.

En de optie om het op te halen? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 14:16

Dat kan je toch zelf aanbieden? als iemand bij mij biedt ga ik eigenlijk ook rap van verzenden uit hoor.
Hoeveel moeite is het om dan even te reageren met de vraag "kan ophalen ook'..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 14:21

Ik vraag altijd, als ik akkoord ga met een bod, of diegene het wil komen ophalen of dat ik het moet verzenden :P
Maar inderdaad, zou er gewoon een berichtje aan wagen!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 14:29

Ik doe inderdaad hetzelfde als Kentaro, maar nu zelf al paar keer mee gemaakt dat een mensen niet willen dat je het komt ophalen. Dan houdt het voor mij al op...

Ik had ook wat, heb twee kunststof ladekastjes op marktplaats staan, al een paar dagen. Eerste reactie reageerde niet meer, toen een bod de helft van de prijs, niet op ingegaan. En toen een mailtje en daar een afspraak mee.
Nog niet de advertentie op gereserveerd kunnen zetten. Reed ik net naar huis (20 minuten), heb ik vervolgens 8 oproepen achter elkaar (ik neem niet op in de auto). Toen een voicemail bericht om vervolgens daarna nog twee keer te bellen. Uiteindelijk voicemail beluisterd ging het om die kunststof ladekastjes... Dan denk ik eenmaal bellen of wellicht hooguit tweemaal is genoeg.
Ik wacht nu eerst degene af waar ik mailcontact heb gehad en hoop dat zij ze gewoon komt ophalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 14:55

Nja ik vraag zelf altijd of het opgehaald wordt of dat ik het moet verzenden..

Vind dan een commanderende toon dat ik bod + verzendkosten naar dit en dit moet overmaken niet veel vertrouwen uitstralen :P

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:29

Charaz schreef:
Koop jij zulke geheime dingen op marktplaats dan Bridget? :D

Ja, ik koop er nog wel eens wat cadeautjes, die zgan zijn. De prijs is dan ook beter dan die van de winkel. Waarom zou ik een dief zijn van mijn eigen portemonnee? Ook voor mijn kinderen koop ik er merk kleding. In de winkel is het niet te betalen. Maar ik denk niet dat ze zo amused zijn als ze weten dat het tweedehands is.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 18:23

Faniek schreef:
Ik had ook wat, heb twee kunststof ladekastjes op marktplaats staan, al een paar dagen. Eerste reactie reageerde niet meer, toen een bod de helft van de prijs, niet op ingegaan. En toen een mailtje en daar een afspraak mee.
Nog niet de advertentie op gereserveerd kunnen zetten. Reed ik net naar huis (20 minuten), heb ik vervolgens 8 oproepen achter elkaar (ik neem niet op in de auto). Toen een voicemail bericht om vervolgens daarna nog twee keer te bellen. Uiteindelijk voicemail beluisterd ging het om die kunststof ladekastjes... Dan denk ik eenmaal bellen of wellicht hooguit tweemaal is genoeg.
Ik wacht nu eerst degene af waar ik mailcontact heb gehad en hoop dat zij ze gewoon komt ophalen.

Kastjes zijn opgehaald, wel meer dan een uur later dan afgesproken. Bleek ook nog dezelfde persoon te zijn...

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 22:00

Ik vind dat nu met die berichten in de app wel heel makkelijk trouwens. Vind ik echt een verbetering!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 22:30

bridgetF schreef:
ja hoor...marktplaats denkt weer iets leuks bedacht te hebben. Alle berichten die je verstuurd zijn nu ook op marktplaats te lezen en niet alleen maar in je mailbox. Geweldig...kun je je iedere keer uitloggen, anders leest het hele gezin wat je koopt of waar je mee bezig bent.

Mis ik iets? Kom dit niet tegen namelijk..

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 22:32

Stamper schreef:
bridgetF schreef:

Mis ik iets? Kom dit niet tegen namelijk..

Sommige mensen mogen testen, zit nog in de beta versie. Misschien dat je het daarom nog niet ziet?

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 23:17

Ik heb het ook nog niet. tenminste, niet in de app. Maar ben momenteel ook niet een heel fanatieke verkoper dus zal daarom wel niet gekozen zijn. haha

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 23:32

Oh? Dan ben ik ook tester :D !
Vin het op zich wel handig; hoef nu iig nie meer naar tele3 om te kijken of er reacties zijn!
Want dat zie je dus automatisch nu op mp-app!

Bij mij gaat het tot nu toe best lekker!
Behalve de paardenspullen! Onzinbiedingen of loze; lijkt wel of paardenmensen daar meer aan doen :') !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 23:40

Als je de mobiele app update heb je ook dat berichten gedoe erin :p

Ik vind het een fijne update!

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 23:46

Helaas, hier niet hoor..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 23:59

Oh.. Dan heb ik niks gezegd :')
Kan ook met m'n marktplaatsgedrag te maken hebben :')

Alleen maar goede ervaringen weer tot nu toe trouwens :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 00:17

Ik heb vanavond een tijdje kreupel gelegen van het lachen om een mailtje via kapaza. Ik kreeg de vraag of de aangeboden beenwarmers wel voldoende waren om te gebruiken in de winter omdat ze niet rondom rond gesloten waren.
In eerste instantie geheel verbaasd "ik heb toch geen beenwarmers te koop staan?", tot ik op de link klikte van de advertentie waarop ze gereageerd hadden. Die stuurde me door naar 1 van de sets peesbeschermers + strijklappen die ik te koop heb. Toch maar even mailtje terug gestuurd met de vraag "welke beenwarmers bedoelt u juist, ik heb alleen maar peesbeschermers te koop".

Kreeg ik een mailtje terug van blijkbaar een dame wiens dochter sinds kort op paardrijden zat. Haar dochter wou graag net zoals andere kinderen in setje kunnen rijden in de les, en iemand had gezegd dat ze dan op zoek moesten naar beenwarmers.
Vriendelijk uitgelegd dat het dient om de benen te beschermen en dat ze alleen geschikt waren voor een groot paard (maatje full). Superaardige mail terug gehad met excuses voor haar gênante blunder en dat ze dan niet zouden passen aangezien haar dochtertje les krijgt op kleine pony's.

Hoewel ik echt zowat buikpijn had van het lachen vind ik het stiekem best sneu, die dame schaamt zich vast rot dat ze zich zoiets heeft laten wijsmaken :')