Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 23:01

Tja ik heb ook wel eens een foto die ik heb gemaakt terug gevonden op marktplaats.. Foto had ik gemaakt van een stalgenootje d'r tuig, die heeft het naar de site gestuurd van het merk van het mentuig en anderen nemen dat dan weer over voor hun advertentie.. Kan daar niet echt wakker meer liggen inmiddels.. Ik denk dat het sowieso wijs is als je tot aankoop overgaat, om eerst even eigen foto's te vragen of foto's van de huidige staat van het artikel..

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 08:51

Ik heb mijn paard vorig jaar winter 2012 verkocht en helaas is dat niet zo lekker gelopen, ze hebben hem toen weer doorverkocht 4 maanden later, in veel slechtere conditie, maar hebben mijn foto's en filmmateriaal gebruikt van toen hij nog in topsportconditie was en superbraaf. Hij was in die tijd compleet verreden en angstig geworden. Ik heb er maar niets van gezegd, want ze probeerden een rechtszaak te starten tegen mij ivm een slecht karakter wat gelukkig totaal geen grond had aangezien ik hem al 5 jaar had zonder problemen met veel film en fotomateriaal mede dankzij de altijd goede verhalen over hem op bokt ;). Gelukkig wel weer contact met zijn nieuwe baas waar hij het heel goed heeft.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 09:58

Pfft, ook zo irritant... staat n zadel op mp, 20 km van ons... manlief reageert en laat zijn nummer achter ( omdat er in de advertentie geen nummer aangegeven is.) .. geen reactie... ik zoek hier op bm en ja hoor, hier staat die ook. Dus ik stuur bokker n berichtje.. krijg ik terug, ja ze heeft n mailtje zien langskomen...oeh ?
Dus ik weer : geef aub jou nummer en of adres, dan kunnen wij kijken (was weekend naar kerst) en meteen meenemen, gewoon voor de vraagprijs... geen reactie...lichtelijk geïrriteerd stuur ik nog een pb...en krijg als antwoord dat er nog geen gelegenheid was om te bellen en of het dan niet op de maandag kan. Nou dan moeten wij wel weer werken, maar goed. Geef dan aub jou tel of adres waar naar toe... nooit meer wat gehoord.. niet op mp en niet hier...kennelijk wil dame in kwestie niet verkopen...

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 12:34

sasja0705 schreef:
Pfft, ook zo irritant... staat n zadel op mp, 20 km van ons... manlief reageert en laat zijn nummer achter ( omdat er in de advertentie geen nummer aangegeven is.) .. geen reactie... ik zoek hier op bm en ja hoor, hier staat die ook. Dus ik stuur bokker n berichtje.. krijg ik terug, ja ze heeft n mailtje zien langskomen...oeh ?
Dus ik weer : geef aub jou nummer en of adres, dan kunnen wij kijken (was weekend naar kerst) en meteen meenemen, gewoon voor de vraagprijs... geen reactie...lichtelijk geïrriteerd stuur ik nog een pb...en krijg als antwoord dat er nog geen gelegenheid was om te bellen en of het dan niet op de maandag kan. Nou dan moeten wij wel weer werken, maar goed. Geef dan aub jou tel of adres waar naar toe... nooit meer wat gehoord.. niet op mp en niet hier...kennelijk wil dame in kwestie niet verkopen...

Als je ook op die toon de berichten hebt gestuurd zou ik mijn zadel ook niet verkopen hoor :=

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 12:59

nee, natuurlijk niet :D .... ik was heel erg vriendelijk in mijn eerste berichten, tenslotte wilden wij kopen... ...en had ze gewoon gereageerd van wegen: let op geen tijd of zo, was er niets aan de hand geweest.
Maar op mijn eerste bericht kreeg ik dus alleen maar : heb een mailtje zien langskomen.... verder helemaal niets, .... is toch dan niet raar dat als je voor de derde keer een bericht schrijft met de vraag om contact dat je dan geïrriteerd raakt...

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 13:33

Ik zit nu al een tijdje aan te rommelen met iemand die ik via Facebook ken. Al twee jaar mee in contact en altijd een aardige vent. Hij maakt sieraden van barnsteen etc en verkoopt onder andere wel eens stenen en fossielen. Ik heb hem verder nooit in het echt gezien, maar via internet contact zit er in ieder geval geen kwaad in.

Hij heeft me al eens geheel onverwachts gratis en voor niets een groot pakket met stenen en fossielen gestuurd. Maar in Augustus heb ik voor het eerst officieel iets 'gekocht' van hem. Via paypal. Gaat om een ketting waar hij ook een foto van heeft gestuurd en zelfs op zijn facebook een foto van heeft gestuurd met mijn naam erbij etc. Hij was degene die paypal voorstelde omdat je dan als koper vrij veel veiligheid hebt en ik hoefde ook alleen de helft aan te betalen en hij zou de ketting dan versturen. Bij ontvangst mocht ik dan de rest overmaken.

Nou door al die openheid en voorstellen in mijn voordeel had ik er het volste vertrouwen in (ook omdat ik al eerder een pakket van hem had ontvangen) maar het is intussen sinds midden Augustus al 'ik verstuur hem deze week nog'! Bij confrontaties dat er nog geen pakje is kwam tot twee keer toe de verontschuldiging dat hij het was vergeten of er geen tijd voor heeft gehad.

Ik geloofde dat en vond het zelfs al vervelend om erom te vragen omdat ik al maar de helft had hoeven betalen van te voren etc.

Maar intussen is het dus nog steeds niet aangekomen, berichten die ik hem stuur worden wel bekeken maar niet meer beantwoord :( Oftewel ik ben waarschijnlijk het geld en de ketting kwijt.

Ik heb vandaag nog een poging gedaan door het midden op zijn facebook pagina te plaatsen, aangezien er meer mensen bij hem kopen (hij heeft geen bedrijf, gewoon particuliere verkoop). Maar waarschijnlijk zat dat wel worden verwijderd. :\

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 13:37

Ik hoop vanaf vandaag thuis weer internet te hebben dus ga ik ook weer alles op MP en bokt zetten opnieuw.
Verhuizen is duur dus kan de centjes goed gebruiken.
Verhuizen is wel weer handig. Je haalt je schuur leeg en vind zo weer een hele hoop wat je kunt verkopen
Blijkbaar had ik ook nog een vliegendeken liggen. Haha. Met deze wacht ik echter wel even tot het vliegen seizoen.
Inmiddels 30 kg afgevallen dus ga ook maar eens wat kleren op MP zetten!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 13:47

sasja0705 schreef:
nee, natuurlijk niet :D .... ik was heel erg vriendelijk in mijn eerste berichten, tenslotte wilden wij kopen... ...en had ze gewoon gereageerd van wegen: let op geen tijd of zo, was er niets aan de hand geweest.
Maar op mijn eerste bericht kreeg ik dus alleen maar : heb een mailtje zien langskomen.... verder helemaal niets, .... is toch dan niet raar dat als je voor de derde keer een bericht schrijft met de vraag om contact dat je dan geïrriteerd raakt...

Haha, ja dan begrijp ik het inderdaad. Vervelend!

@Pearl, kun je niet met paypal je geld terug vorderen? Jammer voor hem, maar dan had die het maar gewoon moeten versturen.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 13:51

N0a schreef:
sasja0705 schreef:

Haha, ja dan begrijp ik het inderdaad. Vervelend!

@Pearl, kun je niet met paypal je geld terug vorderen? Jammer voor hem, maar dan had die het maar gewoon moeten versturen.

Dat is het hem nou net, Paypal dekt dat maar tot drie maanden. Ik had de hele tijd zoiets van: Die man zal het wel echt druk hebben, het heeft ook geen haast etc. Of me laten denken dat hij het al verstuurd had. (vanuit het buitenland dus dat kan even duren) Dus ik zit al over die drie maanden heen :( Ik ben echt aan het twijfelen of hij dat zo bewust heeft gedaan.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:10

haha... en het wordt nog leuker... de advertentie op bm is gewijzigd: nu moet het zadel tegen elk aannemelijk bod weg omdat ie in de weg ligt... had al laaaaang verkocht kunnen zijn :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:38

Donna: als het vliegendeken toevallig een 195 is en in degelijke staat mag je me wel een PB'tje sturen :p

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 17:35

Op mijn kledingkast een reactie zaterdag gehad dat iemand hem voor 60 euro graag gisteren wilde ophalen.
Ik had gereageerd dat ik dat goed vond, graag wilde weten hoelaat en of we de kast uit elkaar moesten haalden of dat ze het fijn zouden vinden om het zelf te doen.

Gisteren werdt ik gebeld in de ochtend door andere belangstellende die hem voor 70 wilden hebben. Ik wilde eerste de eerste bieder afwachten en ik zou deze mensen vandaag terugbellen. De eerste heb ik niks meer van gehoord. De anderen heb ik gebeld en die hebben inmiddels een andere gekocht....

Erg jammer....

Ook is er iemand die op alles 5 euro biedt (onzinbiedingen). Ik was akkoord gegaan voor een DVDrek. Hij zou hem al twee keer ophalen, maar is niet verschenen. Ik heb al zijn biedingen verwijderd... Vandaag belde hij ineens wanneer hij het kan ophalen...

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:22

Ik heb er weer 1 die heel laag bied per mail, heb nu een mail terug gestuurd met: als u echt interesse heeft doe dan een serieus bod.

Ik vraag al heel weinig dus dan heeft het weinig zin om nog veel minder te bieden

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:27

Net contact met een collega gehad. Zij wilt gelukkig de kledingkast :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:55

Ik vind het bloedirritant wanneer mensen bij goedkope dingen toch nog gaan afdingen. Zo had ik een tijdje terug een set zwarte bandages te koop van BR, nooit uit de verpakking geweest, alleen maar om foto's te maken voor verkoop. Kaartje hangt er nog aan met de originele prijs (€20).
Ik had een vaste prijs staan van €10 excl. verzenden. Via Kiala is dat €4, pakketpost via gewone post is duurder. Afhalen kan uiteraard ook.

Krijg ik alleen maar mails met "voor €5 incl. verzenden via pakketje van Bpost wil ik 'm hebben".
Het goedkoopste pakket bij Bpost is €6,27 8)7

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:59

Ik bied altijd op of boven de vraagprijs, mochten ze zeggen dat ze het ook prima vinden dat je het voor 5 euro minder op komt halen, prima joh (snap ik ook wel als er bijv. al heel veel onzinbiedingen geweest zijn)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:01

Ik bied altijd wat onder de vraagprijs.
meestal max. 30 % eronder.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:03

als het een tientje kost, ik niet! als het 50 euro kost wil ik best proberen of 45,- een reëel bedrag is :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:10

Voor iets wat nieuw best duur is en ik verkoop het in goede staat, dan zet ik de prijs een tikje hoger dan wat ik er echt voor wil hebben. Afdingen is dan perfect mogelijk, maar wie weet gaat het wel voor mijn VP de deur uit, da's dan mooi meegenomen.
Bandages kan je echter maar weinig mee als ze nog gloedjenieuw zijn. Voor €15 excl. krijg je ze niet verkocht, dan zijn ze maar €1 goedkoper dan in de winkel. Dus vandaar mijn VP van €10 excl. verzenden, dan zijn ze toch ietsje goedkoper.

Een deken van €70 kan je er altijd nog voor €55 excl. opzetten. Biedt iemand dan €50 incl., dan ga ik meestal ook nog akkoord, want zonder de verzendkosten steek ik dan nog steeds €45 in mijn spaarpot :) Ik moet niet teveel inleveren en de koper blij want die heeft er toch wat kunnen afpeuteren :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:36

Vandaag hadden we weer een hele brutale, ik heb me rot gelachen.
Maar diegene was opzoek naar een goedkope rijlaarzen.
Nu hebben we goedkopere in de uitverkoop, maar nee die wilde ze niet. Ze wilde die van € 35.- wat die waren gevoerd.
Nou prima dat kan, dat is € 40.- incl verzenden.
Nee maar dat ging ze er niet voor betalen, want zoveel had ze niet. Ze zat in de bijstand en haar kind wilde graag paardrijden......Ze wilde er max 15 incl. verzenden aan uitgeven.
Ik heb haar maar geadviseerd om eens op marktplaats te kijken, want daarvoor kan ik ze niet leveren.
Krijg ik me toch een mail terug..... Ik was een smerige hebbert en ik moest m'n medemens ook maar eens wat gunnen. Want ik had immers een eigen webwinkel.
En er geen haar op haar hoofd eraan dacht om 2e hands rijlaarzen te kopen. Daar konden we wel een voetschimmel van oplopen of andere enge dingen...
Ik heb het mailtje echt een paar keer moeten lezen, echt m'n kin lag op m'n toetsenbord..... Sorry geen zin om daar nog enige energie in te steken..... Heerlijk weer de delete knop :+

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:40

Haha, ik herken het, alsof je geld zat hebt als je een webwinkel hebt...

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:42

Wat een bizar figuur :+

Ik heb weer allemaal mailtjes van mensen die denken dat zij dingen voor niks horen te krijgen. Tja.....voor niks gaat de zon op, er staat niet voor niks geen "gratis" bij :')

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:44

Zoozoo en nog kieskeurig zijn ook hahahaha
Zelfnooit aan voetschimmel gedacht bij 2e hands rijlaarzen. Je hebt toch ook sokken aan :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:45

Ja sommige zijn daar echt erg in.
Heb ik meen 2 jaar terug eens een bedel mail gehad of ik wilde sponsoren.
Want ja ze reed op hoog niveau niet onverdienstelijk endurance, of ik haar een wedstrijdkast wilde doneren met een winkelprijs van € 995.-
Uhhhh voel eens aan je kont of je hersens erheen zijn gezakt of zo....
Ja als dank wilde ze dan wel vertellen dat ik dan de kast gesposord had

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:48

Jadeleigh263 schreef:
Zoozoo en nog kieskeurig zijn ook hahahaha
Zelfnooit aan voetschimmel gedacht bij 2e hands rijlaarzen. Je hebt toch ook sokken aan :')

Hahah nee ik ook niet, en daar heb je strooi poeder voor _O-
Maar had geen zin om daar verder energie in te steken