Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 19:38

Ik had op youtube filmpjes gezien van hoefsmeden die hun paarden elektronisch trimmen. Nu heeft Maddy echt betonblokken als hoeven dus ik dacht, mijn vriend heeft zo'n machine gewoon proberen.
Nou, Maddy vond het geen goed plan. Nu toch maar weer het mes en de clippers geslepen en samen de binnenkant van de hoeven gedaan. Maar eigenlijk mogen de steunsels nog wel verder getrimd, we kregen er alleen echt geen grip op.

Misschien een keer zon pinguintool aanschaffen

(Voor het beeld- de smid kreeg het ook niet voor elkaar)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 19:48

Dank jullie wel voor de reacties, wel of geen EMDR-ervaring. Bij de meeste heeft het geholpen, begrijp ik, dus ik hou goede hoop!

Jolliegirl

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 19:52

Bij mij ook positief resultaat

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 20:07

De kat die weer siliconen vreet :=
Ooit eens de ring van een blender op (nieuwe blender kunnen kopen)
Ging heel lang goed dus de ring van een weckpot lag op het aanrecht te drogen. = 1/3 opgegeten en thank god geen problemen gegeven.

Nu heeft ie een stuk van de siliconen cupcake vormpjes op :roll: die dingen staan al een jaar elke dag op het aanrecht, nota bene met restjes vlees er in. Had ie net een schone te pakken. Echt jonge, soms.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 20:23

Sintara schreef:
Ik had op youtube filmpjes gezien van hoefsmeden die hun paarden elektronisch trimmen. Nu heeft Maddy echt betonblokken als hoeven dus ik dacht, mijn vriend heeft zo'n machine gewoon proberen.
Nou, Maddy vond het geen goed plan. Nu toch maar weer het mes en de clippers geslepen en samen de binnenkant van de hoeven gedaan. Maar eigenlijk mogen de steunsels nog wel verder getrimd, we kregen er alleen echt geen grip op.

Misschien een keer zon pinguintool aanschaffen

(Voor het beeld- de smid kreeg het ook niet voor elkaar)

Met n haakse slijper bedoel je ? Ja dat vergt een paar keer oefenen . Als je steeds korte stukjes doet . Dus niet gelijk een hele hoef raken ze er meestal wel snel aan gewend. het zend virbraties in de hoeven die een beetje raar aanvoelen .

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 21:38

Shenavallie schreef:
Dank jullie wel voor de reacties, wel of geen EMDR-ervaring. Bij de meeste heeft het geholpen, begrijp ik, dus ik hou goede hoop!

Beetje late reactie, een vriendin van mij heeft er ook veel aan gehad en zij is blij dat zij er toen voor heeft gekozen voor de verwerking van een trauma :)

Sterkte!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 22:29

En zit weer verstopt. :')

En dat zonder tramadol of oxycodon. -O-

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 23:05

Hier ook iemand bij wie de emdr ontzettend zwaar viel, maar ook heeft geholpen

Wees lief voor jezelf Y;(

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 00:04

Buren die zeer luid gymnastieken voor volwassenen :')

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 00:09

Woonkamer vol pubers die blijven slapen. Heel gezellig maar die stemmen dragen ver. Manlief Snurkt er lekker doorheen. Ben maar op zolder gaan liggen. Hoor ze niet meer. Succes

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 00:35

Kamer olifant aan het stampen in de flat.

En verwarming die ineens steenkoud wordt.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 03:24

Wakker en ergens kraait al een haan. Kom op, het is 3:23 in november. Hou je snavel nog twee uur….

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 04:27

En diarree dus de verstopping is weer aan het oplossen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 06:50

Marcella... alsjeblieft.... :')

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 07:44

Dat een supplement zo bizar veel duurder is geworden. 2 jaar terug al omhoog naar 60 euro. Zie ik nu dat hij in dezelfde shop 93 is (zonder korting). Sorry, maar dat is toch geen normale prijsstijging?

Gelukkig andere shops waar het nog wel voor 65 is en zelfs een gevonden voor 56. Hoe kan het dat het zo enorm achterlijk verschil is???

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 07:57

Vroeg op, op zondag :')
Maar t is voor een goed doel.
Ik mag even op t paard van mijn fysio\instructrice rijden zodat ik een paar filmpjes heb van mijn rijden.
Zodat ik hopelijk een leuk bijrijdpaard kan vinden

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 09:13

Mijn pa die weer eens boos werd, omdat de kat weer een plant omgooit (lees; hij zet de plant zelf op het randje om de luxaflex open en dicht te doen en schuift m daarna niet terug. Hoe bedoel je, de kat is schuldig….). En ik niks doe. Ja leuk, maar als ik er naast ga staan en wil helpen doe ik het ook niet goed (want niet op zijn manier), dusja wat wil hij nou precies (ik wil namelijk best wat doen, maar na 22 jaar met deze man is mijn coping geworden ik doe gewoon niks als ik de ruimte niet krijg. Want als je je gaat bemoeien met hoe ik dingen doe, ben ik gewoon klaar).

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 09:47

Het pensionpaard loopt mank.De eigenaar weet er al van en dan hoor ik het wel wat te doen.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 10:45

Oké, dus als ik betaal voor Prime is de levering precies net zo gratis als zonder, maar komt het een dag later? Goeie deal :')

Afbeelding

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 11:29

Heeft mijn paard weer iemand onderuit getrokken. Ik snap het niet.... of nou ze is verhuisd en ik denk dat ze nogal veel stress en spanning heeft. Maar het is normaal de makkelijkste Fjord die er is.

Anders ga ik elke dag wel zelf heen voor het binnen halen want ik wordt hier niet goed van. Maar als ze het alleen bij anderen doet, dan kan ze beter terug naar haar oude stal waar ze alleen maar buiten staat.

En anders maar weer verder op zoek... Ik voel mij steeds hartstikke schuldig, maar weet ook niet hoe ik dit zo 1,2,3 op kan lossen. Of wat lessen grondwerk, maar als anderen haar weer gaan binnen en buiten zetten dan loop je er weer tegen aan.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 12:10

Doet ze dit dagelijks bij anderen? Dan zou je het kunnen filmen en zien waar het mis gaat.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 12:30

Ze kan niet meer alleen zijn ,dit was vroeger geen probleem je kan normaal gesproken alleen met haar op buitenrit.

Op de poetsplaats kan ze ook niet meer stilstaan en staat dan hysterisch te krijsen naar de rest. Ook als ze ze kan zien. Ze draait , duwt alles opzij en je kan haar niet bereiken. Ik laat haar dan steeds wat oefeningen doen zoals achteruit lopen zodat de focus wat op mij komt. Maar eigenlijk let ze totaal niet op. Dit deed ze laatst ook bij de smid , en de verzorgster. De verzorgster is er niet zo van onder de indruk. Voordat we gingen verhuizen begon dit gedrag er wel eens te zijn dat ze moeite had om bij de kudde weg te gaan ( ze stond met 3 opfok paarden). Ze is daarvoor door omstandigheden uit haar huidige kudde gehaald wat heel stabiel was. Dat zou ook wel hebben meegespeeld uiteraard.

En ze is ook nog maar net verhuist , eventueel kan ze wel terug maar dan komt ze ook niet in een stabiele groep ( jonkies) en dan kan ze de jonge paarden niet loslaten ze is dan ook de leider.

Wel heb ik het idee dat ze staart begint te krijgen en in het donker niet zo goed meer ziet. Ze is nu nog een beetje het buitenbeentje van de groep.

Op zich logische verklaringen.... Iemand van 80 plus zet ze binnen en buiten. Ik heb natuurlijk wel iets meer kracht en een sneller reactievermogen. Maar ik zit te denken om zelf in ieder geval binnen te zetten.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 12:37

Vorige week gesolliciteerd voor een job, ik kreeg een eerste uitnodiging voor een telefonisch gesprek.
Zit ik op het afgesproken uur te wachten, geen telefoon...
Ook geen gegevens van die persoon van HR (is een groot internationaal bedrijf, dus alles gaat via een chatbot) dus naar de receptie gebeld. Die ging het doorgeven.
Ok, paar uur later nog niets gehoord... Dus nogmaals gebeld naar de receptie. Toen kreeg ik gegevens van iemand anders van HR. Dan heb ik daar een email naar gestuurd, dan kreeg ik antwoord dat een collega ging contact opnemen om een nieuwe telefonische afspraak in te plannen.

Dan krijg ik een mail van die collega, er was besloten om voor nu verder te gaan met de mensen die al een telefoon gesprek hebben gehad en dat ik bedankt was voor de moeite :roll: :roll:

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 13:48

Lekker asociaal, Farjen :=

Ik moet naar de stad voor cadeaus. Zal wel kneiterdruk zijn. Weet ook niet wat ik voor mijn zwager en zus moet gaan halen. Stomme feestdagen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 14:03

Pff wees maar blij dat je daar niet gaat werken Farjen. Dat bedrijf geeft geen moer om zijn werknemers.