Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 15:31

Ik wil naar de supermarkt om wat lekkers te halen voor vanavond. Maar ik heb bijzonder weinig zin om naar buiten te gaan. :=

Daarbij vind ik de dichtstbijzijnde twee supermarkten heel irritant. En heb geen zin om de auto te pakken voor andere winkels. :+

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 15:34

kosseh schreef:
Ik erger mij weer eens aan mezelf..

Na lang twijfelen en het uitstellen voor mezelf elleboog krukken besteld. Denk dat het mij op slechte dagen en op de langere stukken kan helpen met de pijn.

Nu heb ik ze eindelijk binnen. Durf ik er niet mee naar buiten.. bang voor de reactie van andere.
Woon in een dorp, dus het valt snel op. Bang voor de reacties als ik de ene dag met en de andere dag zonder loop.

Nu iritieer ik me aan mezelf waarom ik mezelf zo druk maak om de gedachte van andere en niet gewoon kan doen wat voor mij goed voelt.

Zo herkenbaar, bij mij duurt het al jaren :+ misschien beginnen met oefenen in huis en in de tuin als je die hebt? Als je goed verschil merkt dan wordt de wens om ze buiten huis te gebruiken misschien ook groter als de wens om zonder op stap te gaan. Bij mij heeft dat met mijn spalken ook een tijd geduurd, en nog steeds voel ik mij soms opgelaten.
Spoiler:
En vanaf begin volgende week kan ik rijden met een scootmobiel, daar maak ik mij ook al druk over van wat anderen daarvan gaan vinden :+

MarlindeRooz

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 15:43

Own het gewoon! Ik vind er niks van als ik mensen met krukken of op een scootmobiel zie. Tenzij ze me bijna van de sokken rijden ofzo. Maar dat kan een fietser ook. :=

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 15:44

denisesilver schreef:
Het commentaar op de wei, en over het banketstaaf tuinsproeiertje waarmee ik aan het sproeien ben. Het is nou ook weer niet alsof iemand anders een klauw uitsteekt of even meedenkt voor een oplossing. Ze vergeten voor het gemak maar al te graag dat ik ook gewoon 40 uur in de week moet werken, en dat ik de hele boel met een eenpersoonssalaris moet bekostigen. Als ik dit had geweten had ik op de klei gebleven. Hebben sinds we hier wonen alleen maar gezeik met weideonderhoud en gezondheid van de paarden. Had beter mijn geld in een goed aangelegde bak kunnen steken, dan het gekloot waar ik nu mee bezig ben.

Mensen menen overal commentaar op te moeten hebben. Gewoon negeren :=

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 15:50

MarlindeRooz schreef:
Own het gewoon! Ik vind er niks van als ik mensen met krukken of op een scootmobiel zie. Tenzij ze me bijna van de sokken rijden ofzo. Maar dat kan een fietser ook. :=

Dit inderdaad! Ik weet nooit waarom iemand een hulpmiddel gebruikt, en dat gaat me ook geen poedersuiker aan. Je moet doen wat werkt voor jou, het leven is al moeilijk genoeg zonder deze aanpassingen dus maak het jezelf vooral makkelijk <3

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 16:10

En als het iets helpt - ik ben hiermee heel hypocriet want gebruik ze zelf niet terwijl het mijn leven heel wat makkelijker zou maken - versieren maakt alles soms zoveel leuker. Iemand die ik ken heeft een wandelstok met allemaal bloemetjes er omheen, je wordt er spontaan vrolijk van als je haar ziet lopen

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 16:12

denisesilver schreef:
Het commentaar op de wei, en over het banketstaaf tuinsproeiertje waarmee ik aan het sproeien ben. Het is nou ook weer niet alsof iemand anders een klauw uitsteekt of even meedenkt voor een oplossing. Ze vergeten voor het gemak maar al te graag dat ik ook gewoon 40 uur in de week moet werken, en dat ik de hele boel met een eenpersoonssalaris moet bekostigen. Als ik dit had geweten had ik op de klei gebleven. Hebben sinds we hier wonen alleen maar gezeik met weideonderhoud en gezondheid van de paarden. Had beter mijn geld in een goed aangelegde bak kunnen steken, dan het gekloot waar ik nu mee bezig ben.

Ik neem het terug. Mijn zus heeft net met het opruimen van de klinkers met de trekker de dakgoot van de stal gemold. Kan het dus beter wel allemaal zelf doen :Y)

Weet je waar ik ook gestoord van word? Elke keer als ik een emoji op bokt gebruik, wordt die op een heel andere plek neergezet dan waar ik aan het schrijven was. En de :') emoji kan ik niet meer zelf typen, die moet ik per se aanklikken.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 16:13

Triest eigenlijk dat er mensen zijn die zich druk maken om wat een ander van een hulpmiddel zou vinden. :(
Dat zou echt niet nodig moeten zijn en ik vraag me ook af of het gegrond is. :o

Ik bedoel: zelf kijk ik echt niet anders naar iemand met een hulpmiddel (of je moet iets heel geks gaan doen), hooguit of ik iets aan de kant moet of dat ik eventueel een deur open moet houden bijvoorbeeld.
Maar vraag me nooit af waarom iemand een bepaald hulpmiddel nodig is.
Dus ik ga mee met de anderen, gewoon gebruiken en is alleen maar mooi middel ter ondersteuning zodat je je leven kunt leven. Mist nu zo'n spierballen emoticon

Mijn ergernis: concentratie en motivatie zijn op en ben vreselijk zenuwachtig.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 16:15

Als mensen hun mening willen ventileren over je hulpmiddelen, gewoon gaan slaan, of over hun tenen rijden ~~}>

Nee, ik snap je hoor, Kosseh. Maar ik denk dat de meeste mensen er geen twee keer over na denken als iemand hulpmiddelen gebruikt.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 16:29

Ik heb nog eens nagedacht over de aanvallen in dit topic. Kijk er kan best opbouwende kritiek gegeven worden "zou je dat en dat niet anders doen?". Dat is oke.
Maar opmerkingen als "daar gaaaaaan we weer en kun je niet ophouden met zeuren" dat kan wat mij betreft echt niet. Krijg er ook een beetje het gevoel van afreageren bij.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 16:34

denisesilver kan je niet zoiets maken. Is eigenlijk pvc buis met gaten erin. Je ben wel speciale pvc lijm nodig. Maar de gaten boor je erin en draai je dopjes vernevel dopjes op.
Afbeelding

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 16:36

Ik had mezelf van de bank gesleept om naar de appie te rijden een dorp verderop. Kwam ik op de terugweg in een soort file terecht.

En m’n airco doet het niet dus dat wordt best snel best wel heel warm. :+

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 16:48

imaudy schreef:
denisesilver schreef:
Helemaal duidelijk, DP.

Fjordjes, wij noemen dat een kalf :D

Ik wil weekend en ik wil een hele week regen.

Kalf :j

Loeien doet ie niet :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 16:49

Mijn neus is verbrand ^)

En nu drie verhuisdozen vol servies en ‘gaat niet mee’ naar de kringloop sjouwen. Ik hoop echt dat ze het willen hebben, ik ga het niet weer zes trappen op tillen :+

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 16:56

-:(- Ben zo boos, ik vraag aan mijn 22 jarige dochter hoe lang het broodje al in de koelkast ligt, nou, kind word mij toch boos, net een 4 jarige met een driftbui, niet normaal.Nu mag ik niet naar haar diploma uitreiking donderdag.Ze denkt mij daar mee te hebben en dat ik ga smeken om te komen, nee, ik kom niet meer en ik ga ook niet mee uit eten.Ze bekijkt het maar.Nog 2 maanden dan gaat ze uit huis en het word tijd dat ze vertrekt :wave: Niet ver, 5 meter verder in de andere helft van het huis.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 17:01

Britta31 schreef:
-:(- Ben zo boos, ik vraag aan mijn 22 jarige dochter hoe lang het broodje al in de koelkast ligt, nou, kind word mij toch boos, net een 4 jarige met een driftbui, niet normaal.Nu mag ik niet naar haar diploma uitreiking donderdag.Ze denkt mij daar mee te hebben en dat ik ga smeken om te komen, nee, ik kom niet meer en ik ga ook niet mee uit eten.Ze bekijkt het maar.Nog 2 maanden dan gaat ze uit huis en het word tijd dat ze vertrekt :wave: Niet ver, 5 meter verder in de andere helft van het huis.

Ongevraagd advies: ik zou niet door een boze bui niet naar de diploma-uitreiking van je dochter gaan, hoe boos jullie ook zijn (over een broodje). Dat is het toch niet waard.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 17:02

Dat klinkt alsof er veel meer speelt dan alleen een broodje :=

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 17:11

Er speelt ook veel meer, ze denkt de baas in huis te zijn en dat ze alles kan zeggen.Na deze actie van haar ben ik het helemaal zat.Ik ben niet haar sloofje en laat mij niet rond comanderen door een meid van 22.Ze kan zelf gaan uitleggen aan de andere gasten waarom ik er niet ben,ze moet maar eens voelen wat de gevolgen zijn.Hoe denken jullie hoe de sfeer zal zijn donderdag?Niet gezellig.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 17:16

karuna schreef:
De lidtekens zouden te schokkend zijn -O-

Even wat luchtigs tussendoor, maar dit is een lidteken:

Afbeelding

Wat jij bedoelt zal een litteken zijn. :+

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 17:24

Britta31 schreef:
Er speelt ook veel meer, ze denkt de baas in huis te zijn en dat ze alles kan zeggen.Na deze actie van haar ben ik het helemaal zat.Ik ben niet haar sloofje en laat mij niet rond comanderen door een meid van 22.Ze kan zelf gaan uitleggen aan de andere gasten waarom ik er niet ben,ze moet maar eens voelen wat de gevolgen zijn.Hoe denken jullie hoe de sfeer zal zijn donderdag?Niet gezellig.

Nu al benieuwd naar de vervolg ergernis, want die gaat er vast komen :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 17:28

Over de hulpmiddelen,ik herken dat heel erg. Want ondanks dat iedereen hier roept er niks van te vinden en dat je er niks van aan moet trekken, er zijn best wat mensen die wel een mening hebben. Helemaal als je het wisselend gebruikt, of bijvoorbeeld nog op staat uit rolstoel oid. Of zelfs als ze je er nog nooit in gezien hebben maar alleen maar omdat je er niet ziek uitziet.

Ik gebruik het dus ook niet hier in het dorp, maar heb wel eens aangegeven dat een schoonmaakster hier nooit meer terug hoefde te komen. En ja, ik heb mezelf ermee want ik heb het nodig en zou leven beter maken als ik me er niets van aan zou trekken, toch doe ik dat wel. Ook pmdat ik er zelf gewoon moeite mee heb. Was trots dat ik geklaagd heb over die schoonmaakster maar ook dat is vermoeiend en die energie heb ik gewoon vaak niet

En ik heb die rolstoel al jaren :')

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 17:30

Nou ehm Suzanne F....is dat de F van Foei?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 17:34

Dat weet ik wel zeker,ze komt zo thuis en gaat zeiken dat de soep niet goed is.Zo, nu een kopje koffie, het is dat mijn cholesterol te hoog is anders ging ik een bak friet halen.Met veel mayo.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 17:37

Britta31 schreef:
Dat weet ik wel zeker,ze komt zo thuis en gaat zeiken dat de soep niet goed is.Zo, nu een kopje koffie, het is dat mijn cholesterol te hoog is anders ging ik een bak friet halen.Met veel mayo.

Zou die bak friet halen en haar de soep doen :+

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 17:49

Imaudy, precies.
Britta hup friet met mayo kopen.

Buurvrouw heeft visite met een hond die joelt.
Al 2 uur lang joelt dat beest. Maar appje gestuurd of het nog lang gaat duren.
Corrigeren doen burbrouw en eigenaresse niet. Laat dat pokkebeest lekekr thuis.