Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 09:53

prompter schreef:
hahahatsjoe schreef:
Wat erg voor die bestuurder en het had voorkomen kunnen worden als de hardloper goede verlichting had. Dit soort dingen vergeet je nooit van je leven meer. Het is mij overkomen op 1 juli 2010, gewoon 's middags, een meisje van 13 wilde stoer doen tegen haar vriendjes (ze zouden gaan zwemmen) en reed door het rode stoplicht van een 80 kilometer weg. Ik kon niet meer remmen. Het was de hel en is soms nog steeds de hel.

Goeiedag, dat is nogal wat om mee te dragen! Is de juiste toedracht ook naar boven gekomen, dus dat zij door rood reed? Ik weet vanuit mijn werk hoe ingrijpend de onderzoeken naar dit soort ongevallen zijn, hier ook een minderjarige ooit gehad die door rood reed en door een vuilniswagen is geschept.

Hoi, ja, dat gelukkig wel. Haar vriendjes hebben getuigd dat ze door rood ging omdat ze stoer wilde doen, de bestuurder van de auto die stil stond voor het stoplicht naar rechts heeft getuigd dat ik niet door rood reed. Het is alleen heel raar gegaan. Het weekend was een hel, maandags de politie gebeld of er al iets bekend was van de getuigen en dat was er, echt bizar dat ze mij niet gebeld hebben. Ik heb er daarna nooit meer iets van gehoord, ook van het Openbar Ministerie niet. En je wordt gehoord als verdachte op het bureau, dat is al traumatisch, gelukkig kwam een vriend van me om me te steunen. Een andere vriend van me heeft me die maandag erna meegenomen naar de plek van het ongeluk waar allemaal bloemen lagen, dat was heel heftig. En ja dan ga je jezelf kwellen door Social Media te bekijken en filmpjes van haar vriendjes. Blijkt het een vriendinnetje te zijn van de dochter van je vaste automonteur en zo nog wel meer dingen. Het gaat nooit weg, je vergeet haar naam nooit, je zoekt haar af en toe nog op, kijkt die filmpjes nog een keer. Als ik toen geen Slachtofferhulp had gehad was ik echt gek geworden. Toen de auto was afgeleverd bij een schadebedrijf ben ik ook gaan kijken, zie je bloed op de voorruit, zwarte haren onder de ruitenwisser, beleef je alles weer opnieuw. De auto is gemaakt en ik heb er nog even in proberen te rijden, maar ik kon het niet, had steeds weer herbelevenissen. Dus ik heb hem weg gedaan en een compleet andere gekocht. Elk jaar op 1 juli is het er weer, echt, dat wens je niemand toe. Tranen stromen ook weer nu ik dit typ.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 10:03

Biebz schreef:
MyWishMax schreef:
Ik heb sinds een paar dagen geen ontvangst meer met telefoon. Kan dus alleen op de WiFi iets, bellen via WhatsApp. Soms heb ik 1 streepje en kan ik bellen, maar slecht geluid en soms kapt doe halverwege ermee. Niemand kan vinden waarom, geen storing bij provider, alle oplossingen werken niet. Ook buitenshuis, soms heb ik een klein beetje ontvangst en kan ik een berichtje ontvangen of internet openen, meestal niet en ik heb het niet door.

Het stomste is dat een kennis precies hetzelfde heeft. Andere provider, wel dezelfde telefoon. Maar ik kan dus ook niet bellen met provider, doe alles via de chat maar zij snappen het ook niet.

Iemand een idee? Ik heb geen computer meer en ook geen vaste telefoon. Moet alles met mobiel doen en als WiFi eens vervelend doet heb ik helemaal niks.

Toevallig odido?
Ik heb hier nu al 2 weken last van.
Niet altijd, maar op mijn werk sowieso niks ontvangst, maar ben daar niet de enige.
Verder soms wel en soms niet.

Ik ben van plan straks even naar de odido winkel te gaan om te vragen of ze iets kunnen betekenen want dit vind ik zonde van mijn abonnement.

Heb al van alles geprobeerd.
Zelfs nu aantal dagen en oude toestel van mijn vriend in gebruik.
Hij had nergens last van en ik heb nog steeds problemen.

Nee, juist niet. Mijn vader wel en die had het paar weken geleden en is nu opgelost zonder dat hij iets gedaan heeft verder. Ik heb Vodafone. Kennis met dezelfde telefoon heeft geloof ik wel odido.

Ook al helemaal uitgezet idd. En opnieuw opgestart, beide meerdere keren. Lijkt dan heel even goed te gaan maar binnen een uur weer dezelfde problemen.

MarlindeRooz

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 10:05

Dikke knuffel hahahatsjoe :(:)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 10:12

hahahatsjoe schreef:
fjordjes schreef:
Gisteravond is er dichtbij in de buurt een ernstig ongeluk gebeurt met helaas dodelijke afloop, een tractor heeft een persoon dood gereden. Bestuurder is een bekende. De persoon die is overleden was aan het hardlopen maar had donkere kleding aan en was niet zichtbaar dus waarschijnlijk heeft de bestuurder de persoon over het hoofd gezien en waar het is gebeurt is weinig straatverlichting. Neemt niet weg dat het eveneens een verschrikkelijke gebeurtenis is. Maar als ik dan de reacties lees op internet van dat tractors te hard rijden en weet ik allemaal wel niet voor verwensingen kan ik zo boos worden, ze weten helemaal niet wat er is gebeurd!

Wat erg voor die bestuurder en het had voorkomen kunnen worden als de hardloper goede verlichting had. Dit soort dingen vergeet je nooit van je leven meer. Het is mij overkomen op 1 juli 2010, gewoon 's middags, een meisje van 13 wilde stoer doen tegen haar vriendjes (ze zouden gaan zwemmen) en reed door het rode stoplicht van een 80 kilometer weg. Ik kon niet meer remmen. Het was de hel en is soms nog steeds de hel.

De hel. Dat lijkt me een bondige omschrijving voor wat jou overkomen is. Alsnog sterkte.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 10:14

Dan is mijn ergernis echt maar klein. Ik heb me geërgerd aan mijzelf. Vandaag op locatie werken; laptop EN telefoon vergeten.
Echt, hoe kan ik dat doen? Dus weer terug door de regen fietsen. Om 12 uur moet ik er weer naar toe, tijdskritische klus..... Ik Ben Een Sukkel.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 10:17

Sterkte hahahatsjoe :knuffel:

ja zoiets blijft je hele leven bij. Ook al heb je nul schuld. Verschrikkelijk.

Zo nu met die trekker bestuurder ook, die word zowat gelyncht inderdaad, want ja die trekkers toch...
Eigenlijk mag er dan ook best wel eens in de krant staan dat iemand dus geen verlichting droeg.

Zo las ik gisteren in het AD een doos die vond dat ze recht had op de helft van de weg. En die trekkers dat kan toch allemaal maar niet.
Aub blijf in de stad...hier waar ik woon kun je met 2 auto's niet eens passeren en moeten we beide met de rechterwielen in de berm. Laat staan als je een trekker tegen komt.
Ja daar leer van vooruit kijken en ga je ergens staan met meer plek en wacht je even. Maar daar hebben mensen het geduld niet voor.
En ben ik met de fiets blijf ik niet over dat kantje kriebelen, want gegarandeerd dat je er een keer bijna af gaat en een zwieper aan het stuur maakt en zo dus onder die trekker komt. Nee ik ga wel even in de berm stil staan.
Maar ook daar hebben de mensen het geduld niet meer voor.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 10:24

Zo is een van mijn honden eens bijna overreden door een combine. Daar kon de loonwerker in kwestie niets aan doen, hij zit zo hoog, kan helemaal niet kort bij zijn machine kijken. Domme hond die nergens bang voor is dacht "jij gaat maar voor mij opzij" . Ik heb nog nooit zo hard geschreeuwd naar een hond. Het is echt niet altijd degene die achter het stuur zit die de schuld heeft. Ik denk dat het wel zo voelt. Bah, wat een onwijs nare situaties zijn dit.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 10:31

Ze zouden vandaag bodemisolatie uitvoeren in mijn huis. Dus ik zorg dat ik thuis ben. Maanden geleden al aangegeven dat ik geen kruipluik of wat dan ook heb waar ze in kunnen om dat spul in te spuiten, zou geregeld worden.

Gisteren komt er eindelijk iemand om dat te fiksen, die krijgt het niet voor elkaar, dus vanmorgen staat dat isolatiebedrijf voor de deur en die kunnen helemaal niks. En niet alleen bij mij, ook bij op één na geen van de andere woningen die ze moesten doen. Wat een communicatie weer :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 10:38

Sterkte hahahatsjoe :knuffel: Logisch dat het je bij blijft.

Ik ben als vaste klant van zigg* in gesprek om eens wat korting los te peuteren. Vind het belachelijk dat nieuwe klanten zo 200 euro winst hebben :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 10:41

Griebels, war heftig, Hahahatsjoe :\. Kan me goed voorstellen dat je dat niet meer vergeet en het nog nachtmerries geeft.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 10:46

Rien ook jij sterkte. Ook dat vergeet je nooit meer. :knuffel:

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 10:46

Heftig Hahahatsjoe, snap dat het je niet loslaat :(:)

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 10:50

Allemaal heel erg bedankt voor de lieve reacties, dat doet echt goed. Bedankt !!!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 10:51

Pfff hahahatsjoe, echt heftig, krijg er zelf ook tranen van in m'n ogen. Hoop dat het ooit slijt voor je..

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 10:53

Wat een heftige ervaringen allemaal :knuffel:

Ook hier uit ervaring geleerd dat je nooit zelf de media moet lezen helaas. Wel totaal andere zaak, maar toch.

Iedereen denkt zijn/haar eigen verhaal te weten en te verkondigen als waarheid.. media verdraaid vaak ook een hele hoop.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 10:57

Hahahatsjoe wij hebben eens een meisje op de motorkap gehad die plots overstak naar haar vriendinnen, was bij het ziekenhuis in Rotterdam en daar mag je gelukkig maar heel zachtjes rijden.
Het is goed afgelopen maar zie het nog steeds voor me dus kan het me van jou helemaal voorstellen, echt heftig zeg :(:)
Heel veel sterkte daarmee!
Laatst bijgewerkt door chanicha op 20-10-23 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 11:15

fjordjes schreef:
Pfff hahahatsjoe, echt heftig, krijg er zelf ook tranen van in m'n ogen. Hoop dat het ooit slijt voor je..

Hier sluit ik me bij aan, verschrikkelijk wat je hebt meegemaakt. Ik had hier ook huilende mannen aan tafel die het niet meer op konden brengen om ooit nog in de betreffende auto te stappen.

Je hebt er geen schuld aan, het overkomt je, maar het laat je niet los.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 11:22

Niet schuldig zijn is dat wat je hoofd zegt. (En wat de waarheid is). Maar het verdriet en de ellende is je gevoel. En dat blijft lang hangen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 11:27

hahahatsjoe schreef:
Hoi, ja, dat gelukkig wel. Haar vriendjes hebben getuigd dat ze door rood ging omdat ze stoer wilde doen, de bestuurder van de auto die stil stond voor het stoplicht naar rechts heeft getuigd dat ik niet door rood reed. Het is alleen heel raar gegaan. Het weekend was een hel, maandags de politie gebeld of er al iets bekend was van de getuigen en dat was er, echt bizar dat ze mij niet gebeld hebben. Ik heb er daarna nooit meer iets van gehoord, ook van het Openbar Ministerie niet. En je wordt gehoord als verdachte op het bureau, dat is al traumatisch, gelukkig kwam een vriend van me om me te steunen. Een andere vriend van me heeft me die maandag erna meegenomen naar de plek van het ongeluk waar allemaal bloemen lagen, dat was heel heftig. En ja dan ga je jezelf kwellen door Social Media te bekijken en filmpjes van haar vriendjes. Blijkt het een vriendinnetje te zijn van de dochter van je vaste automonteur en zo nog wel meer dingen. Het gaat nooit weg, je vergeet haar naam nooit, je zoekt haar af en toe nog op, kijkt die filmpjes nog een keer. Als ik toen geen Slachtofferhulp had gehad was ik echt gek geworden. Toen de auto was afgeleverd bij een schadebedrijf ben ik ook gaan kijken, zie je bloed op de voorruit, zwarte haren onder de ruitenwisser, beleef je alles weer opnieuw. De auto is gemaakt en ik heb er nog even in proberen te rijden, maar ik kon het niet, had steeds weer herbelevenissen. Dus ik heb hem weg gedaan en een compleet andere gekocht. Elk jaar op 1 juli is het er weer, echt, dat wens je niemand toe. Tranen stromen ook weer nu ik dit typ.

Wat een nachtmerrie, wat verschrikkelijk. Heel veel sterkte, wat fijn dat slachtofferhulp zo goed geholpen heeft!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 11:28

heel heftig hatsjoe en voor de kennis van fjordjes uiteraard ook. Ik lees sowieso de laatste dagen heel veel ongelukken met trekkers op facebook (zalweleenalgoritme zijn) en het is natuurlijk vroeg donker, en middenin oogsttijd.

mijn kleine ergernis.. heb net alle boodschappen gehaald in dit prutweer, en bij thuiskomst er achter komen dat ik toch een gangpad (frisdrank) heb gemist kennelijk. :(
dus het wordt water of limonadesiroop dit weekend, ik heb geen zin om er nog een keer doorheen te gaan.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 11:32

Ik erger mij aan het feit dat ik net een zielig liedje op repeat gehad heb (Another Love van Tom Odell) en ik nu in zo'n depressieve bui ben dat ik er niet uit kom. Iemand tips?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 11:33

Iris82 schreef:
Ik erger mij aan het feit dat ik net een zielig liedje op repeat gehad heb (Another Love van Tom Odell) en ik nu in zo'n depressieve bui ben dat ik er niet uit kom. Iemand tips?

Andere muziek opzetten? Foute uur? Iets vrolijks? Of lekker op de bank kruipen met een fijne lachfilm?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 11:34

Tiktok kijken met gekke katten/hondenfilmpjes! Moet ik altijd erg om lachen

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 11:49

hahahatsjoe schreef:
prompter schreef:

Goeiedag, dat is nogal wat om mee te dragen! Is de juiste toedracht ook naar boven gekomen, dus dat zij door rood reed? Ik weet vanuit mijn werk hoe ingrijpend de onderzoeken naar dit soort ongevallen zijn, hier ook een minderjarige ooit gehad die door rood reed en door een vuilniswagen is geschept.

Ik wil van alles schrijven naar je, maar niks dekt de lading. Wat ontzettend naar!
Mag ik wel zeggen dat ik het heel stoer vind dat je dit deelt met ons? Dat kan niet makkelijk zijn om er over te praten/schrijven.

Gelukkig was slachtofferhulp er voor je, ik kan me niet voorstellen dat je zonder hulp door zoiets heen kan komen. :knuffel:

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 11:50

Ik erger er aan dat ik nu nog moe ben, maar heb al uitgeslapen tot 9u..
En denk dat de vermoeidheid van de allergiepillen komt.