prompter schreef:hahahatsjoe schreef:Wat erg voor die bestuurder en het had voorkomen kunnen worden als de hardloper goede verlichting had. Dit soort dingen vergeet je nooit van je leven meer. Het is mij overkomen op 1 juli 2010, gewoon 's middags, een meisje van 13 wilde stoer doen tegen haar vriendjes (ze zouden gaan zwemmen) en reed door het rode stoplicht van een 80 kilometer weg. Ik kon niet meer remmen. Het was de hel en is soms nog steeds de hel.
Goeiedag, dat is nogal wat om mee te dragen! Is de juiste toedracht ook naar boven gekomen, dus dat zij door rood reed? Ik weet vanuit mijn werk hoe ingrijpend de onderzoeken naar dit soort ongevallen zijn, hier ook een minderjarige ooit gehad die door rood reed en door een vuilniswagen is geschept.
Hoi, ja, dat gelukkig wel. Haar vriendjes hebben getuigd dat ze door rood ging omdat ze stoer wilde doen, de bestuurder van de auto die stil stond voor het stoplicht naar rechts heeft getuigd dat ik niet door rood reed. Het is alleen heel raar gegaan. Het weekend was een hel, maandags de politie gebeld of er al iets bekend was van de getuigen en dat was er, echt bizar dat ze mij niet gebeld hebben. Ik heb er daarna nooit meer iets van gehoord, ook van het Openbar Ministerie niet. En je wordt gehoord als verdachte op het bureau, dat is al traumatisch, gelukkig kwam een vriend van me om me te steunen. Een andere vriend van me heeft me die maandag erna meegenomen naar de plek van het ongeluk waar allemaal bloemen lagen, dat was heel heftig. En ja dan ga je jezelf kwellen door Social Media te bekijken en filmpjes van haar vriendjes. Blijkt het een vriendinnetje te zijn van de dochter van je vaste automonteur en zo nog wel meer dingen. Het gaat nooit weg, je vergeet haar naam nooit, je zoekt haar af en toe nog op, kijkt die filmpjes nog een keer. Als ik toen geen Slachtofferhulp had gehad was ik echt gek geworden. Toen de auto was afgeleverd bij een schadebedrijf ben ik ook gaan kijken, zie je bloed op de voorruit, zwarte haren onder de ruitenwisser, beleef je alles weer opnieuw. De auto is gemaakt en ik heb er nog even in proberen te rijden, maar ik kon het niet, had steeds weer herbelevenissen. Dus ik heb hem weg gedaan en een compleet andere gekocht. Elk jaar op 1 juli is het er weer, echt, dat wens je niemand toe. Tranen stromen ook weer nu ik dit typ.