Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 14:08

Ja van die gedachten heb ik nooit zo'n last _O- Maar leg ook nooit bv losse paprika in de fietstassen. En ik kom uit een familie en omgeving waar men ook gewoon binnen de schoenen aan houdt. We leven nog.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 16:49

Sheran schreef:
Zoals vroeger mag zeker niet meer he? Gewoon zo'n inklapbaar steuntje en dan benen in de fietstassen...

Ja dat is wel een oplossing als hij wat ouder is, maar met een peuter van 2,5 vind ik dat niet veilig.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-25 11:52

Sheran schreef:
Ik kon ook nooit pillen slikken, maar kleine lukken me nu wel met eten. En dan geen yoghurt ofzo, maar bv brood of avondeten. Dan blijven ze niet hangen.

Vraag: wie weet welke RayBan die rechter is? Ik heb een smal hoofd en deze zat altijd perfect, viel niet van mijn hoofd af enzo. Ik dacht dat het de 4068 was, dus nu heb ik gisteren de linker via Marktplaats gekocht, maar zoals je ziet is die veel groter en valt hij af. Ik kon online ook niks van verschillende maten van deze zonnebril vinden.
Ik had hem al 12 jaar maar zoals je ziet is hij echt op nu :')

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Volgens mij is dit de RB4068 maar het oude/dames model van rayban.
Dit model en de erika zijn vrij smalle modellen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 16:09

Dank je! Inmiddels heeft RayBan ook geantwoord en het is wel de 4068, maar een grootte die niet meer gemaakt wordt. Helaas :(

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 19:23

Wij zijn gister van internet abbonement (in huis) veranderd. We hadden eerst 1000 mb per seconde, maar om wat kosten te sparen, zijn we terug gegaan naar 100 mb per seconde. Overal las ik namelijk dat dat prima is voor wat wij doen: beetje internetten, netflixen, youtube filmpjes kijken etc. Niet gamen of ander 'zwaar' werk. Maar jeetje, het internet is zó sloom en ook met vlagen. Het duurt som wel bijna een minuut voordat een pagina is geladen, en ik probeer nu al 10 minuten lang in te loggen op een overheidswebsite en het lukt gewoon echt niet. Klik je een pagina verder (bijv van het ene topic op bokt naar het andere), gaat het gewoon prima snel, dus niet alles is zo langzaam de hele tijd. We gebruiken nog dezelfde router, dus daar kan het niet aan liggen. Volgens zo'n internet test loopt het internet netjes op 100-105 mb per seconde. Is het dus toch dat 100 mb per seconde niet genoeg is voor een beetje simpel internetten? Vanaf welke snelheid wordt het een beetje fatsoenlijk? Ben hier toch een beetje teleurgesteld in, zeker omdat meerdere websites aangeven dat wat wij doen prima kan met 100 mb per seconde. We wonen overigens met z'n tweeen en mijn vriend doet ook niet heel veel meer dan youtube kijken, universiteit lezingen bekijken, netflixen etc.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 09:45

Piekosjj schreef:
Wij zijn gister van internet abbonement (in huis) veranderd. We hadden eerst 1000 mb per seconde, maar om wat kosten te sparen, zijn we terug gegaan naar 100 mb per seconde. Overal las ik namelijk dat dat prima is voor wat wij doen: beetje internetten, netflixen, youtube filmpjes kijken etc. Niet gamen of ander 'zwaar' werk. Maar jeetje, het internet is zó sloom en ook met vlagen. Het duurt som wel bijna een minuut voordat een pagina is geladen, en ik probeer nu al 10 minuten lang in te loggen op een overheidswebsite en het lukt gewoon echt niet. Klik je een pagina verder (bijv van het ene topic op bokt naar het andere), gaat het gewoon prima snel, dus niet alles is zo langzaam de hele tijd. We gebruiken nog dezelfde router, dus daar kan het niet aan liggen. Volgens zo'n internet test loopt het internet netjes op 100-105 mb per seconde. Is het dus toch dat 100 mb per seconde niet genoeg is voor een beetje simpel internetten? Vanaf welke snelheid wordt het een beetje fatsoenlijk? Ben hier toch een beetje teleurgesteld in, zeker omdat meerdere websites aangeven dat wat wij doen prima kan met 100 mb per seconde. We wonen overigens met z'n tweeen en mijn vriend doet ook niet heel veel meer dan youtube kijken, universiteit lezingen bekijken, netflixen etc.

Meer dan 100 mb per seconde kunnen ze hier sws niet leveren.
Maar soms heb ik het idee dat het trager lijkt dan het is.

Mijn vriend heeft er wel "last" van als hij wil gamen.
Maar gelukkig is dat niet mijn probleem :Y)
Netflixen etc lukt allemaal gewoon prima

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 22:30

Iemand een suggestie voor een simpele headset of oortjes die makkelijk mee te slepen is naar kantoor, dus een beetje robuust? Mijn gaming-headset was daar toch niet helemaal blij mee.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 09:57

Ik ben fan van de AirPods Pro. Prachtig geluid en goede ANC. Er zijn op Amazon leuke hoesjes te krijgen zodat je het doosje aan de sleutelbos of broekriem kunt hangen. Evenals van die klemmetjes (zoals je ook hebt voor een bril) als je ze even uit je oor wilt hebben.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 09:59

Hier een poging:
Als ik een excel bestand opende die als bijlage bij een Outlook e-mail zit op de iPhone werd deze altijd geopend op een manier dat ik het eerste tabblad als een soort pdf zag en die eerste pagina al schuivende in zijn geheel kon zien op mijn scherm. Als een soort pdf.
Nu sinds een paar dagen openen deze bestanden direct in excel wat ik vervelend (superonhandig) vind. Want ik kan nu niet meer de hele pagina zien. Hoop dat iemand hieruit begrijpt wat bedoel :D en liever nog; hoe ik dat kan veranderen?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 10:38

Safe as PDF. Of denk ik te simpel?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 18:51

Nee, helaas, ik heb geen keus hoe ik het open. En ik wil het ook niet opslaan. Het excel document bijvoorbeeld komt dagelijks binnen met updates erin. Soms vaker. Dus ik wil het gewoon even over alle kolommen en regels inzien en daarna weer sluiten.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 18:58

Safe in “tijdelijke bestanden “ en stel deze map zo in dat hij iedere dag geleegd wordt.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 19:39

paars schreef:
Ik ben fan van de AirPods Pro. Prachtig geluid en goede ANC. Er zijn op Amazon leuke hoesjes te krijgen zodat je het doosje aan de sleutelbos of broekriem kunt hangen. Evenals van die klemmetjes (zoals je ook hebt voor een bril) als je ze even uit je oor wilt hebben.

Bedankt! Deze zijn wel erg prijzig helaas, ik wil het vooral voor meetings etc. Er moet dus ook een microfoon bij, dat had ik niet gezegd.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 19:58

Century schreef:
Iemand een suggestie voor een simpele headset of oortjes die makkelijk mee te slepen is naar kantoor, dus een beetje robuust? Mijn gaming-headset was daar toch niet helemaal blij mee.

Ik heb de Redmi Buds 5. Bij consumentenbond kwamen die goed uit de test en stuk leuker geprijst. Nog niet stuk gekregen en zijn toch al vaak gevallen...

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 21:05

rien10 schreef:
Safe in “tijdelijke bestanden “ en stel deze map zo in dat hij iedere dag geleegd wordt.

Dank, dat ga ik proberen!

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 21:11

Ik maak sporadisch gebruik van Klarna, maar nu krijg ik ineens deze melding "wil ik de dienst blijven gebruiken".

Ik ga niet zomaar die dingen opsturen.
Hebben meer mensen dit bericht gehad?

Afbeelding

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 23:38

Ja, ik ook. Vind het ook niet geweldig.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 08:21

Ik gebruik het enkel om mijn pasjes van kruidvat en Welkoop enz op te bewaren. Omdat stocard is gestopt en ze automatisch daar heen gingen.
Niet om te betalen.
En heb dat nog niet gehad.
Hopelijk blijft dat zo.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 08:53

Ik heb ooit een keer gebruik gemaakt van Klarna (ik kende de verzender niet en het was redelijk kwetsbaar spul ook) en ook niks ontvangen kwa mail nu, ik was ook echt niet van plan dergelijke documenten op te sturen per mail aan geen idee wie. Je kunt niet ziet of het een legitime mail is ofeen goed nagemaakte crimineel die graag je identiteit wel gebruiken voor vieze zaakjes

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 08:56

_Karlijn schreef:
Ik maak sporadisch gebruik van Klarna, maar nu krijg ik ineens deze melding "wil ik de dienst blijven gebruiken".

Ik ga niet zomaar die dingen opsturen.
Hebben meer mensen dit bericht gehad?

[ Afbeelding ]

Ik gebruik Klarna maandelijks, maar dit nog niet gezien.

Misschien goed Klarna zelf eens te berichten?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 09:16

Die mail linkt wel gewoon door aan de app.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 12:52

Welke fysieke winkel verkoopt transparante cellofaanzakjes? En het liefst ook nog hoera een broertje achtige sluitstickers..

Online is genoeg te vinden, maar om nou meer verzendkosten te betalen dan het product kost :$
Laatst bijgewerkt door Froukje op 15-05-25 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 13:02

So low!
Daar heb ik ze een poosje terug gekocht.
Stickers weet ik niet. Ze hebben wel ook veel babyshower achtig spul, dus misschien ook wel hoor.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 22:27

Waarom gaat een auto van autobedrijf naar autobedrijf?
Zelfs in 1 dag.

Afbeelding

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 22:31

Er zijn er wat die dit doen om BTW terug te vorderen. Maar ik ben te moe om het nu goed uit te kunnen leggen. :+