Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 11:25

1 van mijn clienten mag volgend weekend al haar 2de booster halen. Is het de bedoeling dat alle 70+ om de 3 maanden de optie krijgen om de booster te halen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 11:42

Vanaf vandaag kan zelfs iedere 60+ er een booster halen.
Of dat dit jaar zo doorgaat zal echt afhangen van ziekenhuis cijfers, aanwezigheid van Corona en werking van booster.
Blijkbaar komen nu steeds meer 60 ers in het ziekenhuis vandaar de boosterprik ook voor hun .

MoniqueT

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 11:51

Moeilijk ... mijn man is 64, we zijn in Nederland en ik kan zo een afspraak maken met zijn DigiD. Maar Spanje gaat die voorlopig blijkbaar niet aanbieden, alleen aan zeer kwetsbaren. Zijn laatste booster was 2 december, dus bijna 4 maanden nu. Gaat hij hier, dan wordt de booster niet in Spanje geregistreerd, maar als ze het daar niet gaan doen, heeft hij wel extra bescherming.

Daarbij komt dat hij nu wel aan de Prednison zit vanwege een beginnende longonsteking, hoogstwaarschijnlijk niet corona-gerelateerd, negatief getest. Hij ziet het zelf niet zo zitten om het Spaans schema in de war te gooien.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 11:52

Ik wist het wel Monique.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 11:53

Sizzle schreef:
purny schreef:

Nu is het nog mode.
Volgend jaar heeft 99% van de mensen covid gehad en wordt er niet meer actief getest. Ga dan maar eens aankloppen bij het UWV dat je tegenwoordig meer hoofdpijn hebt sinds je laatste verkoudheid die covid had kunnen zijn. Zelfs met aangetoonde migraine wordt je al niet serieus genomen.

Tegelijkertijd is het gewoon echt ontzettend moeilijk. Er zijn ook mensen die zonder ooit ziek geweest te zijn niet in staat zijn om 100% te werken, gewoon omdat het te veel stress geeft bijv.
Ga maar eens een eerlijke lijn trekken. Dat gaat niet. Het zal altijd zo zijn dat mensen die echt top-fit zijn (of veel pijnstillers nemen om hun klachten niet te voelen), mentaal sterk in hun schoenen staan en weinig slaap nodig hebben meer carriere opties hebben.
Wat dat betreft is er wel wat te zeggen voor een basisinkomen, maar dat is een ander topic.

mijn oud buur vrouw is idd afgelopen maand 100% afgekeurd.
En ze kan niet minder dan ik, ze is zeker niet de oude. Dus ik ben blij dat zij wel geloofd word.

Ik met long pfeiffer zoals sizzle het mooi zegt. Want daarna heb ik me/cvs als diagnose gekregen
15 dagen migraine in een maand, word als oud vuil en aansteller aan de kant gezet.
Met veel knokken heb ik 25 jaar lang gewerkt, veel uitgevallen, diverse keren thuis gezeten, mezelf onder de kont geschopt, weer gewerkt weer uitgevallen enz.
Maar heb het nakijken...

Maar als ik kijk wat mijn oud buurvrouw en ik aan overeenkomsten hebben is dat gigantisch....

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 11:54

bigone schreef:
Ik wist het wel Monique.

Ja, jij wel. Ik ook, denk ik :-) Nog even praten dus maar ...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 11:56

MoniqueT schreef:
bigone schreef:
Ik wist het wel Monique.

Nu meteen zal het geen optie zijn omdat hij ziek is maar wanneer je in Spanje kunt bewijzen dat je een booster of laatste keer gevaccineerd bent zal dat toch geen grote problemen geven?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 12:30

MoniqueT schreef:
bigone schreef:
Ik wist het wel Monique.

Ik ben heel eerlijk, ik zou het niet doen. Omdat hij nu niet fit is. En je van een vaccinatie ook niet lekker kunt worden. Zijn lichaam is nu al hard aan het werk vanwege de infectie die hij heeft. Ik zou op dit moment dus geen vaccin nemen.

Hier krijgt dochter vanmiddag 2e prik (ze is nu 12) en ik ga kijken of ik zonder afspraak een booster kan krijgen tegelijk met haar. Volgens mij kun je voor een booster ook zonder afspraak terecht nu. Voor mij is het daarna wel klaar, ik ga geen vaccinatie voor corona meer halen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 12:44

60+ kan nu een afspraak online maken *not* nog steeds dezelfde foutmelding die mijn man een maand geleden ook kreeg:

Afbeelding

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 12:51

Waar plan je op ? En is het meer dan drie maanden geleden?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 12:53

bigone schreef:
Waar plan je op ? En is het meer dan drie maanden geleden?

planjeprik.nl, zoals het rivm zegt en ja het was 3 maanden geleden.
Ik kon overigens ook niet fatsoenlijk uitloggen, sloeg de site helemaal vast.
het het via twitter gemeld bij het rivm.

Nu wachten tot 30 maart, dan kan je telefonisch een afspraak maken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 12:54

Of naar een prik locatie met inloop gaan .

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 13:05

Even een andere browser gebruiken.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 13:13

MoniqueT schreef:
bigone schreef:
Ik wist het wel Monique.

Mijn longarts adviseert niet te vaccineren in combinatie met prednison. En na de prednison eerst te wachten.
Mijn booster plannen viel niet mee afgelopen winter.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 13:32

Waarom zou je he nu überhaupt laten boosteren?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 13:35

OleJon schreef:

Hou toch eens een keer op spuit 11, je bent anti vaccinatie, verteld doodleuk met Corona gewoon aan het werk te gaan dus nu weer even trollen. .

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 14:02

raket schreef:
[quote=

Mijn longarts adviseert niet te vaccineren in combinatie met prednison. En na de prednison eerst te wachten.

o jee, ik heb altijd prednison en heb al 3 prikken gehad :=

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 14:07

Morrie schreef:
raket schreef:
[quote=

Als je permanent prednison gebruikt en eigenlijk nooit stopt, dan is stoppen waarschijnlijk schadelijker in bepaalde gevallen.
De inenting KAN minder effectief zijn door de prednison vanwege de immuunremmende werking, maar dat hoeft niet. Maar als ik het goed onthouden heb, had jij je antistoffen laten testen en dan is er dus niets aan de hand :)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 14:08

geprobeerd een afspraak te maken in 2 andere browsers en hetzelfde resultaat, dan maar wachten tot 30 maart en bellen.

@Sizzle klopt, mijn man en ik hebben een antistoffentest laten doen in januari.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 14:44

bigone schreef:
OleJon schreef:

Hou toch eens een keer op spuit 11, je bent anti vaccinatie, verteld doodleuk met Corona gewoon aan het werk te gaan dus nu weer even trollen. .

Nou zo een rare vraag is het niet. We gaan richting zomer en besmettingen nemen af. En zo goed is het vaccin tegen omicron ook niet.
Of je moet graag elke 3 maanden willen laten prikken maar imo kan je beter wachten tot het najaar nu.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 15:00

OleJon schreef:

Hier tot nu toe stille meelezert maar ik vind het geen rare vraag…

Zelf zit ik nu ook met dit dilemma nl!
1e spuit Janssen, eind dec booster (dus 2e) gehad en kan vanaf komende mnd dus weer booster (mijn geval dus 3e ; dit is in Belgie) halen maar ik zie er inmiddels eigenlijk nu het nu niet van in.

Want tis zelfde goedje als voor covid 2, zeg maar. Inmiddels zitten we op nr 4 dus gloedje is daar niet specifiek op aangepast imo. Verloop besmetting isnu anders en alles mag gewoon!

Als ik nu de zekerheid zou hebben dat als ik hem nu haal, mijn covidpas in najaar nog geldig zou zijn?
Alla ….
Maar ja, dat weet niemand dus waarom nu dan toch weer halen (als risico bestaat dat er in najaar toch weer andere zijn / verplicht voor je pas?

En nee, ben geen wappie oid maar merk dat ik er nu wel anders tegenaan kijk en dus de nood niet van in zie om voor de lol iets weer in te spuiten. Dan sla ik liever deze ronde over en zie wel wat er over half jr weer aan de gang is :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 15:03

Enige reden dat ik de prik ga halen is dat in andere landen om ons heen de regels soms anders zijn, en hier ook nog niet 100% zeker is dat de QR code wegblijft.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 15:08

Evelien net als jij Jansen en in Dec booster gehad.
Ik haal nu geen nieuwe booster.
Vind dat echt niet nodig met de huidige variant richting zomer.

Zie van de herfst wel weer.
Of als er nu een ernstige variant komt.
Naar het buitenland ga ik niet dus dat neem ik niet mee in de beslissing.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 15:12

Needje , wanneer deze vraag kwam van iemand die de hele Corona situatie serieus zou nemen, los van het feit of ze wel of niet gevaccineerd zijn, dan is zo’n opmerking inderdaad normaal. Maar van iemand als olejon is het puur bedoeld om even haar plasje er over te doen.
Zij vind alles mbt Corona vaccineren en testen gloeiende onzin. Dan denk ik, nok af en ga door met je leven en stop met dit soort rel gedrag.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 15:18

Morrie schreef:
raket schreef:
[quote=

Bij chronisch gebruik is de dosering ook lager dan bij een stootkuur.
En de indicatie voor het gebruik is ook anders.