Algemeen coronatopic #6

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 30584
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 13:19

edit; laat maar....
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 14-07-21 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Berichten: 16523
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 13:26

sureido schreef:
Waarom worden alle mensen die hun leven oppakken dan ook nog weggejaagd uit dit topic? Het wordt steeds erger. Je moet je zorgen maken/negatief zijn over de cijfers anders mag je hier niks meer melden? Het is toch juist goed om te zien hoe mensen op verschillende wijze met Corona omgaan?

Hoeft helemaal niet, maar Vayo zegt hier zelf niet gelukkiger van te worden. Als dat zou is zou ik niet blijven hangen. Helemaal niet wanneer je in je directe omgeving gelijkgestemde hebt waar je wel blij van wordt.

Jessix

Berichten: 16523
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 13:31

Vayo schreef:
Jessix schreef:
Vayo ga dan inderdaad gewoon uit het topic. :) Ik zie je steeds hetzelfde verhaal schrijven, ook in andere topics. Je hebt je leven weer min of meer opgepakt. Hebt vrienden en familie waar die je weer ziet en waar je geen afstand van hoeft te houden. Nou helemaal prima dan toch?! Ga er lekker van genieten!


Dat ga ik nu ook doen. Ik schrijf inderdaad vaak hetzelfde en datzelfde zie ik bij veel van jullie net zo goed. Wat overigens ook gewoon logisch is.

Gelukkig hebben velen van ons familie en vrienden en kunnen velen inmiddels weer familie en vrienden zien. Dat geluk heb ik gelukkig niet alleen.

Amy, geen probleem hoor! Ik snap je! Ik hoop dat jullie snel volledig gevaccineerd zijn!

Tot ziens!!


Dat komt omdat je van mening verschilt. IMO prima, maar ik heb dan ook geen last van de mening van iemand anders en daar doelde ik op bij jou.

Ik bedoel het niet negatief, maar weer heb je de neiging om aan te halen dat er wel meer mensen zijn met vrienden en familie die ze zien.

Dat vind ik jammer. Wees gewoon blij met hoe je het nu kan doen. Ga er van genieten en laat mensen die er een andere mening op nahouden gewoon een tijdje links liggen. Dan heb je er ook geen last van.

996981
Berichten: 9942
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 13:32

DuoPenotti schreef:
Sure
Ik ben dus sinds een paar dagen op de achtergrond in het topic door de mensen die jij (en ook andere) negatief noemt, angstig noemt, enz.
En voor mijn idee alleen maar aan zichzelf denken, aan hun uitjes, hun feestjes en vakanties, want ja de wereld is zo zwaar.

Ik zal je zeggen ik heb geen angst om ziek te worden (ben ik al), geen angst om dood te gaan, al mijn hele leven niet.
Juist door mijn positieve instelling knok ik mij door het leven. Want ja het leven is niet altijd feest en leuk en behoorlijk oneerlijk verdeeld. En corona is er niets bij!
En als er dan wat huppeltjes komen verkondigen dat er allemaal niets aan de hand is/was.
Vragen die al 1000 keer zijn beantwoord via een andere manier weer stellen.
Dan word ik daar minder vriendelijk van ja....
En dan ga jij zeggen...ooh moeten wij positieve dan vertrekken, nee hoor, ga je goddelijke gang.
Maar besef dat er ook mensen vertrekken juist door "jou" .

Jeetje wat ben je weer respectloos. Anderen “huppeltjes” noemen omdat ze jouw mening niet delen.

Als die “huppeltjes” netjes met je in discussie willen gaan antwoord je niet….

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 13:33

Goed dat je hem verwijderd want dit slaat natuurlijk helemaal nergens op. Ik heb hier niemand belachelijk gemaakt die angstig is. Wat een onzin zeg. Ik probeer alleen de andere kant te belichten dat het zo slecht allemaal nog niet gaat.

Alleen jij bent vertrokken (maar ook weer niet want je bent er toch nog) maar ook niet door mij. Raar om dat persoonlijk op mij af te schuiven.
Laatst bijgewerkt door sureido op 14-07-21 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 30584
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 13:33

ik had het al verwijderd voordat jij het quote
Ja ze huppelen door het leven, dus huppeltjes.

En nee de meeste gaan niet netjes in discussie maar herhalen vragen die al 100 keer zijn beantwoord.

996981
Berichten: 9942
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 13:34

DuoPenotti schreef:
ik had het al verwijderd voordat jij het quote
Ja ze huppelen door het leven, dus huppeltjes.

En nee de meeste gaan niet netjes in discussie maar herhalen vragen die al 100 keer zijn beantwoord.

_O-

Anderen herhalen hun zorgen die ze al 100 keer geuit hebben, maar dat mag natuurlijk wel :j

Bloodymary
Berichten: 4569
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 13:38

Vayo schreef:
Amy, nee ik bedoelde absoluut niet jouw partner of iemand anders persoonlijk. Ik bedoel in het algemeen dat de meesten kwetsbaren (leeftijd of medische indicatie) naar mijn idee eind augustus volledig gevaccineerd zouden moeten kunnen zijn.

Die zijn dat nu toch al?

lenaa_tje

Berichten: 10352
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 13:39

DuoPenotti schreef:
ik had het al verwijderd voordat jij het quote
Ja ze huppelen door het leven, dus huppeltjes.

En nee de meeste gaan niet netjes in discussie maar herhalen vragen die al 100 keer zijn beantwoord.

Dit doe jij toch net zo?

lenaa_tje

Berichten: 10352
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 13:40

Bloodymary schreef:
Vayo schreef:
Amy, nee ik bedoelde absoluut niet jouw partner of iemand anders persoonlijk. Ik bedoel in het algemeen dat de meesten kwetsbaren (leeftijd of medische indicatie) naar mijn idee eind augustus volledig gevaccineerd zouden moeten kunnen zijn.

Die zijn dat nu toch al?

Nee…. Dat is dus het hele punt.

Bloodymary
Berichten: 4569
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 13:54

lenaa_tje schreef:
Bloodymary schreef:

Die zijn dat nu toch al?

Nee…. Dat is dus het hele punt.

Omdat ze niet willen? Iedereen die kwetsbaar of ouder dan pakweg 55 is, en had gewild, is momenteel 2 x gevaccineerd. Wat bedoel je dan?

lenaa_tje

Berichten: 10352
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 13:56

Dat is dus gewoon niet zo. Zeker de groep die met AZ is ingeënt geeft nog niet allemaal de tweede vaccinatie gehad en zo ken ik ook genoeg mensen uit de griep prik groep die niet is ingeënt. Dat heeft niks te maken met niet willen.

Over een paar weken zou je dat misschien kunnen stellen maar nu nog niet.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 14-07-21 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Bloodymary
Berichten: 4569
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 13:58

Oh vreemd. Ik dacht dat de groep kwetsbaren al geweest was (die waren net voor mij, daarom moest mijn jaartal wachten). Alle vijftigers die ik ken hebben deze of volgende week hun tweede. Mijn zus is 62 en heeft AZ en heeft de eerste in maart gehad en de tweede in mei... Waren ze Groningen vergeten, haha?

Oh wacht, dat komt natuurlijk omdat AZ even heeft stil gelegen nadat het hier in Limburg en Brabant al klaar was. Inderdaad, die zullen dan nu nog bezig zijn.

lenaa_tje

Berichten: 10352
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 13:59

Bloodymary schreef:
Oh vreemd. Ik dacht dat de groep kwetsbaren al geweest was (die waren net voor mij, daarom moest mijn jaartal wachten). Alle vijftigers die ik ken hebben deze of volgende week hun tweede. Mijn zus is 62 en heeft AZ en heeft de eerste in maart gehad en de tweede in mei... Waren ze Groningen vergeten, haha?

Geen idee, ik ken dit vanuit Drenthe (werk) maar vanuit zuid Limburg(familie) ook.

Dat is wat Vayo ook eerder bedoelde het is heel gek dat kwetsbaren nog wachten maar ze ondertussen ook met de gezonde pubers zijn begonnen. Ondanks dat die ook recht hebben op vaccinatie

MyWishMax

Berichten: 25605
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:01

En een groep kwetsbaren die om wat voor reden dan ook niet in die groep meegenomen is of pas veel later en nu pas net de 1e prik hebben gehad, omdat de wachttijden ook lang zijn hier.

En dat is niet omdat ze zo dichtbij willen. Ik ben ook een half uur hier vandaan geweest en dat was de 1e mogelijkheid, maar zat wel iets meer als 3 weken tussen de afspraak mogen maken en de afspraak zelf.

Bloodymary
Berichten: 4569
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:01

lenaa_tje schreef:
Bloodymary schreef:
Oh vreemd. Ik dacht dat de groep kwetsbaren al geweest was (die waren net voor mij, daarom moest mijn jaartal wachten). Alle vijftigers die ik ken hebben deze of volgende week hun tweede. Mijn zus is 62 en heeft AZ en heeft de eerste in maart gehad en de tweede in mei... Waren ze Groningen vergeten, haha?

Geen idee, ik ken dit vanuit Drenthe (werk) maar vanuit zuid Limburg(familie) ook.

Dat is wat Vayo ook eerder bedoelde het is heel gek dat kwetsbaren nog wachten maar ze ondertussen ook met de gezonde pubers zijn begonnen. Ondanks dat die ook recht hebben op vaccinatie

Ja dat is echt vreemd, maar ook door het even stil liggen van AZ, zie mijn edit hierboven.

lenaa_tje

Berichten: 10352
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:02

Bloodymary schreef:
Oh vreemd. Ik dacht dat de groep kwetsbaren al geweest was (die waren net voor mij, daarom moest mijn jaartal wachten). Alle vijftigers die ik ken hebben deze of volgende week hun tweede. Mijn zus is 62 en heeft AZ en heeft de eerste in maart gehad en de tweede in mei... Waren ze Groningen vergeten, haha?

Oh wacht, dat komt natuurlijk omdat AZ even heeft stil gelegen nadat het hier in Limburg en Brabant al klaar was. Inderdaad, die zullen dan nu nog bezig zijn.

Klopt. Ze waren in het noorden laatste op de lijst.

Daarom is hier ook weer meer druk op de Pfizer/moderna prikken want een hele grote groep mocht dus ook niet meer met AZ geprikt worden. Geeft ook weer druk op de wachttijden.

Cer

Berichten: 30258
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:03

Nja, ik ken ze wel die gewachten hebben met het maken van de afspraak.. brieven hebben laten liggen, niet wilde bellen, te ver moesten reizen voor een snelle afspraak, eerst nog dit of dat aan de hand hebben (vakantie, weg etc).... het is niet eenduidend te zeggen waarom mensen nog niet gevaccineerd zijn...

En daarna nog de mensen die idd niet willen :j

Edit: eigenlijk alle smaken dus :)
Laatst bijgewerkt door Cer op 14-07-21 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Berichten: 33115
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:03

Ik vind die verdelingen best gek. Ik ben van '88 en krijg as vrijdag mijn 2de. (ja, weer lekker stressen uiteraard :+ Maar komt goed. ) Hoe kan het dan dat er nog zo'n groep kwetsbaren in de omgeving is die niet zo ver zijn..

Jessix

Berichten: 16523
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:04

Uit de kwetsbare groep ken ik mensen die deze week pas de tweede prik hebben. Zelf heb ik hem twee weken teruggekregen. Ik had de oproep eerder dan mijn leeftijdsgenoten maar moest 3 weken wachten voor ik terecht kon. In die drie weken ging het ineens heel snel met de jaartallen.

Scheelt ook wel per regio heb ik het idee, hoelang de wachttijden zijn geweest.

BigOne
Berichten: 38690
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:05

Bloodymary schreef:
Oh vreemd. Ik dacht dat de groep kwetsbaren al geweest was (die waren net voor mij, daarom moest mijn jaartal wachten). Alle vijftigers die ik ken hebben deze of volgende week hun tweede. Mijn zus is 62 en heeft AZ en heeft de eerste in maart gehad en de tweede in mei... Waren ze Groningen vergeten, haha?

Oh wacht, dat komt natuurlijk omdat AZ even heeft stil gelegen nadat het hier in Limburg en Brabant al klaar was. Inderdaad, die zullen dan nu nog bezig zijn.

Mijn man en ik zijn de jongsten , beide AZ klanten. Terwijl onze kids de eerste al kregen moesten wij de tweede nog krijgen. 12 weken ertussen en met eentje slecht beschermd tegen de delta . Dat maakt dat je voor jezelf wel even de teugels aantrekt. En ondertussen de rest van de broers en zussen ( Pfizer) al weken beschermd gelukkig terwijl we zo’n beetje tegelijk de eerste kregen.

lenaa_tje

Berichten: 10352
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:05

Winged schreef:
Ik vind die verdelingen best gek. Ik ben van '88 en krijg as vrijdag mijn 2de. (ja, weer lekker stressen uiteraard :+ Maar komt goed. ) Hoe kan het dan dat er nog zo'n groep kwetsbaren in de omgeving is die niet zo ver zijn..

Tja dat afspraken systeem bij de ggd is ook vreemd. Ik ken mensen die eerder aan de beurt waren met de prik halen dan mijn vriendin die direct bij het ontvangen van de risico brief een afspraak heeft gemaakt

M’n vriend net zo. Hij was dan weer eerder aan de beurt dan zijn broer die 3 jaar ouder is.
Meteen toen het kon hebben beide een afspraak gemaakt :+
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 14-07-21 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke_Tweety

Berichten: 12075
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:05

Bloodymary schreef:
Oh vreemd. Ik dacht dat de groep kwetsbaren al geweest was (die waren net voor mij, daarom moest mijn jaartal wachten). Alle vijftigers die ik ken hebben deze of volgende week hun tweede. Mijn zus is 62 en heeft AZ en heeft de eerste in maart gehad en de tweede in mei... Waren ze Groningen vergeten, haha?

Oh wacht, dat komt natuurlijk omdat AZ even heeft stil gelegen nadat het hier in Limburg en Brabant al klaar was. Inderdaad, die zullen dan nu nog bezig zijn.



41, behoorlijk kwetsbaar, nog geen twee keer geënt.

Veel nog niet.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:07

Bloodymary schreef:
lenaa_tje schreef:
Nee…. Dat is dus het hele punt.

Omdat ze niet willen? Iedereen die kwetsbaar of ouder dan pakweg 55 is, en had gewild, is momenteel 2 x gevaccineerd. Wat bedoel je dan?

Neehoor, mijn partner is kwetsbaar want medisch risico, foutje van rivm of ggd dus hij heeft zijn ‘voorrang’ niet gekregen terwijl zijn huisarts hem wel had doorgegeven. Evenals mijn zwager, zelfde praktijk. Toen hij de medisch risico uitnodiging alsnog kreeg was zijn leeftijdsuitnodiging (40) er al.Mijn partner krijgt maandag zijn tweede, dus over 2,5e week is hij volledig gevaccineerd.
Hij zal niet de enige zijn die ze ‘vergeten’ zijn uit te nodigen gok ik zo.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15502
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:15

Schoonmoeder is boven de 70, heeft 1 prik gehad. De volgende is uit mijn hoofd over een week. Verzorgt haar man die op sterven ligt. Mijn man is kwetsbaar, heeft een auto immuunziekte en kan de tweede prik over 2 weken verwachten. Beide inderdaad in het Noorden. En beide zie je niet in grote gezelschappen. Alleen ik was de potentiële bron omdat ik in het onderwijs werk. Maar gelukkig nu vakantie.