Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 16:39

Olle schreef:
Het is niet fijn om zo te worden aangesproken.

Maar bedenk je dat het deze mensen veilig en goed hun werk moeten uitvoeren, dus houd je gewoon aan de voorschriften zoals hun geven.
Ik verbaas me heel erg over mensen die maar roepen over dat iedereen zich aan de regels/maatregelen moeten houden, maar voor hunzelf een excuus voor alles verzinnen. 8)7

Dit vriendin moest schoenlepels uitdelen en ze werd nog net niet bedreigd met die dingen.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 16:42

Okay waarom moest ze schoenlepels uitdelen :')

edit: Ooohhh waarschijnlijk zodat ze kunnen tellen hoeveel mensen in winkel zijn }:0
Laatst bijgewerkt door Olle op 30-07-20 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 16:46

Als iedereen zijn eigen mand meeneemt weten de medewerkers ook niet meer hoeveel klanten er in de winkel zijn.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 16:51

Olle schreef:

edit: Ooohhh waarschijnlijk zodat ze kunnen tellen hoeveel mensen in winkel zijn }:0

Klopt inderdaad. Schoenenwinkel heeft geen mandjes dus schoenlepels.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 16:54

lenaa_tje schreef:
Olle schreef:

Klopt inderdaad. Schoenenwinkel heeft geen mandjes dus schoenlepels.

Ja logisch ook.

Maar wat sneu dat ze zo uitgekafferd werd. Ik had ook zo medelijden met het meisje dat bij onze supermarkt de karren deed schoonmaken en aangeven. Mensen deden soms echt heel naar -O-

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 16:54

Olle schreef:

Maar bedenk je dat het deze mensen veilig en goed hun werk moeten uitvoeren, dus houd je gewoon aan de voorschriften zoals hun geven.
Ik verbaas me heel erg over mensen die maar roepen over dat iedereen zich aan de regels/maatregelen moeten houden, maar voor hunzelf een excuus voor alles verzinnen. 8)7

Ja maar als je net een winkel in bent geweest waar de verplichting er niet meer was kun je best ook wel een keer vergissen.
Ik ben heel erg op de regels, heb er ook geen probleem mee gehad om dat vuile mandje mee te nemen, maar kom op, 4 klanten binnen, 2 torens aan mandjes op een dinsdag ochtend.
Hoe snel denk je dat die alle in gebruik zouden zijn?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 16:55

cobiie schreef:
Het is natuurlijk ook afhankelijk hoe je aangesproken wordt, dat kan zeer verschillend zijn.

Daarnaast is het ook wel begrijpelijk dat wanneer een medewerker op haar werkdag voor de honderdste keer iemand moet aanspreken, de toon er misschien niet vriendelijker op wordt ondanks dat dat misschien niet zo bedoeld is.

Eens. Ik snap je gedachten gang met je eigen mandje, maar het is nu niet of het een nieuwe regel is ofzo. Een winkel krijgt een onnoemelijk boete als ze de regels niet uitvoeren (of dus eigenlijk als eigenwijze klanten dat niet doen). Dus ik snap dat ze er strikt op zijn. Je zal niet de enige zijn die dit heeft gedaan/geprobeerd. Ik zou als medewerker ook niet meer 100%vriendelijk zijn als je net de tigste klant bent die ik moet aanspreken...

Dan nog. Snap ik je ergens. En eerlijk was ik laatste ook pissed dat ik een kar moest pakken 5 minuten voor sluit voor 1 stomme lasagne. Maar heb m'n excuses aangeboden want ik weet 9oo dondersgoed dat ik klant 1001 was die dit vroeg /probeerde.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 16:57

@ Penotti eens dat je je kan vergissen of vergeten. Maar probeer dan in te denken dat zo'n medewerker al 100 van die klanten heeft gehad die dag en nog meer die week.... Ik zou wss ook eerste reactie hebben van wtf spreek mij normaal aan. Maar daarna kunnen beseffen waar het vandaan komt.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 16:59

Olle schreef:

Houd je aan de regels?? Ik weet dat je een mandje moet nemen. Hoe moet je nu weten dat dit er 1 van hun MOET zijn??
Komop, het is geen Kruidvat in de grote stad. Het is hier in het dorp.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 17:00

Klopt, maar klant is koning bij mij nog altijd.En doe je dat werk ook al is het 1001 keer kan het ook wel netjes. De cassiere vraagt bij de jumbo ook 1000 keer heeft u flessen ingeleverd, zal ze ook wel simpel ban worden maar hoort erbij.

Ik ben overigens niet tegen haar uitgevallen en pakte braaf het mandje, maar dacht wel het een en ander hoor. Puur omdat het onzin was, sorry echt onzin.
Blijkbaar is er door de overheid ook geen verplichting meer want zie steeds meer winkels waar alles weer gewoon staat.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 17:00

Popstars maar de mandjes en karretjes zijn als het goed is afgestemd op het aantal mensen. Met je eigen mandje is dat lastig tellen.
Een mandje is nou niet echt voor het afstand houden ..

Verder is Kruidvat een keten en wordt dit op het hoofdkantoor bepaald.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 17:07

Bij de ap bij mijn ouders is het zelfs 1 kar per persoon. Zou ik maar 1 ding nodig hebben en ik ga met mijn ouders mee dan zou ik zelf een kar moeten pakken.
De regels zijn er niet voor niks

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 17:10

Ja dat begrijp ik maar ik wist het niet en dacht er geen kwaad mee te doen mijn eigen open rieten fiets mand van mn fiets te pakken en mee te nemen. Dat ze me er op aan spreken vind ik geen problerm maar als een meid van pak hem beet 25 jaar jonger dan ik zo een toon aan slaat dan ben ik verbouwereerd. Ik heb overigens niks terug gezegd maar kom er gelijk niet graag meer. Je voelt je echt voor banketstaaf staan

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 17:12

Het is idd ook de toon die de muziek maakt. Zo werd ik laatst ook op een nogal kinderachtige manier aangesproken in de bank

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 17:13

Gelukkig is het hier bij de appie weer met mandje. Ze worden niet meer schoongemaakt, staat wel spul voor. Dat is ook niet alles natuurlijk.
Ik merk wel dat mensen er echt minder mee bezig zijn en meer langs elkaar lopen. Denk dat veel mensen ook wel een inhaalsslag moesten maken om kleding te kopen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 17:15

Popstra schreef:
Ja dat begrijp ik maar ik wist het niet en dacht er geen kwaad mee te doen mijn eigen open rieten fiets mand van mn fiets te pakken en mee te nemen. Dat ze me er op aan spreken vind ik geen problerm maar als een meid van pak hem beet 25 jaar jonger dan ik zo een toon aan slaat dan ben ik verbouwereerd. Ik heb overigens niks terug gezegd maar kom er gelijk niet graag meer. Je voelt je echt voor banketstaaf staan

Ja kruidvat. Super irritant daar. Wilde eens wat afrekenen en had enorme haast, Kwam er een klant terug met een probleem met het bonnetje en die ging voor terwijl ik zei dat ik haast had brr..

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 17:18

purny schreef:
Bij de ap bij mijn ouders is het zelfs 1 kar per persoon. Zou ik maar 1 ding nodig hebben en ik ga met mijn ouders mee dan zou ik zelf een kar moeten pakken.

Dat is hier bij de jumbo ook nog steeds.
Maar bij de boerenbond waar dat eerst ook zo was is dat weer opgeheven.
Alles stond er weer, wagentjes mandjes, alles.

Ja regels zijn regels, fatsoen ook.
En loop je dan nadat je eerst bij de BB bent geweest, dom in gedachte, de mandjes bij het Kruidvat voorbij kan zo'n jong ding van 20 je wel normaal aanspreken hoor.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 17:22

_Penotti schreef:
purny schreef:

Dat is hier bij de jumbo ook nog steeds.
Maar bij de boerenbond waar dat eerst ook zo was is dat weer opgeheven.
Alles stond er weer, wagentjes mandjes, alles.

Ja regels zijn regels, fatsoen ook.
En loop je dan nadat je eerst bij de BB bent geweest, dom in gedachte, de mandjes bij het Kruidvat voorbij kan zo'n jong ding van 20 je wel normaal aanspreken hoor.

Jong ding of niet, goed bedoeld met je eigen mand of niet. Ik snap dat het niet leuk is maar ook zij krijgen instructies en ergens kan ik me het goed voorstellen dat ze ook eens een keer wat uit hun slof schieten. Waarschijnlijk klant nm 123456 deze weken die aangesproken moet worden. Ik heb soms serieus medelijden met het winkel en ov personeel.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 17:26

Ja jammer, als is dat 123456 keer.
Ik heb ook tijden in een winkel gestaan, buiten corona om, dat die winkel mandjes verplicht stelde tegen het jatten. (eigenlijk is dat overal wel verplicht maar weten veel mensen dat niet)
En dan kon ik ook 123456 keer zeggen, wilt u een mandje of kar pakken?
En juist omdat vel mensen die regel dan niet kennen moet je het echt vaak zeggen. Maar met lompe opmerkingen kreeg je hoogstens lompe mensen terug.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 17:29

Zo’n jong ding, wat ontzettend denigrerend. Het is al klote om constant politie agent te spelen en dan ben je ook nog 20 en moet je iemand die een stuk ouder is gaan aanspreken. Er wordt nu zo denigrerend gedaan terwijl je zelf als oudere fout zit. Als iedereen voortaan zijn eigen mand gaat meenemen is het toch geen doen meer. En dan kan je wel met weinig in de winkel zijn maar degene die er zijn zeggen dan de volgende keer dat iemand anders ook een eigen mand mocht.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 17:31

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 17:33

sureido schreef:
Zo’n jong ding, wat ontzettend denigrerend. Het is al klote om constant politie agent te spelen en dan ben je ook nog 20 en moet je iemand die een stuk ouder is gaan aanspreken. Er wordt nu zo denigrerend gedaan terwijl je zelf als oudere fout zit. Als iedereen voortaan zijn eigen mand gaat meenemen is het toch geen doen meer. En dan kan je wel met weinig in de winkel zijn maar degene die er zijn zeggen dan de volgende keer dat iemand anders ook een eigen mand mocht.

Dit vind ik ook. Nu was het meisje waarschijnlijk ook niet netjes maar je kan zelf je fout ook wel inzien.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 17:35

Dat je iemand kinderachtig aanspreekt is inderdaad niet nodig vanuit het winkelmeisje maar ik zou d'r bijna gelijk geven dat iemand na 4(!) maanden nog steeds probeert de winkelregels te omzeilen. Het is niet dat dit gisteren zo in is gegaan.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 17:38

Dan vind je het maar denigrerend, dat mag.
Ik wens door jong ding toch echt met mevrouw aangesproken te worden en niet met Hey.

ja ik zat fout dat zeg ik toch al steeds?? Heb haar ook niet afgebekt.Netjes het mandje gepakt, dus wat is dan het probleem nog?

En als je had gelezen zijn in veel winkels die regels niet meer, in die 4 maanden heb ik me niet vergist gehad.
Daarom nu dus wel.
Maar dan moet je wel even lezen aub.

sureido schreef:
Dat je iemand kinderachtig aanspreekt is inderdaad niet nodig vanuit het winkelmeisje maar ik zou d'r bijna gelijk geven dat iemand na 4(!) maanden nog steeds probeert de winkelregels te omzeilen. Het is niet dat dit gisteren zo in is gegaan.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 17:44

Het probleem is je houding over een twintigjarig meisje. En 'Denk je nu echt binnen 1 minuut het maximaal aantal mensen te halen'. Je zou jezelf maar zoveel beter en hoger voelen dan iemand van 20... Jeetje zeg.

En ik hoor jou altijd zo hameren over de regels dus ik vind het wel typisch dat je het wel lastig vind om aangesproken te worden op je eigen foute gedrag.