Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 18:30

Via Facebook.
Iemand stuurt me een bericht dat ze nog parkeerticket heeft van de Efteling.
Ik zie dat ze op een uur rijden woont en zeg haar dat dit te ver is om op te halen.
Zij stuurt dat ze zaterdag bij haar vader is in mijn gemeente.
Dus ik vraag de prijs.
12,50€,hetzelfde als in het park.
Reageert ze geïrriteerd en boos als ik zeg dat ik het niet wil omdat ik er dan ook nog eens speciaal moet voor rijden en dat ik dan wel één koop als ik bij de Efteling ben. 8)7

Daan13

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 18:50

:') :')

Sommige mensen zijn echt te grappig...

Echt, gewoon ff dezelfde prijs ook _O-

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 21:15

Ik ben op zoek naar een specifieke lampenkap en kan op heel marktplaats maar eentje vinden, geloof je toch niet :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 09:13

Wat zoek je ??

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 14:26

Laatst nog een mooie tweedehands deken kunnen kopen voor paard. Ik deed een bod, kreeg ik netjes bericht terug dat de deken gereserveerd was en als het niet door ging kreeg ik bericht. Het ging idd niet door en mijn bod ( helft van nieuwprijs) werd geaccepteerd. Ik kreeg netjes bericht dat ze de deken naar de post had gebracht. twee dagen later had ik de deken in huis. Netjes in de originele tas en de deken zag er nog picobello uit! Bijna als nieuw. Zo fijn als dat vlug en netjes geregeld wordt.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 22:38

Ik zit eigenlijk nooit op Marktplaats, maar nu heeft er iemand in de buurt een Funko POP te koop staan die ik graag wil hebben.
Beantwoordt 60% binnen 1 dag. Ik heb begin gisteravond een berichtje gestuurd, maar momenteel nog niet gelezen.
Hoop dat ik uiteindelijk wel een reactie ga krijgen :=

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 23:48

TheNovelist schreef:
Ik zit eigenlijk nooit op Marktplaats, maar nu heeft er iemand in de buurt een Funko POP te koop staan die ik graag wil hebben.
Beantwoordt 60% binnen 1 dag. Ik heb begin gisteravond een berichtje gestuurd, maar momenteel nog niet gelezen.
Hoop dat ik uiteindelijk wel een reactie ga krijgen :=

Volgens mij zeggen die percentages niet zo veel, maar hopelijk krijg je nog wel reactie!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 13:52

Mijn buurman is de schuur aan het opruimen en die wil niks voor kleine prijsjes op marktplaats zetten
Nu had hij een petroleum kacheltje die hij wou weg gooien maar ik mocht hem ook verkopen…
Zet hem op marktplaats voor 50 euro en binnen 5 min verkocht voor de vraagprijs dus die zal wel te goedkoop zijn geweest want inmiddels een bod van 70 euro…

Hoop zo dat de eerste bieder vanavond niet komt opdagen :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 14:04

Vind de boden op de gameboy color tegenvallen tot nu toe. Als ik via zo'n inlever gebeuren doe krijg ik veel meer voor. Dus ben nu in dubio, want als ik het dan gelijk alles gezien ik nergens meer mee spel en zonde om te laten staan.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 21:33

Alja schreef:
Mijn buurman is de schuur aan het opruimen en die wil niks voor kleine prijsjes op marktplaats zetten
Nu had hij een petroleum kacheltje die hij wou weg gooien maar ik mocht hem ook verkopen…
Zet hem op marktplaats voor 50 euro en binnen 5 min verkocht voor de vraagprijs dus die zal wel te goedkoop zijn geweest want inmiddels een bod van 70 euro…

Hoop zo dat de eerste bieder vanavond niet komt opdagen :+

Ik hou dit momenteel wat in de gaten op MP en prijzen gaan nu gemakkelijk richting de 200.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 22:09

Hoogste bod was 90 euro
Maar ja had hem verkocht voor 50 euro
Het is zoals het is :)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 22:14

Wel netjes van je. :j

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 22:19

Was een leuke kerel en ook netjes en oprecht
Dus het is prima zo, was toch al 100% winst voor mij :)

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 22:39

Dat scheelt, iedereen blij en iedereen heeft een mazzeltje.

Volgens mij wordt ik een rare bieder op mp :+

Gisteren 17,- geboden en werd overboden met een bod van 20,- .

Ik wou niet hoger maar voordat ik dat bedacht was de advertentie al verdwenen dus ik dacht,dat is verkocht aan de hogere bieder.

Toevallig zie ik vandaag weer zo'n soort item, misschien wel dezelfde maar sowieso andere titel.
Dus ik bied nu 12,50.

Blijkt het toch dezelfde verkoper te zijn :+
Oeps,ik denk niet dat ik het mag kopen want als hij het bod van 20,- niet accepteert dan zal die mijn bod al helemaal niet accepteren :')

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 10:17

Ik heb vrijdagavond een gratis op te halen kast op marktplaats gezet.

Meteen vier reacties. Allemaal een vrijwel precies zelfde soort account, dat ik het gevoel had dat het vier keer dezelfde persoon was.
Op drie van de vier gereageerd.. alle drie geen enkele reactie meer, dat ik dacht laat die vierde dan maar. Krijg ik gister een ?? Toegestuurd bij die vierde...en wat denk je....daarna weer geen reactie meer.

Sommige mensen hebben echt teveel vrij tijd |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 10:35

Ik had iemand die een pot foenegriek wou ophalen, vrijdagavond, ze zou 21 uur komen maar toen kwam ik erachter dat ik dan zelf niet kon, dus bericht op tijd verstuurd met excuses.
Stelde ze zelf voor zaterdags te komen, ik zei prima hoe laat?
Ik heb nog steeds geen reactie, jammer dit…
Snap dat ik zelf ook wel een beetje raar ben in dit verhaal maar als je dan toch geen interesse meer hebt of wat dan ook, kan je dat toch even laten weten?

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 22:05

Wat zouden jullie hier mee doen?
Op Facebook Marketplace staat een Dyson Airwrap te koop voor een redelijke prijs. Het is in een plaats waar ik een opleiding volg dus na een tijdje heen en weer chatten aangeboden om hem van de week te testen en eventueel mee te nemen.
Zegt ze dat ze niet wil laten afhalen, maar wel verzenden. Krijg een foto van de bon, er zit nog garantie op, dat lijkt allemaal te kloppen. Ze biedt ook aan om een foto van haar ID te sturen.

Zouden jullie dat risico nemen? Ik vind het spannend voor zoveel geld :=

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 22:06

Als ze niet wil afhalen dan zou ik het niet vertrouwen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 22:10

Ik zou het niet doen. Ik vind het ruiken naar oplichting.

Misschien kun je met haar afspreken bij het pakketpunt? In dat geval hoeft ze geen stap meer te zetten dan ze zou doen als ze het zou verzenden, ze hoeft niemand thuis te krijgen etc.

Maar volgens mij is "ik stuur een foto van mijn ID" een redelijk bekende oplichterstruuk, en krijg je dan de foto van het ID van iemand anders die het juist weer gestuurd had om iets te kopen oid.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 22:22

Precies. Het niet willen laten ophalen is eigenlijk altijd een rode vlag. En id opsturen is schijnveiligheid want waarschijnlijk is het niet zijn/haar eigen id.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 22:25

Ja, ik had er van de week ook een die alleen maar wilde versturen 'want hersenbloeding gehad'.
Maar als ik het bij je thuis af kom halen hoef je de deur niet eens uit naar een pakketpunt, dus dat heb ik ook laten gaan..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 22:26

Ik zou over slaan ook uit principe
Als ik iets wil ophalen dan wil ik dat :+

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 22:26

Mensen zijn echt belschuw

Ik bied wat aan voor een kennis die niet op internet kan of dit überhaupt heeft. Daar heb ik wat voor online gezet waar ik werkelijk zelf geen kennis over heb. Dus in de adv staat dit dan ook met het nummer wat gebeld moet worden.
Nu hebben 6 mensen wel al kunnen bellen.
3 mensen beweren dat er geen nummer bijstaat
1 beweert dat adv is aangepast en er nu wel wel een nummer bijstaat.
En andere reageren niet nadat ik nogmaals adv doorstuur.
En 1 iemand die zegt nadat ik adv nog keer doorstuur als ik meer info heb hoort hij het wel, heb nog maar keer gezegd dat hij dan toch moet bellen. Prima stuurt ie.. Ja joh prima tzal mijn een worst wezen.

Belvrees tis toch wat

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 23:29

amandananana schreef:
Wat zouden jullie hier mee doen?
Op Facebook Marketplace staat een Dyson Airwrap te koop voor een redelijke prijs. Het is in een plaats waar ik een opleiding volg dus na een tijdje heen en weer chatten aangeboden om hem van de week te testen en eventueel mee te nemen.
Zegt ze dat ze niet wil laten afhalen, maar wel verzenden. Krijg een foto van de bon, er zit nog garantie op, dat lijkt allemaal te kloppen. Ze biedt ook aan om een foto van haar ID te sturen.

Zouden jullie dat risico nemen? Ik vind het spannend voor zoveel geld :=

Niet doen hoor. Teveel rode vlaggen. 1. Te mooie prijs 2. Alleen verzenden 3. “Ze” wil een foto van haar ID sturen (bekende truc om vertrouwen te kweken). Riekt naar oplichting

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 00:03

Zou het ook niet doen.

Toen chi stijltangen hip waren werd daar ook veel mee opgelicht. ID kaart is makkelijk te vervalsen, dus dat ze dat al aanbiedt als (redelijk vreemde) manier om vertrouwen te kweken zou bij mij juist alarmbellen doe rinkelen. Bonuspuntje voor red flag als ze in een “uithoek” van NL woont (= speculeren dat mensen niet komen halen).

Maar nee, juist met zo’n duur product willen de meeste verkopers niet verzenden, laat staan dat als enige optie aanbieden.