[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 17:09

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 17:42

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 17:52

Ik vind 'm nog wel meevallen := Het is geen mooie tattoo, maar Rob Kemps haal ik er nog wel aardig uit :D

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 17:53

Omdat er snolle bollekes onder staat, anders niet :P

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 18:47

Ik haalde hem er wel uit, herkende gelijk die Rob die de Slimste mens gewonnen heeft. Snollebollekes ken ik alleen van de reclame van vorig jaar.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 19:10

Morrie schreef:
ik heb als kind iemand van een flat zien springen, ik was nog maar erg klein, maar ik weet het nog precies. Er was verder niemand in de buurt en toen die dame op de grond lag, ben ik er nog heen gelopen om te vragen of het wel ging %) wist ik veel.......

Was dat lichaam nog in tact dan?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 19:20

Cinnepin schreef:
Morrie schreef:
ik heb als kind iemand van een flat zien springen, ik was nog maar erg klein, maar ik weet het nog precies. Er was verder niemand in de buurt en toen die dame op de grond lag, ben ik er nog heen gelopen om te vragen of het wel ging %) wist ik veel.......

Was dat lichaam nog in tact dan?

wat ik herinner, leefde ze nog, alleen haar benen waren er niet meer. Ze sprak geen Nederlands, vertelde mijn moeder later. Ze sprong ook "maar" vanaf 3 hoog.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 19:37

Edit van mijn kant: ze waren vandaag met een bootje op het kanaal met een lijkhond aan het varen. Dus zijn ze nog niet uit-gezocht.

en nog een toegift:

Afbeelding

gisteren met mijn vinger verstrikt in de riem van de hond.... niet echt luguber, maar wel lomp.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 20:15

@ Morrie. Wat heftig, benen weg, jeetje

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 13:38

Bij mijn moeder in de flat afgelopen zomer ook een springer...Van 7 hoog en dan in de bosjes springen :roll:
Als je dan echt dood wil, zorg dan dat je op de stoep terecht komt.
Hij leefde dus ook nog omdat de struik zijn val gebroken had. Hij had uiteraard wel letsel, gebroken rug en benen geloof ik maar niet levensbedreigend.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 13:39

Noisy schreef:
Bij mijn moeder in de flat afgelopen zomer ook een springer...Van 7 hoog en dan in de bosjes springen :roll:
Als je dan echt dood wil, zorg dan dat je op de stoep terecht komt.
Hij leefde dus ook nog omdat de struik zijn val gebroken had. Hij had uiteraard wel letsel, gebroken rug en benen geloof ik maar niet levensbedreigend.

veel mensen die springen houden geen rekening met krach van de afzet, windrichting e.d. :+

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 14:06

die vrouw die ik zag springen, sprong ook met de benen eerst, als je echt dood wil, dan duik je toch met je hoofd naar beneden?
Ik heb ook wel eens een springer gezien op een viaduct boven een snelweg, de politie vroeg toen of hij z'n schoenen uit had, dat had ie niet, ze kwamen toen zonder spoed. Het schijnt dat serieuze springers hun schoenen uit doen voor ze springen (why???)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 14:08

Achter dat laatste zit een hele (psychologische) theorie. Is geloof ik al eens hier besproken.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 14:15

Een oud collega van me wilde zeker weten dat het klaar was. Die is van de hoge brug voor de trein gesprongen.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 14:22

Zelf ben ik persfotograaf en wij stonden eens foto's te maken bij een spoorweg ongeval. Politie wilde niet zeggen of het een aanrijding met persoon was ( mogen ze niet) en liet voorbijgangers ook erg dichtbij komen waardoor wij dachten dat het aanrijding met dier was. Bij aanrijding met persoon maken wij geen foto's, want dat vinden we te ver gaan,maar met een dier wel, want vertraging enzo.... Nou goed wij al hoop foto's gemaakt tot er eindelijk een bekende agent bij kwam. Wij nog eens vragen van joh kun je echt niet wat zeggen, want als het een mens is is het voor ons klaar hier. Nou zegt hij, het is niet iets voor jullie, dus nou, wij weg.... Komen we er achter de volgende dag dat onze buurman er lag. Dusdanig in de kreukels dat z'n vrouw en kind ook geen afscheid meer mochten nemen. Gelukkig waren de foto's wel erg waardevol voor hun. (Wij maken foto's van de hulpdiensten en de impact van een ongeval of brand of wat ook en dus geen foto's van de persoon zelf) maar dat was ook wel luguber ja,foto's maken terwijl je buurman het blijkt te zijn....

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 15:54

Dat is ook een rare gewaarwording

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 16:03

Ik kwam een keer savonds thuis en achter ons huis lag een spoor. Ik keek naar buiten en zag lichtjes. Ik dacht huh daar stond toch geen huis? Bleek een stilstaande trein te zijn. Dus ben even gaan kijken (ramp tourisme :o ).
Volgende dag hoorde ik dat het mijn tante was..

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 16:36

Jeetje, je tante, heftig zeg.
Op de middelbare school hadden we een sportveld naast de school, begrensd door het spoor. Wij moesten daar o.a.softballen. De kunst was natuurlijk om over het spoor te slaan. Op een gegeven moment moesten de ballen opgehaald worden aan de andere kant van het spoor. Een klasgenoot zei: ik ga wel. Het duurde en duurde. We hoorden de trein toeteren….. hij had gewacht tot de trein kwam en was ervoor gesprongen. (Eind jaren ‘70 in Amersfoort voor mensen die het verhaal bekend klinkt). Vreselijk toen we er achter kwamen wat er gebeurd was.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 16:55

Pff wat een verhalen hier... Misschien herinneren jullie je die vrouw wel die in januari bij een pier is gevonden in Scheveningen. Zij was een vaste gast bij ons in het restaurant, had mentaal al de nodige problemen maar zodra er hulp bij haar aanklopte stuurde ze deze lachend weg. Ze zou ook geld hebben aangeboden aan diverse mensen om haar naar Scheveningen te brengen zodat ze naar de stemmen kon gaan... Lijkt erop dat vlak voor kerst ze inderdaad iemand heeft gevonden. Ze is de zee in gelopen en verdronken en een paar weken later bij een pier gevonden.

Ik vind dat zo triest... Mijn ouders hebben nu al 15 jaar een brasserie en dit is een vaste plek voor ouderen en vooral ook veel mensen die de brasserie echt zien als een dagelijks of wekelijks uitjes. We weten van meerdere mensen dat ze het mentaal niet trekken zonder hun uitjes nu... Deze dame was er 1 van... Het ergste vind ik nog dat er jarenlang aan de bel is getrokken, dat er niks mee gedaan is, en uiteindelijk als wij (en de samenleving) geen controle meer kunnen uitvoeren en support kunnen geven omdat we in lockdown zitten en niet open mogen, ze dood willen of er ook echt een einde aan maken... Het voelt zo alsof je faalt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 18:34

Zolang iemand niet wilsonbekwaam wordt verklaard of een gevaar is voor zichzelf of omgeving kan je er bitter weinig tot niets aan doen. Kom ik in de ouderenzorg ook vaak tegen. Dementerende (groot)ouder, buur, vriend... Die het allemaal niet inziet, alles gaat perfect en dan de entourage die eindeloos aan de bel trekt maar niks kan. Omdat de persoon niemand toelaat, en verder geen gevaar is. Da's ook een straatje zonder einde en heel veel ellende voor er ingegrepen kan worden. Of het falikant fout afloopt.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 19:34

Nou ja, zelfs als er aan alle kanten hulp is maar het thuis niet goed gaat kun je nog niets.
Wij hebben momenteel een buurman die de weg kwijtraakt, we denken dat hij aan het dementeren is maar bij de tests vorig jaar ofzo kwam niets naar voren.
Dat hij mss net een goede dag had maakt niet uit; volgens de tests is hij goed.
Dat hij op zijn balkon staat te schreeuwen en oa bij mij aan de deur staat dat hij zijn sleutels kwijt is etc, de politie regelmatig moet 'inbreken' om hem te kalmeren en zijn huis in te leiden via de openstaande deur, zijn dochter een nieuw telefoonnummer moest nemen omdat hij zonder overdrijven 50+ keer per dag belde etc en nog veel meer incidenten en gedragingen doen er niet toe.
Ik geloof dat ze nu bezig zijn hem opnieuw te laten testen maar de halve buurt is bang dat het een keer verschrikkelijk verkeerd gaat.

En dan hebben we het voor het gemak nog niet over de voormalige buurvrouw die doordat ze zowel een psychiatrische diagnose als een lvb had tussen de wal en het schip viel en uiteindelijk is overleden door suïcide, de junk die de hele boel constant kort en klein sloeg en de buurvrouw die in een paar maanden tijd 6x is afgevoerd met de ambulance na suïcidepogingen en de volgende dag vrolijk weer thuis zat. :+

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 19:37

Zelfs met testen schiet het nog niet op. Mijn vader had vasculaire dementie en die kreeg bijvoorbeeld van de ING ook steeds weer een nieuwe pinpas als we hem in beslag namen. Ik moest overal bovenop blijven zitten. En hij werd pas geplaatst in een verzorgingstehuis toen zijn andere medische problemen te groot werden om thuis te blijven wonen.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 23:02

Morrie schreef:
die vrouw die ik zag springen, sprong ook met de benen eerst, als je echt dood wil, dan duik je toch met je hoofd naar beneden?
Ik heb ook wel eens een springer gezien op een viaduct boven een snelweg, de politie vroeg toen of hij z'n schoenen uit had, dat had ie niet, ze kwamen toen zonder spoed. Het schijnt dat serieuze springers hun schoenen uit doen voor ze springen (why???)

Ja, de schoenen....lange tijd terug is hier ook besproken toch, dat de gelukte suicides of dodelijk verongelukten 9 van de 10 x minimaal 1 schoen kwijt is? Moest er in mei nog aan denken...tijdens buitenrit zonder zadel van mn pony gevallen, en stukje mee gesleurd omdat ik weigerde de teugel los te laten. Het is dat de teugel brak, was 1 schoen al kwijt. Bijna dood dus :')

Maar vraag me af in hoeverre je bij serieuze poging nog over je springtechniek nadenkt...

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 09:38

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 09:42