Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

theadora99

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 00:59

Ik heb een kwartier op Google (en reddit) gespendeerd en ben er achter gekomen dat mensen geen idee hebben maar vermoeden dat dit komt door misschien:
- alarm uitzetten via home menu
- wekker gaat langer dan 15 min af -> automatisch snoozen is gebeurd
- bug
- vaak gebruikt alarm.

Succes :')

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 08:54

_Cassidy schreef:
NoTwixLeft schreef:
Is dat niet gewoon om en om bepaald door de telefoon? Hoe ziet het eruit als je meerdere wekkers uit heb staan?

:oo zou er een logica in zitten?
[ [url=m/gLUffo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wekkers staan gepland tijdens "niet storen"?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 12:51

_Cassidy schreef:
Wat ik me afvraag: waarom is bij mijn bovenste wekker een deel grijs?

[ [url=m/DQcCHV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Omdat ie nog op snooze staat. Je moet hem even aan en uit doen dan word ie weer zwart. Je hebt die wekker af laten gaan maar op snooze gezet of niet op stoppen gedrukt :)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 14:01

Waarom laat Zalando mij een product houden waar ik niet tevreden over ben? Ik had een clutch besteld, zat een vlekje op. Toen ik hierover belde, werd mij gezegd dat ik mijn geld terug krijg en het product niet terug hoef te sturen. Ik vind het niet zo erg (scheelt mij een hoop moeite met het weer inpakken, naar een verzendpunt brengen, enz.). Maar als dit bij meerdere producten gebeurd dan kost dit toch enorm veel geld voor zo'n bedrijf?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 14:03

Terug nemen kost ze meer want dan moeten ze de retour nog weer verwerken en de tas vernietigen.

Dit scheelt ze een hoop werk en geld.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 14:05

Froukje schreef:
Terug nemen kost ze meer want dan moeten ze de retour nog weer verwerken en de tas vernietigen.

Dit scheelt ze een hoop werk en geld.

Ja zoiets dacht ik inderdaad ook (tasje is ook maar 16,99) maar bij duurdere producten lijkt me dat ze dit wel terug willen nemen toch? Al is het alleen maar 'ter controle' of het echt bevlekt is, of om te kijken waar het probleem zit?

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 14:58

Zo heb ik eens een wasmachine gekocht en laten bezorgen. Bij het afleveren zag ik dat het in plaats van het een veel duurder model was, ipv 5 kilo een 10 kilo trommel en veel meer functies. Op de bon stond het model dat ik besteld had. Ik heb het bedrijf gebeld waar de bezorgers bij stonden en die zeiden dat ik mocht kiezen of ik deze wilde houden of dat ze m weer mee terug namen en dan zou ik nog een week moeten wachten op een nieuwe machine want dan hadden ze pas weer een bezorg route in de buurt.
Scheelde serieus 400 euro maar dr is geen moment gevraagd of ze bezorgers wilden bevestigen dat het een ander model was.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 15:58

Soms moet je als bedrijf ook een beetje vertrouwen op je klanten. Retouren kosten enorm veel geld en werkkracht. Dan is een klein beetje extra kosten soms beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 17:20

Een dropbox link werkt niet , dan zegt men probeer de Google drive link maar hoe op aarde werkt dat ? Je hebt alleen die dropbox link (op mobiel )

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 17:32

SavannahNx schreef:
_Cassidy schreef:
Wat ik me afvraag: waarom is bij mijn bovenste wekker een deel grijs?

[ [url=m/DQcCHV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Omdat ie nog op snooze staat. Je moet hem even aan en uit doen dan word ie weer zwart. Je hebt die wekker af laten gaan maar op snooze gezet of niet op stoppen gedrukt :)

Klopt niet, ik snooze namelijk niet (nooit)

0091 schreef:
_Cassidy schreef:

:oo zou er een logica in zitten?
[ [url=m/gLUffo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wekkers staan gepland tijdens "niet storen"?

Ja! Dat is m inderdaad geloof ik *\o/* Geweldig!

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 00:41

Bij mij os dat hem niet -O-

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 00:43

Naja. Bij mij zijn ze nu ook weer allemaal zwart. Ik geloof er niet meer in :\

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 08:59

Zou je petries ook smaller kunnen laten maken door bv een rits? En wellicht ook een cm korter in de knieholte?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 11:30

Onze dochter loopt nu 4 dagen stage en haar hele klas komt dus niet naar school.Wat doen de leerkrachten nu met de uren waarin ze normaal haar klas les geven?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 11:34

Britta31 schreef:
Onze dochter loopt nu 4 dagen stage en haar hele klas komt dus niet naar school.Wat doen de leerkrachten nu met de uren waarin ze normaal haar klas les geven?

les geven aan klassen die het vorige blok op stage waren b.v. ;)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 11:35

Andere klassen lesgeven, lessen voorbereiden voor wanneer die klas weer terug komt, stagebezoeken, projecten etc. Lesgeven is ongeveer 50% van de taken van een docent.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 11:49

Ja,natuurlijk.De andere klassen hebben net stage gehad :o?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 13:01

Waarom zien de meeste mensen hun eigen geluk/pleziertjes als belangrijker dan wat dan ook? Waarom vinden mensen dat ze 'recht' hebben op leuke dingen ten koste van anderen of het milieu? Waarom beperkt niemand, ook wijzelf niet, die mogelijkheden?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 13:20

Sheran schreef:
Waarom zien de meeste mensen hun eigen geluk/pleziertjes als belangrijker dan wat dan ook? Waarom vinden mensen dat ze 'recht' hebben op leuke dingen ten koste van anderen of het milieu? Waarom beperkt niemand, ook wijzelf niet, die mogelijkheden?

Waarschijnlijk omdat we ons liever niet beperken? Als je toegang hebt tot eigen geluk/pleziertjes, waarom zou je jezelf die toegang dan ontzeggen? En misschien nog belangrijker, waarom zou je jezelf die toegang als enige ontzeggen als een ander die toegang nog wel heeft en - menselijke zwakte - hoogstwaarschijnlijk net zo weinig zin heeft om zichzelf die toegang te ontzeggen?

Zou de rest van de wereld werkelijk de meest verantwoorde keuzes maken als ze ineens door welvaart in de gelegenheid komen te kiezen, terwijl wij tot nu toe keer op keer massaal hebben laten zien toch weer voor ons eigen gewin/gemak/genot/geluk te kiezen als puntje bij paaltje komt?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 14:50

Ik vind het echt vreemd maar doe er zelf ook aan mee. Je blijft 'excuses' verzinnen om toch maar je eigen plezier te kunnen uitoefenen .

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 15:09

Ik heb voor het eerst in mijn leven bokt advertenties gemaakt. Als daarop gereageerd wordt, waar zie ik dat dan?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 15:42

Dit vind ik best awkward om hier te vertellen/vragen maar ik doe het toch. :P
Wanneer mijn werkgever kritiek op mij heeft, of dat nou terecht of onterecht is moet ik altijd heel veel moeite doen om niet te gaan huilen. Ik vind dit echt super irritant en nogal raar aangezien ik totaal geen huilerig persoon ben. Ik kan eigenlijk altijd best goed de controle houden over m'n emoties en hoef bijna nooit echt te huilen maar wanneer er dus kritiek word gegeven heb ik er super veel moeite mee om niet te gaan huilen.
En dit belemmert mij best wel, want wanneer ik iets terug wil zeggen tegen mijn werkgever op het moment dat die kritiek op mij heeft kan ik eigenlijk niet praten omdat ik dan in tranen uitbarst.
Dan een paar uur later heb ik 100 dingen die ik had willen zeggen maar dus niet kon zeggen op dat moment.

Hoe kan dit en is hier een oplossing voor? :')

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 15:46

Ohh Shaggy dit is zooo herkenbaar voor mij! Ik heb dat niet alleen op werk, zelfs bijvoorbeeld in de sportschool hahaha. Zo typisch. Ik lees even mee

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 15:52

Margoooo schreef:
Ohh Shaggy dit is zooo herkenbaar voor mij! Ik heb dat niet alleen op werk, zelfs bijvoorbeeld in de sportschool hahaha. Zo typisch. Ik lees even mee

Ja irritant he!
Ik word er zo langzamerhand echt gek van. Een paar dagen terug kwam ik op mijn werk aan en begon mijn werkgever ineens een hele preek te houden over dat ik de laatste tijd totaal niet goed bezig was, dit in het bijzijn van een collega van mij.
Nu achteraf denk ik ik had echt wel even kunnen zeggen tegen mijn werkgever dat ik het niet netjes vond dat ze dat in het bijzijn van collega's tegen mij zegt.
Maar op dat moment durfde ik het gewoon niet te zeggen... En nu zit ik weer heel de dag te malen in m'n hoofd..

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 16:10

Feedback heb je nodig maar niemand is beter geworden van harde kritiek. Bespreek dit met je collega in een moment dat er niks is voorgevallen, dat je graag onderbouwde en opbouwende feedback wilt maar je het vervelend vindt als zij alleen zegt wat je verkeerd doet op een boze toon (ik haal uit je verhaal dat dit zo is). Je kunt bijv zeggen dat je er over na hebt gedacht en er nog een paar dagen last van hebt gehad. Meestal valt t kwartje dan wel.

Ik neem aan dat niemand vrolijk en gemotiveerd wegloopt na een preek :') dus dat jij en tranen kunt uitbarsten is een vrij normale reactie..