Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:35

Free2 schreef:
Zou de musical Soldaat van Oranje ooit op DVD uitkomen? Ik wil er eigenlijk graag heen maar niemand wil mee :+ Misschien als hij stopt, dat ze hem op dvd gaan verkopen?

Kan je niet in je eentje gaan?

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:52

Avis schreef:
Free2 schreef:
Zou de musical Soldaat van Oranje ooit op DVD uitkomen? Ik wil er eigenlijk graag heen maar niemand wil mee :+ Misschien als hij stopt, dat ze hem op dvd gaan verkopen?

Kan je niet in je eentje gaan?

Nah, dat vind ik zo ongezellig, zeker omdat het redelijk ver reizen is van waar ik woon.

xSCWx

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:06

Is het wel echt waard, op DVD zou het echt niet tot zijn recht komen ivm het draaiende platform waar je op zit. Misschien wil een bokker met je mee?

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:40

Er zullen vast bokkers met je mee Willen! Hij is te gaaf om niet heen te gaan :D

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:49

Is een bitterbal gewoon een kleine kroket of gewoon iets anders? :=

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 22:02

_Karlijn schreef:

Citaat:
Wat is het verschil tussen een bitterbal en een kroket?
De bitterbal is in alles hetzelfde als de kroket. Alleen de vorm is anders. Als u een bitterbal en kroket van hetzelfde merk in hetzelfde vet zou bakken dan zou er geen verschil in smaak zijn. De bitterbal dankt haar naam trouwens aan het bittertje. Het bittertje is een glas jenever of wijn waar kruiden in hebben gezeten. De bitterbal werd bij dit bittertje geserveerd en zo werd de bitterbal geïntroduceerd.

Bron :)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 22:06

Thanks!

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 22:26

billy3105 schreef:
Er zullen vast bokkers met je mee Willen! Hij is te gaaf om niet heen te gaan :D

Organiseer een boktmeeting :D

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 23:36

Steeph schreef:
_Karlijn schreef:

Citaat:
Wat is het verschil tussen een bitterbal en een kroket?
De bitterbal is in alles hetzelfde als de kroket. Alleen de vorm is anders. Als u een bitterbal en kroket van hetzelfde merk in hetzelfde vet zou bakken dan zou er geen verschil in smaak zijn. De bitterbal dankt haar naam trouwens aan het bittertje. Het bittertje is een glas jenever of wijn waar kruiden in hebben gezeten. De bitterbal werd bij dit bittertje geserveerd en zo werd de bitterbal geïntroduceerd.

Bron :)

Toch!! Ik ben lactose intolerant en bitterballen van mora zit lactose in, maar in de vleeskroket niet. Echt super vreemd, dus raar dat er blijkbaar geen verschil is??

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 23:56

De rouxvulling is toch altijd met melk?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 09:17

In de echte rundvlees kroketten van Mora is het geen echte roux/ragout vulling, maar meer draadjes rundvlees met ingedikte jus.

De andere kroketten en bitterballen hebben de roux vulling, zoals bijvoorbeeld van Dobben ze ook heeft.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 09:41

Dat bitterballen en kroketten eigenlijk hetzelfde zijn hoeft natuurlijk niet te betekenen dat fabrikanten ze hetzelfde maken.
Zo is ook het verhaal van de frikandellen (ook van Mora, meen ik), in de consumenten versie zat geen paardenvlees, maar in de versie bij de snackbar wel. Want het is lekkerder, maar de pennys kunnen de ingrediënten declaratie niet aan :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 20:19

:Y)

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 20:56

Indy_Mouse_9 schreef:
Dat bitterballen en kroketten eigenlijk hetzelfde zijn hoeft natuurlijk niet te betekenen dat fabrikanten ze hetzelfde maken.
Zo is ook het verhaal van de frikandellen (ook van Mora, meen ik), in de consumenten versie zat geen paardenvlees, maar in de versie bij de snackbar wel. Want het is lekkerder, maar de pennys kunnen de ingrediënten declaratie niet aan :+

Volgens mij ging het niet zozeer om dàt er paardenvlees in zit, maar om waar dat vlees vandaan komt en hoe niet-diervriendelijk het is.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 22:51

Welke dieren pakken kippen eieren?

Vandaag 3 eitjes uit t hok gehaald en op de buiten tafel gelegd. Had de deur al dicht gedaan en moest weg. Paar uur later waren de 3 eieren weg!

Me vader beweert dat er mensen in de tuin waren, maar wie jat er 3 eieren (en er al 1 nog in t leg hok) zonder verder wat mee te nemen + hoe zou die t moeten weten???

Ik denk een kat of vogel. Maar past dat in hun bekkie?

Nergens in de buurt kapotte schillen gevonden. Wie heeft een idee?

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 22:54

Hier jatten de eksters alles wat er eetbaar uit zou kunnen zien, dus het zou me niets verbazen...
Ei lekprikken zodat ze hun snavel er half in kunnen steken en zo optillen/vasthouden en wegvliegen klinkt best als een mogelijkheid.

Er zat er zelfs eentje op het grasveld achter huis een jong vogeltje op te eten, met pootjes die net zo dik waren als die van de ekster zelf... (jong van een blauwe reiger of zo iets, denk ik)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 23:01

Ratten kunnen dat ook. Die eten ze in ieder geval wel.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 23:35

Marters, bunzingen, honden, katten, vogels... legio mogelijkheden

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 23:36

Wij moesten toen we een eksternest en een kraaiennest in onze tuin hadden de eieren ten allen tijden in blikken doen, je hoefde je rug er maar naar te keren en ze werden gesnaaid.

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 00:50

Ik zou er de volgende keer weer 1 op tafel leggen en dan vanaf binnen kijken wat er op af komt

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 16:04

Hoe zou het met de uitgezette Nederlandse Canadees Len van Heest zijn?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 16:48

Bedankt! Allemaal veel logischer dan een mens. Me pa is direct in de stress. Álles moet op slot

Gracezellaa schreef:
Ik zou er de volgende keer weer 1 op tafel leggen en dan vanaf binnen kijken wat er op af komt

Goed plan

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 18:15

ik vraag mij af of bokt.be nog bestaat en of je er nog op kunt. Mij lukt het niet in alle geval.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 18:28

Indy_Mouse_9 schreef:

De penny's? Weet jij waar die paarden vandaan komen en in welke hel ze geleefd hebben? Of kan je dat niet schelen?
Je kunt overigens bij de snackbar gewoon vragen wat erin zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 18:41

Nikass schreef:
Indy_Mouse_9 schreef:

De penny's? Weet jij waar die paarden vandaan komen en in welke hel ze geleefd hebben? Of kan je dat niet schelen?
Je kunt overigens bij de snackbar gewoon vragen wat erin zit.

Dan vraag ik mij bij deze af waar de koeien of varkens vandaan komen? Uit een paradijsje tot ze plots neervallen en dan de frikadellen in gaan? :)

Nee ik probeer niemand te bekeren tot vegetarisch eten. Maar vraag me af waarom paardjes zielig zijn en de rest niet?