Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:14

Dat deed ik ook al niet meer! Maar dan is het duidelijk dat het geen eigen foto betreft, als mensen foto's van anderen gaan gebruiken, weet je ook niet meer of een foto bij een advertentie 'betrouwbaar' is -O-
Had het al eerder een keer aangegeven, maar ik blijf het jammer vinden dat MP die mogelijkheid (van kopieeren van foto's van andere adverteerders) niet onmogelijk maakt!

Jadeleigh263

heb ik ook eens gehad, efteling kaartjes zouden we ophalen, adres gekregen en mobiele nummer, toen we daar aankwamen deed niemand open! en toen we belde, nam niemand op!!

Naah, ik koop kaartjes liever nieuw dan...

Carr_friesje

Net reactie op mijn kunststof westernzadel. Eerst of het gepast kon worden en wat de vraagprijs was.
Dus ik een pb terug gestuurd dat de vp 50,- is en als ze redelijk dichtbij woonde dat ik dan wel even langs wou komen om te passen.
Nou nog een paar pb's over en weer een toen kwam het er op uit dat ze eigenlijk geen geld had voor een nieuwe en daarom op zoek was naar een 2ehandsje. Ze wou er 25,- voor geven.
Dus terug gestuurd dat ik dat echt te weinig vind voor een westernzadel in dergelijke staat en dat hij niet voor minder dan 50,- weg gaat.
Toen had ze 'ineens' een nieuwe gevonden voor 60,- dan kocht ze die wel... _O-

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:15

Kentaro schreef:
pffff, gister zou iemand iets op komen halen. Nog 2x gemaild, niets. Krijgen we later in de avond toch nog een berichtje. Het ging gister niet lukken i.v.m. autopech }:0
Nu zou die vandaag toch nog komen. Nog steeds niets................... M'n vriend wilde net mailen dat we ook nog wel een goede auto weten............ :+

En ik wil toch nog even waarschuwen voor het kopen van tickets via MP!!
Sprak een collega. Zijn dochter zou met oud en nieuw naar de heineken music hal gaan. Wilde tickets via MP kopen. Nu was ze dus al een keer eerder bedonderd (wel betaald, nooit wat ontvangen) Dus m'n collega gaf aan dat het goed was, MITS ze ze op mocht/ging halen! Die meid er met haar vriendinnen heen. Oudjaar avond bracht m'n collega de meiden weg. Is hij onderweg terug, wordt hij gebeld of hij ze weer kon komen halen...... De kaartjes waren nep ;(
En toen hij zei 'jullie hebben ze toch aan de deur afgehaald' Bleek de persoon in een flat te wonen en ze niet aan de deur gehad te hebben, maar hij stond al in de portiek toen de meiden kwamen :(
Na de meerdere verhalen die ik al gehoord had, weet ik wel zeker dat ik de gok voor kaartjes niet zou durven nemen via sites als MP...

Sowieso vind ik het al een stomme actie om kaartje waarvoor dan ook via een site als MP aan te schaffen. Doe dit ALTIJD via de officiele instantie. De hal waar het evenement is of via de ticketsite die het evenement als officieel verkoopadres gebruikt. En geen enkele andere manier. Doe ik tenminste..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:16

Ik moet zeggen dat ik gisteren ook een deken gekocht heb. Om 17 uur liep ik de winkel uit, rechtstreeks naar het paard om te passen en om 19 uur stond die al te koop. :+
In de advertentie heb ik ook gewoon de foto van de website.

Jullie zouden dus niet op dergelijke advertentie reageren? Ik zeg duidelijk erbij dat die wel gepast is, dus hier en daar een verdwaalde haar kan natuurlijk altijd op een fleecedeken, maar voor de rest is die in nieuwstaat. Ik vind het dus wat gek om zelf een foto te gaan maken.

friendly

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:18

Als je m bij een winkel vandaan hebt...kon je m dan niet gewoon ruilen? En nee, op jouw advertentie zou ik persoonlijk niet ingaan, zie liever eigen foto's.

Kirsha

Ik reageer niet op advertenties met 'standaard' foto, nee. Of het moet iets zijn dat zo moeilijk te vinden is (en waar ik dus zo veel interesse in heb) dat ik ernaar wil informeren. Vind het maken van een foto wel min of meer een 'vereiste' voor een advertentie, zeg maar. Maar hee, da's hoe ik erover denk, ik ken ook genoeg mensen die het niets uitmaakt en alsnog gewoon reageren ;)

Jadeleigh263

ik zou het niet kopen, zoals ik al eerder zei, ik heb dat ookgehad, waarbij stond
de deken is nieuw, alleen gepast, en ik kreeg een vieze gebruikte deken binnen.

nee, dat doe ik nooit meer. ik wil zelfgemaakte foto's zien. :=

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:19

Het account van de desbetreffende marktplaatsaanbieder is door marktplaats al verwijderd. Zijn ze toch snel met actie ondernemen op zondag!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:19

Maar die zelfgemaakte foto's blijken dus ook niet altijd even zelfgemaakt te zijn, da's dan weer jammer :+

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:20

Je wil niet weten HOE vaak foto's van mij rondzwerven in andere advertenties. Intens vermoeiend.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:21

Heb bij mijn advertentie van dat westernzadel ook de foto van de vorige eigenaar erbij staan.
Maar dat is gewoon een goede foto van het zadel en sinds ik hem meegenomen (heb hem geruild met een vzh zadel die zij nodig had.) heb ligt hij hier beschermd onder in de berging. Dus de kwaliteit is nog gewoon hetzelfde als op de foto.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:23

swatch, fijn dat MP zo snel gehandeld heeft!

Ik reageer (na een slechte ervaring) ook niet meer op advertenties zonder eigen foto(s).
Het hoeft inderdaad niets 'raars' te betekenen, maar de slechte verpesten het helaas weer voor de goede...
Als het iets is dat ik graag wil hebben en in de buurt is om op te halen, zou ik het weer wel durven.

Gini, je zou er in je advertentie bij kunnen vermelden dat eigen foto's op aanvraag uiteraard gemaakt kunnen worden!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:31

friendly schreef:
Als je m bij een winkel vandaan hebt...kon je m dan niet gewoon ruilen? En nee, op jouw advertentie zou ik persoonlijk niet ingaan, zie liever eigen foto's.

Nee, wordt niet geruild. Sowieso ga ik morgen nog wel eens langsgaan of ze geen uitzondering willen maken, maar daar reken ik maar niet te veel op.
Ik zal dan morgen inderdaad maar eens eigen foto's maken. De enige reden waarom ik het niet gedaan heb, is omdat ik niet meer te veel met het deken wilde zeulen. Ik heb het heel voorzichtig gepast en meteen weer in de zak gedaan toen bleek dat die te klein was. Hoe meer die gemanipuleerd wordt, hoe meer kans op vuil worden of beschadigingen, al is het maar een pluisje op de velcro. :')
Maar ik snap dat het van achter een computerscherm moeilijk te beoordelen is. Zo heb ik ook eens een touwhalster gekocht dat op foto exact leek op wat ik zocht, maar wat ik toegestuurd kreeg was echt het lelijkste touwhalster dat ik ooit gezien heb. Blijkbaar was ik niet de enige met die mening want het ding heeft al twee keer te koop gestaan zonder succes. :') Was ook best nog een actieve bokker, vandaar dat ik die vertrouwde.
Dus wie tegen verzendkosten een dik paars touwhalster moet, maat cob. PB me! :))

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:37

Voor de rest eigenlijk meestal alleen maar goede ervaringen met MP.
Iemand al eens meegemaakt dat er een duur nieuw merkzadel opgestuurd werd en dat je dat een week mag proberen en dan pas geld overmaken :D
Laatst bijgewerkt door swatch op 12-01-14 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:38

Zo, dat is als verkoper behoorlijk risicovol zeg := Je zou de verkeerde maar treffen.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:38

hmm, eindelijk een eskadron dralon aqua/brown gevonden maat M/L dus ik vroeg, welke maat is het nou want M is 185-195 ong en L is 195-205. Zegt ze kan beide, welk ras heb je... ?

Ik wil gewoon weten of het M of L is, aangezien ik weet dat M te klein zal zijn :')
Rassen kun je niet vergelijken zeker niet aangezien elk paard anders gebouwd is.. :')

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:42

Is een L. ( :Y) )

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:48

en als je nou gewoon een watermerk in de foto zet? met de naam van je marktplaats account erin?

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:58

Je zou het bijna doen zo'n watermerk. Maar dat is weer wat meer werk, en het zou gewoon niet nodig moeten zijn.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:05

Watremerk hoeft echt niet veel werk te zijn maar dan moet je een programma als bv Paint Shop Pro hebben.
Daar kan je zelf eenvoudig een watermerk in maken.
Heb je die eenmaal gemaakt dan kan je hem op iedere foto die je in PSP opent erop plakken zeg maar.

Hier vandaag met iemand afgesproken om de dakkoffer (voor op de auto) op zou komen halen.
Iets later dan afgesproken kwam ze idd opdagen.
Moest alleen wel lachen wat hij kon nog niet op de auto, dus moest erin.
Mevr, had verwacht dat deze op de achterbank zou passen maar dat ging niet lukken (uhhh had ik ook niet verwacht).
Maar toen ze de bank inklapte ging deze er via de kofferbak wel in.

Tja wat betreft nieuwe foto's doe ik ook hoor.
Maar goed bij mij zijn het ook echt nieuwe producten die voor een goedkopere prijs weggaan (uitverkoop).

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:18

Wachten op mp mensen zouden om 20.00 uur komen.. Wacht tot half 9 en dan vind ik het wel goed.

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:51

Mensen zijn geweest, super netjes gehandeld weer een goede ervaring.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:15

ik heb een apple…dan is een watermerk 1 seconde 'werk' :)

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:58

Ik ben ook wel eens foto's van mijzelf op MP tegengekomen.
Dat waren foto's die ik naar iemand had toegestuurd die ze gebruikte op haar website. Met mijn toestemming trouwens.
En later ben ik twee van die foto's tegengekomen op Marktplaats.

Dat iemand die foto's gebruikt vind ik niet zo erg, maar ik vraag sindsdien altijd wel even na of foto's zelfgemaakt zijn.