Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 12:26

AyDeeDee schreef:
Ik krijg het gevoel dat iedereen weer denkt ze stelt zich aan.. Krijg gewoon flashbacks en lichte angst aanvallen naar 2019 waar ik helemaal niks kon en niemand om hulp durfde te vragen dus maar weken op rij m'n huis niet uit kwam doordat ik gewoon niks kon. M'n vader die gaat appen of ik de nieuwe planten al in de tuin heb gezet terwijl ik al tig keer heb gezegd dat de pijn en stijfheid in m'n handen erger word en het gedurende de dag iets beter word waardoor ik dan een paar uurtjes iets kan doen en vervolgens komt het weer terug. Maar blijkbaar moet ik maar gewoon door lopen en dingen blijven doen want dat helpt. Ja ik kan niet eens met wat extra kracht m'n vingers gebogen krijgen, of een dopje van een fles draaien maar is goed hoor ik doe alles wel zelf. Verder natuurlijk niemand in de buurt die ik kan of durf te vragen om hulp dus jeej there we go again.

Zo bekend probleem helaas. :knuffel:

Plantjes lopen niet weg en is toch ook nog vroeg.

Nyaleti

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 12:46

Zou met de trein al bijna in Frankfurt zijn maar we staan nog in Venlo. Worden zo in een andere trein gepropt na 1,5uur wachten.
Ga ook één keer met de trein en een keer het huis uit hoor..
Heb er al helemaal geen zin meer in, ben harstikke moe, m'n lijf is van slag en ik wil gewoon naar huis en in m'n eigen bed liggen ipv naar een vriendin in Duitsland die heel lief is maar ook zó veel aandacht vraagt. Echt geen energie meer voor.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 12:56

AyDeeDee schreef:
Ik krijg het gevoel dat iedereen weer denkt ze stelt zich aan.. Krijg gewoon flashbacks en lichte angst aanvallen naar 2019 waar ik helemaal niks kon en niemand om hulp durfde te vragen dus maar weken op rij m'n huis niet uit kwam doordat ik gewoon niks kon. M'n vader die gaat appen of ik de nieuwe planten al in de tuin heb gezet terwijl ik al tig keer heb gezegd dat de pijn en stijfheid in m'n handen erger word en het gedurende de dag iets beter word waardoor ik dan een paar uurtjes iets kan doen en vervolgens komt het weer terug. Maar blijkbaar moet ik maar gewoon door lopen en dingen blijven doen want dat helpt. Ja ik kan niet eens met wat extra kracht m'n vingers gebogen krijgen, of een dopje van een fles draaien maar is goed hoor ik doe alles wel zelf. Verder natuurlijk niemand in de buurt die ik kan of durf te vragen om hulp dus jeej there we go again.

Een tijdje terug is dit topic geopend, misschien dat je er iets mee kan? Er staan o.a. tips in voor hoe je dingen misschien wel nog zou kunnen doen met pijnlijke handen, tips naar producten waarbij je minder kracht hoeft te zetten om dingen gedaan te krijgen en dergelijke.
[MWS] lotgenoten artrose handen
Veel liefs en sterkte!
Het is zo ontzettend ruk en beperkend wanneer je iets aan je handen gaat mankeren -O- het onbegrip en het onderschatten is ook heel herkenbaar, mensen lijken zich soms niet half te realiseren hoe vaak je je handen eigenlijk gebruikt op een dag. Ook ik heb familie die opmerkingen maakt als: nou schiet nou eens op (like, hoe dan?) Waarom doe je dit of dat niet gewoon? Waarom doe je zo moeilijk, als je het zo en zo beet pakt dan heb je het zo gedaan (terwijl het juist het probleem is dat je dingen niet meer effe makkelijk en effe snel zo en zo beet kan pakken, maar dat kwartje landt dan weer niet bij sommige mensen).

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 13:10

Probleem is vaak ook dat wat niet gezien word er niet kan zijn. En je ben nog zo jong dus het zal allemaal meevallen.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 14:05

Dat het duidelijk meivakantie is, de treinen zijn overladen met bejaarden met fietsen, pubers die kneiterhard praten terwijl ze tiktok aan zetten en zuipen, luidruchtige kinders en ouders die constant de stem verheffen wat de kinderen alleen maar vervelender maakt.

Ik heb besloten op 25-jarige leeftijd een oude zeur te worden. :')

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 14:07

Gewoon zelf nog luidruchtiger zuipen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 14:08

Het hoge lak- en glittergehalte en de blabla bij de dressuurruiters. Ik denk dat de bedoeling is dat het patserig staat of zo, maar vind het er tamelijk ordinair en goedkoop uitzien. :+

Jaja, ieder z'n ding en zo....

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 14:12

Fly_high schreef:
Gewoon zelf nog luidruchtiger zuipen :j

Ik kan helaas maar weinig alcohol verdragen :')

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 14:17

Het niveau waarop de 17/18-jarige voor me praten :=
Waar is de facepalm smiley?

“Ik moet dan wel muziek luisteren ofzo, als ik tegen mezelf ga praten lijk ik psycho, en dan komt er zo’n downie naast me zitten

Als we de starbucks niet redden dan wordt ik letterlijk depressief”

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 14:33

Suliko schreef:
Het niveau waarop de 17/18-jarige voor me praten :=
Waar is de facepalm smiley?

“Ik moet dan wel muziek luisteren ofzo, als ik tegen mezelf ga praten lijk ik psycho, en dan komt er zo’n downie naast me zitten

Als we de starbucks niet redden dan wordt ik letterlijk depressief”

Ik geniet hier altijd zo van <3
Zit ik lekker gniffelend me oud te voelen.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 14:48

Oh echt? Om sommige dingen kan ik wel gniffelen hoor, ik was ook niet zo snugger of bewust op die leeftijd, maar rondstrooien met psychische kwetsbaarheden alsof het niets is vind ik wel erg.

Ik probeer ook gewoon te bedenken dat zij zich helemaal niet bewust zijn van de lading die op zulke termen ligt en dat ze nog een gebrek aan inzicht hebben. Maar ik werk met jongeren die down hebben, en ook met jongeren die ‘psycho’ zijn en depressief en weet ik veel wat nog meer. En de arrogantie en nonchalantie die zulke meiden dan uitstralen, bah.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 14:55

Ohh ik zeg dat ook altijd, maarja ik ben dan ook echt depressief :=

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 15:01

Tuurlijk mag je heus wel eens zo’n term opgooien en je aanstellen (bedoel ik jou niet mee, gewoon in het algemeen). Maar het gemak, en dan ook nog 3 keer achter elkaar in nog geen 5 minuten van een gesprek vind ik wel opmerkelijk.

Maar de zon schijnt en ik ben de trein uit, dus ik laat het los. :D

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-23 15:05

Ik krijg ook altijd een beetje de kriebels van mensen die het gebruiken als ze het zelf niet meegemaakt hebben. Misschien hypocriet, maar ik mag van mezelf wel "ik wordt hier autistisch van" o.i.d. zeggen omdat ik het echt heb, maar als iemand die dat niet heeft en/of niet weet wat het inhoudt dat roept, dan erger ik me er behoorlijk aan.

Was er zelf overigens een tijd geleden ook schuldig aan en ik werd er ook door die persoon op gewezen, ik wist niet dat zij OCD had maar ik maakte dus de opmerking "dit is goed voor mijn OCD" en zij sprak mij erop aan, want zij heeft écht OCD en kan dus de deur niet uit tenzij ze tien keer de deur op slot heeft gedraaid en heeft de hele dag last van intrusive thoughts zeg maar. En ik legde gewoon de rietjes op het dienblad op een rijtje.

Andersom heb ik een keer een docent erop aangesproken, die zei in een groepsmeeting "ik krijg hier altijd een beetje autisme van" en dat vond ik echt onprettig. Verraste mezelf ook wel, want normaal ben ik niet zo gevoelig voor dat soort dingen. Maar sinds ik zelf echt ook wel vaker last heb van mijn autisme op een minder positieve manier kan ik het niet meer zo velen van mensen die niet weten wat het echt inhoudt.

Downie/mongool ga ik wel echt van af. Mijn tante heeft Down en ik vind het echt niks als mensen dat te pas en te onpas gebruiken om mee te schelden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 15:25

Ik denk dat mijn taalgebruik echt heel erg beledigend is.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 15:30

Urbanus schreef:

Nee joh :')

Maar waar ligt de grens? Ik roep ook wel eens dingen, maar geen officiële diagnose want wist ik veel dat bepaalde dingen niet normaal waren. En nu heb ik er nog geen energie voor. Hoe weet je dat anderen het gebruiken zonder het te hebben?
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 04-05-23 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 15:30

Urbanus schreef:

Ik denk het mijne ook als ik hierboven lees...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 15:37

Ik denk dan weer helemaal niet aan een persoon met down als iemand met Mongool scheld.
Maar aan iemand die gewoon stomme dingen doet.
En de associatie stomme dingen doen heb ik niet bij iemand met down.
Ik weet dat heel veel jaren terug de naam mongool wel werkt gebruikt voor iemand met down, maar dat is zo lang geleden dat ik dat blijkbaar niet meer koppel.

Met God scheld ik niet snel, verdomme weer wel. En alle vleeswaren gaan ook over tafel als ik pissig ben.

Het enge wat ik echt sukkelig en stom vind klinken, is schelden met kanker.
Als iemand dat doet denk ik echt, die heeft ze niet allemaal op en rijtje staan.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 15:46

Bij mongolen moet ik altijd denken aan de inwoners van Mongolië, ik heb ook nooit begrepen waarom dat woord ooit voor een aandoening werd gebruikt. Ik bedoel, obesitas heet ook obesitas, het heet geen amerikaan. Oke dat staat echt super bot maar jullie snappen denk ik wat ik ermee bedoel? dat is toch vet beledigend om een aandoening naar een volk te noemen :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 15:59

Ik koppel mongool ook niet zo aan het down syndroom. Ik gebruik het nooit in ieder geval op mijn werk :')

Die gaan door voor downies maar dan niet op een vervelende manier. Ik heb ook wel cliënten gehad met down die er best wat zelfspot mee hadden. Ik heb het woord denk ik eerder van hun geleerd dan van een collega ect.

Met mijn ocd spot ik ook maar humor helpt bij mij een stuk beter dan er dramatisch over doen dat niemand er wat van mag zeggen. In ieder geval helpt mij dat om er ook een schop tegen aan te geven. Al ben ik nu al een tijdje echt wel een stukje minder gaan ocden ( Als dat een woord is )

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-23 16:07

Telpeva schreef:
Bij mongolen moet ik altijd denken aan de inwoners van Mongolië, ik heb ook nooit begrepen waarom dat woord ooit voor een aandoening werd gebruikt. Ik bedoel, obesitas heet ook obesitas, het heet geen amerikaan. Oke dat staat echt super bot maar jullie snappen denk ik wat ik ermee bedoel? dat is toch vet beledigend om een aandoening naar een volk te noemen :+

Is dat niet omdat veel mensen met Down ook iets spleetogen hebben?

I.m.o. super racistisch. :=

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 16:07

Zebrastreep schreef:
Ik koppel mongool ook niet zo aan het down syndroom. Ik gebruik het nooit in ieder geval op mijn werk :')

Die gaan door voor downies maar dan niet op een vervelende manier. Ik heb ook wel cliënten gehad met down die er best wat zelfspot mee hadden. Ik heb het woord denk ik eerder van hun geleerd dan van een collega ect.

Met mijn ocd spot ik ook maar humor helpt bij mij een stuk beter dan er dramatisch over doen dat niemand er wat van mag zeggen. In ieder geval helpt mij dat om er ook een schop tegen aan te geven. Al ben ik nu al een tijdje echt wel een stukje minder gaan ocden ( Als dat een woord is )

Ja dat herken ik ook wel, ik heb er ook niet zo’n moeite mee als mensen “spotten” of grapjes maken over aandoeningen die ik heb. Doe ik zelf ook, maakt het ook makkelijker om het bespreekbaar te maken, naast dat het het voor mij zelf makkelijker maakt.

Dat deden we bijv ook toen mijn vader ziek was, toen hebben we veel grapjes gemaakt over kanker en en chemo en ziekenhuizen en de dood en alles. Mijn vader was niet zo’n prater, maar door het soms wat luchtiger te maken ging hij zich wel meer uiten.

Maar ermee schelden vind ik idd ook niet echt getuigen van intelligentie, maar als mensen dat lekker vinden dan tja doe je ding

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 16:07

Ik snap wel dat het niet altijd leuk is voor mensen die iets mankeren maar ik snap het ook weer niet. Niet als je overal zwaar aan tilt. Ik mankeer ook dingen waar vaak grapjes over gemaakt worden en drijf er zelf ook wel de spot mee. Niet dat anderen dat nu net als ik moeten doen natuurlijk.
Die pubers weten maar half wat ze echt zeggen. Die willen waarschijnlijk iets aandikken of een beetje shockeren. Ik ben nu te beleefd in het openbaar. Oud enzo, moeder vooral.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 16:08

Niobe schreef:
Zebrastreep schreef:

Ja dat herken ik ook wel, ik heb er ook niet zo’n moeite mee als mensen “spotten” of grapjes maken over aandoeningen die ik heb. Doe ik zelf ook, maakt het ook makkelijker om het bespreekbaar te maken, naast dat het het voor mij zelf makkelijker maakt.

Dat deden we bijv ook toen mijn vader ziek was, toen hebben we veel grapjes gemaakt over kanker en en chemo en ziekenhuizen en de dood en alles. Mijn vader was niet zo’n prater, maar door het soms wat luchtiger te maken ging hij zich wel meer uiten.

Maar ermee schelden vind ik idd ook niet echt getuigen van intelligentie, maar als mensen dat lekker vinden dan tja doe je ding

Same!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 16:38

Ik haat mensen die bij een leeg tankstation benzine tanken bij de zuil waar je ook autogas kan tanken :'). Rot op.