Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 20:20

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 20:53

_San87_ schreef:
Cayenne schreef:
Is het gebruikelijk/normaal of bij een keukenwinkel af te dingen/onderhandelen op de prijs? of is dat brutaal?
We gaan dit weekeinde onze nieuwe keuken laten ontwerpen, vandaar dat ik me dit afvraag.
Ik weet wel dat het bij IKEA echt niet mogelijk is om iets van de prijs af te krijgen, maar daar gaan we niet heen.

En tot hoever kun je onder hun prijs gaan zitten zonder brutaal over te komen? :+

Zeker 25%.

Ik las idd dat het tot 40% kan oplopen qua kortingen := Dat is echt pittig!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 20:54

Cayenne schreef:
_San87_ schreef:

Zeker 25%.

Ik las idd dat het tot 40% kan oplopen qua kortingen := Dat is echt pittig!

Ja, de winstmarges op keukens zijn idioot :j.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 20:58

Jammer dat mijn vader niet meer leeft, die maakte er een sport van om de laagst mogelijke prijs eruit te wringen :')
Hij had dat graag voor je gedaan :j
Ik moest ooit een nieuwe wasmachine en droger, ik had er al 200 vanaf gel*ld en mijn vader ging daarna nog even terug zonder dat ik het wist en die heeft er nog 400 vanaf gekregen dus ga er met gestrekt been in zou ik zeggen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-25 21:26

Bij de ikea kan het ook hoor, niet van de prijs af maar wel gratis dingen er bij :+

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 21:50

Als je geen goede onderhandelaar bent is Superkeukens erg fijn. Smeren je niks aan en onderhandelen is daar (bijna) niet mogelijk. De prijs waar zij mee kwamen, was de prijs die ik bij andere had na onderhandelen als ik gelijk zou tekenen. Daar dringt superkeukens ook niet op aan. Kreeg een offerte die tijdje geldig was, waardoor ik alle tijd had om zelf dingen uit te zoeken.

Dachten fijn mee in mogelijkheden en zochten oplossingen. Apparatuur mocht ik zelf bestellen, werd als nog door de monteur in gebouwd. Scheelde veel geld.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 21:53

Hier ook goede ervaringen met Superkeukens.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 23:48

Hello kitchen doet niet aan onderhandelen en niet aan “gratis er bij”. Wel hele leuke keukens voor een zeer scherpe prijs.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 11:26

Vraag dit voor een vriendin. Haar huid rondom de ogen en nu ook haar mond is kapot. Ze heeft hooikoorts dus dacht dat het door traanogen kwam maar dat is nu (beter) onder controle en het wordt alleen maar erger en nu dus ook rondom haar mond erbij. Eczeem is ze niet bekend mee en lijkt het ook niet op.
Alle 'zware' verzorgingsproducten is ze al lang mee gestopt (alle zure dingen als Retinol etc) en heeft al een lichte cleanser op advies van de huisarts.

Iemand tips wat ze kan gebruiken? Of toch naar de huisarts? Ze gebruikte al zo'n oog mist spray en een zalfje van ik geloof Cerave.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 12:08

Huisarts, zonder meer.

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 14:24

Weet iemand hooikoorts pillen die je kunt oplossen in water of waar je op kan zuigen/kauwen?
Of moet ik dan toch via de huisarts medicatie vragen?
Ik heb veel moeite met pillen slikken maar heb dit jaar echt veel last -O-

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 15:21

_Lois_ schreef:
Weet iemand hooikoorts pillen die je kunt oplossen in water of waar je op kan zuigen/kauwen?

Niet helemaal wat je zoekt, maar bij mij helpt de neusspray van het Kruidvat erg goed bij hooikoorts. De allergiespray. Ik mag vanwege de eventuele bijwerkingen geen hooikoortspillen slikken, vandaar de spray. Helpt bij mij ook sneller en beter dan pillen. (Merkte ik toen ik in het verleden nog wel pollen gebruikte.)

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 15:41

fohadie schreef:
_Lois_ schreef:

Niet helemaal wat je zoekt, maar bij mij helpt de neusspray van het Kruidvat erg goed bij hooikoorts. De allergiespray. Ik mag vanwege de eventuele bijwerkingen geen hooikoortspillen slikken, vandaar de spray. Helpt bij mij ook sneller en beter dan pillen. (Merkte ik toen ik in het verleden nog wel pollen gebruikte.)

Pollen gebruiken is ook niet handig voor hooikoorts :')

Zou inderdaad ook spray aanraden dan, of tape bij de fysio

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 15:56

Haha, wat een leuke woordspeling. Ik had het al 3x verandert maar blijkbaar blijft de o toch staan ipv i.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 16:35

fotolijstje schreef:
Hoi!!
Is er topic over kleding naaien?

Ennnn, dan nog een vraagje daarover;
Is het moeilijk om te starten en het te leren? En tuurlijk, je moet het ook gaan leren zoals bij elke hobby! Maar, niet dat je maanden/weken bezig bent voordat je een relatief normaal kledingstuk hebt kunnen naaien?

Misschien een stomme vraag, maar vanwege mijn depressie zoek ik een leuke hobby om wat te gaan doen, wat niet zo machtig veel moeite kost om erin te komen.
En ik vind kleding gewoon zo leuk haha.

Ik wil ook graag leren naaien en ik ben begonnen met een naaiworkshop van een middag, waarin ze me de basis van de naaimachine hebben uitgelegd. Dit werd gegeven door een naaiwinkel bij mij in de buurt en vond ik super leuk om te doen. Ze gaf ook tips voor eenvoudige pakketten en kledingstukken waar je mee kunt beginnen, bijvoorbeeld met een t-shirt. En dat het goed is om verschillende stoffen te kunnen voelen. En dan is het daarna ook gewoon doen en proberen! :) Ik heb er nog niet de tijd voor gemaakt om echt door te zetten met de vaardigheden, maar zou dit wel heel graag oppakken en verder leren en er is op alle niveaus wel wat te maken. Plus dat er dus ook gewoon pakketten te koop zijn.

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 16:44

fohadie schreef:
_Lois_ schreef:

Ja die sprays zijn dus wel de moeite waard? Dan ga ik dat eens proberen, dankjewel :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 17:40

Je weet dat die cetirizine pilletjes echt super klein zijn? Moeite met pillen slikken snap ik, maar deze zijn echt mini.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 17:53

Lalidan schreef:
Je weet dat die cetirizine pilletjes echt super klein zijn? Moeite met pillen slikken snap ik, maar deze zijn echt mini.

Ik wilde het net zeggen. Loratedine is ook zo klein. Een pit in je brood is groter.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-25 17:54

Cetirizine is ook in drank vorm verkrijgbaar.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 10:08

Ik kon ook nooit pillen slikken, maar kleine lukken me nu wel met eten. En dan geen yoghurt ofzo, maar bv brood of avondeten. Dan blijven ze niet hangen.

Vraag: wie weet welke RayBan die rechter is? Ik heb een smal hoofd en deze zat altijd perfect, viel niet van mijn hoofd af enzo. Ik dacht dat het de 4068 was, dus nu heb ik gisteren de linker via Marktplaats gekocht, maar zoals je ziet is die veel groter en valt hij af. Ik kon online ook niks van verschillende maten van deze zonnebril vinden.
Ik had hem al 12 jaar maar zoals je ziet is hij echt op nu :')

Afbeelding
Afbeelding

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 20:20

Ik wil een fietsstoeltje achterop (voor een peuter), maar wel dat ik de fietstassen erop kan houden. Ik kom er maar niet uit wat dan zou passen en of het sowieso wel kan..

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 20:46

Daar heb je van die bagagedrager-verlengers voor, toch?

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 21:10

Meliaforever schreef:
Ik wil een fietsstoeltje achterop (voor een peuter), maar wel dat ik de fietstassen erop kan houden. Ik kom er maar niet uit wat dan zou passen en of het sowieso wel kan..

Je hebt ook fietstassen en stoeltjes die aan elkaar kunnen, dan heb je een soort tas achterop je fietsstoeltje. Vond ik heel handig op vakantie

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 00:11

Zoals vroeger mag zeker niet meer he? Gewoon zo'n inklapbaar steuntje en dan benen in de fietstassen...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 11:19

Inderdaad een bagagedrager verlenger :j

Voeten in fietstassen vind ik echt goor. Die kinders stampen overal doorheen en dan die gore schoentjes in je fietstassen, waar je boodschappen en allerlei andere dingen weer in gaan..... in mijn gedachten komt dan overal hondenkak enzo aan :r