Popstra schreef:Ja sommigen hoefden zich niet aan te passen door de regels. Die leefden kennelijk altijd al zo somber...
Ik kan je verzekeren dat mijn leven alles behalve somber is hoor :-D
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Teamsporten, naar school, musiek maken in een orkest/fanfare, dirigeren, zingen in een koor, theater opredens, klaverjas avonden, bus uitjes organiseren, je werk mogen uitvoeren in de horeca of als gids of iets anders wat dicht was.
Reken maar dat er ook veel mensen hun hele leven moesten omgooien. Die kunnen nu hopelijk de draad weer oppakken als ze niet failliet zijn of ineens niet meer onder junior vallen (en daarmee buiten de competitie vallen waar ze eerder zo hard voor gewerkt hadden).
Iedereen beleeft zijn leven anders. Dat lijkt me niet belaald een schande.
Popstra schreef:Ja sommigen hoefden zich niet aan te passen door de regels. Die leefden kennelijk altijd al zo somber...
SusanH schreef:Ik ben ook introvert. Maar een feestje zou ik het niet willen noemen. Feestje op zijn tijd is heel leukEn fijn dat het weer kan.
Citaat:Wie had verwacht dat het meest positieve stuk in de update nog eens over COVID zou gaan? In Nederland werden deze week de laatste maatregelen afgeschaft. En ook in Spanje is er dankzij de hoge vaccinatiegraad, het grote aantal mensen dat het virus al heeft gehad en de minder ziekmakende omikronvariant, ruimte ontstaan om de teugels verder te laten vieren. Vanaf aanstaande maandag 28 maart gaat er wat veranderen in de manier waarop in Spanje COVID wordt gemonitord en beheerst. Dit kan omdat het risiconiveau, dat wordt bepaald op basis van de druk op de zorg (minder dan 5% ziekenhuisbedden en minder dan 10% van de IC-bedden bezet door COVID-patiënten), nu op ‘laag’ ligt. Op het moment dat de zorg overbelast raakt of de besmettingen de pan uitrijzen, kan men weer terug naar de huidige situatie.
De belangrijkste veranderingen van a.s. maandag:
- Mensen met een positieve test, maar geen of milde klachten, hoeven niet meer in quarantaine. Mensen die positief zijn getest worden wel op het hart gedrukt mondkapjes te dragen en contact met kwetsbare groepen te vermijden.
- Coronatests in de publieke zorg worden in principe alleen nog gebruikt voor kwetsbare groepen en mensen met zware klachten. In geval van lichte klachten, besluit een arts of een test zinvol is.
- De mondkapjesplicht in openbare binnenruimtes is nog steeds van kracht. Een besluit over de afschaffing ervan is nog niet genomen.
Dan nog even kort de cijfers: de incidentie is licht gestegen ten opzichte van vorige week: 436 nu, vorige week 432. Voor alle overige cijfers, kijk hier https://www.sanidad.gob.es/.../Actualiz ... OVID-19.... Overigens gaan de overzichtjes in deze vorm verdwijnen, want met ingang van volgende week wordt er niet meer zo breed getest.
Terwijl we met COVID dus naar een “vergrieping” toe gaan, is de ouderwetse griep in Spanje, net als in Nederland met een opmars bezig. Er is een griepgolf op gang gekomen en in Catalonië is er zelfs al sprake van een epidemie. Over de vraag hoe de opkomst van de griep en de stabilisatie van Corona zich tot elkaar verhouden zijn de wetenschappers zich nog aan het buigen, maar de beste manier om geen griep te krijgen, lijkt sterk op wat we doen om geen COVID te krijgen (afstand houden, handen wassen, vaccineren etc.).
Sizzle schreef:Hier enkel nog in het OV en ziekenhuizen.
Het is opmerkelijk hoe heel even een scherpe stijging te zien was nadat alles opgeheven was een paar weken terug, maar dat de daling die nu van zelf weer ingezet is (zonder maatregelen) ook weer heel scherp en snel naar beneden gaat. Dat spreekt denk ik wel voor een bepaald evenwicht dat inmiddels ontstaan is.
SusanH schreef:Hoorde vanmorgen dat is uitgelekt via Telegraaf dat de overheid nu aanstuurt op een beleid waarin ieder zelf zijn eigen verantwoordelijkheid neemt. Hier een link: https://www.telegraaf.nl/nieuws/7544926 ... smet-raakt
Ik ben heel blij dat wij die kant op gaan (meer het Zweedse model) dan de kant die de Duitsers nu op af lijken te koersen (met oa vaccinatieplicht op de loer)
Sizzle schreef:Hier enkel nog in het OV en ziekenhuizen.
Het is opmerkelijk hoe heel even een scherpe stijging te zien was nadat alles opgeheven was een paar weken terug, maar dat de daling die nu van zelf weer ingezet is (zonder maatregelen) ook weer heel scherp en snel naar beneden gaat. Dat spreekt denk ik wel voor een bepaald evenwicht dat inmiddels ontstaan is.
OleJon schreef:Corona is er en blijft er. Dus ophouden met maatregelen, ook in de toekomst. Ziek en dood gaan hoort bij het leven.