Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 16:06

Echwel schreef:
Anna79 schreef:
Gaat mij helemaal niet om sensatie, gewoon een ervaring die gedeeld werd, de collega van mijn man was zwaar verbaasd over hoe het daar ging...

Van horen zeggen dus

Bij deze dan mijn ervaring uit de eerste golf (dus zelfs nog zonder mondkapjes):

Alle verplegers stonden massaal bij te praten in de ruimte waar de kleding achtergelaten moet worden, zonder 1,5 meter afstand te houden. Daar was ik toentertijd enorm verbaasd over.

Het is nogal via via, maar er zijn vast genoeg verplegers die er ook allemaal klaar mee zijn.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 16:13

Relaxed schreef:
De vrouw waar mijn moeder werkt, die vorige week met corona en copd in het ziekenhuis kwam is weer thuis. Ik geloof echt dat zij het zonder vaccin niet had overleefd door haar copd.. :n

Wat fijn dat ze weer thuis is!
En ja die kans is groot.

@douce
Zeker weten dat veel er klaar mee zijn. En in de koffiekamer wel eens wat doen wat niet kan.
Maar bij een patiënt kan die 1,5 meter met je collega ook niet altijd.
Maar dat is wat anders dan over de gang waar vreemde lopen of bij onderzoek bij patiënten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 16:16

Anna79 schreef:
DuoPenotti schreef:
denk dat de collega van je man misschien wel een dikke duim heeft?

Op bokt zie ik dat ook wel terugkomen eigenlijk.
De anti corona regel mensen maken de gekste dingen mee van mensen die zich er niet aan houden of kennen de ergste bijwerkingen van de prikken.

Die geprikt zijn kennen enkel mensen met een beetje verhoging en een stijve arm en hebben ook geen bijzondere feestjes enz.

Dat zou natuurlijk kunnen, geen idee...

Wat betreft de prikken, de meesten die ik ken hebben nauwelijks bijwerkingen maar ik heb een vriendin die erg ziek is geweest van Moderna, werkt in het ziekenhuis.

Wat betreft mijn bericht, waar iedereen zo fel op gaat, ik hoop van harte dat het niet waar is, maar ik merk overal om mij heen dat mensen losjes zijn met de regels. In winkels het ergste, maar ook op andere plekken. Het lijkt er behoorlijk op dat de urgentie weg is voor velen...

Ja, dat merk ik ook hoor. Heel apart, vooral de sjaals die als mondkapje gebruikt worden of het gewoon onder mond en neus...

Ik ben dan wel 2 keer echr ziek geweest van vaccinatie. Het is ook niet zo dat ik enkel mensen ken met beetje verhoging en stijve arm. Vind ik altijd zo apart, er zijn ook echt wel veel bijwerkingen geweest bij verschillende mensen. Ik haak pas af als het van die versie familie of kennissen zijn in het verhaal met de ernstigste dingen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 16:27

Mijn zwager is ook echt slecht geweest van zijn eerste Pfizer, een week lang, dochter 24 uur van de tweede. Zwager heeft zonder aarzelen de tweede gehaald, niks nada. Verder niemand in familie of omgeving behalve de standaard bijwerkingen die je van elke prik kunt krijgen.

Echwel

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 16:29

Als ik kijk in mijn kennissenkring weet ik er al 15 die niet gevaccineerd zijn
Vraag mij dus af of we die 85% echt wel.aantikken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 16:29

Voor wie nog wil verdedigen dat de scholen echt open moeten blijven...
Bron AD

Het coronavirus verspreidt zich vooral onder twee groepen: jonge kinderen en hun ouders. De meeste positieve tests afgelopen week waren onder 5- tot en met 14-jarigen en onder 35- tot en met 44-jarigen. Het zijn schoolgaande kinderen en hun ouders, bevestigt het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu.

In de afgelopen week zijn ruim 32.000 kinderen van 5 tot en met 14 jaar oud positief getest. Dat is 58 procent meer dan in de week ervoor. In de leeftijdsgroep van 35- tot en met 44-jarigen steeg het aantal gevallen met ruim 40 procent. In de groep ertussen, de jongeren en jonge volwassenen, was de toename veel kleiner.

Werkelijk zeg.... Dicht die scholen... Superspreaders zijn het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 16:30

Een oud collega jaar geleden een maand doodziek van corona en heeft dit jaar 2x moderna gehad en van beide prikken weer een dag doodziek geweest. Blijkbaar reageert hij heel heftig op het virus. Ook bizar trouwens, na een jaar nog zijn smaak niet terug :n

Echwel, bij mij is het overgrote deel echt wel gevaccineerd :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 16:31

Echwel schreef:

Denk dat je kennissenkring over een half jaar wel wat kleiner is.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 16:31

Relaxed schreef:
De vrouw waar mijn moeder werkt, die vorige week met corona en copd in het ziekenhuis kwam is weer thuis. Ik geloof echt dat zij het zonder vaccin niet had overleefd door haar copd.. :n

Gelukkig maar!

Hoe het met de besmette collega van mijn man gaat aflopen durf ik niets zinnigs over te zeggen, die ging eerst naar de IC, en toen al snel aan de beademing.
Hartpatient ;(
De andere besmette collega had maar een mild verloop, is inmiddels negatief getest en weer aan het werk.

Ik denk echt telkens hoe vaak hebben wij nog geluk en ontspringen de dans :(

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 16:37

bigone schreef:
Echwel schreef:

Nou ik zie ze niet al twee jaar, maar ik hoop wel dat ze het overleven
Zitten nogal.wat jonge ouders bij....

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 16:39

Spenk schreef:
Bron AD

Het coronavirus verspreidt zich vooral onder twee groepen: jonge kinderen en hun ouders. De meeste positieve tests afgelopen week waren onder 5- tot en met 14-jarigen en onder 35- tot en met 44-jarigen. Het zijn schoolgaande kinderen en hun ouders, bevestigt het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu.

In de afgelopen week zijn ruim 32.000 kinderen van 5 tot en met 14 jaar oud positief getest. Dat is 58 procent meer dan in de week ervoor. In de leeftijdsgroep van 35- tot en met 44-jarigen steeg het aantal gevallen met ruim 40 procent. In de groep ertussen, de jongeren en jonge volwassenen, was de toename veel kleiner.

Ze gooien gewoon de maatschappij op slot ipv echt actie te ondernemen tegen de scholen.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 16:44

O ja, en beide positief geteste collega's eerst helemaal geen klachten, puur laten testen op "in de buurt van een positieve collega geweest".
En een paar dagen later wel ziek, beiden gevaccineerd met AZ.

Te bedenken dat ze daar woongroepen hebben waar gewoon iedereen uit de woning positief is.
Voor die (gehandicapte) kinderen gaat nu niet alleen onderwijs niet meer door, geen dagbesteding, helemaal niks.
Dáar heb ik nu echt medelijden mee, heel strikte beperking op bezoek, geen vrijwilligers meer die wat leuks met de kids kunnen (lees, mogen) doen.
En die zijn ook bang om te testen |(

Hoop je maar dat er niks acute crisisopvang nodig heeft...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 16:45

Sorry maar sommigen wijzen heel graag naar anderen terwijl ze zelf dungen doen die ook.niet verstandig zijn..

Het wijzen is heel.makkelijk maar vergeet niet de dingen die je zelf kunt doen

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 16:45

Echwel schreef:
bigone schreef:

Nou ik zie ze niet al twee jaar, maar ik hoop wel dat ze het overleven
Zitten nogal.wat jonge ouders bij....

Die overleven het heus wel hoor!
Het is ook alleen maar corona wat je hoort. Ze kunnen nog een heleboel andere ziektes krijgen enzo.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 16:47

Als mensen ziek worden na een vacc wil nog niet zeggen dit ook daadwerkelijk door de vaccinatie komt.

Ik ken zelf ook niemand die last heeft gehad van bijwerking. Mijn hele familie niet. Maar nu zijn wij nogal van het niet banketstaaf maar poetsen . Dat scheelt
Ik heb ook niks met die prutsmuts verhalen van anderen over hun zus van de vriendin van hun buurvrouw dr schoonzus haar bijwerkingen...
Zo ook niet dat gelul over persoon x heeft klachten en persoon xx is daar 2 dagen voor die klachten nog geweest, moet deze zich laten testen blablabla..
Schei toch uit met die onzin!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 16:48

bigone schreef:
Echwel schreef:

In mijn netwerkje ook ongeveer een kleine helft niet gevaccineerd. Snap het ook niet helemaal, maar ik zie wel veelal gebeuren dat 1 van de twee partners ineens anti wordt, en het hele gezin daarin meegaat.
Of iemand begon met statement maken niet te vaccineren en binnen de groep wordt het de trend.
Het is alsof latent aanwezige angst door de pandemie stress nu aan de oppervlakte is gekomen, en het zich uit in wantrouwen en dus ook het weigeren van vaccin.
Mogelijkheid voor mensen om stiekum te gaan vaccineren kan missch nog best wat opleveren, (beetje zoals hashtag ‘Thiery is gevaccineerd’) en iedereen die nog geen vaccin heeft gehad een brief sturen vanuit het Rijk. Er ligt een vaccin voor u klaar.
En het ophalen ervan echt simpel houden en dichtbij. Huisarts elke ochtend tussen 9 en 10 ofzo. En ook in meerdere talen, die brief.

Rapport uitbrengen van de huidige kennis over het vaccin kan misschien het mantra ‘experimenteel vaccin’ onderuit halen. Want die vlieger gaat onderhand toch niet meer op?

De aantallen zijn zo zorgelijk, ook over het hele land verspreid..

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 16:48

Popstra schreef:
Als mensen ziek worden na een vacc wil nog niet zeggen dit ook daadwerkelijk door de vaccinatie komt.

Ik ken zelf ook niemand die last heeft gehad van bijwerking. Mijn hele familie niet. Maar nu zijn wij nogal van het niet banketstaaf maar poetsen . Dat scheelt
Ik heb ook niks met die prutsmuts verhalen van anderen over hun zus van de vriendin van hun buurvrouw dr schoonzus haar bijwerkingen...
Zo ook niet dat gelul over persoon x heeft klachten en persoon xx is daar 2 dagen voor die klachten nog geweest, moet deze zich laten testen blablabla..
Schei toch uit met die onzin!

Precies hier zo :j

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 16:52

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 17:06

Spenk schreef:
Bron AD

Amen :+

Het is overduidelijk.

Ik ken ook zo weinig mensen met Corona, dacht al hoe kan dat dan? Maar ik ken ook weinig ouders met kinderen.

Maar de kappers en horeca en sportscholen zullen het wel weer moeten opvangen, terwijl er na opening van horeca (zitten tot 00.00) geen eens een stijging kwam..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 17:09

Pcies, de afgelopen 2 weken is wel gebleken dat de horeca en mondkapjes geen verschil heeft gemaakt :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 17:11

Ik snap werkelijk niet waarom scholen kostte wat kost open moeten blijven. Ouders zijn nog altijd zelf verantwoordelijk voor hun kind niet de overheid, niet de school en niet de opvang.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 17:14

Spanje heeft maskers vanaf vijf jaar en daar veel minder besmettingen onder kinderen. Ik vind scholen sluiten nogal wat, echter, dit is niet te negeren.
Maar de andere helft van de besmettingen? Waar zitten die?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 17:15

waar...maar snap wel als je aan kinderen begint er niet over nadenkt dat die opvang als school en BSO ineens weg valt.

Maar met zulke cijfers begrijp ik het open houden ook niet, daar niet van.
Maar begrijp de open grenzen de hele pandemie ook al niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 17:15

Ik heb bij een collega met kinderen wel gezien hoe pittig het is, thuiswerken icm kinderen thuis onderwijs.. Ik vind ook dat werkgevers daarin coulant moeten zijn, ik was dat toen iig wel :j

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 17:16

Spenk schreef:
Ik snap werkelijk niet waarom scholen kostte wat kost open moeten blijven. Ouders zijn nog altijd zelf verantwoordelijk voor hun kind niet de overheid, niet de school en niet de opvang.

Wow wat een botte uitspraak
Dus alle ouders dan maar thuis blijven ook de cruciale beroepen.

De beginjaren 1900 uitspraak is dit