Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 10:29

esje01 schreef:
Mijnman heeft 2 weken geleden de tweede gekregen.
Alleen bij de corona check app staat nog alleen de eerste.
Nog even wachten of contact opnemen wat vinden jullie?

Ik zou even contact opnemen. Ik heb vorige week mijn tweede gekregen en kon een paar uur later al een QR-code aanmaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 10:44

Roodvos schreef:
esje01 schreef:
Mijnman heeft 2 weken geleden de tweede gekregen.
Alleen bij de corona check app staat nog alleen de eerste.
Nog even wachten of contact opnemen wat vinden jullie?

Ik zou even contact opnemen. Ik heb vorige week mijn tweede gekregen en kon een paar uur later al een QR-code aanmaken.

Niet meegekregen dat het verandert is :) ? Je kan dat nu pas na 14 dagen volgensmij dag 15 pas.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 10:53

Cer schreef:
Bloodymary schreef:

Nee hoor, ik had maandagavond de 2e Pfizer en dezelfde avond was die al toegevoegd aan de app.

Dat klopt, had ik ook, maar je kan geen QR code aanmaken :j
Nu wordt de datum genoemd vanaf wanneer dat wel kan :)

Klopt, ik keek alleen internationaal. Daar krijg je wel een QRcode voor. Maar nationaal niet.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 10:59

lenaa_tje schreef:
AmyII schreef:
Nee. Alleen ik woon in Amsterdam en waar ik het afgelopen halfjaar geen enkel hoestend/ niezend/ snotterend persoon tegen ben gekomen op straat of in openbare ruimtes werd het eergister slalommen door de hoestende en proestende mensen heen in het Vondelpark, en de volgende ochtend tijdens het ouderenuur werd er ook welig in de rondte geniest en gehoest in de supermarkt. Dat is dus een verandering die ik op korte termijn zie en wat maakt dat ik nog huiveriger ben voor (drukke) openbare gelegenheden, parken en groepen mensen.
Nogmaals: ik begrijp dat mensen naar buiten gaan/ willen en weer wat meer willen leven. Maar van thuisblijven bij klachten lijkt in Amsterdam helaas geen sprake te zijn.

Tja nu ik gevaccineerd ben mag ik (net als met een negatieve test ) gewoon aan het werk etc. Met verkoudheidsklachten

En dat maakt dat ik voorzichtig blijf. Kan jij je gang gaan en met klachten aan het werk (wat me volgens mij niet waar lijkt, klachten = testen en 1,5m afstand houden blijven van kracht volgens de laatste persco, óók voor gevaccineerden..) en blijf ik nog even ‘buiten schot’ zolang ik niet volledig gevaccineerd ben ;)

@Vayo, meen je nu in jouw post op te merken dat je stelt dat mijn partner gewacht zou hebben met het maken van een afspraak en niet zou willen reizen? Of ben ik nu lichtgeraakt?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 11:01

Tja weinig keus. Mijn werkgever verwacht dat van mij. Daarnaast doen wij nog 2x in de week een sneltest dus testen zal het onderwijs een stuk vaker doen dan de rest van Nederland.
Ook daar kan je de overheid op aankijken. Zij maken het beleid en wij volgen.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 11:02

AmyII schreef:
Nee. Alleen ik woon in Amsterdam en waar ik het afgelopen halfjaar geen enkel hoestend/ niezend/ snotterend persoon tegen ben gekomen op straat of in openbare ruimtes werd het eergister slalommen door de hoestende en proestende mensen heen in het Vondelpark, en de volgende ochtend tijdens het ouderenuur werd er ook welig in de rondte geniest en gehoest in de supermarkt.

Daarvoor zijn dus mondmaskers uitgevonden. Beter is natuurlijk thuisblijven als je niet helemaal in orde bent, maar het kan natuurlijk zijn dat die mensen min of meer fris vertrokken zijn.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 11:04

Ik denk dat dat in sommige beroepsgroepen (vooral waar niet thuis gewerkt kan worden) zo zal blijven.. Of er moeten meer slagen gemaakt worden zodat ook dat anders ingericht kan worden.

Als er dan meer getest wordt, zodat iemand idd 'gewoon' verkouden is, is het niet zo heel erg toch? En voor kantoorpersoneel wat wel thuis kan werken, is het eenvoudiger...
Ik hoop iig niet echt meer snotterende hoestende mensen op t werk te zien... :j

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 11:06

Sclimpre schreef:
AmyII schreef:
Nee. Alleen ik woon in Amsterdam en waar ik het afgelopen halfjaar geen enkel hoestend/ niezend/ snotterend persoon tegen ben gekomen op straat of in openbare ruimtes werd het eergister slalommen door de hoestende en proestende mensen heen in het Vondelpark, en de volgende ochtend tijdens het ouderenuur werd er ook welig in de rondte geniest en gehoest in de supermarkt.

Daarvoor zijn dus mondmaskers uitgevonden. Beter is natuurlijk thuisblijven als je niet helemaal in orde bent, maar het kan natuurlijk zijn dat die mensen min of meer fris vertrokken zijn.

Jammere is alleen dat ik met mijn goede gedrag (en zonder klachten) nog steeds een mondmasker draag en de personen die in de rondte sproeien niet. Maar goed, ook daar zullen we wel overheen komen ;).

@Lenaa_the: Je zegt er niet bij dat je 2x per week getest wordt, dat maakt het anders ;). Uit jouw eerdere post leek het of je ongetest met klachten zou blijven werken. Klein nuanceverschil.
En ja, dat het onderwijs ronduit ‘makkelijk’ behandeld wordt door de overheid gedurende deze pandemie is me wel duidelijk geworden, ik werk er zelf ook al zit ik atm al een paar maanden thuis wegens omstandigheden.
Laatst bijgewerkt door AmyII op 14-07-21 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 11:06

Cer schreef:
Ik denk dat dat in sommige beroepsgroepen (vooral waar niet thuis gewerkt kan worden) zo zal blijven.. Of er moeten meer slagen gemaakt worden zodat ook dat anders ingericht kan worden.

Als er dan meer getest wordt, zodat iemand idd 'gewoon' verkouden is, is het niet zo heel erg toch? En voor kantoorpersoneel wat wel thuis kan werken, is het eenvoudiger...
Ik hoop iig niet echt meer snotterende hoestende mensen op t werk te zien... :j

Voor het bedrijfsleven hoop ik dat ook.
Bij ons lig je er toch al weer een dag uit en daar is het personeel niet voor om dat op te vangen.
Hier zullen de zelf testen nog wel even blijven denk ik

@amy ik noem die zelf testen echt een wassen neus. Die zijn echt niet zo betrouwbaar.
Wij hebben de leerlingen afgelopen week gevraagd deze te doen voor de diploma uitreiking. Toch mooi nog een aantal daarna positief getest. En ja deze hebben de zelf test echt gedaan.

Afstand en hygiëne blijft belangrijk.

Vayo

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 11:11

Amy, nee ik bedoelde absoluut niet jouw partner of iemand anders persoonlijk. Ik bedoel in het algemeen dat de meesten kwetsbaren (leeftijd of medische indicatie) naar mijn idee eind augustus volledig gevaccineerd zouden moeten kunnen zijn.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 11:24

Vayo schreef:
Amy, nee ik bedoelde absoluut niet jouw partner of iemand anders persoonlijk. Ik bedoel in het algemeen dat de meesten kwetsbaren (leeftijd of medische indicatie) naar mijn idee eind augustus volledig gevaccineerd zouden moeten kunnen zijn.

Dit mag ik ingeval hopen!

Zou het kwalijk vinden als het niet zo is

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 11:46

Pardon, ik ben nergens persoonlijk geweest en geef dit ook aan tegen Amy. Dan vind ik deze reactie er achterop echt niet nodig.

Ik bedoel enkel dat mijn 13 jarige 17 augustus volledig gevaccineerd is. Dan lijkt het me dat verreweg de meesten ouderen en kwetsbaren eind augustus echt volledig gevaccineerd zou moeten kunnen zijn, op enkele uitzonderingen na.

Dat er mensen zijn die afgewacht hebben en later dan mogelijk was gebeld hebben voor een afspraak, zie en hoor ik hier in de omgeving. Sommigen van hen willen ook perse naar de dichtstbijzijnde locatie op een dag/tijdstip naar keuze. Dat kan en mag, maar dan is het logisch dat je later aan de beurt bent. En er zijn natuurlijk mensen die zich niet laten vaccineren. En dan begin ik het lastig te vinden dat de instandhouding van maatregelen vast hangt aan ook deze mensen die (nog) niet gevaccineerd zijn.

Over mensen die gelijk bellen en zelfs vragen naar wat er in de omtrek de snelste mogelijkheid is en dan alsnog moeten wachten heb ik het niet over. Dat is vervelend en frustrerend voor hen! Zo ook mensen die AstraZenica gehad hebben en nu wachten op de tweede. Die eerder had gemogen, maar de huisarts wilt ze niet eerder bestellen. Dat soort dingen. Dat heb je niet in de hand. Ik heb zelf bijna 45 min. gereden, omdat daar het snelst plek was. Dat bedoel ik. Dit scheelde een maand en het was ook nog eens enorm rustig op de locatie zelf.

Als ik iemand persoonlijk bedoel of doel op iemand dan zeg ik dat in mijn bericht.

Maar ik ga dit topic definitief ontstippen. Ik haal er niets uit en word er zelfs negatiever door. Ik merk dat ik veel dingen positiever en optimistischer zie dan sommige andere hier in het topic. Ik wil graag dat positieve en optimistische gevoel blijven behouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 11:53

Doelt lena niet op de "eind augustus iedereen volledig gevaccineerd zou moeten kunnen"? :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-07-21 11:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 11:54

idinn schreef:
Doelt lena niet op de "eind augustus iedereen volledig gevaccineerd zou moeten kunnen"? :)

Zo lees ik het wel ja. :j

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 11:56

idinn schreef:

Dit bedoelde ik inderdaad!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 12:00

Oh excuus, dan heb ik het helemaal verkeerd begrepen Lena. Sorry!

Want daar ben ik het dan zeker mee eens. Dit zou mogelijk moeten kunnen zijn en anders moeten ze eens goed gaan kijken wat er fout gaat als ik mijn gezonde 13 jarige op diverse locaties kan laten vaccineren, maar anderen die het vaccin harder nodig hebben achteraan moeten sluiten en er niet tussen komen.

En ik heb gewoon een ontzettend zware rottijd achter de rug. Ik kies ervoor om buiten de verplichte maatregelen om niet meer dan nodig bezig te zijn met Corona. Het maakt me negatiever dan ik wil merk ik. Soms ben ik best bang geworden voor “wat nu” als ik de berichten/geposte artikelen en angsten van sommige hier las. En dat is prima, want iedereen mag hier ventileren en uitspreken wat hij of zij denkt en voelt. Voor mij is het beter om alle Corona gerelateerde topics te gaan ontstippen nu. Blijf (zo) gezond (mogelijk) en hopelijk is iedereen die dit wilt zo snel mogelijk volledig gevaccineerd! Het gaat jullie goed!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 12:02

Geeft niet hoor! Ik ben het wat jij schrijft ook mee eens. Ik vind het heel bijzonder dat er inderdaad gezonde pubers worden ingeënt terwijl er veel mensen wachten op hun vaccinatie. Al hebben zij er net zo goed recht op natuurlijk.
M’n vriend heeft gebeld en bij het vaccinatie centrum waar hij geprikt is zaten ze helemaal vol en gingen ze geen prikken vervroegen.
Ach ja :) twee week extra wachten is zo erg ook niet.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 12:17

Vayo ga dan inderdaad gewoon uit het topic. :) Ik zie je steeds hetzelfde verhaal schrijven, ook in andere topics. Je hebt je leven weer min of meer opgepakt. Hebt vrienden en familie waar die je weer ziet en waar je geen afstand van hoeft te houden. Nou helemaal prima dan toch?! Ga er lekker van genieten!

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 12:22

Vayo schreef:

Oh zo! Nee sorry, dan komt mijn gevoel voort uit mijn onzekerheid, excuus! Zeker als ik je hierdoor een meer negatief gevoel gegeven heb…

Ik begrijp je redenen van ontstippen, ergens ‘vergroot’ ik mijn zorgen ook door er zo veel mee bezig te zijn. Dat merk ik vooral de laatste dagen omdat ik hiervoor er minder mee bezig was/ erover las/ erover opzocht.
Echter werden mijn zorgen mbt. het familiefeestje en de oplopende cijfers zo groot dat ik bewust weer ben gaan ‘meedoen’ in de ratrace, om een voor mezelf zo goed mogelijk onderbouwde keuze te maken.

Maar ik snap waar je reactie vandaan komt idd ;).

Blijf gezond, geniet van de vrijheid die je kan/ durft te nemen!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 12:39

Jessix schreef:
Vayo ga dan inderdaad gewoon uit het topic. :) Ik zie je steeds hetzelfde verhaal schrijven, ook in andere topics. Je hebt je leven weer min of meer opgepakt. Hebt vrienden en familie waar die je weer ziet en waar je geen afstand van hoeft te houden. Nou helemaal prima dan toch?! Ga er lekker van genieten!

Dat ga ik nu ook doen. Ik schrijf inderdaad vaak hetzelfde en datzelfde zie ik bij veel van jullie net zo goed. Wat overigens ook gewoon logisch is.

Gelukkig hebben velen van ons familie en vrienden en kunnen velen inmiddels weer familie en vrienden zien. Dat geluk heb ik gelukkig niet alleen.

Amy, geen probleem hoor! Ik snap je! Ik hoop dat jullie snel volledig gevaccineerd zijn!

Tot ziens!!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 12:50

Waarom worden alle mensen die hun leven oppakken dan ook nog weggejaagd uit dit topic? Het wordt steeds erger. Je moet je zorgen maken/negatief zijn over de cijfers anders mag je hier niks meer melden? Het is toch juist goed om te zien hoe mensen op verschillende wijze met Corona omgaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 12:55

Worden ze weggejaagd of zijn ze gewoon zelf klaar met dit topic, omdat ze het een stuk zonniger zien in de praktijk? :)

De groep 18-24 jarige toont een stijging van 900% in de cijfers. Ik vind dat positief nieuws. Vervelend dat ze positief getest zijn natuurlijk na waarschijnlijk het stappen. Maar het is niet bepaald een risicogroep. Dus goede stap naar groepsimmuniteit *\o/*

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 13:01

Maar het is toch juist fijn voor degene die het zo negatief inzien om een keertje een positief tegengeluid te horen? Jammer dat diegene dan het zo erg negatief zien, ervoor zorgen dat de positieven weg gaan.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 13:04

Wie jaagt iemand weg dan?

Aan de andere kant is het toch ook een beetje vreemd om volledig mee te gaan in een hallelujahstemming als de cijfers zo zijn als nu en je zelf nog midden in de ellende zit? En het advies gewoon nog steeds is om afstand te houden?

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 13:07

Volgens mij is het prima om alle ervaringen te delen. Ook de negatieve. Maar zeker ook de positieve gevoelens.
Nu ik volledig gevaccineerd ben sta ik er ook anders in. Nog wel de nodige zorgen over het verloop over de gehele wereld. De vrijheden die je nu toch meer kwijt bent. Immers een tripje zomaar naar Afrika kan nu niet last minute.
Maar anderzijds zie ik het zelfs met de toeloop aan besmettingen wel zonniger in.