Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 10:50

Relaxed schreef:
Nou als ik een pakket van de buren heb ga ik na een paar dagen echt wel ff langs.. Zelf ook wel eens gehad dat ik geen briefje in de bus had gekregen. Is toch niet zo'n grote moeite?

Verschil vind ik of het mijn buren zijn of mensen aan de andere kant van de stad waar ik nooit kom.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 12:44

roxiie schreef:
Waarom verwacht jij van een ander dat die exact hetzelfde handelt als dat jij doet?

Daar sta ik namelijk nogal van te kijken en dat dan noemen in een verhaal met verbeter de wereld begin bij jezelf...

Nou omdat die ander toch ook graag zijn pakketje zou hebben? Heel vaak word er geen briefje in de bus gedaan dus geen idee waar het kan zijn.
Zo ben ik een hele dure bucas winterdeken kwijt. Die is bezorgd maar niet bij mij -O-
Nooit meer iets van gehoord en ja dat vind ik heel aso van wie dat pakket heeft aangenomen.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 14:00

cobiie schreef:
Relaxed schreef:
Nou als ik een pakket van de buren heb ga ik na een paar dagen echt wel ff langs.. Zelf ook wel eens gehad dat ik geen briefje in de bus had gekregen. Is toch niet zo'n grote moeite?

Verschil vind ik of het mijn buren zijn of mensen aan de andere kant van de stad waar ik nooit kom.

maar die neem je dan toch of niet aan of stuur je gelijk retour neem ik aan?

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 14:27

Laatst was ik ook een pakket kwijt en ik had geen briefje in de bus gekregen. Ik had ook geen track & trace. Ik was erg blij dat iemand het pakket kwam brengen na een week. En ze had nog tegen de bezorger gezegd om een briefje in de bus te leggen zei ze, maar dat had de bezorger dus alsnog niet gedaan.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 19:01

roxiie schreef:
Waarom verwacht jij van een ander dat die exact hetzelfde handelt als dat jij doet?

Daar sta ik namelijk nogal van te kijken en dat dan noemen in een verhaal met verbeter de wereld begin bij jezelf...

Gewoon een beetje aardig zijn voor je medemens, is soms een kleine moeite groot plezier.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 19:23

DatBenIkNou schreef:
Tallie1979 schreef:

Ik idem dito. Ik zou na een week wel aan gaan bellen, maar ik ben niet de postbode. Komen ze het binnen een week niet ophalen en doen ze niet open, dan breng ik het wel terug naar de post.

Ik heb 2 weken terug een pakje aangenomen voor iemand en dat kwam ze pas na 3 dagen ophalen omdat ze het druk had gehad.

Lang leve het individualisme. Verbeter de wereld begin bij jezelf zou ik zeggen. Ik krijg regelmatig post van straat achter ons met zelfde huisnummer. Kleine moeite om het daar als je toch weggaat, even bij die mensen in de bus te gooien. Nee ik ben geen postbode: maar kunnen die mensen daar iets aan doen? Zo'n kleine moeite, groot plezier. Kijk nu naar mijn verhaal met de laarzen. Dan zit je echt wel even in de piepzak voor 160,- euro? Ik sta een beetje versteld van z'n houding eerlijk gezegd.

Er staat toch dat ik even ga aanbellen binnen een week, of heb ik dat niet goed opgeschreven? := Wordt er niks opgehaald of aangebeld, dan kan het beter terug naar de afzender. De ophaalpunten van PostNL bewaren tegenwoordig ook nog maar een week, daarna gaat het terug. ;)

En als ik een pakket aanneem, dan past dat meestal niet in de brievenbus. Anders propte de postbode het wel in de brievenbus. Maar dat is natuurlijk een detail! :D

upendo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 21:04

Kan het weer ontopic? :)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 21:17

Ik baalde laatst echt:

Mijn zoon is gek van fortnite, dus wou er graag wat kleding van. Ik had wat hoody’s gezien, mooie stof en print, maar was een buitenlandse site. Moest je met Paypal betalen en dat heb ik niet..

Dus verder gekeken, zie ik dezelfde hoody’s op Mp. Precies dezelfde foto’s, ook vrijwel dezelfde prijs. Dus ik contact gezocht, vriendelijke man en kon het ophalen of laten verzenden. Heb er twee besteld en laten verzenden.

Ik kreeg meteen een waardering, maar wilde zelf even wachten met waarderen tot ik ze binnen had. Komen ze binnen, in het plastic nog, dus ik een waardering terug gestuurd (vriendelijk, snelle verzending ed, 5*)

Dus zoon komt thuis, haalt ze uit het plastic en is er blij mee. Past ze ook. Ik kijk eens goed, en de stof is dus niet fijn (imo). Ik kijk op de label: 100% polyester..Die andere die ik dus had gezien, was van Katoen en een gedeelte wat anders. Dus ik baalde al, dit was de goedkope troep van Ali/wish :(

Maarja, ik had al een waardering gestuurd, dus jammer. Heb hem toch een bericht gedaan dat ik het jammer vond, dit waren niet de vesten vd foto’s. Geen reactie gekregen uiteraard. Maar baal er vooral van dat ie dus weer een goede (maar onterechte) waardering heeft gehad en dat nu nog makkelijker iemand anders hier ook intrapt :(

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 21:28

nou ja, t is een man.. die kijken toch echt niet in labels. Mss opzet, maar mss ook echt gewoon per ongeluk.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 22:21

Tuurlijk is dit opzet? Dit is gewoon goedkoop gehaald en wordt doorverkocht met plaatjes van het echt (merk) spul..

Hij heeft hier dus een echte handel in, alle maten/ soorten waren verkrijgbaar.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 22:28

Als hij er echt handel in heeft breng je 'm toch terug en vraag je je geld terug. Niet zo moeilijk... Het is niet zo dat iemand op Marktplaats altijd als amateur handelt. Genoeg professionals daar.
En als hij een beetje coulant is is hij al blij met zijn 5* reactie.

Even een Paypal account aanmaken en kiezen voor automatisch afschrijven van je lopende rekening (echt geen credit card voor nodig) en kopen via die andere site. :)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 22:39

Ik had ze al in de was gedaan, doe dat altijd als eerste met nieuwe kleding. Maar had er niet bij nagedacht het terug te sturen, had ik ook kunnen vragen inderdaad.

Gelukkig is mijn zoon er wel blij mee.

Thanks voor de tip mbt Paypal, wist niet dat dit kon? (Creditcard heb ik dus idd niet)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 13:17

Stond er info bij de Marktplaats advertentie over de stoffen die niet correct was?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 13:24

In principe is dit een wanprestatie, verkoper heeft niet of gebrekkig geleverd en jou op het verkeerde spoor gezet omdat hij andere foto's plaatste dan het product dat je werkelijk hebt gekregen (dwaling). Misschien kun je er wat mee als je het echt dwars zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 13:55

Hoho, dwaling, wanprestatie. Die man kan er niet aan doen dat de betreffende bokker er van uit ging dat het dezelfde shirts waren. Als de print op de shirts hetzelfde zijn dan heeft Ts gewoon gekregen wat ze heeft besteld. Dan zijn er ook geen verkeerde foto’s geplaatst, want op een foto kun je niet 1,2,3 zien welke stof het is. Dat had de betreffende bokker maar moeten navragen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 13:59

Ze gaf wel aan dat de vesten er op de foto anders uit zagen dan wat ze binnen kreeg. Verschil tussen 100% polyester en katoenmix is wel te zien toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 14:31

Waar staat dat? Wil je dat even quoten want heb haar berichten nog eens nagelopen en daar zie ik het niet tussen staan.

Op foto zonder flits is dat niet te zien.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 14:42

staat ook nergens... sterker nog.. ze zag het pas na het wassen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 14:52

IHN schreef:
staat ook nergens... sterker nog.. ze zag het pas na het wassen.

Nee, er staat duidelijk dat ze het bij het passen zag en daar deze man dezelfde foto's gebruikte als ze de website. Kortom, gewoon een oplichter dus.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 14:53

Afbeelding
Dit waren foto’s van de ‘orginele’ Vesten:
https://woowcool.com/fortnite-hoodie-3d ... XSEALw_wcB

Al die vesten (hoody’s) die daar dus staan. Ik had al eerder op die site gekeken dus ook naar het soort stof waar het van was (hoogwaardig katoen).

Toen zag ik dus dezelfde op Mp, van een particuliere verkoper. Dus geen website oid. Bericht gestuurd ook met de mededeling dat ik deze vesten had gezien maar ze niet kon bestellen ivm Paypal. Dus ze graag bij hem bestelde. Netjes afgehandeld ed, maar dus achteraf gezien dat dit toch niet de juiste vesten waren.

Ik had het kunnen weten zie ik nu, want op bovengenoemde site staat dat ze nergens anders te krijgen zijn. Bij Wish/Ali expres had ik wel die neppers gezien, dus ik had dat ook zelf kunnen vragen of dit wel de orginele waren uiteraard.

En ja, dat vind ik dus niet netjes: iemand die zoekt naar die bewuste vesten, de goedkopere variant verkopen maar mét de foto’s van die orginele vesten.

Ik had het meteen gezien dat dit niet degene waren die bedoelde, dus vroeg aan mijn zoon of hij deze wel wilde: hij was er blij mee. Maar toch zat het me niet lekker dat ik blijkbaar verkeerd had gekeken, had ik die vesten anders in gedachten? Dus heb toen na het wassen op het kaartje gekeken en zag toen dus waar het verschil vandaan kwam. 100% polyester is wat anders dan 100% katoen.

Maargoed. Als je bepaalde Nikes zoekt en je denkt ze gevonden te hebben, baal je toch ook wanneer je erop lijkende toegestuurd krijgt van veel mindere kwaliteit?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 15:08

Gewoon iemand anders nog even laten mailen welke kwaliteit deze producten zijn, wanneer hij dan ook zegt 100% katoen dan kun je hem wegens nephandel aangeven. Dat kan sowieso al wanneer hij niet in de advertenties heeft staan dat het namaak betreft, dat is namelijk verboden.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 15:17

Maar de desbetreffende meneer had dus nergens de materiaalspecificaties vermeld?

Je was er zelf op basis van de foto vanuit gegaan dat het wel het zelfde materiaal zou zijn?

En die meneer gebruikte dus niet zijn eigen foto’s?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 15:23

Dat dus Roxiie. Dat is hetzelfde als een knuffel van Disney zien, dezelfde knuffel ergens anders zien zonder productspecificaties, er dan vanuit gaan dat het wel die van Disney is en bestellen. Achteraf blijkt het een b merk en niet het A merk Disney. Daar kun je toch ook niet over gaan klagen? Want je ging er vanuit dat het wel dezelfde waren, aan de hand van een foto die heel erg makkelijk van internet te plukken is.

Dat het niet fijn is snap ik wel. Maar dit kan je echt niet alleen op de verkoper steken.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 16:32

Klopt. Het zijn dus foto’s van het originele spul. Maar de produkt specificaties staan er niet bij.

Ik had beter moeten opletten/onderzoek moeten doen. Ga er dus verder ook niks mee doen, maar baal dus wel dat ik onterecht een goede recensie heb achter gelaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 16:35

Dat snap ik :)