Met de trein..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Ilse

Re: Met de trein..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 09:59

Ik zie je al gaan hoor Men. ROFL

Looploop BOEM opstaan looploop BOEM opstaan looploop BOEM blijven liggen. Huilen van het lachen

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 10:01

Ja nee zo ging het écht *LOL* M'n zusje en ik moesten elkaar vasthouden, en we moesten ook nog door zo'n sluis ding.. was helemaal een drama ROFL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:29

_Ilse schreef:
Pff, ik ga dus no way naar de wc in de trein. Sigaar

Dadelijk maar een kort stukje reizen, hoef alleen maar naar Tilburg.
Heb je Mister-treinflirt nog gezien? *LOL*

Jaaaaaaa *LOL*
Met zn BMW Sigaar

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 12:07

Unwritten schreef:
Inoterry, jij bent conductrice toch? Lachen Heb altijd veel bewondering voor jullie, geduldig blijven terwijl er toch de meest verschrikkelijke mensen in de trein zitten Lachen

Heb in Amsterdam, tussen Amstel en ArenA nu elke keer een man, volgens mij is hij dakloos, en die schettert dan de hele trein door of we geld willen geven.. ik doe altijd maar net of ik buitenlander ben, want hij komt vrij dwingend over.. Nagelbijten / Gniffelen

ah die man kom ik inderdaad ook elke keer tussen centraal en amstel tegen!!
heel irritant ja..ik versta ook geen woord van wat ie altijd loopt te tetteren..
ik doe altijd alsof k slaap, of alsof ik heeeeeeeeel geconcentreerd aan t leren ben en niets hoor van wat er om me heen gebeurd..

maar heb echt al een paar keer gezien dat die man geld kreeg van mensen.
pff, als ik elke keer geld aan die man zou moeten geven als ie weer eens langskomt, dan ben ik straks blut ipv hij.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:02

Zwitsal schreef:
Unwritten schreef:
Inoterry, jij bent conductrice toch? Lachen Heb altijd veel bewondering voor jullie, geduldig blijven terwijl er toch de meest verschrikkelijke mensen in de trein zitten Lachen

Heb in Amsterdam, tussen Amstel en ArenA nu elke keer een man, volgens mij is hij dakloos, en die schettert dan de hele trein door of we geld willen geven.. ik doe altijd maar net of ik buitenlander ben, want hij komt vrij dwingend over.. Nagelbijten / Gniffelen

ah die man kom ik inderdaad ook elke keer tussen centraal en amstel tegen!!
heel irritant ja..ik versta ook geen woord van wat ie altijd loopt te tetteren..
ik doe altijd alsof k slaap, of alsof ik heeeeeeeeel geconcentreerd aan t leren ben en niets hoor van wat er om me heen gebeurd..

maar heb echt al een paar keer gezien dat die man geld kreeg van mensen.
pff, als ik elke keer geld aan die man zou moeten geven als ie weer eens langskomt, dan ben ik straks blut ipv hij.

Bedelen is verboden. Het is daarom aan te raden om als je hem ziet even de conducteur te waarschuwen. En dan het liefst als hij nog in de trein zit natuurlijk. Anders kunnen we er ook niks meer mee. Waarschijnlijk is het al een bekende, maar we zitten vaak alleen op de trein en kunnen niet overal tegelijk zijn.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:04

Gisteren werkzaamheden tussen utrecht en denk bosch... beetje jammer!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:08

Tsja, wees blij dat het gebeurt! Anders zouden er nog meer vertragingen zijn Haha!.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:08

inoterry: ja weet ik, alleen zie ik echt zelden een conducteur als ik in de trein zit..hij blijft ook nooit zo heel lang staan, hij jaagt zn verhaaltje er door heen, loopt langs de mensen, en is dan weer weg.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:11

Unwritten schreef:
Als wc dicht zit en conducteur loopt langs gewoon even melden Lachen In de oude koplopers zitten dacht ik ook meerdere toiletten Ja

Ik zie op mijn traject zelden een conducteur... Maar dacht inderdaad wel dat het zoiets was uiteindelijk.
Vraagje voor de conducteur(s) hier: zijn jullie ook echt constant kaartjes aan het controleren? Want ik heb weleens het idee, zeker in de lightrail, dat de conducteur vooral gezellig met de machinist aan het kletsen is en heel af en toe toch maar besluit om door de trein te gaan lopen...
Voel je niet aangevallen, ik zeg niet dat het zo is, maar wel dat ik dat beeld krijg Knipoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:34

Klopt, hij pakt ook altijd het treinstel zonder conducteur zegmaar, hij kijkt altijd waar de conducteur zit. Het is wel steeds de trein van half 7 / 7 uur vanaf Amstel

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:38

Kaartjes controleren is niet de belangerijkste taak van de conducteur. Dat is de veiligheid tijdens vertrek en de reis, en op tijd vertrekken. Vroeger kwam controle op de tweede plaats, tegenwoordig is dat service. We mogen tegenwoordig ook door de trein lopen zonder te controleren zodat de mensen vragen kunnen stellen. Het word ook belangerijk geacht dat we ons zichtbaar op het perron opstellen, wat bij een korte trein zoals de lightrail makkelijker is dan met een trein met 12 rijtuigen (=ongeveer 300 meter trein).
Wat ook een vervelend iets is, is dat de baanvakken er steeds slechter bij gaan liggen, waardoor de trein tijdens het rijden meer schud. Ik loop nu 2 jaar met een chronische peesontsteking in mijn enkel. Ik, en menig conducteur met mij, passen dus erg goed op waar ik door de trein ga lopen, en wat voor matrieel ik dan heb. De ene trein schud harder dan een ander.
Ook scheelt het in wat voor bui je bent. Als je om een goede reden niet lekker in je vel zit, is het niet raadzaam om de reizigers op te gaan zoeken, geheid dat je dan problemen krijgt. Sommige mensen hebben daar echt een neus voor.
En gisteren heb ik aan mijn laatste treintje ook helemaal niks gedaan. De reden, eerder op mijn dienst had ik een trein waarvan de machinist een vaste remmelding had. Hij had de trein al nagelopen maar kon niks vinden. Daarom moest ik door de trein blijven lopen om te ruiken of er ergens een extreme brandlucht hing. En bij het stationnement indien mogelijk, langs de trein lopen en kijken of ik iets aan de remmen zag. Al met al was het een behoorlijk vermoeiend ritje. En toen we bij de volgende trein door het oog van de naald zijn gekropen omdat de levensmoeie persoon net iets te laat door had dat hij op het verkeerde spoor stond, was voor mij de maat wel vol. Ik ben gisteravond uitgeput thuisgekomen.
Over het algemeen doen de meeste collega's hun best om er het beste van te maken. Maar ondanks dat het een heel mooi beroep is, is het ook behoorlijk zwaar. Het geschud van de treinen en de helaas steeds beroerder wordende mentaliteit van de gemiddelde medemens maakt het er niet makkelijker op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:39

Wat voor trein vind jij persoonlijk het fijnst om doorheen te lopen Inoterry? Lachen

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:42

Mat 64 schud het minste, meteen gevolgd door de koploper. De IRM's zijn het ergst, vooral bovenlangs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:44

Uhuh ik kan in de (V)IRMs ook niet normaal lopen als ik een wandelingetje door de trein maak (op rustige momenten).

Mat64 (Plan V & T) zie ik niet vaak meer op mijn traject, heel toevallig afgelopen vrijdag eentje, maar ik heb normaal een sprintertraject.

VIRM slaapt wel lekker Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:45

Kun je nagaan dat de oudere treinen voor de conducteurs qua lopen beter zijn dan de nieuwere... zou je toch eigenlijk andersom verwachten Verward

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:46

@Inoterry: lang verhaal, bedankt voor de moeite!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:48

De oudere treinen zijn zwaarder dan de nieuwere, en liggen dus meer als een blok op de rails. Helaas staat er erg veel mat64 kapot, ik kom ze zelf dus ook steeds minder tegen. Op de zeeuwse lijn is voor het mat64 IRM ingezet. En de zeeuwse lijn ligt er na de werkzaamheden ook niet helemaal florisant meer bij. Na een slagje Vlissingen kom ik dus steevast met een paar extra blauwe plekken thuis Verdrietig .

Kleine moeite hoor Misser Knipoog .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:51

Hier net buiten amsterdam cs staat heel veel mat64 binnen een hekje, net als alle wadlopers.. is dat een soort end-of-life terreintje?

Ik moet wel zeggen dat ik de sprinters hoogst oncomfortable vind, ik heb afgelopen vrijdag in MAT64 (vierdelig, plan T?) gezeten, en voor het eerst geen last van mn rug Lachen

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:55

Ik vind de stoelen in een sprinter ook niet lekker zitten. Zowel eerste klas, als tweede klas. Deze stoelen zijn wel door een reizigerspannel uitgezocht.

Ik heb trouwens geen idee wat de bedoeling is met de treinen die in Amsterdam tussen de hekjes staan. Gisteren ben ik er nog wel langsgekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:58

Dan vindt ik het een slecht reizigerspanel.. zeker omdat sprinter gewoon ingezet wordt op een traject Rotterdam - Uitgeest, waar vele mensen ruim een uur inzitten Clown

Ik vind die wadlopertreintjes bij Amsterdam in die hekjes grappig, en volgens mij zijn die nog best modern vanbinnen Ja En er staat een groene Mat64 Nagelbijten / Gniffelen

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 15:03

Die wadlopers zijn voor zover ik weet ook nog niet afgeschreven. Jammer dat ik gisteren niet opgelet heb, er staat ook nog ergens een groene mat54. Die is voor speciale gelenheden in te huren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 15:05

Klopt een echte groene hondekop Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 15:06

Wikipedia schreef:
De in onbruik geraakte Wadlopers worden nu achter de hand gehouden als reservematerieel. Veel treinstellen staan opgeslagen in de voormalige werkplaats te Amersfoort en op de Dijksgracht te Amsterdam. Vier stellen, de 3222, 3226, 3105 en 3110 zijn verkocht aan Albanië. Deze stellen bleven in Zwolle staan en zijn op 14 juni 2008 overgebracht naar de Waalhaven in Rotterdam om vandaar te worden verscheept.
In oktober 2008 zijn 4 treinstellen die al enige tijd voor verkoop waren aangewezen verkocht aan de Poolse firma Sigamawagon. Waarschijnlijk worden alle andere treinstellen ook aan Sigmawagon verkocht.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wadloper_( ... gmaterieel)#Gemengde_inzet_met_DM_.2790

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:03

Ik vind Leiden - Utrecht altijd zo'n wiebel stuk en dan vooral tussen woerden en leiden, hopeloos, probeer je je huiswerk te maken Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:05

Woerden - wissel richting breukelen is ook een hobbeltje, daar hots je heen en weer in je stoel, doordat je een aantal sporen moet schuiven.