Jij wel straf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
katiavl schreef:Ik heb er nog nooit last van gehad, en niemand heeft daar ooit kanker van gekregen. Of hersencellen van verloren![]()
Jij wel straf
katiavl schreef:Ik heb er nog nooit last van gehad, en niemand heeft daar ooit kanker van gekregen. Of hersencellen van verloren![]()
Jij wel straf
Vvincent schreef:katiavl schreef:Ik heb er nog nooit last van gehad, en niemand heeft daar ooit kanker van gekregen. Of hersencellen van verloren![]()
Jij wel straf
Trouwens, als je het zo stelt. Al het gemotoriseerde verkeer maar platleggen dan. Die fijnstof die daarbij vrijkomt is bewezen kanker verwekkend
Mareeq schreef:Als het rookverbod ook voor discotheken geldt, ruik je niks anders meer dan zweet.
Liever rooklucht dan zweetlucht!
Nadya schreef:Whahaha, wat een onzinargumenten lees ik weer.![]()
![]()
En het is bijna 1 juli, heerlijk!!!!
Vvincent schreef:Katiavl, het spijt me zeer maar die opmerkingen doen je dommer overkomen dan dat je waarschijnlijk zelf doorhebt.
Dat de overheid er niets aan doen wil niet zeggen dat het niet schadelijk is, als ze er wat aan zouden doen zou binnen een week heel het land platliggen
saffire schreef:dat jij het heerlijk vind, hoeft niet te betekenen dat iedereen het leuk vins![]()
en wat is er onzin, dat alcohol maar schade aanricht dan je lief is, denk het niet
saffire schreef:maarja voor mensen die roken is dit niet leuk)ben er een van
saffire schreef:maarja voor mensen die roken is dit niet leuk)ben er een van
katiavl schreef:saffire schreef:maarja voor mensen die roken is dit niet leuk)ben er een van
Snap ik ookzou het ook niet leuk vinden.
Het is echt een gewoonte geworden, maar op het werk niet roken is ook na een tijd normaal geworden.
Citaat:'Rookverbod lokt juist klanten'
door René Steenhorst
UTRECHT/LEUSDEN - Het rookverbod per 1 juli in de Nederlandse horeca zal juist honderdduizenden nieuwe klanten naar de cafés, bars en restaurants leiden.
Dat stellen het Astma Fonds, het ministerie van Volksgezondheid, het onderzoeksbureau NIVEL en het uit 2800 personen bestaande Consumentenpanel Gezondheidszorg na uitgebreid onderzoek.
"Het rookverbod biedt de horeca een reële kans op een nieuwe stroom van zo'n 800.000 gasten." De angst van de horeca om ten minste vijf procent klandizie te verliezen, noemen de drie organisaties volkomen onterecht. Mensen die horeca-etablissementen jarenlang meden vanwege tabaksrook zijn nu wel van plan vaker een glas te gaan drinken of buitenshuis te gaan eten, zo blijkt uit de studie.
Het gaat om circa 200.000 mensen met een chronische longziekte (astma of COPD), maar ook mensen zonder longziekte, evenals een grote groep niet-rokers.
"Vanuit de horeca klinkt alleen maar het geluid dat zij minder klanten zullen krijgen", reageert Arlette van Maanen van het Astma Fonds. " Deze studie werpt echter een nieuw licht op die bewering: het klantenverlies wordt ruimschoots goedgemaakt door nieuwe klanten."
Van de mensen die nu de horeca bezoeken heeft 35 tot 45 procent regelmatig, vaak of zelfs continu hinder van de tabaksrook. Slechts 20 procent heeft er geen last van. Mensen met een chronische longziekte mijden de horeca veel vaker, omdat ze ziek kunnen worden van de rook, stelt het Astma Fonds. " Na invoering van het rookverbod is tien procent van de algemene bevolking en zelfs 20 procent van de mensen met chronische longziekten van plan vaker naar het café of restaurant te gaan.
Van de mensen met chronische longziekten is 71 procent positief over het verbod, van de algemene bevolking is dat 66 procent.
Michael Rutgers, directeur van het Astma Fonds stelt: "Mensen met een chronische longziekte maken voortdurend een afweging. Kies ik voor mijn gezondheid of riskeer ik benauwdheid, slapeloze nachten en een terugslag van dagen of zelfs weken. Voor hen is het wikken en wegen eindelijk voorbij."
Van de mensen met chronische longziekten zegt 12 procent nu nooit een restaurant of andere eetgelegenheid te bezoeken. Bijna 60 procent komt nooit in een café, bar of discotheek.