Yellowfish heeft leukemie..[update:Leukemievrij en thuis!]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Splash_

Re: Yellowfish heeft leukemie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 21:44

Haaa, en ze vond het helemaaaal niet leuk dat ze niet mocht weten waar ze heen ging, en nog minder leuk vond ze het dat ik voor de deur stond en ik al weken in het complot zat *LOL*

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 22:00

hihi, heerlijk toch, iemand zo'n verrassing kunnen bezorgen. Lachen

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 22:00

Hey Yellowfish, ik wil je heel veel sterkte wensen je zware kuur donderdag. En ook met je examen trouwens. Fijn om te lezen dat je een leuk weekend had Lachen Zal je zeker goed gedaan hebben.

Groetjes Joke

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 22:02

joke20 schreef:
Groetjes Joke

effe offtopic : dag naamgenootje Haha! Haha!

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 15:01

He naamgenoot Haha! Tong uitsteken

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 15:06

Hoi Yellowfish,

Ik wens je veel sterkte met je zware kuur en natuurlijk ook met je examens. Knipoog

En wat leuk zeg dat je naar Cavalia bent geweest!

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 15:40

ik wil je voor donderdag alvast veel sterkte toewensen.

En ben blij voor je dat je zo'n intensieve maar toch hele leuke week achter de rug hebt!
En geweldig dat je school zo meegaat in wat voor jou haalbaar is, scheelt toch een hoop stress i.v.m. examens lijkt me.

groetjes, hanke

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 08:44

alvast sterkte voor de volgende sessie!!

Splash: haha leuk he zo'n complot!!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 11:28

hee Yellowfish, cavalia was zeker wel erg leuk?? lijkt me waanzinnig om te zien. ik vind het knap dat je ondanks je ziek zijn je exames gewoon door laat gaan. en ik duim voor je dat de bloeduitslagen goed zijn. ik vind je een dappere meid en ik vecht voor je mee tegen die rotziekte. dikke x lonneke

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 12:25

Hey Yellowfish,
Vanaf hier ontzettend veel sterkte en kracht gewenst voor de nieuwe rondes..
en ook veel succes voor je examens Lachen

Liefs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:16

Hee Yellowfish Lachen

Wat gaaf zeg, Cavalia! Haha! Super! Erg fijn dat je nog zoveel leuke dingen kan ondernemen zo Ja
Heel veel succes met de komende dagen, en ook met je school!
Liefs!

Imaginary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:49

Splash_ schreef:
Haaa, en ze vond het helemaaaal niet leuk dat ze niet mocht weten waar ze heen ging, en nog minder leuk vond ze het dat ik voor de deur stond en ik al weken in het complot zat *LOL*

Hartstikke goed dat je je mond hebt kunnen houden dan ! Knipoog
Heel leuk dat jullie haar verrast hebben !

Romaan, lang niet gereageert, maar blijf wel lezen gewoon weinig tijd.
Kan ook de woorden nooit zo goed vinden om wat tegen je te zeggen.

In ieder geval heel erg veel sterkte de komende tijd meis !

Liefs Sandra

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 12:17

Hey Yellowfish!

Hoe is het met je meis???

Gaaf man, naar Cavalia Haha!

Liefs!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 09:57

Als het goed is mag Yellowfish vandaag naar huis. Ze is ontzettend misselijk en beroerd (geweest) van de kuren. De rest zal ze zelf wel plaatsen als ze zich weer wat beter voelt.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 11:12

Jeetje, dat is niet leuk om te horen. Heel veel beterschap Yellowfish. Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt. Ach gut Wel fijn dat je nu weer (even?) naar huis mag!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 11:43

Heel veel beterschap, Yellowfish. Ach gut

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 11:45

veel beterschap meidje !

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 11:47

Beterschap. Gelukkig steunt bokt je enorm Lachen

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 11:50

Ach meid toch, kop op! Beterschapjes he?

Imaginary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 16:52

Splash_ schreef:
Als het goed is mag Yellowfish vandaag naar huis. Ze is ontzettend misselijk en beroerd (geweest) van de kuren. De rest zal ze zelf wel plaatsen als ze zich weer wat beter voelt.

He, wat vervelend om te horen dat ze zo ziek is geweest van de kuren !
Wel fijn dat ze weer naar huis mag, volgens mij is dat echt heerlijk na
een tijdje in het ziekenhuis.

Yellowfish, zet hem op ! Voor de zoveelste keer ga ik je vertellen hoe sterk
ik je vind, hoe trots je mag zijn op jezelf hoe je dit allemaal doorstaat.
Ik hoop dat je je snel weer goed genoeg voelt om ons weer op de hoogte
te stellen van wat er allemaal gebeurd is en komen gaat. Liefs !

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 17:31

Kijk, voor zo'n vechtlust zou ik met zoveel plezier beenmerg doneren en dat beetje pijn neem ik dan voor lief (heb me een weekje geleden laten registreren als bm-donor)...Maar ik hoop eigenlijk dat je ervan gespaard mag blijven.

Heel veel succes in ieder geval!You go girl! kick some (erm is dat gecensureerd bij bokt?)

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 17:34

hoi!

lees alleen net het begin topic,, wat een rot ziekte is het toch! veel sterkte er mee!!

zou ik mischien je email adres mogen? dan kan ik je een digitaal kaartje stuuren,, dat is wat handiger..

groetjes lotte!

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 17:39

Nou, zoals Sam (Splash_ ) al plaatste ben ik inderdaad vanmorgen naar huis gekomen! Het waren pittige kuren, maar dat had ik ook wel verwacht. Donderdagochtend moesten we al om 8 uur in het AMC zijn, wat betekende dat we al om half 7 in de auto moesten zitten i.v.m. files enzovoorts. Eenmaal daar aangekomen was ik dus al total-loss van het vroege opstaan, en toen moest ik nog onder narcose voor de puncties. Helaas gingen de puncties dit keer iets minder. Het blijft natuurlijk een academisch ziekenhuis met artsen in opleiding, dus dat het prikken een keer misgaat kan ik begrijpen, maar dit keer hebben ze drie keer moeten prikken voor mijn lumbaalpunctie en twee keer voor mijn beenmerg (ik zat onder de gaten en pleisters! Verdrietig ), uiteindelijk heeft een oncoloog het maar zelf gedaan. Dat ik moeilijk te prikken ben is inmiddels wel bekend en dat staat nu ook in mijn dossier. Ik heb er verder zelf weinig last van gehad, ik heb alleen extra narcose gekregen omdat ik natuurlijk wat langer 'weg' moest blijven, maar daar heb ik verder weinig last van gehad Lachen

Tja, en toen werd de eerste chemo aangehangen; een die ik nog niet eerder heb gehad. Merkte er in het begin weinig van. Toen die was ingedruppeld kwam de tweede, en nouja, ook toen merkte ik nog weinig maar de ervaring had al geleerd dat de bijwerkingen meestal pas later komen. Op dat moment kreeg ik al drie middelen tegen de misselijkheid, waarvan 1 lichte en 2 vrij zware. Helaas ging het toch goed mis 's avonds en ben ik hartstikke beroerd geweest Verdrietig uiteindelijk toch in slaap gevallen maar een slechte nacht gehad, mede door het vele vocht dat ik toegediend kreeg waardoor ik er weer tig keer uitmoest om te plassen. De volgende ochtend werd ik gelukkig wel goed wakker Ja ik voelde me wat beter, lekker ontbeten en rond een uurtje of twaalf werd de chemo weer aangehangen. En ja, toen ging het dus opnieuw mis.. maar dit keer niet qua misselijkheid. Mijn port-a-cath bleek verstopt te zijn, en wel omdat de afdeling cytostatica een foutje had gemaakt. De concentratie van de chemo bleek te hoog waardoor er dus neerslag in kwam, en die neerslag zorgde er dus voor dat mijn port-a-cath verstopt raakte. Snel de verpleging erbij, chemo stopgezet, naald eruit, nieuwe naald erin, en maar proberen door te spuiten.. uiteindelijk gelukkig!! toch gelukt, want anders had mijn port-a-cath er dus operatief uitgehaald moeten worden en had er een nieuwe geplaatst moeten worden! Verder verliep die dag rustig, chemo 4 ging er weer prima doorheen. Wel weer erg misselijk geweest dus toen besloten te beginnen met het echte zwaardere werk: valium. Heerlijke nacht gehad Clown De laatste dag is eigenlijk vrij rustig voorbij gegaan, de dosering van de chemo was aangepast dus dat ging gisteren goed en ook de laatste ging vlotjes. Helaas moest ik toen alles er inzat nog wel blijven om mijn bloeddruk in de gaten te houden (die kan dalen bij die bepaalde chemo), om een blaasbeschermer te krijgen en om heel veel vocht te krijgen om de kans op een blaasbloeding nog kleiner te maken. Dat is gelukkig allemaal goedgegaan Lachen

En nu, nou nu ben ik weer thuis ! Ik ben onwijs moe, in het ziekenhuis slaap ik altijd veel slechter en die chemo's breken ook nogal op, maar ik heb nu even een paar dagen om te herstellen. Hoewel.. morgenochtend moet ik alweer om 9 uur in het ziekenhuis zijn om bloed te prikken, maar daarna mag ik gelukkig gelijk weer weg Haha! ik heb nu even een weekje niets (ja, donderdag wel ook nog bloedprikken), en dan volgende week een shotje halen. Die week daarop weer. Dus gelukkig even geen opname!

Oh, ik vergeet nog te vertellen dat ik nog gezellig bezoek heb gehad! Cool Hans Teeuwen stond ineens naast mijn bed *LOL* was erg grappig, heb even met hem zitten kletsen en uiteraard even op de foto geweest (die zal ik nog wel plaatsen Knipoog ) !

Nou, ik ga lekker uitrusten en dan hopen dat ik morgen nog wat kan leren voor het examen van woensdag, spannend *LOL* ik sta er erg goed voor dus veel zorgen maar ik me niet, maar toch .. Knipoog

Liefs,
Yellowfish

Summertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 17:41

ik zie dit topic nu ook pas!! heb een heel stuk al gelezen wat verschikkelijk dat je dit moet meemaken!! heel veel sterkte!!

groetjes Sanne

Summertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 17:46

wat een verhaal zeg... fijn dat het wat beter gaat en erg leuk dat Hans Teeuwen op bezoek ik geweest!!

alvast succes met je examens!!