Wat een noodweer!! Hoe is het bij jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:22

ik heb foto's op internet staan van hoe het hier is, kreeg ik te horen van n vriend van me aan de andere kant, goh is dit echt zo nu? Of zijn het oude foto's? Nederland is maar zo klein, maar het weer is overal anders

Suuskipje

Re: Wat een noodweer!! Hoe is het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:28

bij ons voor de school zijn er 3aanrijdingen geweest, doordat mensen niets konden zien, iedereen was ongedeerd behalve een stoplicht... *arm stoplichtje* naah en er zijn wat bomen omgewaaid hier... best wel bah eigelijk

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:40

Nou ik heb mijn collega op de vorige pagina levensmoe verklaard, maar als ik nu een wedstrijd had was ik echt niet gegaan. Vanmiddag om 4 uur was ik ff naar de manege in het dorp geweest om te rijden, had wel gesneeuwd, maar het was dooi en overal gewoon een natte drekzooi. In dat uur dat ik gereden heb had het best weer gesneeuwd, inmiddels was het donker en het sneeuwde dus weer. Ik was blij dat ik weer thuis was, ook al is het maar 3 minuten rijden...
Mijn ouders gingen hier vlakbij op visite en zelfs die mensen belden al of ze wel kwamen. Vind het dus niet meer dan logisch dat je niet naar wedstrijden oid gaat met dit weer, vooral na al die waarschuwingen. En dan is het bij ons nog niet eens zo heel erg, verder naar beneden is het veelerger, dus groot gelijk allemaal!

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:42

vandaag begon het bij ons een beetje te sneeuwen maar niet veel. (en gister scheen de zon nog de hele dag )

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:52

And it's snowing again!!

SisLeone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:01

Hier regent het en vanmiddag sneeuwde het ff hard, Maar de helft blijft niet liggen omdat het wegregent. alhoewel waar mijn paard staat blijft het wel allemaal langer liggen en het wordt een vieze blubber bende. bah heb ook gemerkt dat ik nieuwe jodphurs moet kopen want er is er een lek dus heb constant natte sok en voet.

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:05

Het sneeuwt hier ook weer...

En Anya, ik geef je groot gelijk! Belachelijk om met zulk weer van mensen te verwachten dat ze hun dier en zichzelf in gevaar brengen

SisLeone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:08

Iedereen bij ons op stal die op concours moest heeft het afgezegd. Niemand wilde het risico nemen.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:10

manzano schreef:
And it's snowing again!!

I'm only happy when it rains

Handig, overal is wel een liedje voor

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:11

Anya, je hebt groot gelijk, twijfel daar maar niet aan hoor
Wat ik in dat topic lees is te erg voor woorden, bah

Charlotte89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:11

Bij ons sneeuwt het ook weer.. Heerlijk ik word er echt vrolijk van, het is ook helemaal niet koud. Net nog even met de hondjes buitengespeeld die vinden het geweldig

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:20

Sterker nog, ik verbaas me dat mensen in Nederland zo volhardend toch naar buiten gaan. Als het sneeuwt en stormt, er kilometers file staat, het halve land bedolven is onder afgeknapte takken of sneeuw, dan is het juist belangrijk om de wegen zo veel mogelijk vrij te houden en geen onnodige ongelukken te veroorzaken. Zeker op pad met een trailer is vragen om problemen en onverantwoord.

Je hebt belangrijke zaken: voedsel, medische zorg, etc en minder belangrijke zaken: vrijwel al het andere. Voor al het andere moet je heel kritisch bedenken of je uberhaupt de weg op gaat.

Ik vind de organisatie dus extra onverantwoordelijk, door willens en wetens te vragen om mens en dier in gevaar te brengen, en bij te dragen aan de verkeersproblemen. (Dit slaat dan vooral op de houding: 'het is slap om niet te komen' en minder op het wel of niet afgelasten.)

rOmii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:24

Yes de 1e kleine tekentjes van sneeuw
is me ketting *fietst* eraf nu kan ik morgen niet naar de paarden of moet op me moeders fietst maar die fiest niet lekker

Perlina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:28

@Anya: ik heb ff snel dat topic gelezen en ik zit me hier echt kwaad te maken, die organisatie moet zich diep schamen! Vooral omdat die minne opmerkingen zijn geplaatst na jouw foto, bah!

FF ontopic: zijn er al mensen met een sneeupop? Ik ga er zo een maken haha Samen met de hond

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:47

haha midden in de nacht? nou ja bijna. Graag een foto van die sneeuwpop. Wordt vast een hele mooie

EvaC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:48

Wilde ik ook al gaan doen. Maar er is net een grote tak van een boom naar beneden gestort bij ons in de voortuin, dus ik blijf liever veilig binnen.

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:49

dit was van gisteravond:
Afbeelding

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:50

Hier in het Amsterdamse is het eigenlijk al de hele droog geweest op een paar kleine spettertjes na. Gelukkig maar want we hadden een sinterklaasoptocht van stal. Ik was fietspiet omdat mijn paard nog ziek is en andere stalgenootjes gingen als paardenpiet. Het was een geslaagde optocht

Gisteren heeft het hier wel gestormt en geregent/hagel maar geen sneeuwvlokje gezien gelukkig

Tivoli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:51

Hier ligt ondertussen zo'n 30 cm sneeuw en het sneeuwt weer
I Lóve sneeuw
Ondertussen is de boom van ons dak af, pfffhew

rOmii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:16

Yes Yes Yes het sneeuwt weer *week niet zeker of het nat is * maar het voelde wel echt aan op me arm

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:17

Groot gelijk Anya, hoe dom kun je zijn om met dit weer de weg op te gaan!!

Wij hebben dan geen sneeuw gehad maar wel regen en hier begnt het ook licht te vriezen! Levensgevaarlijk!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:29

damn....je bent toch gek als je met dit weer met de trailer op pad gaat...dan zoek je de ongelukken op..

stom dat de oranisatie de wedstrijd niet aflast!

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:42

er is (nu WAS) een wedstrijd bij de manege waar ik rijd... is vandaag ook afgelast... de wedstrijd is morgen
(ik reed niet mee ofzoo hoowr )

Perlina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:53

Nou, die sneeuwpop is niet wat geworden hoor! De sneeuwballen werden te groot om op te tillen Dit is topsneeuw, haha! (Zegt iemand die gisteren diezelfde sneeuw nog liep te vervloeken..) Na een meter of 10 rollen waren ze al gauw een halve meter hoog, echt waar! Toen ben ik met m'n moeder meegegaan de hond uitlaten, gaan we altijd naar zo'n veldje, en daar hebben m'n broertje en ik weer sneeuwballen gemaakt. Jammer genoeg is onze hond nogal destructief van aard, dus die is als een gek in die ballen gaan graven! Eentje had ze helemaal uitgehold, haar pootjes kwamen er aan de andere kant weer uit. [opschepmodus]We hebben een drentse patrijshond, moet je nagaan hoe groot die sneeuwballen waren![/opschepmodus] Denk dat ik nu maar naar bed ga, een mens heeft ook slaap nodig

Suuskipje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 00:06

ik wil dat de sneeuw nou ook gaat vallen hier grrr... nja morgen shoppen voor een nieuwe winterjas want mijn tussenjasje word nu echt te koud