gijsenkim schreef:Weet he Faye........... Ik ben niet zo lang geleden in Indonesie geweest, en dan niet in een resort...... ik ben me er heel erg van bewust dat deze mensen niet een klein beetje minder hebben dan ik, maar dat deze mensen niet weten of ze volgende week nog te eten hebben.
Ik ben in de gelukkige positie dat mijn ouders schenken bij leven en ik elke januari een goed stuk centen krijg van hun........ imo is het beschamend dat ik dan niet daar een gedeelte van geef aan de ramp die daar gebeurt is.
deze ramp is nog niet tot zijn eind......... uiteindelijk (is mijn persoonlijke schatting) zullen er (als Atjeh geteld is, en de ziektes die er los gaan breken) er een kleine 350.000 mensen dood zijn.........
Voorlopig zit ik hier lekker in mijn eengezinswoning, met een kopje aspergesoep en een biertje achter mijn PC op mijn leren bankstel met een schuin oog naar mijn LCD teevee te kijken...... Mijn dochtertje is niet helemaal lekker, morgen kan ik voor haar een afspraak maken bij de dokter.... Mijn man zit met zijn vrienden in de kroeg ook een eurotje of 25 stuk te slaan....... van die 25 euro kan je bijna een heel dorp twee dagen in leven houden....
I count my blessings............
Mooie woorden , Kim!
Het enige wat mij nog een beetje benauwd is dat ze daar aangaven vooral om MAN kracht verlegen te zitten.
Noodhulppakketten stonden in grote getalen opgeslagen, maar konden de weg naar de mensen niet bereiken.