13/1-24: Rijden op Grand Prixpaard (Tolstoi-Tyrza)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 20:47

xXDjuukiejXx schreef:
Maar ik ga er vanuit dat zij een tege-bod doen Tong uitsteken
En dan moete we gaan wachten tot morgen!

Haha ja geduld is een schone zaak he Haha! Hoewel mijn geduld begint op te raken Schijnheilig Ik zit echt vol spanning af te wachten...
Zouden ze ons weer een dag laten wachten?

xXDjuukiejXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 20:48

Hele lijst ja Bloos! !! Maar waar blijft het bod nou??!!?? Tong uitsteken

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 20:50

Zoooo, ben even weg geweest en moest al meteen 5 pagina's doorsppitten Haha! Wat gaat het hard!

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 20:52

Ik zit net weer met tranen in mijn ogen naar het nieuws te kijken... Laten we even onthouden waar het hier om gaat, het is zo makkelijk om het doel te vergeten....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 20:52

faye schreef:
Eigenlijk is het van de zotte, iedereen maar klagen dat we het zo slecht hebben en moet je eens zien wat er hier over tafel gaat voor een ritje....

Het is voor Azie, maar het is bijna beschamend.....

misschien wat minder klagen vanaf nu.....Lachen

Weet he Faye........... Ik ben niet zo lang geleden in Indonesie geweest, en dan niet in een resort...... ik ben me er heel erg van bewust dat deze mensen niet een klein beetje minder hebben dan ik, maar dat deze mensen niet weten of ze volgende week nog te eten hebben.

Ik ben in de gelukkige positie dat mijn ouders schenken bij leven en ik elke januari een goed stuk centen krijg van hun........ imo is het beschamend dat ik dan niet daar een gedeelte van geef aan de ramp die daar gebeurt is.

deze ramp is nog niet tot zijn eind......... uiteindelijk (is mijn persoonlijke schatting) zullen er (als Atjeh geteld is, en de ziektes die er los gaan breken) er een kleine 350.000 mensen dood zijn.........

Voorlopig zit ik hier lekker in mijn eengezinswoning, met een kopje aspergesoep en een biertje achter mijn PC op mijn leren bankstel met een schuin oog naar mijn LCD teevee te kijken...... Mijn dochtertje is niet helemaal lekker, morgen kan ik voor haar een afspraak maken bij de dokter.... Mijn man zit met zijn vrienden in de kroeg ook een eurotje of 25 stuk te slaan....... van die 25 euro kan je bijna een heel dorp twee dagen in leven houden....

I count my blessings............

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 20:53

Op wat staat het bod nu?? Lachen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 20:54

Ja justy en dan te bedenken dat ze in Engeland een vent hebben gearresteerd die zich voordeed als iemand van de regering die mensen emailen die hun emailadres + namen van hun vermiste dierbaren op een website vermelde met de mededeling dat deze waren overleden! Dan ben je pas achterlijk!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 20:54

Faye, ik sluit me helemaal bij G&K aan. Ik heb een aantal jaar in een van de armste regio's ter wereld (west Afrika) gewoond, ik weet hoe echte armoede eruit ziet.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 20:55

en uit mijn excel lijstje verdwenen maar wel sponsor

marquez1!

Ninla_

1775 alweer Wow!

OMG zo veel Haha!
Ga zo door!!

Justy

Dat meen je niet, Sammie.... Wat walgelijk.... Scheve mond

Weet je, ik postte dat omdat het hier alleen nog maar gaat over 'wie biedt hoger', terwijl er volgens mij best wat meer stilgestaan mag worden bij waar we het allemaal voor doen...

Gijsenkim, mooi gezegd Lachen
Laatst bijgewerkt door Justy op 02-01-05 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

xXDjuukiejXx

Verdrietig Ja, Net zoals die hongersnood.. Het is gewoon vreselijk! Boh, Ik kreeg het helemaal koud met lezen gijsenkim!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 20:56

Sammie schreef:
Ja justy en dan te bedenken dat ze in Engeland een vent hebben gearresteerd die zich voordeed als iemand van de regering die mensen emailen die hun emailadres + namen van hun vermiste dierbaren op een website vermelde met de mededeling dat deze waren overleden! Dan ben je pas achterlijk!

dan ben je echt, echt heel erg ziek bezig...
ophangen aan de hoogste boom zo'n vent... Misselijk
gatverdamme!

Nadir

Aangezien ik mijn sponsor bedrag wil verhogen vraag ik om wat meer duidelijkheid van de regels.
Wil liever niet het risico lopen dat ik straks het dubbele kwijt ben. Lachen

Jolliegirl

omg!!
sorry ik heb maar 5 euro gegeven, beter als niets
als nou die mensen die die 20mil. hebbe gewonnen nou ffuh de helft geven
is het probleem om mensen te STUREN naar azié opgelost!

(dit is mijn mening hoor:))

xXDjuukiejXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 20:58

Lielle, Ga je vandaag nog een bod doen.. Of kan ik me ogen weer even van bokt afslaan Tong uitsteken ?

Meisje201

xXDjuukiejXx schreef:
Lielle, Ga je vandaag nog een bod doen.. Of kan ik me ogen weer even van bokt afslaan Tong uitsteken ?

alleen om zulk soort reacties zou ik als ik lielle was al nog (als er nog een bod komt) zeker een uur wachten Schijnheilig Tong uitsteken

StalDoorstap

gijsenkim schreef:
Weet he Faye........... Ik ben niet zo lang geleden in Indonesie geweest, en dan niet in een resort...... ik ben me er heel erg van bewust dat deze mensen niet een klein beetje minder hebben dan ik, maar dat deze mensen niet weten of ze volgende week nog te eten hebben.

Ik ben in de gelukkige positie dat mijn ouders schenken bij leven en ik elke januari een goed stuk centen krijg van hun........ imo is het beschamend dat ik dan niet daar een gedeelte van geef aan de ramp die daar gebeurt is.

deze ramp is nog niet tot zijn eind......... uiteindelijk (is mijn persoonlijke schatting) zullen er (als Atjeh geteld is, en de ziektes die er los gaan breken) er een kleine 350.000 mensen dood zijn.........

Voorlopig zit ik hier lekker in mijn eengezinswoning, met een kopje aspergesoep en een biertje achter mijn PC op mijn leren bankstel met een schuin oog naar mijn LCD teevee te kijken...... Mijn dochtertje is niet helemaal lekker, morgen kan ik voor haar een afspraak maken bij de dokter.... Mijn man zit met zijn vrienden in de kroeg ook een eurotje of 25 stuk te slaan....... van die 25 euro kan je bijna een heel dorp twee dagen in leven houden....

I count my blessings............

Mooie woorden , Kim!

Het enige wat mij nog een beetje benauwd is dat ze daar aangaven vooral om MAN kracht verlegen te zitten.
Noodhulppakketten stonden in grote getalen opgeslagen, maar konden de weg naar de mensen niet bereiken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 21:00

Menno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 21:01

Oscar"]
Menno, ik denk dat hier toch nog wat duidelijkheid in verschaft moet worden Knipoog

Zoals je het nu stelt, is iedereen die Lielle en/of Mickey aangeboden heeft om te sponsoren, sowieso zijn/haar geld kwijt.
Maar omdat er maar 1 winnaar zal zijn, is het toch zo dat alleen de hoogste bieder uiteindelijk gaat betalen ?

Anders zou je ook onderscheid maken tussen de 'prive'-sponsors en bijv. de zakelijke sponsor(s) van Rockey.
Een voorbeeld:
Stel dat Rockey niet wint, dan neem ik aan dat haar sponsor niet (of niet het volledige bedrag) gaat betalen ?
Waarom zou het dan wel zo zijn dat de 'prive'-sponsors wel voor beide bieders moeten betalen als er maar 1 winnaar is ?
[/quote]
Je moet je voorstellen dat je een briefje van 20 euro hebt. Die leg je in de kas van bijvoorbeeld Mickey. Dit briefje wordt tot het eind van de veiling in bewaring gehouden, dus kun je het niet meer gebruiken om ook Lielle te sponsoren, want je hebt dat briefje niet meer.

Mocht Mickey uiteindelijk niet winnen of zich terugtrekken uit de veiling dan gaat deze 'kas' weer open en kun je dit geld ergens anders aan besteden, bijvoorbeeld door ditmaal Lielle of Rockey te sponsoren. Lachen

Als iedereen maar biedt op iedereen met hetzelfde geld raak je:
A. het overzicht kwijt
B. de prijzen worden kunstmatig omhoog gedreven, omdat dit ene briefje voor 2 partijen wordt ingezet.

Gewoon letterlijk denken. Je hebt een euro en die geef je aan iemand. Je kunt niet 1 muntstuk aan 2 personen geven Knipoog

[quote="Oscar schreef:
Of om een vergelijk te maken met de andere veilingen:
Als ik een bod uitbreng op een koektrommel (ik noem maar wat Haha!) van 10 euro, en ik word overboden door iemand die er 15 euro voor over heeft, dan ga ik toch ook geen 10 euro betalen ?

Zie het ajb. niet als kritiek hoor, want het initiatief is super OK dan!
Maar wellicht is het wel iets om nog wat duidelijkheid over te verschaffen Knipoog

Klopt, als jij overboden wordt, ben je overboden. Maar in principe ben je je geld 'kwijt' tot op het moment dat je overboden wordt Knipoog

charlieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 21:02

Oh oh ik ben vergeten om het vinkje uit te schakelen om gewaarschuwd te worden als er gereageerd is. Mijn mailbox stroomt helemaal vol zo. Ik heb het vinkje nu weggehaald ik hoop dat ik nu geen mailtjes meer krijg.

Ik ben benieuwd met welk bod lielle komt. Onvoorstelbaar dat het al zo'n bedrag is. En ik heb het idee dat het nog aardig op kan gaan lopen. Toen deze actie gestart werd dacht ik dat het hooguit €150,- zou worden OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 21:04

faye schreef:
Eigenlijk is het van de zotte, iedereen maar klagen dat we het zo slecht hebben en moet je eens zien wat er hier over tafel gaat voor een ritje....

Het is voor Azie, maar het is bijna beschamend.....

misschien wat minder klagen vanaf nu.....Lachen

Oj je bekijkt het zo, dat het juist tof is, dat iemand die het niet zo breed heeft, toch 5/10/... euro overmaakt.
En om dan gezamelijk zulk hoog bedrag voor azie bij elkaar te krijgen.

Ik vind dat juist te gek!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 21:07

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 21:07

Ik vind het een hartstikke leuke actie! Goed idee om sponsoren te verzamelen! Ik sponsor al jaren mijn twee kids voor hun paardrijlessen Haha! en ik wil graag bijdragen aan deze. Schrijf mij maar op de lijst van Lielle!

xXDjuukiejXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 21:08

Menno schreef:
Je moet je voorstellen dat je een briefje van 20 euro hebt. Die leg je in de kas van bijvoorbeeld Mickey. Dit briefje wordt tot het eind van de veiling in bewaring gehouden, dus kun je het niet meer gebruiken om ook Lielle te sponsoren, want je hebt dat briefje niet meer.

Maar als degene 2 mensen sponsoord, met bijv. 5 euro, Dan weet hij dat hij zeker 10 euro moet hebben!!
Laatst bijgewerkt door xXDjuukiejXx op 02-01-05 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt