xXDjuukiejXx schreef:Maar ik ga er vanuit dat zij een tege-bod doen
En dan moete we gaan wachten tot morgen!
Haha ja geduld is een schone zaak he

Zouden ze ons weer een dag laten wachten?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
faye schreef:Eigenlijk is het van de zotte, iedereen maar klagen dat we het zo slecht hebben en moet je eens zien wat er hier over tafel gaat voor een ritje....
Het is voor Azie, maar het is bijna beschamend.....
misschien wat minder klagen vanaf nu.....
Sammie schreef:Ja justy en dan te bedenken dat ze in Engeland een vent hebben gearresteerd die zich voordeed als iemand van de regering die mensen emailen die hun emailadres + namen van hun vermiste dierbaren op een website vermelde met de mededeling dat deze waren overleden! Dan ben je pas achterlijk!
gijsenkim schreef:Weet he Faye........... Ik ben niet zo lang geleden in Indonesie geweest, en dan niet in een resort...... ik ben me er heel erg van bewust dat deze mensen niet een klein beetje minder hebben dan ik, maar dat deze mensen niet weten of ze volgende week nog te eten hebben.
Ik ben in de gelukkige positie dat mijn ouders schenken bij leven en ik elke januari een goed stuk centen krijg van hun........ imo is het beschamend dat ik dan niet daar een gedeelte van geef aan de ramp die daar gebeurt is.
deze ramp is nog niet tot zijn eind......... uiteindelijk (is mijn persoonlijke schatting) zullen er (als Atjeh geteld is, en de ziektes die er los gaan breken) er een kleine 350.000 mensen dood zijn.........
Voorlopig zit ik hier lekker in mijn eengezinswoning, met een kopje aspergesoep en een biertje achter mijn PC op mijn leren bankstel met een schuin oog naar mijn LCD teevee te kijken...... Mijn dochtertje is niet helemaal lekker, morgen kan ik voor haar een afspraak maken bij de dokter.... Mijn man zit met zijn vrienden in de kroeg ook een eurotje of 25 stuk te slaan....... van die 25 euro kan je bijna een heel dorp twee dagen in leven houden....
I count my blessings............
Oscar"]
Menno, ik denk dat hier toch nog wat duidelijkheid in verschaft moet worden
Zoals je het nu stelt, is iedereen die Lielle en/of Mickey aangeboden heeft om te sponsoren, sowieso zijn/haar geld kwijt.
Maar omdat er maar 1 winnaar zal zijn, is het toch zo dat alleen de hoogste bieder uiteindelijk gaat betalen ?
Anders zou je ook onderscheid maken tussen de 'prive'-sponsors en bijv. de zakelijke sponsor(s) van Rockey.
Een voorbeeld:
Stel dat Rockey niet wint, dan neem ik aan dat haar sponsor niet (of niet het volledige bedrag) gaat betalen ?
Waarom zou het dan wel zo zijn dat de 'prive'-sponsors wel voor beide bieders moeten betalen als er maar 1 winnaar is ?
[/quote]
Je moet je voorstellen dat je een briefje van 20 euro hebt. Die leg je in de kas van bijvoorbeeld Mickey. Dit briefje wordt tot het eind van de veiling in bewaring gehouden, dus kun je het niet meer gebruiken om ook Lielle te sponsoren, want je hebt dat briefje niet meer.
Mocht Mickey uiteindelijk niet winnen of zich terugtrekken uit de veiling dan gaat deze 'kas' weer open en kun je dit geld ergens anders aan besteden, bijvoorbeeld door ditmaal Lielle of Rockey te sponsoren.
Als iedereen maar biedt op iedereen met hetzelfde geld raak je:
A. het overzicht kwijt
B. de prijzen worden kunstmatig omhoog gedreven, omdat dit ene briefje voor 2 partijen wordt ingezet.
Gewoon letterlijk denken. Je hebt een euro en die geef je aan iemand. Je kunt niet 1 muntstuk aan 2 personen geven
[quote="Oscar schreef:Of om een vergelijk te maken met de andere veilingen:
Als ik een bod uitbreng op een koektrommel (ik noem maar wat) van 10 euro, en ik word overboden door iemand die er 15 euro voor over heeft, dan ga ik toch ook geen 10 euro betalen ?
Zie het ajb. niet als kritiek hoor, want het initiatief is super![]()
Maar wellicht is het wel iets om nog wat duidelijkheid over te verschaffen
faye schreef:Eigenlijk is het van de zotte, iedereen maar klagen dat we het zo slecht hebben en moet je eens zien wat er hier over tafel gaat voor een ritje....
Het is voor Azie, maar het is bijna beschamend.....
misschien wat minder klagen vanaf nu.....
Justy schreef:Dat meen je niet, Sammie.... Wat walgelijk....
Menno schreef:Je moet je voorstellen dat je een briefje van 20 euro hebt. Die leg je in de kas van bijvoorbeeld Mickey. Dit briefje wordt tot het eind van de veiling in bewaring gehouden, dus kun je het niet meer gebruiken om ook Lielle te sponsoren, want je hebt dat briefje niet meer.