Theo van Gogh doodgestoken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 13:49

Een Nederlandse Extremistische Marokkaanse Moslim Scheve mond

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 14:02

Ja zo iemand Scheve mond Ik vind het echt heel erg. Elke keer als ik nu dat liedje Zinloos hoor gaat er een rilling over mn rug Scheve mond

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 14:05

ruiterinrust schreef:
Waarom is de verdachte trouwens in al die berichten omschreven als Marokkaan? Er is bekend gemaakt dat het iemand is die zowel de Nederlandse als de Marokkaanse nationaliteit heeft.
Terug naar zijn eigen land, zou hier dus net zo goed kunnen betekenen dat hij gezellig in Nederland blijft.

Omdat het een Marokkaan is die ook een Nederlands paspoort heeft, Marokkanen kunnen hun Marokkaanse nationaliteit niet opgeven die blijven ze altijd behouden.

ruiterinrust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 14:31

Gezien zijn leeftijd is het ook mogelijk dat hij hier gewoon geboren is, met dat in het achterhoofd kwam ik tot bovenstaande conclusie. Ik heb dat stuk van informatie dan gemist, bij de berichtgeving over de verdachte. Is het vandaag bekend geworden?

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 14:35

Het maakt denk ik niet uit of hij hier is geboren of niet. Als hij is opgegroeid met de Marokkaanse cultuur en islamitsch geloof zal hij zich misschien meer Marokkaan voelen als Nederlander. Vandaar dat hij zijn nationaliteit niet op geeft en dus ook als Marokkaan gezien wil worden.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 14:43

floortje01 schreef:
maar ik vindt dat die marrokaan die het heeft gedaan terug moet naar zijn eigenland en daar zijn straf maar uit moet zitten. en de rest van de buitenlanders ook die een stap in de verkeerde richting zetten eruit zetten.

Nee joh, in zijn eigen land word hij als held binnen gehaald, hij heeft immers iemand omgelegd die zijn geloof beledigde..

Als jij als moslim vrouw verkracht word ( waar je niets aan kunt doen ) dan heeft de familie immers ook het recht om je uit eer te vermoorden..

Dus hou maar lekker hier, blok beton aan zijn poten en zo de noorzee in.. Schijnheilig

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 15:06

He joh, da's een milieudelict.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 15:18

Maar iedereen zegt hier nu wel dat TvG de moslims heeft beledigd door te zeggen dat het geiteneukers zijn maar dat schijnt Khomeini toch gezegd te hebben; dat er in de Koran staan dat wanneer een vrouw ongesteld is haar man zijn lusten elders mag botvieren, ook op een geit.

Ik denk dat het zaak is dat de 'goede' moslimorganisaties zich duidelijker moeten profileren in de media; pr voeren. Nu is het zo dat onbekend maakt onbemind en men weet niets of weinig van hun cultuur en de religie an sich en scheert vervolgens alle moslims over een kam.
Feit blijft wel dat het vreemd is dat de grootste groep allochtonen in nederland bestaat uit mensen van west-europese afkomst. Hier hoor je nooit iets over haast. Hoeveel chinesen wonen niet hier? Hoor je daar ooit wel eens iets over? Als er weer iemand een grap heeft gemaakt over spleetogen of over vermistte katten/honden wordt hij/zij toch ook niet omgelegd?!
Ik ben ondertussen van mening dat het zo is dat ongeveer alle aanhangers van andere religies in nederland in staat zijn om met en naast westerse mensen te leven en begrip hebben voor onze gewoonten en 'cultuur', terwijl de jongere moslims hun gewoonten en hun waarden aan ons willen opleggen en de onze veroordelen en belachelijk maken.

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 15:22

Wat ik me trouwens af vraag. Iedereen heeft het er wel over dat Theo is vermoord om de reden dat hij zijn mening uitte en de dader er waarschijnlijk niet zo blij mee was. Maar is dit wel zo?

Ik heb namelijk nergens een verklaring van de dader gezien, waarin hij dus verklaart dat hij Theo vermoord heeft vanwege zijn mening. Misschien heeft Theo wel een keer zijn parkeerplaats ingepikt ofzo. Waarom gaat iedereen er vanuit dat het om zijn mening ging?
Bij Pim was het niet om zijn mening, maar zijn ideeën die hij waar zou maken wanneer hij in de kamer zou komen, terwijl iedereen er van uit ging dat het om zijn mening ging.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 15:36

Citaat:
ZINLOOS

Hoeveel moeten er nog komen..
Hoeveel moeten er nog gaan
Wie waren deze helden
We doen het hier in jullie naam

Daniel van Cotthem bracht z’n chick naar het station
en hoe de fock kon hij nou weten dat z’n einde daar begon
hij kreeg een klap voor z’n kop maar keek niet om
hield z’n mond tot ie de volgende ochtend
met hersenletsel opstond
z’n pa vond dat het tijd werd voor het ziekenhuis
ik freakte als een gek toen ik het zag op de buis
die ene klap dat was de fatale
hij zou het einde van de dag niet meer halen

Joes Kloppenburg hij ging uit in onze hoofdstad
Amsterdam, vrijdagavond, dat belooft wat
is wat hij dacht maar die nacht bracht wat anders mee
zag een gevecht aan het einde van een lange steeg
was niet het type dat zweeg (uh-huh)
waardoor hij zo veranderde,
in het type dat de klappen kreeg
kwam in het nauw, werd getrapt en zegt 'ie wat 'ie wou
het allerlaatste wat ie schreeuwde dat was "Kappen nou!"

[Refrein [2x]
Hoeveel moeten er nog komen
(hoeveel moeten er nog komen)
hoeveel moeten er nog gaan
(hoeveel moeten er nog gaan)
wie waren deze helden
(wie waren deze helden)
we doen het hier in jullie naam
(we doen het hier in jullie naam)

Meindert Tjoelker
probeert een fiets van de gracht te redden
om maar is even iets te zeggen
en of het nodig was, de daders vonden van wel
ze pakten daarna nog een biertje en z’n grafsteen speld
omdat ik de moed had om er wat van te zeggen
was hij weer veilig kan iemand mij dit uitleggen
en waarom zien we al die woede
ik kwam alleen maar op voor het goede

Rene Steegmans deed zijn dagelijkse boodschappen
hij kon niet weten dat ze hem zouden doodtrappen
riep twee drollen op een brommer tot de orde
waardoor hij zelf nu het slachtoffer zou worden
vroeg om respect ging gestrekt en werd afgebekt
en met een helm werd er vet op hem in gemept
das niet correct en wat men zegt dat is zeker waar
waar zijn die mensen van ik stond erbij en keek ernaar
(Oh!)

[Refrein [2x]
wie waren deze helden
(wie waren deze helden)

Doen het hier in jullie naam..
Jullie naam..

De lijst is lang, God allemachtig
met Kerwin Duinmijer sinds augustus '83
in de trend van het moment is nog killer en kouder
en de angst en de haat zijn vertrouwder
ligt het aan ons zelf of ligt het aan het lot
kijken we naar boven richten we tot God
weer een stille tocht weer iemand kapot
en schieten op de deur van een disco is geen sport
nou ik heb meer gemeen met de slachtoffers dan de daders
dus deze is voor hun moeders en vaders
hun broeders en zusters die niet meer kunnen rusten
en hopelijk maken we iemand bewuster
verkeerde tijd en een verkeerde plek
is dat de juiste situatie voor de juiste gek
nou check jezelf en verdedig je grenzen
want aan het eind van de dag zijn we allemaal mensen

[Refrein 2x]
wie waren deze helden
(wie waren deze helden)

dit liedje bedoelde je??? Knipoog

ruiterinrust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 15:38

Kusia schreef:
Wat ik me trouwens af vraag. Iedereen heeft het er wel over dat Theo is vermoord om de reden dat hij zijn mening uitte en de dader er waarschijnlijk niet zo blij mee was. Maar is dit wel zo?

Ik heb namelijk nergens een verklaring van de dader gezien, waarin hij dus verklaart dat hij Theo vermoord heeft vanwege zijn mening. Misschien heeft Theo wel een keer zijn parkeerplaats ingepikt ofzo. Waarom gaat iedereen er vanuit dat het om zijn mening ging?
Bij Pim was het niet om zijn mening, maar zijn ideeën die hij waar zou maken wanneer hij in de kamer zou komen, terwijl iedereen er van uit ging dat het om zijn mening ging.

Wel grappig dat je dit hiert zo stelt, terwijl jij voor de verdachte(hij is immers formeel nog steeds verdachte, maar dat terzijde) invult dat hij zich meer Marokkaan voelt dan Nederlander en daarom Islamiet is.

Als je verder wilt gaan op deze tour, moet Donner dit ook nog maar eens lezen, omdat hij deze vermoedens zelf heeft in het leven heeft geroepen door in die richting te wijzen op zijn persconferentie Knipoog.

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 15:44

Kusia schreef:
Het maakt denk ik niet uit of hij hier is geboren of niet. Als hij is opgegroeid met de Marokkaanse cultuur en islamitsch geloof zal hij zich misschien meer Marokkaan voelen als Nederlander. Vandaar dat hij zijn nationaliteit niet op geeft en dus ook als Marokkaan gezien wil worden.

Knipoog

Het was inderdaad een aparte woordkeuze 'dader', ik had inderdaad 'verdachte' moeten typer.

Ik heb Donner niet gehoord en ik neem aan dat meerdere mensen ook niet gedaan hebben.
Maar ik vroeg het me gewoon af.

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 15:46

Iedereen heeft het hier nu wel over een marokaan terug naar zijn eigen land blablabla maar het had net zo goed een nederlander kunnen zijn die het gedaan had. Hoeveel mensen worden er hier wel niet vermoord door Nederlanders. En nee ik wil niet zeggen dat ik dit niet vreselijk vind want het is gewoon te erg voor woorden.
Waar gaat deze wereld heen! Ik ben bang dat er nu wraak acties komen van Nederlanders op Marokanen. Waarom al dit geweld Nederland is een land waar je je mening mag geven maar bijna niemand durfd het meer.
Ik heb persoonlijk niks tegen mensen met een andere nationaliteit maar ik vind echt wel dat deze man levenslang mag krijgen en dat had ik ook gevonden als het een Nederlander geweest was.
Ik vind de Islam een rare manier van leven hebben en ik vond het goed van theo dat hij die film heeft gemaakt zo zien mensen gewoon hoe het werkelijk is!

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 16:08

Hoeveel Marokkanen zijn door Nederlanders vermoord?
Heeft iemand daar cijfers van?

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 16:12

ik niet in ieder geval maar ik wou hier alleen mee zeggen dat nederlanders net zo goed nederlanders vermoorden en dat dit vaak zat gebeurt.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 16:12

ik ben niet rassistisch, maar heb er onderhand wel de balen van dat sommige bevolkingsgroepen van alles uitvreten onder het mom van "geloof"
als of dat een soort van vrijbrief is!! Stoom uit je oren

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 16:14

Botervlieg schreef:
Hoeveel Marokkanen zijn door Nederlanders vermoord?
Heeft iemand daar cijfers van?

Het lijkt me stug dat dat open en bloot wordt gepubliceerd. Zo zouden er mensen gaan wreken Nagelbijten / Gniffelen

Brasko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 16:31

De dader denkt misschien dat er nu een probleem uit de weg is geruimd, maar dit is juist het begin. Er zijn nu zoveel mensen woedend op de marokkanen, dat er misschien niet meer goed met elkaar te leven valt. Het is zo erg wat er hier gebeurt is, niet alleen voor Theo van Gogh, familie, vrienden, bekenden, de vijheid van meningsuiting enz. Maar ook voor de marokkaanse gemeenschap die zich wel thuis voelen in Nederland. Die mensen krijgen nu mischien geen kans meer, door 1 idioot. Er is zoveel stuk gemaakt....

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 16:35

om iemand te vermoorden voor je geloof is onzin! waar zijn we dan mee bezig en ik ben echt niet rassistisch maar als je dan zo graag iemand wil vermoorden die commentaar op je geloof heeft ga dan lekker naar je eigen land terug en schiet daar iedereen neer. Nederland gaat er aan zo het word 1 grote bende!

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 16:59

Kusia schreef:
Het lijkt me stug dat dat open en bloot wordt gepubliceerd. Zo zouden er mensen gaan wreken Nagelbijten / Gniffelen

Zou het daarom ook niet in het nieuws komen of mis ik dat steeds? Verward Clown

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 17:11

Botervlieg schreef:
Zou het daarom ook niet in het nieuws komen of mis ik dat steeds? Verward Clown

Ik denk dat dat nooit in het nieuws gaat komen Knipoog

Al hoewel er wel bekend is hoeveel Joden er tijdens WWII zijn vermoord Verward

aardbei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 17:18

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 17:22

Kusia schreef:
Ik denk dat dat nooit in het nieuws gaat komen Knipoog

Al hoewel er wel bekend is hoeveel Joden er tijdens WWII zijn vermoord Verward

dat is 50 jaar geleden dus dat scheelt wel iets..

Ik vind wel dat de marrokaanse gemeenschap er iets aan moet doen voordat het verder uit de hand gaat lopen. Want we kunnen nu wel heel leuk zeggen met z'n allen.. jaa maar dit was maar 1 persoon. Hoeveel marrokaanse jongeren maken rellen?? Dat zijn er een paar honderd. Hoeveel moslim exremisten lopen er in ons land?? Ook honderden..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 17:27

Ik heb niet alles gelezen, ik ben tot pagina 42 gekomen en toen begonnen mijn vingers echt te jeuken!!

Ik ben echt geschrokken van de reacties in dit topic. De 'buitenlanders' zijn direct allemaal crimineel en er wordt helemaal niet meer naar de individu gekeken?? Stond de hele moslim natie achter die man toen hij Theo doodschoot?? Ik dacht het niet, ik denk dat er best veel buitenlanders zijn die nu heel erg veel last hebben van plaatsvervangende schaamte. Heel buitenlanders zijn ook gewoon heel erg gastvrij, maar hier wordt iedereen zo maar,zonder pardon over een kam geschoren en ik moet zeggen dat ik dat toch wel kwalijk vind!!
Mensen denk toch eens na voordat jullie zo maar eens wat roepen, deze mensen zijn ook gewoon mensen en die verdienen het niet om zo behandeld te worden en met de nek aangekeken te worden.

Let wel ik heb het hier niet over de slechten onder hun, die mogen van mij ook direct een enkeltje eigen land krijgen.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 17:34

SAKKIA schreef:
Ik heb niet alles gelezen, ik ben tot pagina 42 gekomen en toen begonnen mijn vingers echt te jeuken!!

Ik ben echt geschrokken van de reacties in dit topic. De 'buitenlanders' zijn direct allemaal crimineel en er wordt helemaal niet meer naar de individu gekeken?? Stond de hele moslim natie achter die man toen hij Theo doodschoot?? Ik dacht het niet, ik denk dat er best veel buitenlanders zijn die nu heel erg veel last hebben van plaatsvervangende schaamte. Heel buitenlanders zijn ook gewoon heel erg gastvrij, maar hier wordt iedereen zo maar,zonder pardon over een kam geschoren en ik moet zeggen dat ik dat toch wel kwalijk vind!!
Mensen denk toch eens na voordat jullie zo maar eens wat roepen, deze mensen zijn ook gewoon mensen en die verdienen het niet om zo behandeld te worden en met de nek aangekeken te worden.

Let wel ik heb het hier niet over de slechten onder hun, die mogen van mij ook direct een enkeltje eigen land krijgen.

Ben jij nu niet alle posters over 1 kam aan het scheren? Knipoog