Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 09:37

DuoPenotti schreef:
fokfanaat schreef:
wel grappig dat hier zo expliciet op wordt gereageerd, heb volgens mij hier ook wel eens het gebruik van soft drugs langs zien komen als mogelijke oplossing voor stress en spanningsklachten bij iemand de kwetsbaar is

:j
2 weken terug nog, door oa mensen die nu zeggen dat het topic hier niet genoemd mag worden :+

Het was wensen he, niet willen :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 09:40

fokfanaat schreef:
wel grappig dat hier zo expliciet op wordt gereageerd, heb volgens mij hier ook wel eens het gebruik van soft drugs langs zien komen als mogelijke oplossing voor stress en spanningsklachten bij iemand de kwetsbaar is

Daar werd ook op gereageerd juist hoor. Vond ik ook niet oké. Maar zelfs de dosering paracetamol of andere pijnstillers wordt in topics over gezegd overleg met arts of eerst tig vragen gesteld en worden mensen aangesproken op gewoon advies geven km maar dingen te gaan proberen

De grond in stampen? Volgens mij maak jij er drama van captain en trekt het meteen in het belachelijke. Er is niemand de grond in gestampt, er wordt juist op het onderwerp gereageerd.

Polarize, dat is idd het probleem, wat je beschrijft in de 1e alinea. :j

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 09:43

Volgens mij ben ik juist degene die er geen drama van maakt dat iemand verwijst naar een topic, maar dat zal wel een verschil van inzicht zijn ofzo. :Y)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 09:44

Kwam net ook weer een beetje een gek figuur bijna de tuin in gelopen. Eerste beste volgende investering gaat echt een schutting zijn.

Deze leek op een maffiabaas :') zoals altijd komen ze voor hiernaast. Hou het daar ook lekker en val mij er niet mee lastig. Tevens vind ik het niet zo prettig. Maar goed ik ben gebekt genoeg.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 09:47

Captain schreef:
Volgens mij ben ik juist degene die er geen drama van maakt dat iemand verwijst naar een topic, maar dat zal wel een verschil van inzicht zijn ofzo. :Y)

Nee, jij maakt er drama van door te beweren dat er iemand de grond in getrapt wordt terwijl er nergens iets op de persoon gezegd was en trekt het meteen in het belachelijke dat je alleen over schoenen mag klagen.

Maar dat zal een verschil van inzicht zijn, ja. :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 09:48

Zebrastreep schreef:
Kwam net ook weer een beetje een gek figuur bijna de tuin in gelopen. Eerste beste volgende investering gaat echt een schutting zijn.

Deze leek op een maffiabaas :') zoals altijd komen ze voor hiernaast. Hou het daar ook lekker en val mij er niet mee lastig. Tevens vind ik het niet zo prettig. Maar goed ik ben gebekt genoeg.

Wil ik weten wat 'hiernaast' is? :+

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 09:48

Mijn ergernis is dat mijn tram niet rijd zoals het moet rijden.

Toen ik aankwam bij de halte was het nog 14min, ergens denk ik kom nog wel een soort van op tijd.
Terwijl ik met mijn begeleidster app zie ik dat rot ding van tijd schieten naar 23 min. wachten.

Ze flikkeren vaak een tram tussen uit en soms 2 dus je kan wachten tot je een ons weegt.

Het word nu bellen, ik hoop dat vanmiddag wel de tram normaal rijd want heb om 14u
ook nog een afspraak staan en dan moet ik ook met de tram.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-25 09:48

Hier stonden vanochtend een ambulance en twee politie in de straat.. ik denk iemand meegenomen met de crisisdienst :(:) die man loopt wel vaker buiten te schreeuwen en te doen, al sinds we hier zijn komen wonen. Heb al regelmatig de hulpdiensten gebeld maar ze zijn telkens net te laat, dan is hij alweer binnen. Maar afgelopen week gebeurde het wel echt vaak, meestal zitten er een paar weken of zelfs maanden tussen voordat ik hem weer hoor. Blij dat hij nu wel geholpen wordt (hopelijk).

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 09:50

MyWishMax schreef:
l en trekt het meteen in het belachelijke dat je alleen over schoenen mag klagen.

Dat zeg ik nergens. Lezen is een vak.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 10:01

fokfanaat schreef:

Daar heb ik toen op gereageerd dat ik vond dat wiet niet de oplossing is voor het probleem en dat het alleen maar ellende brengt. En toen werd ik half afgemaakt omdat ik niet zou weten hoe het is om PTSS te hebben en ik mocht daar niks van vinden. :')
Heel bijzonder dat het nu blijkbaar volledig andersom is. En sowieso dat er bepaald gaat worden wat wel en wat niet besproken mag worden. Alcohol wel? Of is dat een trigger voor kwetsbare mensen? Roken ook? Wiet dus ook? What next? Maar medicatie dus niet? Of wel, maar niet als het over gewicht gaat?
En verantwoordelijkheid ligt altijd bij de persoon zelf en niet bij iemand die wijst op een topic wat gewoon openbaar staat.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 10:02

Al met al denk ik dat überhaupt het puntje afvallen op een paardenforum nogal een dubieus onderwerp is, gezien eetstoornissen onder ruiters een behoorlijk issues is. Mag hier natuurlijk verder geen andere topics bespreken, maar het valt wel op dat het vaak naar voren komt. Heb ondertussen al meerdere topics ontstipt, omdat het ineens pagina's lang over afvallen ging.

Ik kan geen fatsoenlijke broeken aan met mijn gipsverband, dus heb maar een stuk van mijn broek afgeknipt :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 10:03

denisesilver schreef:
Al met al denk ik dat überhaupt het puntje afvallen op een paardenforum nogal een dubieus onderwerp is, gezien eetstoornissen onder ruiters een behoorlijk issues is. Mag hier natuurlijk verder geen andere topics bespreken, maar het valt wel op dat het vaak naar voren komt. Heb ondertussen al meerdere topics ontstipt, omdat het ineens pagina's lang over afvallen ging.

Ik kan geen fatsoenlijke broeken aan met mijn gipsverband, dus heb maar een stuk van mijn broek afgeknipt :+

Klopt hoor. Sowieso is afvallen/gewicht een mega gevoelig onderwerp. Zou meer uit de taboesfeer moeten.

Kan je geen wijdere broeken kopen? Zo’n wijde joggingbroek?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-25 10:09

Ik denk niet dat het in de taboesfeer zit. Ik vind het heel terecht dat er voorzichtig mee omgegaan wordt om de reden die denisesilver aangeeft.

Ik vind de vergelijking die je maakt met alcohol en roken ook gewoon niet opgaan, ik heb nog niet eerder gezien dat het aangeraden wordt namelijk. Wel dat mensen het al doen. Dan vind ik het een hele andere discussie en is dit topic daar niet de plek voor. Zelfde geldt voor die wietdiscussie overigens, die had een hele andere insteek. Staat mij bij dat dat ook iemand was die al wiet gebruikte. Dan is het niet mijn plek om daar op dat moment een mening over te hebben.

Het gaat er gewoon om dat er nu een medicijn aangeraden wordt aan iemand die het (nog) niet gebruikt, waarvan je de situatie niet kent en waarvan je niet weet in welke mate en op welke manier die persoon worstelt met diens gewicht. Dan vind ik het gewoon gevaarlijk om iemand op zo'n topic te wijzen (kijk naar wat polarize ook zegt).

Vind ik overigens ook niet iemand de grond in stampen, want ik heb i.m.o. nergens op de man gespeeld. Als jij ervoor kiest Ozempic te gebruiken prima, ik ga je niet tegenhouden. Ik heb gewoon iets tegen een ongereguleerd medicijn aanraden aan iemand die een keer piept over afvallen.

_Nancy

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 10:16

Pff... Wat een gemekker :')
Let it gooooo

Ik heb al 5-6 dagen hoofdpijn, wil ik de huisarts bellen, zijn ze tot 10.30 in overleg :roll:

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 10:21

Vlo in huis gevonden :(. Partner is nu aan t wassen (ik ben op werk), maar ik heb ook spul dat eigenlijk niet op 60 graden kan :').

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 10:23

Dan is het maar zien hoe het eruit komt ben ik bang. :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 10:26

Bellatrix schreef:
Dan is het maar zien hoe het eruit komt ben ik bang. :=

Ja. Het gaat om de sierkussenslopen, dus kwartje kan twee kanten op vallen :').

De kleden e.d. kunnen gewoon op 60 graden.

Mokerirritant, die poedersuiker.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 10:26

Als ze kleiner worden een kleiner kussentje erin doen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 10:27

Gaat niet, heb ze zelf op maat gemaakt voor de binnenkussens. In het ergste geval moet ik ze opnieuw maken :').

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 10:29

Oh. :+
Das jammer als dat moet. :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 10:31

_San87_ schreef:
Vlo in huis gevonden :(. Partner is nu aan t wassen (ik ben op werk), maar ik heb ook spul dat eigenlijk niet op 60 graden kan :').

Huis afbranden!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 10:31

MarlindeRooz schreef:
_San87_ schreef:

Huis afbranden!

Dit voelt een beetje extreem.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 10:32

Lost het probleem wel op! :j

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 10:33

Zo zonde, paardenmarkt hier op het dorp was vroeger een grote gezellige braderie en dan 's avonds echt nog een leuk avondprogramma.
Sinds corona wordt het elk jaar minder

En dan zit het weer ook nog tegen :n

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 10:33

Bellatrix schreef:
Als ze kleiner worden een kleiner kussentje erin doen?

Zou mijn oplossing ook zijn :D