Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MyWishMax schreef:Het is in ieder geval duidelijk dat heel veel van die mensen geen ervaring hebben met de lagere inkomens en ook niemand daaruit kennen. Valt me altijd op in zulke artikelen dat wr lekker gaan op gemiddelde van hele samenleving, maar daar dan ook heel makkelijk doen over de onderkant. Zowel met het meer te besteden als met het sparen, maar ook met die huurkwestie.
Fitzroy schreef:@mwm, maar het is toch logisch dat er uitgegaan wordt van een gemiddeldeWat zou je dan willen zien in dat artikel? Mensen sparen meer behalve de minima?
Dat lijkt me ook een open deur.
prompter schreef:Ik begrijp je frustratie MWM, maar het artikel rept niet over een conclusie die politici hieruit trekken, het is puur een artikel over het totale sparen van heel Nederland. Wij zijn hier thuis ook meer gaan sparen de afgelopen tijd, maar we beseffen dat dat lang niet voor iedereen haalbaar is
Sansevieria schreef:O.a door het advies van RvS en de val van het kabinet trekt Mona Keijzer het voorstel mbt huurbevriezing in. Dat was ergens te voorzien
OleJon schreef:Sansevieria schreef:O.a door het advies van RvS en de val van het kabinet trekt Mona Keijzer het voorstel mbt huurbevriezing in. Dat was ergens te voorzien
Echt een domper.
Werken loont eigenlijk ook niet.
Het verschil dat men partime werkt of in de bijstand zit icm met toeslagen.
En iemand die fulltime werkt. Dat verschil is soms maar klein.
En dan vooral de toeslagen betreft kinderen.
En dan met name het Kgb.
Bij sommige zijn alle toeslagen bij elkaar nog meer dan de hele bijstand.