Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fotolijstje schreef:Brrr zo'n conducteur vindt zijn werk niet leuk ofzo.
Ik heb per ongeluk niet ingecheckt. Helemaal vergeten nadat ik mijn kaart heb opgeladen. Kan gewoon gebeuren, stomme fout.
Conducteur heeft me gematst dat ik nog een kaartje mocht kopen. Heel lief. Maar gelijk wel boze sneer gooien.
Ik wilde nog aan hem vragen of ik die 40% daluren korting verschil nog kon terugkrijgen.
Loopt die vent gewoon weg terwijl ik tegen hem praat.
Loopt die weer langs me heen, buiten de coupé blijft die staan.
Dus ik loop naar hem toe om te vragen waarom die nou zomaar wegloopt en die kortingverschil vragen. Nou excuus dat die zijn werk aan het doen was, (alsof ik letterlijk niet boeide) dus ik zeg gewoon tegen hem ja zeg dan gewoon netjes dat je eventjes druk bent.
Daarna vragen over die 40% korting
Nee, ik was niet ingecheckt en dat ik gematst ben en dat ik wel een boete had kunnen krijgen.
Maar met echt een hele agressieve toon en houding erbij![]()
Ik heb PTSS dus stond daar bijna te janken van angst. Zo bang was ik voor hem.
Daarna wachten totdat de trein open ging en hem vervolgens horen zeggen dat die helemaal klaar was met werk.
Malbec schreef:fotolijstje schreef:Brrr zo'n conducteur vindt zijn werk niet leuk ofzo.
Ik heb per ongeluk niet ingecheckt. Helemaal vergeten nadat ik mijn kaart heb opgeladen. Kan gewoon gebeuren, stomme fout.
Conducteur heeft me gematst dat ik nog een kaartje mocht kopen. Heel lief. Maar gelijk wel boze sneer gooien.
Ik wilde nog aan hem vragen of ik die 40% daluren korting verschil nog kon terugkrijgen.
Loopt die vent gewoon weg terwijl ik tegen hem praat.
Loopt die weer langs me heen, buiten de coupé blijft die staan.
Dus ik loop naar hem toe om te vragen waarom die nou zomaar wegloopt en die kortingverschil vragen. Nou excuus dat die zijn werk aan het doen was, (alsof ik letterlijk niet boeide) dus ik zeg gewoon tegen hem ja zeg dan gewoon netjes dat je eventjes druk bent.
Daarna vragen over die 40% korting
Nee, ik was niet ingecheckt en dat ik gematst ben en dat ik wel een boete had kunnen krijgen.
Maar met echt een hele agressieve toon en houding erbij![]()
Ik heb PTSS dus stond daar bijna te janken van angst. Zo bang was ik voor hem.
Daarna wachten totdat de trein open ging en hem vervolgens horen zeggen dat die helemaal klaar was met werk.
Tja, je bent niet de eerste die “per ongeluk” niet ingecheckt is. Nu is het bij jou wel echt per ongeluk gegaan, maar hij hoort dat natuurlijk best vaak en zal best vaak hetzelfde riedeltje moeten vertellen/afhandelen dus ik kan me wel voorstellen dat ie daar soms gewoon een beetje klaar mee is.
prompter schreef:wyoming schreef:Ik had vandaag een beeldscherm op mijn tankpistool. Had ik nog nooit gezien en mega irritant dat je dan dus reclame krijgt te zien.
Dit was gisteren uitgebreid op het nieuws. Echt waarom weer een scherm erbij in het dagelijks leven
Benzz schreef:Bloodymary schreef:Oh dat heb ik ook wel eens. Maar dan ga ik er gewoon heen zonder cadeau. Ook naar een feest of zo. Ze vinden het toch leuker dat je komt, dan dat ze het belangrijk vinden welk cadeau je bij hebt.
Wordt vaak zo overtrokken. Mensen maken zich allemaal druk om het te geven cadeau en zijn daar helemaal mee bezig, en dan wordt er uiteindelijk amper naar gekeken. Als ik zelf feest heb zet ik alles gewoon op een tafel en heb ik naderhand geen idee meer wat van wie komt.
Je hebt wel een goed punt. Zit denk ik tussen mijn oren. Morgen maar ff bij ze langs.
Nyaleti schreef:Ik zie nu ineens overal artikelen "dit wordt er in het nieuwe jaar veel duurder voor huisdier eigenaren" maar kan vervolgens geen enkel artikel lezen (want betaalmuur). Met Google krijg ik niks gevonden maar twijfel erg of ik zo alsnog kattenvoer ga inslaan.
Nyaleti schreef:Ik zie nu ineens overal artikelen "dit wordt er in het nieuwe jaar veel duurder voor huisdier eigenaren" maar kan vervolgens geen enkel artikel lezen (want betaalmuur). Met Google krijg ik niks gevonden maar twijfel erg of ik zo alsnog kattenvoer ga inslaan.
soesita schreef:Zoveel mensen die "beseffen" als een wederkerend werkwoord gebruiken. Dus schrijven: "ik besef me dat..." in plaats van: "Ik besef dat..." Het is fout en ik word er agressief van!![]()
https://onzetaal.nl/taalloket/beseffen-zich-beseffen