Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amado

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 18:32

Ik zit nu in een tijdelijke woning, dat zit zeker prima maar de onzekerheid ervan is niet fijn. Wanneer ik gebeld word dat ik eruit moet (van hun kant is er gelukkig 3 maanden opzegtermijn en ik weet dat het eraan komt) en ik vind niks dan ga ik wel liever tijdelijk terug naar mijn ouders en vanuit daar verder zoeken.

De plaatsen waarin ik zoek zijn op volgorde van voorkeur Putten, Nijkerk, Nijkerkerveen, Voorthuizen, Ermelo, Harderwijk en Noord-Oost kant van Amersfoort. Veel verder is wat ingewikkeld ivm eigen stal en paarden

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 07:56

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 12:00

Las net dit interessante stukje. Bevriezing van de huren blijft een lastig punt door het onderscheid tussen huurders van sociale huurwoningen van woningcorporaties en via particuliere verhuurders. Ben benieuwd hoe ze dit willen gaan oplossen.

https://nos.nl/artikel/2567046-huurbevr ... e-huurders

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 13:10

Westhof schreef:
Las net dit interessante stukje. Bevriezing van de huren blijft een lastig punt door het onderscheid tussen huurders van sociale huurwoningen van woningcorporaties en via particuliere verhuurders. Ben benieuwd hoe ze dit willen gaan oplossen.

Dat is best bijzonder. Want de jaarlijks vastgestelde maximale huurverhoging wordt wel nageleefd (zonder compensatie), ook als die maar 1 % was. Dus hoezo zou 0 % dan niet geregeld kunnen worden?

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 13:22

Lieser schreef:
Westhof schreef:

Dat is best bijzonder. Want de jaarlijks vastgestelde maximale huurverhoging wordt wel nageleefd (zonder compensatie), ook als die maar 1 % was. Dus hoezo zou 0 % dan niet geregeld kunnen worden?

Heb je het stuk wel gelezen? :+

Woningcorporaties krijgen dus een compensatie, dat is makkelijk te regelen. Maar particuliere die verhuren een compensatie geven is praktisch onuitvoerbaar. (kort samenvatting ervan)

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 13:39

Ik had even de samenvatting moeten toevoegen, maar dat ging niet heel makkelijk via mobiel. Bij deze alsnog:

"Kortom: het compenseren van de particuliere huurders lijkt onuitvoerbaar, maar het verhogen van de huren voor alleen particuliere huurders is weer "onuitlegbaar". Minister Keijzer is op dit moment druk op zoek naar een oplossing. Zij komt binnen twee weken met een voorstel over hoe het verder moet met de sociale huren."

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 10:11

Er kwam zowaar weer een geschikt huis voorbij. Ik zal wel in de top 5 eindigen, maar deze huizen zijn erg gewild, dus maar afwachten welke plek het echt gaat worden. In ieder geval is er weer een kans :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 10:14

Dat zou wel mooi zijn! Wat voor iets is het?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 10:16

55 plus woning, alles gelijkvloers, voor- en achtertuin(tje) in een rustige buurt. Zo'n huis willen er heel veel!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 10:17

Ja helaas wel. Toch ga ik duimen voor je.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 10:42

Dankjewel :) !

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 10:57

oh spannend, ik duim mee. Wanneer weet je meer?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 11:08

Dinsdag, ze kunnen nog tot en met maandag reageren :\

Ik zou in theorie nu als 4e moeten eindigen gezien alle keren hiervoor, maar ik hoop natuurlijk hoger (ik sta nu 1e)

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 16:38

Wat spannend prompter, soms kun je net geluk hebben! Duimen dat je er toch eens doorheen komt.

In welke plaats wil je wonen? Ik zoek liefst ook iets gelijkvloers. Eigenlijk vanwege lichamelijke problemen en ik moet uitzoeken of ik ook in aanmerking kan komen voor 55 plus ook al ben ik nog veertig. Soms is het lastig mbt urgentie of je dat wel / niet kunt krijgen als je buiten je eigen woonplaats zoekt.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 16:48

Spannend Prompter! Ik ga voor je duimen.
Ik woon nu in zo’n soort huisje en ben er echt super blij mee. Heerlijk rustig, en zelfs met mijn rugoperatie eb de beperkingen die daarbij horen kom ik goed uit de voeten in dit huisje.
Traplopen is nog wel lastig, maar dat moet dus niet perse, maar ik heb wel een trap om te oefenen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 17:38

Ik zoek in Steenwijk Sabri, dat is nu eenmaal een klein plaatsje dus er komt weinig vrij helaas.

Ja Tiwi jouw zoektocht heb ik ook gevolgd, het is jou gelukkig gelukt +:)+

Hier komt het juiste huis ook vast op ons pad :)

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 18:02

Ohh lastig een kleiner plaatsje, dan moet er inderdaad maar net wat vrijkomen. Inderdaad het moet op je pad komen en dan ook nog wat geluk hebben. Ik blijf ook doorzoeken, nog niks meer concreets helaas, het lijkt voor mijn gevoel steeds lastiger te worden. Minder huizen in aanbod of teveel mensen op een huis waardoor ik weer steeds naast het net vis

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 18:40

prompter schreef:
Ik zoek in Steenwijk Sabri, dat is nu eenmaal een klein plaatsje dus er komt weinig vrij helaas.

Ja Tiwi jouw zoektocht heb ik ook gevolgd, het is jou gelukkig gelukt +:)+

Hier komt het juiste huis ook vast op ons pad :)

Ben je ook al ingeschreven bij de Woningzoeker? Zie ik ook vaker Steenwijk langs komen!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 18:59

Ja Woningzoeker ook! Het lastige is dat ik in de vrije sector zoek, daar is helemaal weinig aanbod in.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 15:31

Minister Keijzer trekt huurbevriezing in vanwege 'politieke ontwikkelingen'

Minister Keijzer (BBB) trekt het plan in om de sociale huren voor twee jaar te bevriezen. Ze doet dit nog voor de ministerraad over het uiteenvallen van de coalitie is begonnen. Voor huurders in de sociale sector betekent de intrekking van het plan dat de huren dit en volgend jaar toch mogen stijgen.

Bron: https://nos.nl/collectie/13996/artikel/ ... ikkelingen

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 15:51

Dat zat er wel in. Ik ben nog steeds op zoek, bij de laatste keer als 2e geëindigd. Daarna kwam er nog iets langs waarvoor ik zeker als eerste zou zijn geëindigd, maar waar ik eigenlijk niet wilde wonen dus niet doorgezet. Ach, dan werk en spaar ik maar even verder.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 15:53

Ja, ik baal er ook van. :\
€35 per maand omhoog.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 16:11

Hier nu maar €13,- omhoog maar ik ga nu wel steeds meer richting een bedrag wat ik een studio echt niet waard vind. De zoektocht is wel iets veranderd. Nog even extra sparen en dan ga ik samenwonen dus dan worden het weer andere advertenties waar ik op kan reageren. Al zou particulier voor ons in meerdere opzichten ook wel een voordeel zijn mbt inschrijftijd etc.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 02:38

Stom dat de huurverhoging nu toch doorgaat. Toch wel weer politieke blamage..

Ik zal nog eens een update hier geven. Huisbaas en ik zijn nogsteeds in gesprek hierover.
Ik had een tegenbod gedaan en zij hierna weer een tegenbod. Ik ben nu in afwachting tot zij een conceptovereenkomst opstuurt. Hiervoor is zij zich nu aan het informeren voor goede begeleiding hierbij.
Misschien nu beetje vaag maar als alles rond is zal ik het hier wel verder delen, maar is toch ook wel openbaar forum hier.

Maar het loopt dus nog.
Hopelijk vind ik dan wel binnen de termijn een ander plekje als het allemaal doorgaat.

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 18:38

Ik ben deze week begonnen met het volop reageren op een huurhuis :P Woon nu met broer en wil weg, ver weg }> Eerste huis ben ik 4e geworden helaas, nu nog 3 lopende waarbij ik op 1 en 3 sta :P