Show je Vinted koopjes!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Show je Vinted koopjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 21:15

Ik droeg t jasje alleen in de proef. Reed er niet mee los, zadelde er niet mee op, na het verlaten van de ring, jasje uit. Van die (2x) tien minuten hebben ze niks te lijden :).

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 21:18

_San87_ schreef:
Ik droeg t jasje alleen in de proef. Reed er niet mee los, zadelde er niet mee op, na het verlaten van de ring, jasje uit. Van die (2x) tien minuten hebben ze niks te lijden :).

Nee dat is waar. Ik trek mijn jasjes aan als ik er op ga zitten, en uit als ik af stap. Heb nu een jasje met veel mesh en die kan ik ook bij heel warm weer aan. En dat is natuurlijk zweten haha.

Ik vind bovenstaand getoond jasje erg mooi en kan het als jury ook erg waarderen als iemand wat anders draagt dan anderen.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 21:20

tita schreef:
Buho, Emile et ida, Louise misha, als je wat van klassiek houdt

Mainio, dear sophie, wauw chapow kleding met knipoog

Net al een leuke legging gekocht van Wauw Chapow :D O:)
Samen met een tuinbroekje.
Staat helaas niet veel in deze maat op vinted.
Afbeelding

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 21:23

PSvanLot schreef:
_San87_ schreef:

Nee dat is waar. Ik trek mijn jasjes aan als ik er op ga zitten, en uit als ik af stap. Heb nu een jasje met veel mesh en die kan ik ook bij heel warm weer aan. En dat is natuurlijk zweten haha.

Ik vind bovenstaand getoond jasje erg mooi en kan het als jury ook erg waarderen als iemand wat anders draagt dan anderen.

Ik had een op maat gemaakt zuiver scheerwollen jasje van Pikeur, erg duur. Daar wil je wel netjes mee omgaan :=.

Ik vind je jasje supergaaf :j. Ik zou zoiets als jury ook waarderen, het is anders, maar niet opzichtig.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 21:36

Wauw Capow :=

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 21:45

Urbanus schreef:
Wauw Capow :=

Dat ja :')

Maakt helaas voor het resultaat niet uit.

Vind het ook een mooi jasje van hier eerder!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-23 22:12

Ik heb een wedstrijdjasjes verslaving. En die varieert van meerdere tweedjasjes van hele zware dikke kwaliteit tot een dunne tweed, tot wollen pikeurjasjes in diverse kleuren en een aantal softshell jasjes. En eerlijk: uiteindelijk stinken ze allemaal :+

Overigens stinken m’n tweedjasjes nog het minste. Dat ademt gewoon veel beter. Softshell is fijn hoor en kleed glad af en rekt lekker mee. Maar het zweet natuurlijk de pleuris.
Ik pak tegenwoordig bijna altijd m’n tweedjasjes. En alleen voor een keer dressuurproefje een blauwe softshell. Want tweed wordt vaak niet gewaardeerd. (Terwijl ik als jury het zelf altijd super waardeer).

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 22:19

Ik denk dat het in combi met m'n haf wel mooi past :j vind net even wat anders maar niet te schreeuwerig altijd wel mooi. :j heb ook nog een bordeauxkleurige van pikeur. Ze gaan 1x in de zoveel tijd idd naar de stomerij, en van t paard gelijk uit.
Laatst bijgewerkt door maessie op 10-08-23 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 22:21

PSvanLot schreef:
_San87_ schreef:
Stomerij, als het echt te erg wordt :j. En thuis na ieder gebruik luchten.

Maar eerlijk, op een paard ruik je de geuren niet/nauwelijks :=.

Haha ik gooi mijn rijjasjes na een of 2 keer rijden al door een klein wasje.

wollen rijjasjes (kasjmier weet ik niet maar met wol heb ik ervaring) zijn wat dat betreft veel aangenamer. :) Je zweet veel minder in een wollen jasje en het houdt geuren veel minder vast en "plakt" ook niet zoals een synthetisch jasje eigenlijk na een kwartier vaak al doet. Ik heb jaren met een wollen jasje gereden dat ik 3ehands gekocht had en was daarna verpest tot ik mijn mesh jas vond. := Heb mijn wollen nog steeds maar de kraag moet eens vernieuwd worden. :(:)

Mijn wollen jasje ging eens per jaar naar de stomerij als ik een druk seizoen gehad had. Als ik maar sporadisch gereden had zelfs maar eens per twee jaar. Ik zadelde er wel vaak mee af. Al dan niet met een jas overheen als het koud was. Maar mijn bloezen/jassen kan ik goed proper houden om één of andere reden wat je niet zou verwachten als je weet dat ik mijn witte rijbroek zelfs vuil krijg terwijl ik er nog een jogging over aan heb. :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 22:23

Kasjmier is een wolsoort :j.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 22:24

ah, dan is het onderhoud zoals jij ook al zegt tegelijk iets gecompliceerder maar ook makkelijker. :+ Om de simpele reden dat het gewoon veel meer ademt en minder vast houdt. Wol is ook "anti bacterieel" toch? (voor zover een stof dat kan zijn natuurlijk.)
Als het gewassen moet, laat je het best aan iemand over die weet wat ie doet maar het moet minder vaak in mijn ervaring.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 22:35

Oh ja wat een tijd, mijn wollen pikeur jasje. Was er zo blij mee en uiteindelijk weggegooid want was niet meer hip. :=
Nu ook jasjes van mesh, kunnen mooi het hele jaar aan. Maar in de winter met lange mouwen eronder anders vind ik het te koud. _O-

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 22:44

Ik vind vooral het model van de oudere, lange jasjes met 1 split niet meer van deze tijd. Dat is voor mij ook de reden geweest dat ik mijn oude pikeurjasjes er uit gedaan heb en nu met korte modellen rijd.

Staat toch net wat vlotter en maakt het geheel wat frisser vind ik.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-23 08:10

Ik vind die korte modellen juist vaak niet zo mooi. Tenzij je maat 34 hebt. Langer model kleed vaak toch eleganter af. En je hebt natuurlijk kort en kort. Met kort bedoel ik waar ze de bibs amper raken. Laat staan bedekken. Leukvoor die jonge meiden, niet voor Sedans richting een zeker leeftijd waar alles wat minder strak wordt en alle dangly bits benadrukt worden :+ zoals bij mijzelf :))

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 08:27

Voor springers is een korte een stuk vlotter dan lang :=
Ik vind het overigens een stuk mooier om niet andera dan anders te zijn met dressuur of springen. Wel vlot, maar geen gekke kleuren of andere model jasjes. Zo persoonlijk allemaal. Ik heb ook met een fel gekleurd jasje gereden. Was even leuk.

Ik heb trouwens ook geen jasje aan mer warm weer. Dus snap het niet als je stinkt of zweet. Gewoon jasje uit.
Zal vast niet door elke jury gewaardeerd worden, die stap vind ik eerder aan de orde om te veranderen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 08:31

_lautje_ schreef:
Ik vind die korte modellen juist vaak niet zo mooi. Tenzij je maat 34 hebt. Langer model kleed vaak toch eleganter af. En je hebt natuurlijk kort en kort. Met kort bedoel ik waar ze de bibs amper raken. Laat staan bedekken. Leukvoor die jonge meiden, niet voor Sedans richting een zeker leeftijd waar alles wat minder strak wordt en alle dangly bits benadrukt worden :+ zoals bij mijzelf :))

Maar ik denk dat dat vaak ligt aan de jasjes die niet goed passen qua maar. De gemiddelde ruiter zit in een jasje welke echt minstens een maar te klein is.

Ik snap dat je mooi aansluitend wilt, en staand ziet het er dan nog best goed uit. Maar zodra je gaat zitten veranderd je lijf wat en zit het vaak toch minder mooi.

En bij de mooi gesneden jasjes van tegenwoordig is het helemaal, en ook het dunnere materiaal kun je beter een maatje groter nemen.

Zie zoveel jasjes die veel te strak om borst zitten en op rug. Wordt niemand blij van haha.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 08:32

Cioccolato schreef:
Voor springers is een korte een stuk vlotter dan lang :=
Ik vind het overigens een stuk mooier om niet andera dan anders te zijn met dressuur of springen. Wel vlot, maar geen gekke kleuren of andere model jasjes. Zo persoonlijk allemaal. Ik heb ook met een fel gekleurd jasje gereden. Was even leuk.

Ik heb trouwens ook geen jasje aan mer warm weer. Dus snap het niet als je stinkt of zweet. Gewoon jasje uit.
Zal vast niet door elke jury gewaardeerd worden, die stap vind ik eerder aan de orde om te veranderen.

Voor mij ook geen felle kleuren of gekke patronen hoor. Leidt alleen maar af van de proef.

Waarom zou het niet gewaardeerd worden door een jury als je je jasje uit laat? Ik geef mensen groot gelijk, liever een fijne proef in shirt dan de een ruiter die ik zie zwoegen om de temperatuur.

als ze ook maar de plastron af doen ipv zo’n vlag om de hals als ze zonder jasje rijden ;)
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 11-08-23 08:39, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 08:38

Maar dat vind ik ook bij reguliere kleding. Of je nu kind of volwassen bent, kleding moet gewoon passen.

Geen hoog water broeken/truien of juist de mouwen omgeslagen omdat ze te lang zijn, spijkerbroeken te klein zodat de gulp zichtbaar is, schouders die ergens op de ellebogen hangen of blouses doe aan de voorkant een paar mm open staan.
Dat vind ik ook zo goedkoop ogen idem en ook gewoon zonde. Koop het gewoon passend, dan blijft het ook het langste mooi.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 08:40

Oh, ik houd juist van oversizede truien en in de zomer hoogwater met een stoere gymp.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 08:46

Oversized bovenkleding en hoogwaterbroeken zijn nu juist mode. Ik vind het ook leuk, zit ook lekker.

Ik ben nu maat walvis door mijn zwangerschap en ik vind het zo stom dat er dan vooral skinny jeans en leggings te koop zijn. Er is ook nauwelijks kwaliteit te koop in positiekleding. Als iemand nog tips heeft: graag. Ik heb nu wel een leuke baggy jeans van Madewell gevonden.
Ik hou ook heel erg van truien, maar in positiematen is dat allemaal zo lomp. Ik ben best wel slank ondanks die buik en heb een smal gezicht dus als ik zo’n oversized sweater aantrek lijk ik net iemand in een appelkostuum. Afbeelding

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 08:48

:') :')

Smaken verschillen en dat is prima toch? Ik koop mijn Yuki truien altijd 2 maten te groot voor de kinderen, voor mezelf 1 maat. Voel me dan echt zo'n jaren 80 mam op witte tenisschoenen en een lichtblauwe spijkerbroek _O-

Je moet Pantykous even vragen om mooie maternity merken.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 11-08-23 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 08:50

Urbanus schreef:
Oh, ik houd juist van oversizede truien en in de zomer hoogwater met een stoere gymp.

Als het model zo is wel inderdaad, maar dan heb je een passend model aan, en niet iets wat te groot of te klein is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 08:53

PSvanLot schreef:
Urbanus schreef:

Als het model zo is wel inderdaad, maar dan heb je een passend model aan, en niet iets wat te groot of te klein is.

Ik vind het mooi met 2 maten te groot.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 08:56

Urbanus schreef:

Smaken verschillen en dat is prima toch? Ik koop mijn Yuki truien altijd 2 maten te groot voor de kinderen, voor mezelf 1 maat. Voel me dan echt zo'n jaren 80 mam op witte tenisschoenen en een lichtblauwe spijkerbroek _O-

Leuk juist <3

Ik switch ook van die stijl naar keurige maar opvallende blouses met jeans en van die enkelboots met hoge hak. Ik zag alleen laatst dat enkelboots heel erg uit zijn ;(
En Ganni en Ba&sh jurken <3 Eerder durfde ik dat nooit “zomaar” te dragen maar nu (voor maatje walvis) ga ik zo ook lekker boodschappen doen.

Ik heb laatst een jurk van Greek Archaic Kori gekocht, die is echt fantastisch en heerlijk voor de warme zomerdagen. Dat merk staat ook veel op Vinted, echt een aanrader als je van wat speciaals met een beetje chiq houdt!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 09:03

Lisitano schreef:
Urbanus schreef:

Leuk juist <3

Ik switch ook van die stijl naar keurige maar opvallende blouses met jeans en van die enkelboots met hoge hak. Ik zag alleen laatst dat enkelboots heel erg uit zijn ;(
En Ganni en Ba&sh jurken <3 Eerder durfde ik dat nooit “zomaar” te dragen maar nu (voor maatje walvis) ga ik zo ook lekker boodschappen doen.

Ik heb laatst een jurk van Greek Archaic Kori gekocht, die is echt fantastisch en heerlijk voor de warme zomerdagen. Dat merk staat ook veel op Vinted, echt een aanrader als je van wat speciaals met een beetje chiq houdt!

Van Greek Archaic Kori heb ik een hele gave blauwe jurk! Kan m niet altijd aan, maar als je wat speciaals gaat doen, of een feestje hebt dan is ze top! Als ik ze aan heb krijg ik er altijd wel een keer positief commentaar op!