Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 20:37

Ik vier beiden al niet meer sinds ik kind was. Kerst vieren we op werk nog wel soort van, maar Sinterklaas niet (iets met bezuinigingen :')) dus ik moet denk ik helaas zelf even shoppen voor wat lekkers bij de koffie.

Biebz

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 10:22

Wij doen al jaren niks aan Sinterklaas.
En deden ook nooit wat met kerst. Naar dit jaar hebben we lootjes getrokken en dat leggen we onder de kerstboom {:)

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 11:35

Mijn moeder had taart gehaald om sinterklaas toch nog een beetje te vieren. Van mij hebben mijn ouders en broertje ieder een chocolade letter en een adventskalender. Voor mij is het wel even genoeg geweest dit jaar. :') Ik ben verder bijna ook altijd de enige die eraan denkt.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 11:58

Chocoladeletters is waarschijnlijk het enige wat ik aan Sinterklaas doe :)) Die gaan er wel goed in. Kerstkransjes van chocola trouwens ook wel. En gevulde speculaas of een lekkere stol met spijs enzo. :9

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 15:25

Wij gaan altijd naar mijn opa en oma met sinterklaas en daar mogen we allemaal nog altijd cadeaus uitzoeken. Thuis doen we alleen nog maar voor kerst iets.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 15:29

Ik doe sinds dit jaar weer aan Sinterklaas, hoort erbij met een dochter! Al was het vooral cadeaufestijn voor haar dan voor mij. Zij heeft wel onder andere 2 boeken gekregen. Ik wel lekker een Snuggie voor op de bank.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 16:29

Ik kwam er net in eens achter dat ik nooit een aanmeldingsbericht over mijn leesgedrag heb geplaatst in dit topic.
Dus die voeg ik nog even toe :+
Sorry "Santa"

Citaat:
Ik zal ook eens wat over mijn leesgedrag vertellen :+

Ik lees heel snel en veel, maar wel met vlagen. Ik kan in een maand tijd 21 boeken lezen en dan zo weer maanden niks.
Wat ik dan zoal lees? Fictie en met name fantasy of een goede roman of een historische roman, maar een goede misdaad of thriller kan ik ook goed handelen.

De schrijvers die nu in de kasten in mijn bieb staan zijn:
Sarah J. Maas,
Julia Kagawa,
Ludlum,
Tom Clancy,
John Grisham,
Dan Brown,
J.K. Rowling,
Jill Mansell,
Stephenie Meyer,
Julia Quinn,
Sophie Kinsella,
Lauren Weisberger,
Madeleine Wickham,
Jennifer Probst,
Stieg Larson,
Diane Pearson,
Simone van der Vlugt,
Stephen King
En nog wat andere schrijvers waarvan ik de boeken nu niet kan zien omdat ze achterin staan :+

Wat zijn mijn absolute favorieten?
Op dit moment staat met kop en kont boven aan:
Het hof van serie, van Sarah J. Maas. Ik heb deze alleen op de e-reader en nog niet in het echt.
(Ik wacht tot de serie compleet is voor ik hem in boekvorm ga aanschaffen, de glazen troon ben ik namelijk gaan aanschaffen voor de serie compleet is, en daarvan heb ik nu 2 boeken met een andere lay-out dan waar de rest in vormgegeven zijn... Ik denk er over om die boeken te koop aan te bieden en dan de hele serie met dezelfde lay-out aan te schaffen :+ )

Welke boeken heb ik nog meer heel graag gelezen:
De glazen troon serie, Sarah J. Maas.
Harry Potter vond en vind ik nog steeds geweldig <3 Bijna stuk gelezen die boeken.
De millennium niet meer trilogie :+ Ook geweldig
Csardas, Diane Pearson.
Rode sneeuw in december, Simone van der Vlugt,
Twilight, (we gingen een weekje op vakantie en ik mocht niet te veel meenemen, die 4 delen gekocht, daar zou ik wel genoeg aan hebben... Na de eerste dag had ik niks meer te lezen :') _O- ).

Ik kan een hele eng of creepy verhaal op zijn tijd wel waarderen... Maar liever niet :+
De Noodzaak van Stephen King ging net, maar het meisje dat hield van Tom Gordon ging mij eigenlijk al te ver en kan ik nog steeds naar van dromen (en dan is het al meer dan 13 jaar geleden dat ik dat kreng gelezen heb)

Ik ben iemand die gegrepen moet worden door het boek en die zich dan helemaal kan inleven in het verhaal, als of ik er zelf bij ben. Dus ik ben benieuwd waar jullie mee aankomen :+

Voor nu ben ik bezig met Crescent city het huis van aarde en bloed van Sarah J. Maas...
Maar ik weet nog niet helemaal wat ik van die serie vind.

Ik lees Nederlands en Engels, Engels heb ik nog geen boeken van in de kast staan, en vind ik bij Fantasy nog wel eens lastig, omdat sommige namen voor wezens niet bestaan buiten het boek om en dan wil ik het nog wel eens niet helemaal begrijpen wat ik nou precies gelezen heb :+
Maar ik zou het niet erg vinden als het boek Engels is

Mbt sinterklaas en kerst.
Mijn ouders geven ons nog altijd een sinterklaascadeautje, we moeten een lijstje doorgeven met een waarde van 50 euro en dan kiezen mijn ouders daar uit.

We deden sinds een paar jaar ook aan kerst, weet niet of dat dit jaar ook nog doorgaat.
Mijn man en ik doen sowieso aan kerst (ik hou van een grote stapel cadeautjes onder de boom) we hebben ook geen kinderen, dus dat scheelt.

Met de schoonfamilie deden we tot een paar jaar nog aan surprises met sinterklaas, maar dat was eigenlijk altijd gezeur. Sinds 3 jaar doen wij aan kerstdobbelen en dat gaat wel heel goed :))

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 17:06

Ik vind de cadeautjes onder de boom altijd heerlijk om te zien maar mijn bankrekening heeft er niet zoveel mee _O-

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 17:59

princequillo schreef:
Ik vind de cadeautjes onder de boom altijd heerlijk om te zien maar mijn bankrekening heeft er niet zoveel mee _O-

Dit _O-

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 18:03

Ik vind cadeautjes met kerst echt leuk! :D

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 18:03

Cynn schreef:
princequillo schreef:

Dit _O-

Verdelen over november en december, dan is het minder pijnlijk om aan te zien :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 18:04

Dat heb ik ook gedaan hahaha. In november al wat gekocht. En nu de laatste dingen. Dus mijn bankrekening huilt iets minder hard deze maand.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 18:20

Wij hebben met de vriendinnengroep lootjes getrokken en adventskalenders voor elkaar gemaakt. Daar zijn we in augustus al mee begonnen om de kosten te kunnen spreiden :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 19:56

princequillo schreef:

Ik ben ook altijd blij met mijn dertiende maand en kerstbonus :') _O-

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 07:54

Lieve Santa,

Ik kreeg de vraag van wat voor dingen ik aan extra's ik blij word.

Iets lekkers voor er bij is altijd welkom. Qua chocolade liefst melk met grote hazelnoten of wit O:)

Thee drinken ik wel, koffie niet maar ook warme chocolademelk lust ik graag.

Iets voor t haken vind ik ook leuk. Je maakt me alleen niet blij met garen met veel franjes of waar echt wol in zit. Acryl garen of katoen is waar ik mee haak.

Mocht er bij jullie een streek product zijn dat ik niet mag missen ben ik heel benieuwd.

Verder gruwel ik van kokos en caramel/zeezout. Gewoon caramel vind ik wel lekker :j

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 11:37

Mijn boek voor mijn lootje komt vandaag binnen! Ik hoop zo dat mijn lootje er blij mee is, het is één van de mooiste boeken die ik zelf in 2022 heb gelezen, dus hopelijk denkt mijn lootje daar ook zo over!

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 12:12

Ik ben zelf in de UK, maar volgens de post app is het boek voor mijn lootje gisteren aangekomen!! Nu nog de extraatjes, misschien krijgt mijn lootje wel wat leuks uit de UK :+

Moonlight91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 20:50

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 21:14

Ik ga woensdag naar londen dus wie weet kan ik daar iets voor mijn lootje meenemen. Zijn er nog boekenwinkels waar ik echt naartoe moet?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 21:45

ryukapple schreef:
Ik ga woensdag naar londen dus wie weet kan ik daar iets voor mijn lootje meenemen. Zijn er nog boekenwinkels waar ik echt naartoe moet?

Als je lootje into fantasy/sci-fi is, 100% de Forbidden Planet! https://forbiddenplanet.com/stores/london-megastore/

En anders uiteraard zoals mij 3 verschillende Waterstones binnenspringen :') :=

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 07:56

Waterstones op Piccadilly Circus <3

En volgens mij zit er ook een Blackwells in Londen?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 21:51

Ik heb de hints af! *\o/*

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 21:53

Ik ben ook rond met bedenken wat ik allemaal wil hebben voor m’n lootje. Alleen nog even bestellen volgende week!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 21:59

Ik moet alleen m'n vriend lief aankijken of ie de doos wil inpakken, voor de rest is t ready to go :D

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 23:01

Ik heb mijn boek inmiddels binnen }:)

Nu nog even het pakketje compleet maken en aan de hints werken. :D