paasei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 15:55

Morrie schreef:
DuoPenotti schreef:
ik zou omkeren..... :D

Ik zou niet eens vertrekken %)

haha ja nog beter :)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 16:09

Citaat:
Precies. Bakken, braden , wijn, aperol spritz, goed eten en een beetje cultuur snuiven. Meer was ik eigenlijk niet van plan.

Wij overnachten ook bij wijnboeren.
Helaas moet je dan een proeverij hebben <3
Maar idd relaxen, met de honden lopen, lekker eten enz.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 17:45

Morrie schreef:
DuoPenotti schreef:
ik zou omkeren..... :D

Ik zou niet eens vertrekken %)

Ik zou het niet eens in mn hoofd halen. :)) Denk ook steeds dat ik het verkeerde topic gestipt heb nu de laatste dagen. :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 18:08

Nee in 38 graden zou ik ook geen zin hebben. Maar een klein beetje paasei zoals aankomende donderdag en vrijdag mag wel. Kan ik wel weer hebben na de natte paasei van afgelopen weken.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 18:11

Echwel schreef:
Citaat:
Precies. Bakken, braden , wijn, aperol spritz, goed eten en een beetje cultuur snuiven. Meer was ik eigenlijk niet van plan.

Wij overnachten ook bij wijnboeren.
Helaas moet je dan een proeverij hebben <3
Maar idd relaxen, met de honden lopen, lekker eten enz.

Wij gaan een roadtrip doen en verblijven onder andere bij een wijngaard. Wat vervelend nou… O:)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 18:21

Natte paasei :')

Jildau

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 18:27

Ik denk ook dat een deel van de mensen dit topic aan klikt omdat ze “paasei” 35 graden vinden terwijl andere hier mensen 22 graden al paasei vinden. :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 19:37

35 is idd “paasei”, 22 graden is helemaal prima. Dan ben je een beetje aan het zeuren. :o

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 19:44

Tazzey schreef:
35 is idd “paasei”, 22 graden is helemaal prima. Dan ben je een beetje aan het zeuren. :o

Dat vind jij. :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 20:15

Boven de 25 begin ik te mopperen, boven de 30 te vloeken :P

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 20:17

DuoPenotti schreef:
Boven de 25 begin ik te mopperen, boven de 30 te vloeken :P

Ik begin boven de 20 graden al te zuchten en puffen en vooral zweten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 20:38

Jildau schreef:
Ik denk ook dat een deel van de mensen dit topic aan klikt omdat ze “paasei” 35 graden vinden terwijl andere hier mensen 22 graden al paasei vinden. :D

Jep :j van mij mag het wel 25 graden zijn, geen 35, ook geen 15. Verder ben ik niet veeleisend :+

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 20:43

Tazzey schreef:

22 graden VIND jij prima. Net zoals ik dit weer afgelopen weken helemaal prima vind. Mij hoor je absoluut niet klagen nu! Ik vind het juist jammer dat het weer warmer gaat worden. Ik vind iedereen die nu klaagt dat het koud is ook een zeurpiet maar meningen verschillen nou eenmaal hè. Laat ons zomerhaters toch gewoon een beetje lekker zeiken onderling, dat kan al zo verrekte weinig omdat je altijd je mond moet houden ‘omdat het zulk heerlijk weer is’.
Ik vind dus alles boven de 20 gewoon paasei omdat ik daar gewoon last van heb. En superfijn om hier te lezen dat ik toch niet helemaal alleen daarin sta.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 21:33

Zwerte schreef:
Tazzey schreef:

22 graden VIND jij prima. Net zoals ik dit weer afgelopen weken helemaal prima vind. Mij hoor je absoluut niet klagen nu! Ik vind het juist jammer dat het weer warmer gaat worden. Ik vind iedereen die nu klaagt dat het koud is ook een zeurpiet maar meningen verschillen nou eenmaal hè. Laat ons zomerhaters toch gewoon een beetje lekker zeiken onderling, dat kan al zo verrekte weinig omdat je altijd je mond moet houden ‘omdat het zulk heerlijk weer is’.
Ik vind dus alles boven de 20 gewoon paasei omdat ik daar gewoon last van heb. En superfijn om hier te lezen dat ik toch niet helemaal alleen daarin sta.

_/-\o_

Zullen we samen huilen donderdag en vrijdag?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 21:44

Valt nog wel mee toch?

Afbeelding

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 21:48

nevica schreef:
Zwerte schreef:

_/-\o_

Zullen we samen huilen donderdag en vrijdag?

Mag ik mee huilen?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 22:08

Ik huil nog harder! Maar vooruit, de airco doet het goed en we hebben vanmiddag ijsjes ingeslagen. We komen de dag wel door.

Afbeelding

Zo blij dat we heerlijk vrij en in schone buitenlucht wonen. De grote steden hier worden al crematoria genoemd.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 22:11

Oh zie nu dat het echt elk uur veranderd bij mijn app. :') vrijdag 27 nu, dat valt niet mee vind ik. :+

Morrie, tuurlijk! =:)

Monique, ieuw. :evaw:

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 22:41

Zwerte schreef:
Tazzey schreef:

22 graden VIND jij prima. Net zoals ik dit weer afgelopen weken helemaal prima vind. Mij hoor je absoluut niet klagen nu! Ik vind het juist jammer dat het weer :D warmer gaat worden. Ik vind iedereen die nu klaagt dat het koud is ook een zeurpiet maar meningen verschillen nou eenmaal hè. Laat ons zomerhaters toch gewoon een beetje lekker zeiken onderling, dat kan al zo verrekte weinig omdat je altijd je mond moet houden ‘omdat het zulk heerlijk weer is’.

Dames het warme weer is er nog niet hè ;) Een klein grapje mag wel toch? Zodra we de 30 weer aantikken mag je genadeloos m’n kop eraf bijten maar voor nu is het nog niet nodig. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 20:22

Zwerte schreef:

En deze mening is précies waarom ik dit topic heb geopend.
Nog 44 dagen tot de herfst, companen!
Dat redden wij :D

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 20:23

Voor het gemak doe ik even alsof het nog maar 40 dagen is!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 20:36

44 dagen moeten we toch wel uit kunnen zitten.
Ik moet zeggen dat de herfst van afgelopen dagen me wel even heeft laten bijtanken voor de komende warme dagen. Mijn pc start elke ochtend op met een countdown naar kerst, nog 137 te gaan. :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 20:49

Kerst vind ik dan weer vreselijk.
Ik kan die warmte wel aan, omdat ik ook opgeladen ben door de koelere periode. Lekker een dagje fietsen en suppen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 05:46

Buenos días!

Nou, we zijn maar om vijf uur opgestaan, het is al 25 graden. Airco een paar uur uit. Het is nu al warm, we zitten in de stilte buiten op de veranda. Wat een zalige rust! Straks, als het richting de 43 graden gaat is er nog tijd genoeg om te slapen ;-) Gelukkig is het maar een dag en hoeven we helemaal niks.

Er gaan serieuze weerswaarschuwingen uit, want met dit soort temperaturen zijn er altijd mensen die overlijden. Is het niet door verdrinkingen (zowel aan zee als vooral ook in privé-zwembaden), dan is het wel door zonnesteken of hartaanvallen. De laatste weken is het weer flink raak. Vaak ook toeristen die niet bedenken dat je gewoon op de heetste uren van de dag niet op het strand moet gaan liggen, maar ook landarbeiders die gewoon uitgebuit worden. Onze regio is de groente- en fruittuin van Europa en er worden vooral mensen van Afrikaanse origine getroffen.

Spanje is een geweldig land, maar de donkere kant van de zaken wordt vaak pas duidelijk als je ook kranten kan lezen hier. Daar ga ik dus nu maar eens mee beginnen, zowel het AD uit Nederland als onze Spaanse regionale krant. Lang leve het Internet.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 08:30

Succes vandaag Monique! Lekker rustig aan dan breekt het lijntje niet.

Hier zijn de voorspellingen al weer omlaag bijgesteld. Het zou morgen bijna 30 graden worden en verschillende apps geven nu max 24 aan. Dat is goed te doen.