Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 20:27

Ik heb wel een aantal dingetjes verkocht, eigenlijk niet echt rare mensen behalve de gebruikelijke van onzin boden en niet meer reageren.

Nu ook weer 2 mensen die ik snel een antwoord al terug had gegeven en vervolgens hoor ik niks meer…

Hoop nog wel een beetje van mijn spul af te komen, had grote zolder en schuur opruiming.
Wel aan een bokker mijn weckpotten verkocht, moest verstuurd worden en vond ik wel een beetje spannend of alles heel is aangekomen.
Zo goed mogelijk proberen in te pakken en tips opgezocht hoe het beste te versturen.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 20:40

Ik had een oude retro wasmand van Brabantia op Marktplaats staan voor 25 euro. Vond het wat veel maar de ander die er opstond had de zelfde vraagprijs. Biedt iemand vanuit het niets heel serieus 45 euro incl. verzenden. Ik had gelukkig wat bubbeltjes plastic en een goede doos die paste, dus akkoord gegaan met het bod. Bleek verzenden maar 6,96 te zijn..... Later nog een berichtje van de koper gehad om met te bedanken en dat ze er zo ontzettend blij mee is.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 08:03

> Wat is je minimale prijs?
< Hoi, ik wil er minimaal 50 euro voor hebben.
> Voor 35 euro kom ik het morgen ophalen!
< Dat is 15 euro te weinig.
> 40 dan?
< Je vroeg naar mijn minimale prijs, dat is 50 euro.
> Okee, kan ik hem morgen voor 50 euro ophalen?

Als je nou gewoon dat hele onderbieden niet had gedaan.... :roll:

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 09:21

Het is dat je iets kwijt wilt anders ben ik geneigd om te zeggen 'nu krijg je het niet meer'...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 09:28

Bijna wel... Maarja, weg is weg..

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 09:33

*plus 5 euro administratiekosten.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 09:34

Marocje schreef:

_O-

Heb voor mezelf al besloten dat als hij probeert af te dingen aan de deur hij weer mag vertrekken.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 10:52

Grrrr. Mensen en lezen |o Alweer zon niet-lezer, die en onder de prijs zit te bieden. En dan ook nog een keer dan bied ik zoveel zonder de bellboots. Die ben ik toch niet nodig.

Upendo je hebt groot gelijk hoor. Hoe graag ik ook van wat spullen af wil, als ze al zo beginnen hebben ze toch al minpunten bij mij.

Ik had nog wel een leuke vorige week. Mijn moeder had nog 3 eiken stoelen staan. Waren wel wat TLC nodig, dus gratis af te halen erop gezet. Kreeg berichtje dat iemand ze graag wilde halen. Heeft ze keurig netjes op de afgesproken tijd opgehaald. En vertelde toen dat die stoelen omgebouwd gingen worden tot bankje. Vond mijn moeder leuk dat ze in elk geval weer gebruikt gingen worden. Anders waren ze bij de stort beland.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 11:00

Marocje schreef:

Plus 15 euro irritatie toeslag! }>

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 11:51

LOL, die houden we er in :D

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-23 11:55

Ach als ik iemand het minimum vraag en dat is te hoog zeg ik vaak:

Dat is helaas boven het bedrag van €XX dat ik in mijn hoofd had, dus dan gaat het over. Mocht u in de toekomst nog willen zakken in prijs, dan verneem ik dat graag van u. Nog een fijne dag gewenst!

Zo is niemand beledigt, heb ik toch een tegenbod kunnen doen en soms heb ik geluk dat ik het inderdaad alsnog voor mijn prijs kan kopen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 12:05

Maar dan is je bod wel redelijk in lijn met de minimumprijs neem ik aan.
Als er een minimum staat van 100 euro en je biedt 10 dan noem ik dat ronduit beledigend en kan de bieder het echt schudden.

Ik heb nu interesse geuit in 3 dingen en een bericht gestuurd met een vraag, maar de correspondentie verloopt zeer traag of geheel niet.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 12:14

Daphara schreef:
Ach als ik iemand het minimum vraag en dat is te hoog zeg ik vaak:

Dat is helaas boven het bedrag van €XX dat ik in mijn hoofd had, dus dan gaat het over. Mocht u in de toekomst nog willen zakken in prijs, dan verneem ik dat graag van u. Nog een fijne dag gewenst!

Zo is niemand beledigt, heb ik toch een tegenbod kunnen doen en soms heb ik geluk dat ik het inderdaad alsnog voor mijn prijs kan kopen.

Maar dat vind ik al heel anders overkomen, dan laat je het bij de verkoper.

Het voor 'xx minder dan je minimumprijs' haal ik het morgen op.

Dan heb je toch een plaat voor je hoofd..

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-23 12:17

DubbelFun schreef:
Maar dan is je bod wel redelijk in lijn met de minimumprijs neem ik aan.
Als er een minimum staat van 100 euro en je biedt 10 dan noem ik dat ronduit beledigend en kan de bieder het echt schudden.

Ik heb nu interesse geuit in 3 dingen en een bericht gestuurd met een vraag, maar de correspondentie verloopt zeer traag of geheel niet.

Dat ligt er aan, als ik €50 in gedachten heb en hun minimum is €100, dan meld ik dat wel gewoon.
Soms vragen mensen ook gewoon veel te veel voor items en komt de VP niet in de buurt van wat een item realistisch nog waard is.

In het geval van €100 voor en dat ik zelf een bedrag van €10 in mijn hoofd zou hebben…

Dat is helaas boven het bedrag van €10, dat in mijn opinie wat realistischer is, ik begrijp dat wij dusdanig ver uit elkaar liggen dat we het hierover niet eens gaan worden, dus dan gaat het over. Mocht u in de toekomst nog willen zakken in prijs, dan verneem ik dat graag van u. Succes met de verkoop!

Soms wekt dat de interesse van de verkoper en die geeft dan aan waarom die het €100 waard vind en ik kan dan aangeven waar ik mijn €10 vandaan zou halen. Maar in realiteit heb ik nog nooit zover uiteen geweest in VP en de prijs die ik in gedachten heb.

Doorgaans bied ik realistisch.

Maar verkopers willen regelmatig ook nog 75-95% van de nieuwwaarde hebben voor een item dat niet meer nieuw is, dat vind ik niet realistisch.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 15:12

Ik lees altijd gezellig mee, verkoop niet vaak dingen.

Heb nu een partij dekjes op MP gezet.

Van gebruikt tot gloednieuw met kaartje eraan.

Ik ben benieuwd :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 15:36

Ik heb net een gratis teak buitentafel gehaald. Even schuren en in de olie en het is weer een prima tafel voor buiten. Nr 1 hoefde hem blijkbaar niet, dus kon ik hem meenemen :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 15:43

Mijn man is vreselijk slecht in onderhandelen die geeft gewoon standaard het gevraagde bedrag. Ook al is het te hoog. Dus hij mag van mij nooit bieden _O-

Zo zocht hij ooit een onder rek van rvs voor zijn trike. Kwam er eentje tegen van een bedrijf wat precies hetgene was wat hij zicht. Stond erop voor € 1600 maar stond er al een lange tijd op.
Man zegt ja is goed, bied maar € 1600.
Uh nee! Bieden stond open en geen minimum
Via pb een berichtje gestuurd met een bod van € 800 incl verzenden. Ik weet het, was echt wel schandalig laag en was echt wel bereid meer te betalen. Maar dacht als we op € 1250 uitkomen hebben we een mooie deal.
Gingen ze er binnen 10 minuten al mee akkoord. Super blij mee, maar echt niet verwacht.
Enige vraag vanuit hun was, we willen wel een foto als deze eronder zit. Tuurlijk!
Twee dagen later hadden we het ook al in huis

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 21:53

Toch leuk dat mensen aankopen willen brengen voor een meerprijs! Vooralsnog is het altijd de omgekeerde wereld bij mij geweest. Zet ik nadrukkelijk in mijn advertentie dat ik het niet kom brengen want geen auto en levende dieren (vissen), word ik pertinent gevraagd of ik het kan komen brengen, bij voorkeur in specifiek een kwartier tijdspanne op een specifieke dag.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 00:16

Hier een laag bod ontvangen op een item. Ik ben akkoord gegaan, omdat het in de weg staat. Koper zou van het weekend komen.. niets meer gehoord. Die heeft een 1 ster te pakken.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 09:46

Moderatoropmerking:
Bericht voldoet niet aan de regels van Bokt
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 05-05-23 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 14:39

Nou, wij toch weer een goede ervaring met mp.
De laptop van mn vriend gaat weg, en vrij snel kregen we gisteren een bericht. Na wat nette vragen, kregen we een keurig bod en gingen wij akkoord.
Helaas vanochtend een bericht dat hij het toch elders nieuw gaat kopen want er was ergens een mooie aanbieding.
Ondanks het feit dat de koop niet doorging, vind ik het toch een goede ervaring. Nette communicatie, vlotte antwoorden en liet even netjes weten van de koop af te zien.

novita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 15:15

Hebben jullie ook problemen nu/vandaag als mensen een betaalverzoek sturen dat je niet kan betalen?

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 17:03

Ik ben nu de rare….

Ik had plaatsnaam x in gedachten voor iets op te halen (minder autostoel). Maar bleek op een andere plek, ik heb gewoon niet goed gekeken. Ook geen probleem. Is uur van mijn huis maar mijn man werkt daar twee dagen in de week. Dus last minute kwam ik er achter, meteen gezegd dat als ze hem eerder konden verkopen dit moesten doen en dat het me speet. Ik bleef natuurlijk af en toe een bericht sturen , en vorige week stuurde ze dat ik er alsnog deze week om kon.
Precies gister was m’n man met de motor, en vandaag vrij. Dus alsnog gegaan, maar helaas is de tunnel dicht dus al halfuur onderweg en stonden kei stil en moesten nog een ruim uur.
Dus ik heb bericht dat wij gaan omdraaien terug naar huis. Hopelijk begrijpt ze het. Maar ik begrijp ook dat ze er nu klaar mee is. Maar ik ga echt niet ruim 3 uur in de auto zitten met twee kids voor een autostoel. Maar voel me natuurlijk wel gigantisch maar dan ook gigantisch banketstaaf

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 18:47

Tja, ik had gewoon doorgereden en mezelf voor de kop geslagen. Er zit wel kans in dat ze het niet meer aan je verkoopt nu

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 19:46

Dat zien we dan wel. Ik denk niet dat ik twee kids op de achterbank happy had gehouden met drie uur autorijden waar je normaal 40min enkele reis over doet