Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 09:00

sureido schreef:
Even wat anders, ik lees net dat wanneer je gevaccineerd bent en Corona hebt je kans hebt dat je vaker niest.

Das niet echt een leuk grapje aangezien ik hooikoorts heb :')

https://www.metronieuws.nl/lifestyle/he ... 1627394127

Bij mijn eerste vaccinatie moest ik idd vaker niesen. Duurde gelukkig maar een weekje.
Nu heb ik als ik nies dat mijn spieren een klap krijgen dus dat ze pijn doen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 09:03

Vayo schreef:
Je kunt niet voor iemand beslissen wat wel erg is en wat niet.

En nu na een bericht dat het grotendeels allemaal niet gevaccineerden zijn die in het ziekenhuis liggen en dat in Engeland de cijfers dalen ondanks dat ze alles losgooien, mag je best zeggen dat je hoopt dat ze dat hier ook gaan doen en dat we niet de dupe gaan zijn van de mensen die zich niet bewust laten vaccineren. Daar is helemaal niets mis mee. Respecteer elkaar toch eens.

Mee eens, maar wel beide kanten op. Want andersom wordt er ook wel van alles geroepen over mensen die nog wel voorzichtig zijn. Dus niet tegen iemand zeggen dat ze blij moeten zijn dat je a en b nog mag en ook niet iemand alleen maar bang noemen of zeggen dat zij dan maar opgesloten moeten gaan zitten.

Beide opmerkingen zijn niet fijn. Daar helpen we niemand mee door die gevoelens belachelijk te maken.

Dat niesen klinkt wel herkenbaar trouwens. Dat had mijn hulp dus ook :+ Ik moet wel om jullie lachen, sorry :')

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 09:05

Heeft iemand een handig linkje waar de cijfers van het UK overzichtelijk te volgen zijn? Ik vind de grafieken echt een drama.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 09:05

Vayo schreef:
purny schreef:
Ik vraag me af wat er erger is... niet naar een festival kunnen gaan of je familie niet meer kunnen zien zoals veel mensen vorig jaar hadden...
Tel je zegeningen ipv je dingen die je niet meer kunt op dit moment.

Achterom schreef:
Stel je niet zo aan zeg.

Bah … nare opmerkingen zeg.

Je kunt niet voor iemand beslissen wat wel erg is en wat niet.

Dit is hetzelfde als tegen iemand zeggen “stel je niet zo aan, je familie is toch gezond, er is geen oorlog en je kunt ze via FaceTime zien … je ziet ze vast volgend jaar wel een keer”. Zoiets zeggen kun je ook niet maken.

Je kunt niet voor een ander bepalen waar diegene waarde aan hecht. Iedereen mag het op zijn of haar manier zwaar vinden. Ook al kun je altijd iets ergers bedenken dan de situatie waarin je in zit. Dat relativeert soms wat, maar doet uiteindelijk toch niets af aan de situatie waar je in zit? Iedereen is anders en ik ben ook iemand die heel graag naar een feestje of festival gaat. Misschien heb ik wel helemaal geen familie meer. Dat weet je toch niet. Dat iemand ergens van baalt en ergens op hoopt, betekent toch niet dat diegene niet ook zijn of haar zegeningen telt?

Het gaat er om dat we al bijna 2 jaar lang de voor ons meest normale dingen niet meer mogen en kunnen. Daar mag iedereen van balen en iedereen mag het daar zwaar mee hebben. En nu na een bericht dat het grotendeels allemaal niet gevaccineerden zijn die in het ziekenhuis liggen en dat in Engeland de cijfers dalen ondanks dat ze alles losgooien, mag je best zeggen dat je hoopt dat ze dat hier ook gaan doen en dat we niet de dupe gaan zijn van de mensen die zich niet bewust laten vaccineren. Daar is helemaal niets mis mee. Respecteer elkaar toch eens.

Je interpreteert het verkeerd. Inge geeft aan dat deze manier van leven geen doen is, daar reageer ik op, dat ik dat aanstellen vind. Je mag verdorie heel veel, en kijk eens verder dan je neus lang is! Omdat wij hier in het westen onze vakanties en festivals niet willen missen, heeft een groot deel van de wereld geen vaccinaties en woedt het virus daar gewoon door.

En dichterbij de mensen in de zorg, die krijgen geen rust. Hup, meteen door met de inhaalzorg.
Op mijn werk krijgen we de roosters niet meer rond, we knopen alles aan elkaar om de zorg voor elkaar te krijgen, maar het lukt niet meer. We hebben nog steeds een ziekteverzuim van boven de 8% en dat is bij andere organisaties niet anders. De medewerkers die er nog wel zijn lopen op hun laatste benen, alle zorgorganisaties zoeken naar extra mensen, maar de markt is gewoon uitgeput. We kunnen net wel/net niet de zorg leveren aan kwetsbare oude mensen.
Ik heb ook al aangeboden om in te springen op locatie, maar dat mag ik niet omdat ik niet de juiste papieren heb.

En dan nog hebben wij het gore lef om te klagen? Omdat we niet naar een festivalletje kunnen?
Daar vind ik wat van, ik vind dat dus respectloos.

Ik hoopte oprecht in de eerste periode van de pandemie dat mensen zich zouden realiseren wat écht belangrijk is, dat we deze mogelijkheid zouden pakken om met z'n allen de wereld een stukje mooier te maken. Maar dit soort verwend gedrag (sorry, ik kan het echt niet anders noemen) laat wel zien dat we gewoon op de oude weg verder gaan. Sterker nog, het verwende egoïsme is in mijn beleving nog sterker dan voorheen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 09:08

Citaat:
Omdat wij hier in het westen onze vakanties en festivals niet willen missen, heeft een groot deel van de wereld geen vaccinaties
huh?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 09:08

Ik nies vooral op mijn werk veel, droge lucht ofzo denk ik. Of meer stof, geen idee.

Over de gevolgen en maatregelen, ik hoop ook dat de besmettingen in de UK blijven afnemen, dat is goed nieuws. Wat voor de een zwaar is is dat voor de andere niet. Ik zit er niet mee dat ik niet op vakantie kan. Ja vind het jammer maar niet meer dan dat. Nu 2 jaar niet geweest. Anderen hier vinden dat echt mega erg als ze niet kunnen reizen. Ik ben een huismusje denk ik. Familie heb ik amper dus daar ook geen problemen mee. Festivals kom ik ook niet. Uit eten ook bijna nooit maar dat mag nu alweer. Ik ben wel erg blij voor het winkelen zonder mondkapje, dat vond ik wel erg naar.
Maar goed, dat kan je mij ook een aansteller noemen. Voor iedereen is deze situatie waarin we al 1,5 jaar zitten anders. Ik ben trouwens wel blij dat ik geen 20 jaar ben in deze periode. Dan had ik dit wel echt als veel zwaarder ervaren denk ik.

Gnome

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 09:14

Als we naar de hele wereld moeten blijven kijken, voordat we zelf mogen genieten van wat we hier hebben.. Nou dan kun je wel ophouden.

Verder ga ik er niet meer op in. Fijne dag Achterom.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 09:14

Ik hoop dat deze week de laatste week is van de oplopende ziekenhuisopnames. En dat de besmettingen weer zo naar beneden blijven gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 09:18

ingedebruijn schreef:
Als we naar de hele wereld moeten blijven kijken, voordat we zelf mogen genieten van wat we hier hebben.. Nou dan kun je wel ophouden.

Mwah ik denk wel dat je je kop niet in het zand steken moet ervoor. Als de rest van de wereld nog amper gevaccineerd is maar gaan straks wel massaal op reis daar naar toe is dat wel degelijk een probleem voor ons.

Mutaties ontstaan juist onder grote groepen niet gevaccineerden en dan bestaat er toch wel een kans er op een dag een mutatie is die onze vaccins niet aankunnen. En dan beginnen we weer van voor af aan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 09:19

Ik vind het niet gek dat mensen het niet meer trekken nu. Idd we mogen meer. Maar alles is veranderd. Verplichte looproutes bijvoorbeeld maken dat iets wat eerst gewoon een ontspannen uitje is, nu ook iets is waar je op moet letten. Dat afstand houden kost ook veel energie. En dat we op het werk nog steeds mensen in isolatie moeten plaatsen en in bescherming naar binnen moeten als ze in aanraking zijn geweest met een besmet persoon dat went gewoon nooit. Tel daarbij op het gevoel dat er ondanks dat veel mensen gevaccineerd zijn er nog steeds heel veel dingen niet mogen....en er geen uitzicht is op wanneer dat dan wel weer mag en kan. Ik wil gewoon het leven van voor corona terug. Dat gevoel wordt steeds sterker.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 09:26

Spenk schreef:
ingedebruijn schreef:

Mwah ik denk wel dat je je kop niet in het zand steken moet ervoor. Als de rest van de wereld nog amper gevaccineerd is maar gaan straks wel massaal op reis daar naar toe is dat wel degelijk een probleem voor ons.

Mutaties ontstaan juist onder grote groepen niet gevaccineerden en dan bestaat er toch wel een kans er op een dag een mutatie is die onze vaccins niet aankunnen. En dan beginnen we weer van voor af aan.

Zo bedoelde ik 'm niet inderdaad. Bedoel meer dat er altijd mensen in de wereld zijn die minder hebben dan jij of ik. Dat maakt echter niet dat wij niet of minder mogen genieten van wat wij hebben, in mijn optiek tenminste. Anders kan ik mijn huis wel opzeggen en onder een brug gaan leven.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 09:27

SusanH schreef:
Ik vind het niet gek dat mensen het niet meer trekken nu. Idd we mogen meer. Maar alles is veranderd. Verplichte looproutes bijvoorbeeld maken dat iets wat eerst gewoon een ontspannen uitje is, nu ook iets is waar je op moet letten. Dat afstand houden kost ook veel energie. En dat we op het werk nog steeds mensen in isolatie moeten plaatsen en in bescherming naar binnen moeten als ze in aanraking zijn geweest met een besmet persoon dat went gewoon nooit. Tel daarbij op het gevoel dat er ondanks dat veel mensen gevaccineerd zijn er nog steeds heel veel dingen niet mogen....en er geen uitzicht is op wanneer dat dan wel weer mag en kan. Ik wil gewoon het leven van voor corona terug. Dat gevoel wordt steeds sterker.

Dit heb ik ook precies! Ik ben ook niet zo heel erg van de festivals (wel een avond doorzakken in de kroeg) maar ik vind het gevoel dat het niet mag gewoon verschrikkelijk. Ik ben allang blij dat dingen als een avondklok en mondkapjes etc niet meer zijn en dat ze die niet terug hebben ingevoerd ondanks delta/hoge cijfers. Zeker gisteren na van 11 u ‘s ochtends tot 9 u ‘s avonds een mondkap op te hebben gehad. Ook de paniek als je iemand hoort hoesten in het vliegtuig, dat is toch bizar eigenlijk.

Maar ik heb ook medelijden met de mensen in Australië. Die zitten weer helemaal vast.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 09:32

Maar de kroeg kan toch nog steeds? (Geen aanval trouwens) maar de kroegen zijn hier gewoon open tot 00.00 uur en die zitten ook gewoon vol.

Wel de kroegen die wel open kunnen trouwens. Ze hebben nog steeds last van sluitingen door de besmettingen en daardoor niet genoeg personeel :+
Al gaat het nu de goede kant op.
Vriendin hoeft in de winkel ook niet meer extra, op extra te werken.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 09:37

lenaa_tje schreef:
Maar de kroeg kan toch nog steeds? (Geen aanval trouwens) maar de kroegen zijn hier gewoon open tot 00.00 uur en die zitten ook gewoon vol.

Oh ja het is wel open, maar ik vind zitten blijven & niet tegen iedereen aan lallen toch niet bepaald hoe het was :P Maar goed, die paar weken dat dat nog moet kan ik wel hebben hoor, zeker na een leuke vakantie.

En natuurlijk hopen dat ze het 13e gefixt hebben. Volgens mij was er in Duitsland een club waar elke week 5000 bezoekers waren, die werden getest voor ze binnen gingen, en daar kwamen 0 besmettingen uit.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 09:38

sureido schreef:
lenaa_tje schreef:

Oh ja het is wel open, maar ik vind zitten blijven & niet tegen iedereen aan lallen toch niet bepaald hoe het was :P Maar goed, die paar weken dat dat nog moet kan ik wel hebben hoor, zeker na een leuke vakantie.

En natuurlijk hopen dat ze het 13e gefixt hebben. Volgens mij was er in Duitsland een club waar elke week 5000 bezoekers waren, die werden getest voor ze binnen gingen, en daar kwamen 0 besmettingen uit.

Vroegah begon het feestje om 12 uur haha. Voor die tijd was er niets aan. Hopelijk kunnen we snel weer ouderwets klagen over ieders zweet :Y)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 09:40

Tja.. maar als deze tijd er voor zorgt dat dingen wat eerder beginnen. Beetje om denken kan toch nog wel?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 09:45

Ik denk alleen dat het niet echt een goede oplossing is aangezien iedereen gewoon lekker naar iemands huis gaat (want ook geen beperkingen meer) en daar verder gaat na 12, zonder zitplek. :P
Maar goed, nog eventjes :D

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 09:49

sureido schreef:
Ik denk alleen dat het niet echt een goede oplossing is aangezien iedereen gewoon lekker naar iemands huis gaat (want ook geen beperkingen meer) en daar verder gaat na 12, zonder zitplek. :P
Maar goed, nog eventjes :D

En met latere tijden was dat daarvoor :+
Ook dat maakt niks uit.
We gaan het zien, ik hoop dat het weer kan :)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 09:51

Alleen ging je dan gewoon met wat vrienden indrinken. Na 12 komt iedereen samen buiten, zeker op zo’n plek als stratumseind, en dan hoor je gewoon geschreeuw ‘after bij mij!’ En dan volgt er een groep van 50 die elkaar helemaal niet kennen.

Dat is toch heel anders dan met je groepje van 4.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 09:52

sureido schreef:
Alleen ging je dan gewoon met wat vrienden indrinken. Na 12 komt iedereen samen buiten, zeker op zo’n plek als stratumseind, en dan hoor je gewoon geschreeuw ‘after bij mij!’ En dan volgt er een groep van 50 die elkaar helemaal niet kennen.

Voordeel is wel rappe groepsimmuniteit onder de jongeren op deze manier.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 09:54

sureido schreef:

Hier was dat al anders haha
De zuip keten zijn sowieso al met heel veel jongeren bij elkaar.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 11:01

Oh echt haha afterparty met onbekenden. Hier meer het dorpse leven met schuurfeesten of dan gingen wij vroegah naar de dichtstbijzijnde stad stappen en dan op de fiets naar huis met een groep. Nu ben ik wat ouder en is het meer dat we een paar keer per jaar naar kleinschalige festivals gaan, eens een avondje stappen of gewoon een cocktail- of bierproeverij op het terras in het dorp. Maar ook regelmatig bij elkaar thuis borrelen. Dat laatste doen we gelukkig allemaal weer lekker.

Dat screenshot in de post van Sureido … zulke dingen zie ik op FB ook vaak voorbij komen. Niet gevaccineerden die menen in gevaar te komen door de gevaccineerden en er van overtuigd zijn dat de gevaccineerden het virus meer dan niet gevaccineerden verspreiden.

Hier zijn ze nu bezig met prikbussen waar je zonder afspraak terecht kunt als het gaat om je eerste prik. Ze hopen hier met name arbeidsimmigranten en de allochtone bevolking over de streep te kunnen trekken. Schijnt best een succes te zijn hier.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 11:02

Vayo schreef:
Oh echt haha afterparty met onbekenden. Hier meer het dorpse leven met schuurfeesten of dan gingen wij vroegah naar de dichtstbijzijnde stad stappen en dan op de fiets naar huis met een groep. Nu ben ik wat ouder en is het meer dat we een paar keer per jaar naar kleinschalige festivals gaan, eens een avondje stappen of gewoon een cocktail- of bierproeverij op het terras in het dorp. Maar ook regelmatig bij elkaar thuis borrelen. Dat laatste doen we gelukkig allemaal weer lekker.

Dat screenshot in de post van Sureido … zulke dingen zie ik op FB ook vaak voorbij komen. Niet gevaccineerden die menen in gevaar te komen door de gevaccineerden en er van overtuigd zijn dat de gevaccineerden het virus meer dan niet gevaccineerden verspreiden.

Hier zijn ze nu bezig met prikbussen waar je zonder afspraak terecht kunt als het gaat om je eerste prik. Ze hopen hier met name arbeidsimmigranten en de allochtone bevolking over de streep te kunnen trekken. Schijnt best een succes te zijn hier.

Ik snap niet waarom ze dan niet gewoon Janssen krijgen. Dan zijn ze gelijk klaar. Nu moeten arbeidsmigranten en allochtonen meer moeite doen op het gebied van taal enz

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 11:09

Tja gelijk een goede inburgering zou ik zeggen. Al zijn er natuurlijk een hoop bij die al jaren in Nederland wonen. En ik geloof dat velen wel de weg wisten om de vaccinatie te halen, maar hem niet wilden. En dat door het ze nu wel heel makkelijk te maken een deel zich toch bedenkt. Ik denk dat ze Pfizer nemen omdat die het breedst gegeven kan worden en bij Janssen bepaalde groepen hem niet mogen? Ik neem aan dat ze dan voor de tweede prik weer met die bus komen over 3 weken. Of er gewoon nog steeds staan.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 11:22

Ik kom ook uit een dorp! Tent feesten idd en stratum eind is dan het dichtstbijzijnde :P en soms waag je je aan de kroeg in het dorp maar dat is het dan net niet. Maar ik woon nu op kamers en dat is wel anders.

Ik denk dat die ‘afterparty’s’ er zijn omdat mensen het beu zijn alleen met eigen vrienden. Nieuwe mensen ontmoeten etc.