Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:16

Loeky01 schreef:
Ik voelde me vandaag 'geshamed' dat ik slechts 32 uur werk. De vraag van een van mijn nieuwe collega's was meteen; hoézo niet 36??! Ja omdat ik in mijn omgeving genoeg mensen tegen een burn-out zie aanhikken en ik zelf ook niet in de beste state of mind zit. Maar dat gaat jou toch niks aan waarom ik 32 uur wil werken ipv 36? Jij werkt maar op de helft van je caseload, daar oordeel ik toch ook niet over? Ik ken je niet dus dat zal vast een reden hebben. Net zoals mijn 32u ook een reden heeft.

Wat belachelijk zeg, ik werk 24 uur per week terwijl ik 29 ben, niemand die daar ooit iets over gezegd heeft :) 1x de vraag gehad tijdens een sollicitatiegesprek waarom ik als jonge vrouw maar 24 uur wilde gaan werken, vond ik niet heel netjes maar heb gewoon een l*l verhaal opgehangen haha :')
Ik heb al 2 burn outs gehad en voorkom graag een 3e. Kan simpel gezegd niet meer werken.

Britta31

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 10:08

Te laat de kliko aan de weg gisteren en nu is de kliko niet geleegd.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 10:34

De overstromingen in Limburg en dat we niet zo goed weten wat we nu moeten doen. We zijn op vakantie, maar het voelt voor ons niet goed om lekker de toerist uit te gaan hangen.

Anderzijds hebben we zoiets dan maar in het huisje maar we hebben altijd pech als we op vakantie gaan. Vorig jaar Ameland was het 11 graden en alleen maar wind en regen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 10:36

Poeh wat een rot opmerking, Loeky. Als iemand 32 uur werkt, zal dat inderdaad een reden hebben. Vind ik ook enorm neerbuigend naar jou toe als iemand zoiets zegt. :(:)

Ik krijg nu regelmatig de opmerking van mensen die weten dat ik nu moet herstellen van een burnout, waarom ik niet direct ga werken.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 10:42

Dat ik al een week mijn advocaat niet te pakken krijg en ze ook niet terug belt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 10:56

Zebrastreep schreef:
De overstromingen in Limburg en dat we niet zo goed weten wat we nu moeten doen. We zijn op vakantie, maar het voelt voor ons niet goed om lekker de toerist uit te gaan hangen.

Anderzijds hebben we zoiets dan maar in het huisje maar we hebben altijd pech als we op vakantie gaan. Vorig jaar Ameland was het 11 graden en alleen maar wind en regen.

Toch niks mis mee om in het huisje te blijven?

Mijn schoonouders wonen in het gebied en ook die zijn vanochtend gewoon wezen sporten.
Ramptoerisme zou wat anders zijn..

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 11:32

lenaa_tje schreef:
Zebrastreep schreef:

Toch niks mis mee om in het huisje te blijven?

Mijn schoonouders wonen in het gebied en ook die zijn vanochtend gewoon wezen sporten.
Ramptoerisme zou wat anders zijn..

Na 3 dagen wil ik op zich wel even de beentje strekken :') Kan wel hoor we lopen regelmatig een rondje en ik heb de fiets ook nog mee. Maar alle wegen zijn dicht in de omgeving. Ben wel blij dat ik al eerder al besloten mijn diplomering te laten schieten. Daar was ik nu ook niet meer gekomen.

Het is voor de inwoners hier echt vreselijk! Al die schade aan huizen en winkels , vreselijk voor de ondernemers al na een corona jaar. Konden ze eindelijk weer wat verdienen , gebeurd er dit nog een hogere kostenpost.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 11:37

Daar is toch niks mis mee? Dat versta ik niet onder ramptoerisme

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 11:57

Ik [***] aan een separaat project buiten m'n standaard werkzaamheden om. Dit doe ik met een aantal andere partijen. Nu lever ik informatie aan die zij verwerken. Ik heb twee weken niets gehoord, en ineens krijg ik telefoontjes, mailtjes en hebben ze me weer nodig. En dit gebeurd altijd op een donderdag, terwijl ze weten dat ik op vrijdag vrij ben en mijn dagen gewoon al volgepland zijn. Hoe vaak moet ik dat nog herhalen. Ik reageer echt wel, maar kom dan of eerder met vragen zodat ik daar op donderdag tijd voor heb, of heb even het geduld om te wachten tot maandag. _O-

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 12:03

Dochter ziek opgehaald bij de psz, geen leuk begin van de vakantie.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 12:21

Flowery schreef:
Loeky01 schreef:
Ik voelde me vandaag 'geshamed' dat ik slechts 32 uur werk. De vraag van een van mijn nieuwe collega's was meteen; hoézo niet 36??! Ja omdat ik in mijn omgeving genoeg mensen tegen een burn-out zie aanhikken en ik zelf ook niet in de beste state of mind zit. Maar dat gaat jou toch niks aan waarom ik 32 uur wil werken ipv 36? Jij werkt maar op de helft van je caseload, daar oordeel ik toch ook niet over? Ik ken je niet dus dat zal vast een reden hebben. Net zoals mijn 32u ook een reden heeft.

Wat belachelijk zeg, ik werk 24 uur per week terwijl ik 29 ben, niemand die daar ooit iets over gezegd heeft :) 1x de vraag gehad tijdens een sollicitatiegesprek waarom ik als jonge vrouw maar 24 uur wilde gaan werken, vond ik niet heel netjes maar heb gewoon een l*l verhaal opgehangen haha :')
Ik heb al 2 burn outs gehad en voorkom graag een 3e. Kan simpel gezegd niet meer werken.

Nou inddd... Ik werk vanaf mijn 24e ook "maar" 17 uur vast. Daarnaast regelmatig op inval basis. Al zou mijn reden zijn dat ik een luie donder ben en geen zin heb. Lekker boeiend! Waarom MOET iedereen tegenwoordig maar fulltime werken als je jong bent?
Ik kom ook uit een burn-out omdat ik 40+ uur werkte verdeeld over 2 banen (dus lekker veel reistijd) en no way dat ik dat ooit nog wil meemaken... In weken dat ik me goed voel, kan ik meer werken. Zit ik in een dipje, kan ik lekker nee zeggen!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 12:22

Katten die zeuren dat hun 4 gangen menu niet goed genoeg is. >;) :roll:

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 12:31

wyoming schreef:
Dochter ziek opgehaald bij de psz, geen leuk begin van de vakantie.

Beterschap! Het heerst echt, hier is dochtertje ook al een week ziek na bezoek aan kdv.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 12:46

Mijn werkcomputer, loopt vandaag steeds vast :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 12:48

Mensen die niets van je willen aannemen omdat je geen ‘manager’ in je functieomschrijving hebt staan of de horkerige Hollander uit loopt te hangen. Dan niet, dan blijf je maar op Google staan tussen AliExpress en dodgy Amazon dropshippers. :evaw:

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 12:52

Dat ik mijn bestelling van Bol.com vandaag in de avond wilde laten bezorgen. En voor 4 van de 5 producten is dat gelukt, maar het 5e product wordt nu overdag gebracht omdat die van een andere winkel komt. Had ik nooit in de gaten gehad bij het bestellen. Is niet heel erg, want ik ben thuis, maar ik had eigenlijk wat dingen buitenshuis willen doen, en de postbode is hier nooit heel vroeg.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 13:23

Heel moe, lekker op tijd naar bed gegaan en uiteindelijk om 5 uur op de bank in slaap gevallen. Niks waard nu, bah -O-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 13:31

Belastingaanslag van een dikke 1600 euro......hoe dan. :=

carineken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 13:58

Mijn werk.
Teamleader fleet zegt ah die plek is vrij parkeer daar maar das dichtbij voor jouw met je bolle buik.
Teamleader B begint de zeuren dat ik daar niet mag staan en geeft mij super hard onder mijn voeten en volgens hem heeft de teamleader van fleet daar niks over te zeggen.
Terwijl de teamleader van fleet degene is die het wagenpark beheert.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 14:27

Mijn hele huis voelt klam.. :r
Ramen staan open en de roosters ook.
Heel vies hoor

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 14:27

Het is zo warm in huis maar ik kan geen raam of deur openzetten zonder dat het naar binnen regent.
En ondertussen vraag ik me af waarom ik me afvraag om een paar regendruppels terwijl in het Zuiden de huizen blank staan.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 14:31

Ondanks dat we niet in Limburg zitten mogen we ook ons beklag doen.
Wat in Limburg gebeurt is toch geheel middeleeuws?? Waarom kan zoiets gebeuren?? Met de techniek van heden. Geld gaat naar projecten in geheel de wereld, waarom niet in dit soort dingen investeren?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 14:33

LaPluche schreef:
Heel vies hoor

Ja dit dus. -O-

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 14:37

Mensen die gewoon random zinnen uit de media als oneliners neerkwakken, maar geen idee hebben wat ze eigenlijk zeggen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 14:38

LaPluche schreef:
Heel vies hoor

Hier ook -O-

Ik wou net tijdens het kippensoep maken zoals wel vaker op een wortel gaan knagen tijdens het koken..
Maar ik was vanmorgen bij de tandarts ivm voorbereiden voor een kroon te laten plaatsen...
Vandaar dat ik dus soep maak...
Ivm even niet te hard eten eten.
Doei wortel -O-