Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 21:16

SusanH schreef:
Zat net journaal te kijken met dhr Murk die is volgens mij haast blij dat we 1 jaar corona hebben in NL.

Volgens mij was hij gewoon trots dat zij de eerste coronapatiënt in Nl hadden. En trots op Zoef de Haas :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 21:52

lenaa_tje schreef:
@shadow0 ik hoor het wel jij weet de oplossing voor de pandemie waar heel de wereld (met tussenpozen) al een jaar tegenaan loopt. Snap je wat ik bedoel? I

Nee, dat snap ik juist niet zo goed, kun je dat uitleggen?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 22:04

Shadow0 schreef:
lenaa_tje schreef:
@shadow0 ik hoor het wel jij weet de oplossing voor de pandemie waar heel de wereld (met tussenpozen) al een jaar tegenaan loopt. Snap je wat ik bedoel? I

Nee, dat snap ik juist niet zo goed, kun je dat uitleggen?

Als je de rest van het bericht ook quote helpt dat.

Shadow0

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 22:07

Dat deed jij toch ook niet? En nee, met de rest van de quote snap ik ook niet wat je precies bedoelt in de context van mijn eerdere bericht.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 22:12

Shadow0 schreef:
Dat deed jij toch ook niet? En nee, met de rest van de quote snap ik ook niet wat je precies bedoelt in de context van mijn eerdere bericht.

Ik reageerde precies op het bericht waar jij opnieuw suggereerde hoe de aanpak van het Corona virus anders moet en hoe dit tot extra gevaar leidt.
Heb ik dat verkeerd begrepen dan sorry.
Jij hebt geen idee hoe het anders was gelopen als er andere beleid was geweest. Dat zie je in heel Europa terug.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 22:20

lenaa_tje schreef:
Ik reageerde precies op het bericht waar jij opnieuw suggereerde hoe de aanpak van het Corona virus anders moet

Maar moet die niet anders dan? Vind jij dat de huidige strategie goed werkt?

Citaat:
en hoe dit tot extra gevaar leidt.

Ook dat snap ik niet, het ging toch over De Jonge die verwachtingen uitspreekt alsof corona iets is wat ons overkomt, in plaats van iets waar hij invloed op kan hebben?

Citaat:
Heb ik dat verkeerd begrepen dan sorry.

Dat denk ik, maar als je iets meer inhoudelijk ingaat op wat ik schrijf kunnen we misschien uitvinden wat je verkeerd hebt geinterpreteerd, maar dat lukt niet met hele algemene reacties.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 23:26

raket schreef:
Ik ken het verhaal van een verpleegkundige, die kwetsbaar is, met een coulante werkgever waardoor ze nu al bijna een jaar niet in de zorg hoeft te werken. Maar die gaat vaccinatie weigeren en die wil ook niet met beschermingsmiddelen werken en overigens ook geen andere functie.

Tja....

Wel of niet vaccineren heeft consequenties. Dat hoort denk ik bij de overwegingen.

Dat lijkt me wel reden voor ontslag op staande voet eerlijk gezegd. Zelfs niet met beschermingsmiddelen willen werken? Hoe idioot kun je zijn? Zulke mensen horen niet thuis in de zorgsector.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 23:36

elnienjo schreef:
raket schreef:
Ik ken het verhaal van een verpleegkundige, die kwetsbaar is, met een coulante werkgever waardoor ze nu al bijna een jaar niet in de zorg hoeft te werken. Maar die gaat vaccinatie weigeren en die wil ook niet met beschermingsmiddelen werken en overigens ook geen andere functie.

Tja....

Wel of niet vaccineren heeft consequenties. Dat hoort denk ik bij de overwegingen.

Dat lijkt me wel reden voor ontslag op staande voet eerlijk gezegd. Zelfs niet met beschermingsmiddelen willen werken? Hoe idioot kun je zijn? Zulke mensen horen niet thuis in de zorgsector.

Geen reden voor ontslag op staande voet.
Maar wel eruit met een vaststellingsovereenkomst. ;)

Griekenland heeft tot nu toe "maar" 600 doden.
Toch zijn de zeer strenge maatregelen ook weer verlengd.
Met name om de zorg niet te belasten. Na de bezuinigingen van de laatste 15 jaar is het vreselijk slecht gesteld met de gezondheidszorg.
Daar zijn ook amper financiële vangnetten zoals
hier.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 23:37

Ze doet nu blijkbaar wat administratief werk, dus ze weigert geen werk. En heeft echt wel een hele kwetsbare gezondheid, maar helemaal niets willen... tja dat is natuurlijk vrij weinig. Ze heeft dezelfde operaties aan de longen gehad als ik, daar ken ik haar van.

Zelf heb ik destijds gekozen door te werken. Maar ik was natuurlijk al besmet voor het een issue werd en had nooit rekening gehouden met een 2e besmetting. Het is me wel gevraagd en dat vind ik netjes.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 23:39

raket schreef:
Ze doet nu blijkbaar wat administratief werk, dus ze weigert geen werk. En heeft echt wel een hele kwetsbare gezondheid, maar helemaal niets willen... tja dat is natuurlijk vrij weinig. Ze heeft dezelfde operaties aan de longen gehad als ik, daar ken ik haar van.

Zelf heb ik destijds gekozen door te werken. Maar ik was natuurlijk al besmet voor het een issue werd en had nooit rekening gehouden met een 2e besmetting. Het is me wel gevraagd en dat vind ik netjes.

Maar met kwetsbare longen wil je toch juist jezelf beschermen zou je denken, met FFP2 maskers en bescherm je tegelijkertijd je omgeving. Idem met de vaccinatie; een coronabesmetting kan fataal zijn, de bijwerking van het vaccin zit je wel uit.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 00:04

Hoe en waarom iemand iets vind is niet altijd voor iedereen logisch, dat hoeft van mij ook niet eigenlijk.

Toen een moeder van een stalgenoot met covid op sterven lag, vlak voor de start van de inentingen zei ze tegen haar dochter: ik had hem toch niet genomen, als het je tijd is is het je tijd.
Dat hoef ik niet te snappen, als die vrouw er maar vrede mee heeft.
Ik snap zoveel niet in het leven.

Gewoon een goede sterke positieve campagne voeren met een duidelijke boodschap „voor elkaar, met elkaar“. Geen opgewezen vingertjes en dreigementen, daar haken mensen op af. Als dan iedereen de kans gehad heeft en het is te laag, dan kun je altijd nog andere regels gaan opleggen. Bijv. beginnend met verplicht iedereen in de politiek in te enten. Nu is te vroeg en je vergroot de kans op leegloop in de zorg alleen maar nog meer.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 28-02-21 00:09, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 00:09

Sizzle schreef:
Hoe en waarom iemand iets vind is niet altijd voor iedereen logisch, dat hoeft van mij ook niet eigenlijk.

Toen een moeder van een stalgenoot met covid op sterven lag, vlak voor de start van de inentingen zei ze tegen haar dochter: ik had hem toch niet genomen, als het je tijd is is het je tijd.
Dat hoef ik niet te snappen, als die vrouw er maar vrede mee heeft.
Ik snap zoveel niet in het leven.

Gewoon een goede sterke positieve campagne voeren met een duidelijke boodschap „voor elkaar, met elkaar“. Geen opgewezen vingertjes en dreigementen, daar haken mensen op af. Als dan iedereen de kans gehad heeft en het is te laag, dan kun je altijd nog andere regels gaan opleggen. Nu is te vroeg.

Misschien zei ze dat wel om haar dochter gemoedsrust te geven, anders blijft die de rest van haar leven malen met het gevoel dat het vaccin voor haar moeder net te laat is gekomen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 00:10

Jij wilt dat gewoon niet snappen dat er mensen zijn die dat echt zo zien. Haar moeder heeft nooit echt in medische zorg geloofd, die nam liever een extra sinaasappel. Ze was voor niets ingeent.
Denk aan de 50% dekkingsgraat voor mazelen in de biblebelt.
Mensen mogen zo denken, we zijn niet allemaal kloons van elkaar.
Ik snap jouw opvattingen over de wereld ook zelden, maar die mag je toch hebben, dat is je recht.
Hooguit heeft dat recht bepaalde gevolgen, maar dat is een ander verhaal.
Doordrammen dat iemand een naar iemand ander zijn norm een domme redenering heeft slaat hoe dan ook nergens op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 00:18

Mijn oma 79 jaar, diabeet en dialysepatiënt wil ook geen vaccin. Haar mening is als het haar tijd is, dan is het haar tijd. Griepspuit weigert ze ook, word ze altijd ziek van :+

Plus als het aan haar vorige internist lag en het verzorgend personeel van haar vorige woning. Was ze al 2 x dood geweest. Inmiddels woont ze bij mijn ouders thuis <3

Heeft enkele weken terug zelfs corona opgelopen. Maar inmiddels gelukkig helemaal hersteld. Helaas mij wel besmet. Maar inmiddels zelf ook voor 2e keer weer hersteld.

Zelf twijfel ik enorm over het vaccin. Vooral omdat de langere termijn bijwerkingen niet bekend zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 07:54

Fitzroy schreef:
SusanH schreef:
Zat net journaal te kijken met dhr Murk die is volgens mij haast blij dat we 1 jaar corona hebben in NL.

Volgens mij was hij gewoon trots dat zij de eerste coronapatiënt in Nl hadden. En trots op Zoef de Haas :+

Dat idee had ik ook maar ik werd er een beetje onpasselijk van.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 10:54

Ik las in het NRC dat er meer Corona is in Europa dan Amerika en Afrika...
Oh en een positief punt, er zijn op dit moment geen (officiele) oorlogen.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 10:57

Zit er eigenlijk verschil in merken vaccins? Is de een beter dan de ander zeg maar

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 10:59

Ik dacht dat het ene vaccin meer bescherming biede dan het andere..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 11:01

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 11:05

Er wordt bij ons gesproken over kleine festivals en sportevenementen komende zomer. Tevens wordt er gesproken over theathers vanaf eind maart. Klinkt veelbelovend, maar eerst zien, dan geloven.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 11:19

Sizzle schreef:
Er wordt bij ons gesproken over kleine festivals en sportevenementen komende zomer. Tevens wordt er gesproken over theathers vanaf eind maart. Klinkt veelbelovend, maar eerst zien, dan geloven.

Eind maart begint Semana Santa hier en alle berichtgeving is BLIJFT THUIS en er wordt níets officieels geörganiseerd.
Iedereen ´ziet´ eind april al een vierde golf aankomen als er niet heel gediscipleerd voorzichtig wordt gedaan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 11:33

De dochter van mijn oudtante in Amerika is naar het ziekenhuis met corona. Ze krijgen de koorts niet onder controle en de zuurstof in haar bloed is te laag.
Ze is diabeet met obesitas.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 11:52

purny schreef:
De dochter van mijn oudtante in Amerika is naar het ziekenhuis met corona. Ze krijgen de koorts niet onder controle en de zuurstof in haar bloed is te laag.
Ze is diabeet met obesitas.

Heftig Purny .

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 12:17

Huertecilla schreef:
Sizzle schreef:

Eind maart begint Semana Santa hier en alle berichtgeving is BLIJFT THUIS en er wordt níets officieels geörganiseerd.
Iedereen ´ziet´ eind april al een vierde golf aankomen als er niet heel gediscipleerd voorzichtig wordt gedaan.

Nu 8 maart nog. Ik kan werkelijk niet begrijpen dat er ook maar enige vorm van demonstraties wordt toegestaan nadat het vorig jaar zó mis ging. Voor wie het niet kent: 8 maart is Internationale Vrouwendag en hier reden om de straat op te gaan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 12:26

HC, wat een verschillen hé, hoe landen er in staan, uiteindelijk is er nog geen 1 die duidelijk precies weet wat nou de handigste methode was (behalve Australie wellicht).
Waarom hadden wij een daling ondanks dat de scholen en contact beroepen open waren en daarnaast de skigebieden?
Soms denk ik dat juist het buiten kunnen uitrazen op de skies/snowboard juist goed geweest is om samenscholingen binnen te voorkomen. Maar niemand die het weet.

Ik weet niet of we een 3e golf krijgen, we zijn nog steeds aan het dalen, al is het niet heel snel meer.
We zullen over 2 weken zien wat er gebeurd als morgen alle winkels weer open zijn, de jeugdhonken, alle buitensporten, musea en dierentuinen.

Er zijn nu minder dan 200 IC bedden door covid patienten bezet en we zitten aan 1000 gevallen per dag/ 8 mjn. inwoners. Echter zijn de franse kantons wel weer aan het stijgen geloof ik.

Afbeelding