SusanH schreef:Zat net journaal te kijken met dhr Murk die is volgens mij haast blij dat we 1 jaar corona hebben in NL.
Volgens mij was hij gewoon trots dat zij de eerste coronapatiënt in Nl hadden. En trots op Zoef de Haas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Dat deed jij toch ook niet? En nee, met de rest van de quote snap ik ook niet wat je precies bedoelt in de context van mijn eerdere bericht.
lenaa_tje schreef:Ik reageerde precies op het bericht waar jij opnieuw suggereerde hoe de aanpak van het Corona virus anders moet
Citaat:en hoe dit tot extra gevaar leidt.
Citaat:Heb ik dat verkeerd begrepen dan sorry.
raket schreef:Ik ken het verhaal van een verpleegkundige, die kwetsbaar is, met een coulante werkgever waardoor ze nu al bijna een jaar niet in de zorg hoeft te werken. Maar die gaat vaccinatie weigeren en die wil ook niet met beschermingsmiddelen werken en overigens ook geen andere functie.
Tja....
Wel of niet vaccineren heeft consequenties. Dat hoort denk ik bij de overwegingen.
elnienjo schreef:raket schreef:Ik ken het verhaal van een verpleegkundige, die kwetsbaar is, met een coulante werkgever waardoor ze nu al bijna een jaar niet in de zorg hoeft te werken. Maar die gaat vaccinatie weigeren en die wil ook niet met beschermingsmiddelen werken en overigens ook geen andere functie.
Tja....
Wel of niet vaccineren heeft consequenties. Dat hoort denk ik bij de overwegingen.
Dat lijkt me wel reden voor ontslag op staande voet eerlijk gezegd. Zelfs niet met beschermingsmiddelen willen werken? Hoe idioot kun je zijn? Zulke mensen horen niet thuis in de zorgsector.
raket schreef:Ze doet nu blijkbaar wat administratief werk, dus ze weigert geen werk. En heeft echt wel een hele kwetsbare gezondheid, maar helemaal niets willen... tja dat is natuurlijk vrij weinig. Ze heeft dezelfde operaties aan de longen gehad als ik, daar ken ik haar van.
Zelf heb ik destijds gekozen door te werken. Maar ik was natuurlijk al besmet voor het een issue werd en had nooit rekening gehouden met een 2e besmetting. Het is me wel gevraagd en dat vind ik netjes.
Sizzle schreef:Hoe en waarom iemand iets vind is niet altijd voor iedereen logisch, dat hoeft van mij ook niet eigenlijk.
Toen een moeder van een stalgenoot met covid op sterven lag, vlak voor de start van de inentingen zei ze tegen haar dochter: ik had hem toch niet genomen, als het je tijd is is het je tijd.
Dat hoef ik niet te snappen, als die vrouw er maar vrede mee heeft.
Ik snap zoveel niet in het leven.
Gewoon een goede sterke positieve campagne voeren met een duidelijke boodschap „voor elkaar, met elkaar“. Geen opgewezen vingertjes en dreigementen, daar haken mensen op af. Als dan iedereen de kans gehad heeft en het is te laag, dan kun je altijd nog andere regels gaan opleggen. Nu is te vroeg.
Fitzroy schreef:SusanH schreef:Zat net journaal te kijken met dhr Murk die is volgens mij haast blij dat we 1 jaar corona hebben in NL.
Volgens mij was hij gewoon trots dat zij de eerste coronapatiënt in Nl hadden. En trots op Zoef de Haas
Yom schreef:Zit er eigenlijk verschil in merken vaccins? Is de een beter dan de ander zeg maar
Sizzle schreef:Er wordt bij ons gesproken over kleine festivals en sportevenementen komende zomer. Tevens wordt er gesproken over theathers vanaf eind maart. Klinkt veelbelovend, maar eerst zien, dan geloven.
Huertecilla schreef:Sizzle schreef:Er wordt bij ons gesproken over kleine festivals en sportevenementen komende zomer. Tevens wordt er gesproken over theathers vanaf eind maart. Klinkt veelbelovend, maar eerst zien, dan geloven.
Eind maart begint Semana Santa hier en alle berichtgeving is BLIJFT THUIS en er wordt níets officieels geörganiseerd.
Iedereen ´ziet´ eind april al een vierde golf aankomen als er niet heel gediscipleerd voorzichtig wordt gedaan.