Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 20:05

Bo_Y schreef:
Zebrastreep schreef:
Bijenkorf in Amsterdam moet 2 weken dicht. Personeel was met klachten aan het werk.

Waar ik wel van schrok het verschil in cijfers in Assen en Amsterdam. Assen 2 en Amsterdam 1400 vindt ik nogal wat.

Wij Assenaren zijn heel braaf

Zeker :')

tienus63

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 20:11

Ik heb de app gedownload.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 20:18

Zebrastreep schreef:
Margoooo schreef:
Assen heeft om en nabij 70.000 inwoners en Amsterdam bijna een miljoen, dus ruim 10x zoveel.. Het grootste probleem imo is het gebrek aan ruimte in Amsterdam. Ik kán vaak geeneens afstand houden.. Er is geen plek.. Dat is in Assen niet aan de orde..

Iedereen houd hier zich er ook gewoon goed aan. Het is een enkeling die het niet doet. Natuurlijk zijn hier ook genoeg drukke plekken maar dan keer ik weer om. Zoals de tuinland is al wel een plek waar afstand houden amper mogelijk is. Kringloopwinkels worden hier ook ontzettend druk bezocht. Dus meer ruimte is er op veel plekken ook helaas niet. Maar mensen doen echt een stap opzij en dat werkt hier ontzettend goed.

Het verschilt gewoon enorm per plek! Ik ga liever hier naar de Aldi dan in Assen qua afstand houden en regels. Ik was echt verbaasd dat je weer mandjes had en dat niemand zich aan het schoonmaken/desinfecteren hield.( ja ik ben wekelijks in Assen en we zijn standaard te vroeg :') )
Maar ik ga weer liever in Assen naar de Aldi dan in de wijk bij m’n verzorgpaard. Op zo’n 20 km zit dus enorm veel verschil.
Maar zo was er ook een bokker uit het zuiden die het hier in het noorden niet prettig vond terwijl andere bokkers juist vinden dat ze in het noorden zich wel aan de regels houden.
Kortom het is voor ons als gewone burgers lastig een inschatting te maken en we kunnen alleen zelf ons best doen en eventueel dit benadrukken in je eigen omgeving.
Verder heeft drukte natuurlijk ook gewoon er mee te maken. Als jij op 20 vierkante meter woont snap ik dat je langzaam gek wordt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 20:19

tienus63 schreef:
Ik heb de app gedownload.

De Autoriteit persoonsgegevens vind de app nog niet goed genoeg en de Jonge wel... ik luister liever op dat gebied naar de Autoriteit persoonsgegevens

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 20:20

Dus een feestje met 7 mensen op gepaste afstand mag niet, maar een bomvolle pretpark wel 8)7
Echt weer hypocriet ten top.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 20:23

In Bayeren waren mensen getest die onderweg naar huis waren van vakantie bestemmingen. Daar zijn gewoon even 900 besmettingen uit gemeten. Helaas waren ze wat traag in de verwerking dis hebben ze die mensen pas vrij laat geinformeerd toen ze al lang en breed weer aan het werk waren en zo.
Maar dat betekend dus ook wel weer dat het aantal waarschijnlijk toch echt nog heel veel hoger ligt onder mensen zonder klachten.
Er was net ook weer iemand besmet geraakt in Kroatie, niets gemerkt en is inmiddels 3 landen, meerdere treinen en vliegtuig verder in Grieken land en blijkt besmet (maar niet ziek). Wie weet wat voor spoor dat achterlaat.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 20:26

Sizzle schreef:
In Bayeren waren mensen getest die onderweg naar huis waren van vakantie bestemmingen. Daar zijn gewoon even 900 besmettingen uit gemeten. Helaas waren ze wat traag in de verwerking dis hebben ze die mensen pas vrij laat geinformeerd toen ze al lang en breed weer aan het werk waren en zo.
Maar dat betekend dus ook wel weer dat het aantal waarschijnlijk toch echt nog heel veel hoger ligt onder mensen zonder klachten.
Er was net ook weer iemand besmet geraakt in Kroatie, niets gemerkt en is inmiddels 3 landen, meerdere treinen en vliegtuig verder in Grieken land en blijkt besmet (maar niet ziek). Wie weet wat voor spoor dat achterlaat.

Maar kun je ook echt anderen besmetten als je zonder klachten wel positief bent? Zit het ook in je adem? Ik dacht dat om iemand te besmetten wel besmettelijk snot moet uit niezen of druppels uithoesten.

Ninette

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 20:35

Van mij hadden ze meer aan de drukke pretparken, grote druktes, grote bijeenkomsten en evenementen, kerken en moskeeën, bruiloften etc mogen doen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 20:37

Sizzle schreef:

Maar hoe kan dat dan? Of is het in Duitsland een regel dat je, als je niets hoort binnen een bepaalde tijd, negatief bent?

Zo blijkt maar weer dat testen toch wel echt nut heeft.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 20:37

Ninette, Maar dat gaat om geld. De prioriteiten zijn echt duidelijk: inkomensmodellen moeten beschermd worden, mensen, och... als het zo uitkomt. Dus als je de keuze hebt tussen iets verbieden waar geen Verdienmodel mee beschadigd wordt, dan kan dat prima. Maar kom niet aan de horeca of de pretparken of de vliegtuigen.
(K#tkabinet)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 20:42

Blussem schreef:
Dus een feestje met 7 mensen op gepaste afstand mag niet, maar een bomvolle pretpark wel 8)7
Echt weer hypocriet ten top.

Hier ben ik het ook wel mee eens. Mijn zusje wou perse naar de Efteling vandaag met haar vriend. Ik was er al aardig boos om geworden maar nee volgens mijn ouders kon het wel.

Ik hoop alleen dat als ze ziek wordt ze zichzelf het meeste er mee heeft.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 20:44

Zebrastreep schreef:
Margoooo schreef:
Assen heeft om en nabij 70.000 inwoners en Amsterdam bijna een miljoen, dus ruim 10x zoveel.. Het grootste probleem imo is het gebrek aan ruimte in Amsterdam. Ik kán vaak geeneens afstand houden.. Er is geen plek.. Dat is in Assen niet aan de orde..

Iedereen houd hier zich er ook gewoon goed aan. Het is een enkeling die het niet doet. Natuurlijk zijn hier ook genoeg drukke plekken maar dan keer ik weer om. Zoals de tuinland is al wel een plek waar afstand houden amper mogelijk is. Kringloopwinkels worden hier ook ontzettend druk bezocht. Dus meer ruimte is er op veel plekken ook helaas niet. Maar mensen doen echt een stap opzij en dat werkt hier ontzettend goed.

Waar in Assen die jij boodschappen dan? Want ik krijg geregeld een grote mond terug als ik vraag of mensen afstand willen houden. Ik kom 1 keer in de week in de winkel, maar zelfs het personeel loopt pal langs me heen als ik netjes sta te wachten op afstand.
Ik hoor juist overal dat het hier niet is, dus hoef je je ook niet zo druk te maken.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 20:45

Dat is natuurlijk onzin als uit de contactonderzoeken blijkt dat de meeste besmettingen op familiale gelegenheden plaatsvinden. Als het in de Efteling was geweest hadden ze die echt gesloten. En waarom de economie raken als het niet nodig is?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 20:49

Er is niet gezegd HET MAG NIET er is gezegd dat er dringend wordt verzocht om het niet te doen.

Shadow ik vind dat geen nette opmerking over het kabinet
Het valt mij op dat jij vrij zuur bent naar de regering, dus stel.jezelf verkiesbaar en doe het beter

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 20:51

Echwel, dat is het stokpaardje van Shadow. Zolang Rutte er zit gebeurt er in haar ogen niets goeds.
Ga er maar aan staan, zo’n onverwachte en onbekende crisis leiden. Ik neem mijn petje voor ze af.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 20:53

Echwel: ik vind het handelen van dit kabinet ook niet netjes naar ons land.

Fitzroy: De Jonge loog over dat contactonderzoek: van verreweg de meeste besmettingen is helemaal niet bekend waar het is opgelopen. Van het kleine beetje dat over is, is familiale gelegenheden het meeste, maar dat is niet gek want dat is ten eerste waar je het meeste contact hebt en ten tweede waar het het makkelijkst is op te sporen en te bevestigen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 20:54

Echwel schreef:
Er is niet gezegd HET MAG NIET er is gezegd dat er dringend wordt verzocht om het niet te doen.

Shadow ik vind dat geen nette opmerking over het kabinet
Het valt mij op dat jij vrij zuur bent naar de regering, dus stel.jezelf verkiesbaar en doe het beter

Het is een dringend advies.
Best lastig.
Mijn dochter zou zaterdag een feest geven in onze tuin voor 50 pp.
Maar ze gaat annuleren.
De tuin is groot genoeg om afstand te houden maar we durven het niet aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 20:54

Sizzle schreef:

:oo Zo hé! Heftig.
Maar in Nederland laat maar 20% met klachten zich testen. Of misschien is het intussen hoger. Ik weet niet of dat in Duitsland vergelijkbaar is? Want dan weet je al dat er veel meer mensen besmet zijn natuurlijk. En als dan ook nog de GGD aan de telefoon mensen af en toe blijkt te ontmoedigen om te testen, daar zullen ook gewoon mensen tussen zitten die besmet zijn.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 20:55

Maar dan nog hoef je geen scheldwoorden te gebruiken

En ik ben zeer tevreden, moet er niet aan denken nu een zooi roeptoeters aan de macht te zien..

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 20:55

Zebrastreep schreef:
Margoooo schreef:

Waar in Assen die jij boodschappen dan? Want ik krijg geregeld een grote mond terug als ik vraag of mensen afstand willen houden. Ik kom 1 keer in de week in de winkel, maar zelfs het personeel loopt pal langs me heen als ik netjes sta te wachten op afstand.
Ik hoor juist overal dat het hier niet is, dus hoef je je ook niet zo druk te maken.[/quote]

Ik ga in de wijk zelf waar ik woon. In de stad kwam ik voor corona al nooit maar boodschappen daar doen is voor mij niet logisch. Ik ken gelukkig allemaal mensen die zich er goed aan houden. Ik zoek het ook zo weinig mogelijk op ivm met mijn werk.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 20:57

Sheran, dat zou kunnen. Bij ons is dat wel zo: geen bericht is goed bericht.
Mensen zonder symptomen kunnen ook prima verspreiden, dat leek me inmiddels wel duidelijk toch? Daar zijn genoeg gevallen van geweest inmiddels.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 20:59

Fitzroy schreef:
Ga er maar aan staan, zo’n onverwachte en onbekende crisis leiden.

Maar zo onverwacht of onbekend is het helemaal niet. Het risico op een pandemie is echt al heel lang bekend.

Verder zou ik niet weten waarom ik mijn petje voor ze af moet nemen, want een heleboel dingen waren (en zijn!) heel lang niet op orde. Onderschatting van de situatie, te weinig beschermend materiaal (met vele doden in de verpleegtehuizen als gevolg), te weinig tests, te weinig capaciteit bij de GGD. Ook de recente stijging werd eerst een tijd gewoon genegeerd. Wat is daar precies goed aan?

Dat het niet verder mis gaat is omdat we best een leuke maatschappij hebben waarin (ondanks veel geklaag) de meeste mensen toch best nog wel wat gezond verstand hebben, zich voor een groot deel naar beste kunnen aan de regels houden, en in het algemeen toch wel hun best doen. Maar dat komt niet uit het kabinet, dat komt uit de bevolking.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 21:00

Sizzle schreef:
Sheran, dat zou kunnen. Bij ons is dat wel zo: geen bericht is goed bericht.
Mensen zonder symptomen kunnen ook prima verspreiden, dat leek me inmiddels wel duidelijk toch? Daar zijn genoeg gevallen van geweest inmiddels.

Nja, volgens de GGD dus niet.
Maar goed, zo onderhand denk ik dat ik twee keer een raar iemand aan de telefoon heb gehad, want die heeft me hele andere dingen verteld dan wat ik hier steeds :')

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 21:00

Tja kijk eens om je heen naar andere landen, dan besef je pas hoe goed wij het hier hebben..

Maar dat is moeilijk te zien vaak

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 21:01

Shadow0 schreef:
Echwel: ik vind het handelen van dit kabinet ook niet netjes naar ons land.

Fitzroy: De Jonge loog over dat contactonderzoek: van verreweg de meeste besmettingen is helemaal niet bekend waar het is opgelopen. Van het kleine beetje dat over is, is familiale gelegenheden het meeste, maar dat is niet gek want dat is ten eerste waar je het meeste contact hebt en ten tweede waar het het makkelijkst is op te sporen en te bevestigen.

Volgens mij bepaalt de Jonge niets zelf.
Het kabinet laat zich adviseren door OMT en RVIM.
En die zijn ook weer voor een deel afhankelijk van de bereidwilligheid en eerlijkheid van (besmette) mensen.

Het blijft een moeilik situatie.
Niet alleen in Nederland, maar in bijna alle landen.

En al die internet-deskundigen dragen ook niet bij aan een oplossing.